ponedjeljak, 10. studenoga 2014.

KAD STRUKA PROGOVORI: ZENICA – GRAD NOVIH SAOBRAĆAJNICA STAROGA DOBA

Grad Zenica ima 128.000 stanovnika,20.000 bicikla, pet biciklističkih klubova i 38 godina staru biciklističku trku ali još uvijek nema biciklističke staze.


Aktuelizirajući problematiku rekonstrukcije i izgradnje mreže gradskih saobraćajnica na području grada Zenice bez ikakvih pitanja građanja a naročitu struke, inžinjeri saobraćaja Sead Tahirović i Mirzet Sarajlić napisali su jedan tekst o tome koji je stigao i na moju adresu. Njihov tekst objavljujem u cjelosti.

Gotovo svi gradovi savremenog svijeta nastoje svoje gradove organizovati na ekološki održiv, siguran, kvalitetan način i to u skladu sa savremenim principima, metodologijama i tehnikama.
Nažalost, Zenica ne spada u te te gradove, naročito kada je u pitanju organizacija, upravljanje i projektovanje saobraćajne infrastrukture. Kada je u pitanju izgradnja i rekonstrukcija postojeće mreže gradskih saobraćajnica u Zenici inicijativa je za svaku pohvalu, medžutim kako vrijeme odmiče ukazuje se činjenica da je taj poduhvat više politički nego strukovno i građanski orijentisan.

Nažalost, javnost se u Zenici jako malo za bilo što pita, a čini se struka još manje. Niko ko hodi Zeničkim ulicama nemože a da ne primjeti nekoliko jako velikih propusta kada je u pitanju izgradnja Glavne gradske magistrale a i ostalih pratećih saobraćajno-infrastrukturnih objekata.

U ovom tekstu i kritici izdvojit ćemo samo dva najvažnija a ujedno i najočiglednija a to su:

· Ne planiranje izgradnje biciklističkih staza,

· Ne postojanje adekvatnog prostora za parkiranje vozila i bicikala.

Ne planiranje izgradnje biciklističkih staza

Gotovo da nema grada u Europi da svojim građanima uskraćuje i sputava ih u korištenju bicikla kao prevoznog sredstva kao što to radi grad Zenica. Oni građani Zenice koji se uprkos svemu odluče da koriste biciklo kao jedno idealno prevozno sredstvo za kretanje u gradovima nailaze na razne poteškoće, prije svega, kretanje po trotoaru zajedno sa pješacima, vezivanje i parkiranje bicikla uz deblo ili za ogradu i sl.

Iako smo i sami, kao inžinjeri saobraćaja neiscrpno upozoravali gradske i kantonalne vlasti o važnosti planiranja i ugradnje biciklističkih staza paralelno sa izgradnjom Glavne gradske magistrale nikad nismo bili poslušani, ali želimo javnosti saopštiti i obzdaniti taj očigledni propust.


Prednosti bicikla kao prevoznog sredstva u gradovima

Prednosti favorizovanja i popularizacije biciklističkog saobraćaja u gradovima su mnogobrojne i ne mjerljive u odnosu na motorni saobraćaj. Prednosti se prije svega ogledaju kroz sljedeće: 



1. Znatno manje zauzimanje saobraćajnih površina u odnosu na motorni saobraćaj (prikazano na slici),

2. Fleksiblnost pri kretanju i parkiranju u odnosu na motorni saobraćaj,

3. Prijevoz od „vrata do vrata“,

4. Zdravstvena podobnost u odnosu na motorni saobraćaj,

5. Prednost u pogledu zaštite okoliša.

Budući da su prednosti biciklističkog saobraćaja jasne i ne dvojbene nije ih potrebno dodatno objašnjavati, ali ćemo izdvojiti onu za Zenicu najvažniju prednost a to je prednost biciklistićkog saobraćaja u pogledu zaštite čovjekove okoline. Naime, Zenica kao industrijski grad svakako je u velikoj mjeri zagađeniji od ostalih dijelova naše države. Potez zanemarivanja biciklističkog saobraćaja od strane vladajućih gradskih struktura jasno nam nagovještava povečanje te zagađenosti u budučnosti jer su se vlasti opredjelile za favorizaciju motornog saobraćaja koji je općenito poznat kao jako štetan po ljudsko zdravlje.

Ostale komparativne prednosti biciklističkog saobraćaja, kao i zastupljenost biciklističkog saobraćaja u pojedinim državama na svijetu mogu se pogledati u tabeli gdje se jasno uočava naročito naglašena prednost u pogledu saobraćajne sigurnosti zagađenja okoliša i potrošnje energije.




RJEŠENJE PROBLEMA

Iako se radovi na gradskoj magistrali polahko privode kraju te su mnogi zaljubljenici biciklističkog saobraćaja gotovo izgubili nadu da će Zenica konačno dobiti prostor za razvoj ovog vida saobraćaja, eksperti iz oblasti saobraćaja nude efikasno rješenje i nude ga vladajućim strukturama a ono se ogleda kroz sužavanje kolovoza sa obje strane te ocrtavanje žute biciklističke trake u širini od 0,75 cm za svaki smjer, što je i u skladu sa Smjernicama za planiranje i projektovanje putne mreže a koje su u skladu sa Međunarodnim standardima.

Kako bi to vizuelno izgledalo pokazuje slika ispod gdje je prikazan dio GGM-a na Carini. Neophodno je da se biciklistička staza minimalno 5 centimetara uzdigne u odnosu na operativnu površinu ceste namjenjenu motornom saobraćaju. Odgovorno tvrdimo da će ovo rješenje uz izgradnju parkinga za bicikle favorizirati biciklistički saobraćaj, smanjiti troškove građana, povećati kvalitet života u gradu, smanjiti zagađenost zraka i zagađenost bukom i što je najvažnije smanjiti broj saobraćajnih nezgoda i tako povećati stepen saobraćajne sigurnosti u Zenici učiniti Zenicu jednim modernim Europskim gradom.

Izgled glavne gradske saobraćajnice na Carini sa ucrtanom biciklističkom stazom
Profil glavne gradske saobraćajnice na sa ucrtanom biciklističkom stazom

Iskreno se nadamo da će vladajuće strukture čuti saound građana i konačno uvažiti želje građana i struke kada su u pitanju ovakvi projekti od općeg značaja za građane. Molimo građane da uprkos ne postojanju uvjeta za razvoj biciklističkog saobraćaja što više koriste ovaj vid saobraćaja a što manje motorna vozila kako bi iskoristili gore navedene i iskazane prednosti biciklističkog saobraćaja.

AUTORI TEKSTA:


Sead tahirović, diplomirani inžinjer saobraćaja.
Mirzet Sarajlić, diplomirani inžinjer saobraćaja i komunikacija




FOTO: Pogledajte kako napreduju radovi na izgradnji toplane u Zenici!?

toplana zenica 11.11.2011
19. 03. 2009. god. potpisan je memorandum o gradnji termo elektrane u poslovnoj zoni 1 u Zenici, projekat vrijedan 200 miliona eura?!

11. 11. 2011. god. zvanično su počeli radovi na pripremi terena za izgradnju Kombinirane termoelektrane-toplane čiju najavu su obajvili i na službenoj stranici općine Zenica.

Sutra se navršavaju pune tri godine od najavljenih pripremnih radova.

Kako izgleda tri godine poslije, tj. danas, 10.11.2014. godine pogledajte u fotogaleriji. Samo jedna slika govori više od hiljadu riječi...


Pridružite se facebook stranici satiričnog karaktera s ciljem kritičkog osvrta na “misteriozna” dešavanja oko najavljenog megaprojekta vrijednosti 200 miliona eura
https://www.facebook.com/pages/Podr%C5%A1ka-izgradnji-KTG-Toplane-elektrane-u-Zenici/586439114835512?ref=bookmarks








subota, 8. studenoga 2014.

Na račun j***** javnosti?!

Toplana - elektrana u Zenici
Početkom 2012. godine krenula je izgradnja Glavne gradske magistrale (GGM) u Zenici čije radove i fotografije smo mogli redovno pratiti kao da se gradi svemirska letjelica “Spejs šatl”. Skoro da ne prođe ni jedan dan a da ne osvane naslov poput: “pogledajte u fotogaleriji kako izgleda do sada izgrađen GGM u Zenici”.

Čitajući takve naslove, čovjek sa strane bi pomislio kako niko od korisnika elektronskih medija i društvenih mreža nije prošao tom dionicom i ne zna kako to izgleda. Ko zna, možda se takve fotografije rade isključivo za naše građane u dijaspori koji nemaju priliku vidjeti kako izgleda jedan savremeni rondo ili tranzitna cesta ne bi li preko naših građana prenijeli poruku svijetu da smo ukidanjem semofora riješili problem gradskog saobraćaja tako da se cijeli svijet može ugledati na tu našu pamet.

Međutim, ti isti zaljubljenici savremene izgradnje ne prate istim žarom izgradnju Toplane-elektrane u Zenici, jedne od najvećih investicija u Bosni i Hercegovini u poslijeratnom razdoblju. Naime, 19. 03. 2009. god. potpisan je memorandum o gradnji termo elektrane u poslovnoj zoni 1 u Zenici, projekat vrijedan 200 miliona eura?!

11. 11. 2011. god. zvanično su počeli radovi na pripremi terena za izgradnju Kombinirane termoelektrane-toplane, a koliko je zapravo izgrađeno nikom više nije ni bitno. Bitno je da je neko izgradio svoju političku karizmu na račun j***** javnosti.

Koliko njih živi i koliko će ih još živjeti na račun j***** javnosti ne zavisi samo od njihove pameti već od zatupljenosti onih kojima se servira.

petak, 7. studenoga 2014.

Sjaj i bijeda!

Dok se radnici tuzlanske fabrike obuća „Aida“ dijele zbog 150 KM i odustaju od protesta, dok im političari “obezbjeđuju” posao na dva mjeseca, s druge strane, neki drugi političari pored kampanje “kupujmo domaće”, za sve one koji imaju novac, obezbjedili su strane proizvode, a građani “navalili”.

Naime, danas je u našem gradu upriličeno otvaranje poslovnice poznate njemačke kompanije Deichmann. Portal sigma.ba piše kako se čekalo u redu za plaćanje te kako je novi prodajni objekat danas napravio pravi bum u TC “Džananović” u Zenici.


Građani “navalili”, jebe se njima, kao i njihovim političarima što im domaća fabrika obuće propada! A puna su im usta " bh solidarnosti" i kampanja "kupujmo domaće". Ovu zemlju ne razaraju samo "stranačko-političke" podjele, nju razaraju i podjele njenih građana, podjele na zaposlene i nezaposlene, na one koji bi da protestvuju i one kojima nije do toga, na siromašne i one još siromašnije, na budžetlije i one koji to nisu ili jednostavno na one koji  žive i one koji preživljavaju.

Podsjećanja radi, juče su radnici fabrike obuća "Aida" odustali od blokade raskrsnice. Iako su tražili dugoročni posao,  ponuđen im je posao na dva mjeseca i socijalna pomoć u visini od 150 maraka. Različiti stavovi radnike su podijelili u dvije grupe, jedni žele prihvatiti posao i pomoć od 150 KM dok drugi sve to kategorički odbijaju.


A u tržnom centru “Džananović” u Zenici pravi bum, gužva "čekalo se u redu za plaćanje", ko ima, ima... ko zna, zna. Nekom i posao i plata, a nekom ni posla, a ni plate Boga mi. 
Barem na trenutak zamislite da su na tom mjestu otvorili prodavnicu obuće "Aida" i da su građani ovako navalili, gdje bi nam bio kraj.



nedjelja, 2. studenoga 2014.

Vjera i politika izvode na sud 18 mještana Begovog hana!

Umjesto pomoći koju skoro cijeli svijet šalje, ti mještani, prema mišljenju „Begov-hanskog klana“ trebaju platiti zato što su „progovorili“.

Zašto vjera i politika i u kakvoj su vezi vjera i politika u ovom mjestu?

Ovdje, na ovom mjestu, u vakufskoj kući, u samom dvorištu mjesne džamije smješteno je sjedište SDA stranke, odnosno mjesnog odbora. U ovoj kući donose se sve bitnije odluke poput ove, da se 18 mještana Begovog hana pošalje na sud samo zato što su tražili svoja građanska prava.


Vezani tekst: Nakon poplava: Umjesto da im pomognu prijavili ih sudu za prekršaje!

Ko i na koji način pokušava uticati na donošenje sudske odluke kojom bi se 18 mještana kaznilo zbog toga što su koristeći pravo iskazivanja nezadovoljstva blokirali autocestu M17 u namjeri da skrenu pažnju na neriješenu, neravnomjernu i netransparentnu podjelu pomoći za ugroženo stanovništvo saznat ćete u video prilogu kojeg su pripremili Meliha, Goran, Ratko i Muhamed...

Vakuf označava dobro koje neka osoba (vakif) svojevoljno izdvoji iz svoje imovine, predajući je Allahu dž. š, dok prihodi ili svrha vakufa služe ljudima. Vakuf nije propisan niti naređen Kur'anom, ali na njega podstiče sam poslanik Muhammed a. s. u hadisima. Dokument kojim se opisuje vakuf zove se vakufnama. Na kraju svake vakufname stoji: "Proklet bio onaj ko na bilo koji način oskrnavi ovo moje dobro djelo!"

Pogledajte video:


subota, 25. listopada 2014.

Video: 5 Međunarodna biciklistička trka “Zenica 2014”

Dok neki “profesionalci” izvještavaju o trideset osmoj Međunarodnoj biciklističkoj trci -“Oslobođenje Zenice”, uzet ću sebi za pravo da ja izvjestim o petoj Međunarodnoj biciklističkoj trci u Zenici, odnosno trideset osmoj biciklističkoj trci “Oslobođenje Zenice” koja je održana na trasi zeničke Glavne gradske magistrale.

Subota, 25. oktobar 2014. godine, dan održavanja 5 Međunarodne biciklističke  trke “Zenica 2014” i brdskog prvenstva u okviru Premijer lige Bosne i Hercegovine. Sudjelovalo je oko 130 biciklista iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Bugarske i Mađarske te takmičari iz 13 bosanskohercegovačkih klubova. Domaćin i organizator ovog sportskog događaja je biciklistički klub “Zenica”, pokrovitelj Općina Zenica, medijski pokrovitelj RTV Zenica i nezavisne novine “Naša riječ”, a glavni sponzor je BH Telekom Sarajevo, direkcija Zenica.

U kasnim poslijepodnevnim satima u restoranu “Tapas”, dodjeljene su i mnoge prigodne nagrade. Glavne nagrade 5 Međunarodne biciklističke i kružne trke “Zenica 2014”osvojili su: četvrto mjesto, Bošnjak Dragutin iz Mostara, treće Treić Đulaga, Mostar, drugo Antonijević Goran, Borac – Čačak i nagrada za prvo mjesto pripala je Zekavica Jovanu, Borac - Čačak.
















petak, 24. listopada 2014.

Nakon poplava: Umjesto da im pomognu prijavili ih sudu za prekršaje!

To što su oni mene tretirali kao učesnika protesta i podnijeli zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka zato što sam snimao proteste (blokadu magistralnog puta M17) u Begovom hanu i nije Bog zna kakav promašaj, ali činjenica da zvanično i javno lažu Općinski sud, da su me svrstali u „tor“ u koji oni hoće, da javno izmišljaju i lažu gdje stanujem je skandalozno.

Dobro reče jedan od fejsbuk kolega „kad ne snima FTV, zašto bi ti“... Ukratko, evo o čemu se radi.

Mještani Begovog hana koji nisu dobili nikakvu pomoć za rješavanje problema nastalih nakon majskih kiša i poplava koje su zadesile to naselje, 10. septembra 2014.god. izašli su na proteste koji su uključivali i blokadu magistralnog puta M17 nakon čega su im policajci prijetili oduzimanjem djece. Taj dan sam sa istaknuto vidljivom oznakom PRESS snimao sami tok događaja i o tome pisao na svom blogu, kao i na portalu s kojim sarađujem.

Četrdeset pet dana poslije, od Policijske stanice Žepče stiže mi obavijest o podnesenom zahtjevu za pokretanje prekršajnog postupka kao okrivljene osobe. U potpisu, Viši inspektor Suad Dizdarević. Strašna tragedija, umjesto da pomognu tim mještanima, osim što su im prijetili, prijavili su ih i sudu za prekršaje. Međutim, ono što je strašnije, je davanje lažnih izjava, zvanično i javno laganje Općinskog suda, zatim činjenica da su me svrstali u „tor“ u koji oni hoće, da javno izmišljaju i lažu gdje stanujem. Dakle, Viši inspektor davanjem lažnih izjava obmanjuje Općinski sud za prekršaje u Žepču.



E, gospodine Viši inspektore, bilo bi lijepo da nam kažete gdje ste završili školu i koja to škola uči inspektore da je snimanje video kamerom uz javno istaknutu oznaku PRESS narušavanje javnog reda i mira i naročito drsko ponašanje. Po čemu ste zaključili da sam ja snimajući i stavljajući u fokus vašeg snimatelja onemogućavao kretanje vozila? Ako ćemo pravo, na mom video snimku se vidi da je vaš snimatelj smetao vozilima...


U vašem obrazloženju stoji da ste prijavu potkrijepili na osnovu dokaza u kojima, između ostalih, spominjete i saslušanje okrivljenih.... Kada ste me to saslušavali i kada sam potpisao bilo kakvu izjavu o saslušanju???

Zatim, kada ste i na koji način odredili moje mjesto stanovanja i zašto tvrdite da stanujem u Begovom hanu kada moj CIPS-ov dokument govori drugačije? Na osnovu čega ste zaključili da sam Bošnjak? Zašto me svrstavate u kategoriju stanovništva po vlastitom nahođenju?

Ovo su samo neka od pitanja na koja bi trebalo da odgovorite javnosti prije nego i sam podignem tužbu protiv vas, „odgovorne osobe“ za naknadu nematerijalne (moralne) štete, zbog povrede časti i ugleda i dostojanstva ličnosti.

Navedena tužba, odnosno protiv-tužba bi trebala da Vas nauči da prije nego nekoga optužite dobro razmislite o svojim postupcima jer svaki vaš izgubljeni spor plaćaju poreski obveznici. Davanje lažnog iskaza je kazneno djelo a vaše obrazloženje za navedeni prekršaj sastoji se iz više lažnih iskaza gospodine Viši inspektore.

U prilogu:

1. screen obavijesti o zahtjevu za pokretanje prekršajnog postupka

2. press iskaznica

3. video snimak / link objavljenog teksta

Dostavljeno:

1. medijima

2. uredu za pritužbe javnosti

3. email: mupzdk@gov.ba












Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...