utorak, 25. studenoga 2014.

Žalimo se na aerozagađenje, pse lutalice, visoke račune s vodom...



Žalimo se na aerozagađenje, pse lutalice, visoke račune s vodom (k’o da se u mlijeku kupamo), žalimo se na loše grijanje i pored obećane a neizgrađene termoelektrane (obećane još daleke 2009-te), žalimo se na nepostojanje sopstvenih kalorimetara, vodomjera (zato što plaćamo i ono što neko drugi troši), žalimo se na nezaposlenost, žalimo se na mizerna socijalna davanja, na sve veći broj korisnika narodnih kuhinja, žalimo se na visoke naknade za korištenje građevinskog zemljišta, visoke takse, žalimo se na velike i dugotrajne procedure oko otvaranja privatnih firmi, žalimo se... 


Na društenim mrežama su komentari s kojima se srećemo svakodnevno, s jedne strane tipa gradonačelnik je kriv, on je to dozvolio i slično, a s druge strane nije kriv, ne živi se od zraka, psi su bolji od ljudi, najbolji gradonačelnik... ili neki drugi pak hvale najmenadžere grijanja, vodovoda i kanalizacije .... Međutim, ne nervirajte se, posmatrajte to kao ljubav prema gradonačelniku ili ljubav prema njegovoj stranci, gdje se dvoje vole ne mješajte se, nek se jebu kako hoće. Jedna takva ljubav je puna kaca govana i na vrhu malo meda, dok poližu med....žalit će se i  oni.  :D 


Vrijeme je da priču o Mittalu okrenemo na neku drugu stranu - drugi dio


Nakon videa pod nazivom “vrijeme je da priču o Mittalu okrenemo na neku drugu stranu” koji je postavljen na društvenoj mreži fejsbuk kako bi na šaljiv način prikazali ponašanje gradskih vijećnika, snimiljen je i drugi dio...
Na sjednici Gradskog vijeća Zenica održanoj 20.11.2014. predstavljena su dva izvještaja o mjerenju kvaliteta zraka u Zenici u prvoj polovini 2014. godine. Dva različita izvještaja, dvije sasvim različite informacije, usvojene od strane gradskih vijećnika. Interesantan je i podatak da smo na dan kad je Zenica postala grad, a možda čak i u toku same sjednice dok se raspravljalo o zagađenju imali 5 puta više SO2 od grada Sarajeva i 3 puta više od grada Tuzle.
Međutim, šta poduzimaju gradski vijećnici?
Pogledajte u videu :D



četvrtak, 20. studenoga 2014.

Zaposlenici općine Zenica: Proslava dodjele titule Grada...

Vijećnici Općinskog Vijeća Zenice usvojili su danas, na svečanoj sjednici vijeća, prijedlog privremene statutarne odluke o proglašenju Grada Zenica.

Obzirom da su se zaposlenici općine Zenica asimilirali s doseljenicima izvedena je i najnovija verzija Bošnjačkog narodnog kola. :)

Objava je satiričnog karaktera i ima humorističan pristup svakodnevnici, a video je originalan i objavljen na nekim portalima pod nazivom šopsko oro uz Thunderstruck od AC/DC, izvedeno u Bugarskoj... Autor videa koji je premašio 270.000 pregleda na YouTubeu je Veselin Banov.


Usvajanjem ove odluke zenička općinska zajednica i zvanično postaje grad, nakon završetka službene procedure, koja je pokrenuta u maju 2007.godine. Pojedinosti privremene statutarne odluke, na svečanoj sjednici, obrazložio je Selver Keleštura, sekretar Općine Zenica, nakon čega su vijećnici jednoglasnom odlukom usvojili prijedlog da ova lokalna zajednica od danas nosi titulu grada i imenuje se kao Grad Zenica.


ponedjeljak, 17. studenoga 2014.

Predstavljen je kao zdrav pogon, ne dimi i ne zagađuje, ali...!

Jeste li znali da...

Messer, postrojenje za razlaganje zraka u Zenici koje je pušteno u rad 2008. godine spada u pogone i postrojenja, koji mogu izazvati nesreće većih razmjera kojem Federalno ministarstvo okoliša i turizma izdaje okolišnu dozvolu?

Procjena utjecaja na okoliš obavezna je i oni mogu biti izgrađeni i pušteni u rad samo ako imaju okolišnu dozvolu.
Obzirom da je postrojenje pušteno u rad daleke 2008 godine, u vrijeme kada sam i  sam bio nezainteresovan za dešavanja u lokalnoj zajednici, nije me iznenadilo kako je mali broj građana upoznat šta se to gradilo i izgradilo nadomak grada. Iznenadilo me je nešto drugo.

Messerova nova razlagaona zraka identična je fabrikama koje je ova grupacija sagradila u Kini i Vijetnamu primjenjujući najnovija naučno tehnološka dostignuća u ovoj oblasti. Da li je zbog te činjenice odabrano da Kinezi budu graditelji zeničkog postrojenja nije poznato ali je poznato, doduše manjem broju ljudi, podatak da su varioci na izgradnji postrojenja za razlaganje zraka bili/e Kineskinje.  :D

Tehnologija koja se koristi navodno je u potpunosti u skladu sa zaštitom životne sredine, nema nikakvih zagađenja niti štetnih uticaja na okolinu. Osnovna sirovina je zrak, a proizvodi su sastavni dijelovi zraka: kisik, argon, azot. Predstavljen je kao zdrav pogon, ne dimi i ne zagađuje.

Ne dimi i ne zagađuje ali uzima kisik. A može li se živjeti bez kisika? U ovakvom okruženju u kojem živimo izdati okolinsku dozvolu jednom takvom postrojenju je više nego suludo. Zbog čega je izdata dozvola? Zbog 25, 50, 100 radnika ili zbog nečeg sasvim trećeg?

Kazali su i kako je to postrojenje, danas locirano u krugu Arcelor Mittala, prva takva fabrika u Bosni i Hercegovini, izgrađena po najsavremenijim metodama koje se trenutno primjenjuju u svijetu.

Međutim, ono što nam nisu kazali je to, da bi u slučaju da eksplodira došlo do nesreće većih razmjera. Ukratko, u slučaju eksplozije, Nove Zenice ne bi bilo!

“U slučaju da pređe onaj vrući čelik iz čeličane i ako malo curi kisik iz rezervoara to je klasični ‘spoj’ koji može izazvati jednu takvu eksploziju”, podatak koji sam nedavno čuo, zaprepastio me. 

Zračni kompresor, srce ovog postrojenja uzima 5000 kubika zeničkog zraka koje razlaže na osnovne komponente - kisik, argon i azot od čega se kao krajnji proizvod dobija gasoviti kisik, tečni kisik i tečni argon vraćajući azot u preostali ionako zagađeni zenički zrak.

Interesantan je podatak da se “studija spašavanja nesreća većih razmjera” koja je izrađena za ovaj pogon ne može pronaći na zvaničnim web. stranicama institucija kao ni na zvaničnoj stranici Messer-a.

Na sajtu Federalnog ministarstva turizma i okoliša može se pronaći samo Plan sprečavanja nesreća većih razmjera za skladište plina propan-butan “FORGING“ d.o.o. Novi Travnik.

Trebamo li brinuti zbog toga što u blizini imamo pogon i postrojenje koji može izazvati nesreću većih razmjera, što je istom izdata okolišna dozvola i što je pušten u rad ili zbog optužbe za širenje panike? U slučaju da ja biram, izabrao bi ovo treće, jer panike nema, dozvola je izdata, a izrađenu “studiju o spašavanju nesreća većih razmjera”  nisam  vidio i ne znam koliko je strašna. :D



petak, 14. studenoga 2014.

Video: Novi detalji oko Zeničke termoelektrane-toplane!?

06 JULA 2010.godine putem rtv Zenica objavljeni su novi detalji oko Zeničke termoelektrane-toplane na gas jačine 230 MW/170 MW.

Te večeri rečeno je slijedeće:

- Procjene da će za projekat biti potrebno 3 do 4 mjeseca i mi sve preduzimamo da bude projekat i odobrenje u oktobru i da tada započnemo izgradnju,izjavio je načelnik,Husejin Smajlović. Neven Pecotić, izvršni direktor američkog General Electrica- u sekciji Power and Water za jugoistočnu Evropu, je istakao,kako je ova kompanija uključena od samog početka oko izgradnje kogeneracijske termoelektrane u Zenici, te da su identifikovali ovaj projekat kao jedan od najinteresantnijih u regionu i rade zajedno sa investitorima i konsultantima na definiciji projekta kada su u pitanju tehničke karakteristike.

Međutim, danas, 4 godine i 4 mjeseca poslije, u video materijalu ispod teksta pogledajte reakciju simpatičnih građanki i građana...

Tekst i video je namjenjen za facebook stranicu “Podrška izgradnji KTG Toplane - elektrane u Zenici” satiričnog karaktera s ciljem kritičkog osvrta na “misteriozna” dešavanja oko najavljenog megaprojekta vrijednosti 200 miliona eura.

Pogledajte video:



srijeda, 12. studenoga 2014.

Je l’ nema grijanja u čitavom gradu ili samo u nekim dijelovima?

Sezona grijanja tek što je počela, a u naselju Crkvice radijatori hladni, u drugim dijelovima grada situacija ista ili slična. Pred nama je noć želja, nade i najava... Kad ti ništa drugo nije preostalo, jbg. Bosanac si, kreni s humorom kao i dosad.

Da li vam se ikada ostvarilo ono što je rekla neka gatara? Ne znam koliko vi vjerujete gatarama i raznim prorocima ali slučaj jednog načelnika u jednom gradu koji je sanjao gataru zaprepastio je cijeli region!?

Sanjao ju je noćima, a odakle ona na njegovom kauču nije želio priznati javnosti. No, priznao je je da je prevaren. Naime, ona je obećala da će skinuti uroke s termoelektarane-toplane koju struka godinama nikako ne uspijeva sagraditi, tek za nekoliko desetaka hiljada maraka.

Posjetila ga je njegovoj privatnoj kući i uz neke čudne riječi bacila je po sobi neki prah koji je izvukla iz rukava. No nakon dijela seanse načelniku je zatraženo da donese zlatni nakit, zaveže ga u donje rublje i tako preda "gatari" jer se jedino preko tih vrijednih osobnih predmeta na "pravom" mjestu može otjerati uroke.

Nakon toga, gatara je sa zavežljajem nakita u intimnom rublju navodno krenula na groblje jer samo tamo može skinuti uroke sa toplane. Naravno, nikad je više nije vidio a toplana je i dan danas samo mrtvo slovo na papiru, a na predviđenom mjestu građenja visi tabla s natpisom.

Zato, topla preporuka, ukoliko ste je i vi sanjali, budite oprezni i nemojte biti naivni. :)
Tekst je namjenjen za facebook stranicu “Podrška izgradnji KTG Toplane - elektrane u Zenici” satiričnog karaktera s ciljem kritičkog osvrta na “misteriozna” dešavanja oko najavljenog megaprojekta vrijednosti 200 miliona eura.

Podsjećanja radi ili za one manje upućene. Sezona grijanja tek što je počela, a u naselju Crkvice radijatori hladni, u drugim dijelovima grada situacija ista ili slična. Možda neki kvar na “vrelovodu” a možda je u toku saniranje kvara na kotlu koji se nalazi u pogonu Energetike, kompanije Arcelor Mittal Zenica. Uglavnom, od sezone do sezone, na društvenim mrežama, godinama isto pitanje: Je l’ nema grijanja u čitavom gradu ili samo u nekim dijelovima?

Koliko će u toku ove sezone biti popravaka “pokvarenog kotla”, i do kada će grijanje biti otežano u gradu Zenici znaju samo vidovite Džemile il’ babe Vangle. No, obećanja za novo gradsko daljinsko grijanje ne manjka. Prijedloga i rješenja za problem grijanja u Zenici bilo je, iznošena su na Općinskom vijeću Zenica, ali ocijenjena su kao neprihvatljiva. Kao grom iz vedra neba najavljeno je trajno rješenje grijanja grada Zenica, projekt vrijedan skoro pola milijarde maraka i jedan od najvažnijih energetskih projekata u ovom dijelu Evrope.

U tu svrhu početkom juna 2009. godine osnovana je i nova firma, društvo za proizvodnju, trgovinu, usluge i zastupanje “KTG ZENICA”. Zajedničko preduzeće, u kome Opština Zenica ima 25 posto, a KTG AG iz Lugana u Švajcarskoj, preostalih 75 posto vlasništva. Međutim, od novca za izgradnju kombinovane toplane i elektrane poznatije pod imenom KTG nema ništa kao ni od investitora. Švicarci, Nijemci, Kazahstanci, Kinezi, svi oni, samo dođu, slikaju se i odu. Kako ta firma posluje i čime se bavi sve ove godine, također, znaju samo vidovite Džemile il’ babe Vangle. Uglavnom, pet godina poslije, ništa novo, izuzev satiričnih tekstova poput ovog o gatarama.




ponedjeljak, 10. studenoga 2014.

KAD STRUKA PROGOVORI: ZENICA – GRAD NOVIH SAOBRAĆAJNICA STAROGA DOBA

Grad Zenica ima 128.000 stanovnika,20.000 bicikla, pet biciklističkih klubova i 38 godina staru biciklističku trku ali još uvijek nema biciklističke staze.


Aktuelizirajući problematiku rekonstrukcije i izgradnje mreže gradskih saobraćajnica na području grada Zenice bez ikakvih pitanja građanja a naročitu struke, inžinjeri saobraćaja Sead Tahirović i Mirzet Sarajlić napisali su jedan tekst o tome koji je stigao i na moju adresu. Njihov tekst objavljujem u cjelosti.

Gotovo svi gradovi savremenog svijeta nastoje svoje gradove organizovati na ekološki održiv, siguran, kvalitetan način i to u skladu sa savremenim principima, metodologijama i tehnikama.
Nažalost, Zenica ne spada u te te gradove, naročito kada je u pitanju organizacija, upravljanje i projektovanje saobraćajne infrastrukture. Kada je u pitanju izgradnja i rekonstrukcija postojeće mreže gradskih saobraćajnica u Zenici inicijativa je za svaku pohvalu, medžutim kako vrijeme odmiče ukazuje se činjenica da je taj poduhvat više politički nego strukovno i građanski orijentisan.

Nažalost, javnost se u Zenici jako malo za bilo što pita, a čini se struka još manje. Niko ko hodi Zeničkim ulicama nemože a da ne primjeti nekoliko jako velikih propusta kada je u pitanju izgradnja Glavne gradske magistrale a i ostalih pratećih saobraćajno-infrastrukturnih objekata.

U ovom tekstu i kritici izdvojit ćemo samo dva najvažnija a ujedno i najočiglednija a to su:

· Ne planiranje izgradnje biciklističkih staza,

· Ne postojanje adekvatnog prostora za parkiranje vozila i bicikala.

Ne planiranje izgradnje biciklističkih staza

Gotovo da nema grada u Europi da svojim građanima uskraćuje i sputava ih u korištenju bicikla kao prevoznog sredstva kao što to radi grad Zenica. Oni građani Zenice koji se uprkos svemu odluče da koriste biciklo kao jedno idealno prevozno sredstvo za kretanje u gradovima nailaze na razne poteškoće, prije svega, kretanje po trotoaru zajedno sa pješacima, vezivanje i parkiranje bicikla uz deblo ili za ogradu i sl.

Iako smo i sami, kao inžinjeri saobraćaja neiscrpno upozoravali gradske i kantonalne vlasti o važnosti planiranja i ugradnje biciklističkih staza paralelno sa izgradnjom Glavne gradske magistrale nikad nismo bili poslušani, ali želimo javnosti saopštiti i obzdaniti taj očigledni propust.


Prednosti bicikla kao prevoznog sredstva u gradovima

Prednosti favorizovanja i popularizacije biciklističkog saobraćaja u gradovima su mnogobrojne i ne mjerljive u odnosu na motorni saobraćaj. Prednosti se prije svega ogledaju kroz sljedeće: 



1. Znatno manje zauzimanje saobraćajnih površina u odnosu na motorni saobraćaj (prikazano na slici),

2. Fleksiblnost pri kretanju i parkiranju u odnosu na motorni saobraćaj,

3. Prijevoz od „vrata do vrata“,

4. Zdravstvena podobnost u odnosu na motorni saobraćaj,

5. Prednost u pogledu zaštite okoliša.

Budući da su prednosti biciklističkog saobraćaja jasne i ne dvojbene nije ih potrebno dodatno objašnjavati, ali ćemo izdvojiti onu za Zenicu najvažniju prednost a to je prednost biciklistićkog saobraćaja u pogledu zaštite čovjekove okoline. Naime, Zenica kao industrijski grad svakako je u velikoj mjeri zagađeniji od ostalih dijelova naše države. Potez zanemarivanja biciklističkog saobraćaja od strane vladajućih gradskih struktura jasno nam nagovještava povečanje te zagađenosti u budučnosti jer su se vlasti opredjelile za favorizaciju motornog saobraćaja koji je općenito poznat kao jako štetan po ljudsko zdravlje.

Ostale komparativne prednosti biciklističkog saobraćaja, kao i zastupljenost biciklističkog saobraćaja u pojedinim državama na svijetu mogu se pogledati u tabeli gdje se jasno uočava naročito naglašena prednost u pogledu saobraćajne sigurnosti zagađenja okoliša i potrošnje energije.




RJEŠENJE PROBLEMA

Iako se radovi na gradskoj magistrali polahko privode kraju te su mnogi zaljubljenici biciklističkog saobraćaja gotovo izgubili nadu da će Zenica konačno dobiti prostor za razvoj ovog vida saobraćaja, eksperti iz oblasti saobraćaja nude efikasno rješenje i nude ga vladajućim strukturama a ono se ogleda kroz sužavanje kolovoza sa obje strane te ocrtavanje žute biciklističke trake u širini od 0,75 cm za svaki smjer, što je i u skladu sa Smjernicama za planiranje i projektovanje putne mreže a koje su u skladu sa Međunarodnim standardima.

Kako bi to vizuelno izgledalo pokazuje slika ispod gdje je prikazan dio GGM-a na Carini. Neophodno je da se biciklistička staza minimalno 5 centimetara uzdigne u odnosu na operativnu površinu ceste namjenjenu motornom saobraćaju. Odgovorno tvrdimo da će ovo rješenje uz izgradnju parkinga za bicikle favorizirati biciklistički saobraćaj, smanjiti troškove građana, povećati kvalitet života u gradu, smanjiti zagađenost zraka i zagađenost bukom i što je najvažnije smanjiti broj saobraćajnih nezgoda i tako povećati stepen saobraćajne sigurnosti u Zenici učiniti Zenicu jednim modernim Europskim gradom.

Izgled glavne gradske saobraćajnice na Carini sa ucrtanom biciklističkom stazom
Profil glavne gradske saobraćajnice na sa ucrtanom biciklističkom stazom

Iskreno se nadamo da će vladajuće strukture čuti saound građana i konačno uvažiti želje građana i struke kada su u pitanju ovakvi projekti od općeg značaja za građane. Molimo građane da uprkos ne postojanju uvjeta za razvoj biciklističkog saobraćaja što više koriste ovaj vid saobraćaja a što manje motorna vozila kako bi iskoristili gore navedene i iskazane prednosti biciklističkog saobraćaja.

AUTORI TEKSTA:


Sead tahirović, diplomirani inžinjer saobraćaja.
Mirzet Sarajlić, diplomirani inžinjer saobraćaja i komunikacija




Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...