srijeda, 31. svibnja 2017.

Zenica: Deložacija i “živi zid”!

Iako se mnogi neće složiti pokušat ću dati komentar kod današnje deložacije. Građani spriječili deložaciju ratnog vojnog invalida i time negirali presudu Vrhovnog suda kojom je stan trebao biti vraćen prethodnom vlasniku. Nije li to još jedan bh paradoks?

Deložacija ratnog vojnog invalida jeste teška stvar. Izbacivati čovjeka iz stana koji ga je kupio vlastitim parama, krvario za državu koja mu nije obezbjedila stan zato što je krvario već mu oduzima i ono što je platio.

Što znamo o okolnostima, o zakonitosti kod izdavanja posjedovnog lista, o odgovornosti gradske administracije kod kupoprodaje stana, a što o vlasniku? Ko je Nermin Prguda kojem je trebao biti vraćen stan? Nedžad Muharemović je ratni vojni invalid....neosporna činjenica da je kupio stan od trećeg lica. Nermin ima pravo na stan, pravedno bi bilo da ga Muharem koristi zato što ga je otkupio. Ponovo smo kod prava i pravde, odnosno pravednosti i primjera da pravo ne garantuje pravednost.

Po kojim kriterijima su građani odabrali stranu? Vrhovni sud je odabrao jednu a građani drugu...

Sumeja Mujkanović, v. d. pomoćnice gradonačelnika za boračko-invalidsku, socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti, kazala je za avaz da oni samo postupaju po zakonu.

- Mi provodimo zakon i presudu suda. Razumijemo cjelokupnu situaciju porodice Muharemović, ali mi protiv zakona ne možemo. Oni su bili upoznati sa svim činjenicama, znali su šta ih čeka i dato im je dovoljno vremena.

Ovogodišnji Budžet Grada povećan je za skoro desetak miliona. Da li će gradonačelnik Zenice obezbjediti stanove ovim ratnim vojnim invalidima vlastitim sredstvima ili je predvidio sredstva u budžetu i u takve svrhe? Pred njim je mnogo posla i još više obećanja koja će, ako ne budu ispunjena, morati doći na naplatu. Imamo li za ovakve slučajeve sredstva u budžetu ili će se, kako kaže v. d. pomoćnice gradonačelnika za boračko-invalidsku, socijalnu zaštitu, postupati po presudama suda? Ja ne znam. On je danas u Briselu, a kad se vrati, ponovo ćemo o kladionicama.


Savjet građanima i budućim kupcima stanova više niko ne može dati. Ako će se pri kupovini stana i pored uvida u dokumenta o vlasništvu i svih kupoprodajnih ugovora dešavati ovakvi slučajevi deložacija ne preostaje nam ništa drugo do da kupujemo stanove u Njemačkoj. Ovdje više nije sigurno da ćete ostati u njemu i pored uredno potpisanih i ovjerenih ugovora.

utorak, 30. svibnja 2017.

Snaga Centra, PRESS, Kasumović, Ustavni sud i kladionice!

Juče je na press konferenciji, gradonačelnik Zenice još jednom govorio o tome da Zenica ne bi s kamatama morala vratiti svaku marku koju bi naplatila po spornoj Odluci o komunalnim taksama. Uvjeren je da novac naplaćen od kladionica po ovom osnovu Zenica neće morati vraćati, te da se presude Ustavnog suda ne primjenjuju retroaktivno. Za svoje nedaće optužuje spin doktore, medije, Snagu Centra, Miralema Galijaševića i kladioničarski lobi a istovremeno svi zajedno “profitiraju”. Svaki dan se spominju na medijima, čak i kod mene na blogu.

Ako je podnošenjem ustavne apelacije vezano za kladioničare i komunalne takse Snaga Centra ikome učinila uslugu, učinila je gradonačelniku FK. O čemu bi inače pričao ovih 7 mjeseci.

Prema nezvaničnim informacijama, gradonačelnik i predsjednik Snage Centra su u vrlo dobrim odnosima, s Miralemom takođe, a ne smetam im ni ja, sve ostalo je pitanje politike.


Naravoučenije: Mi smo bogati uspješni privrednici, menadžeri i ulazimo u politiku za vaše dobro. Ako nas izaberete bićemo još bogatiji.

Ne finansiraju se kreditima Saudijskog fonda samo fontane i Glavne gradske magistrale!

Ne finansiraju se kreditima Saudijskog fonda samo fontane i Glavne gradske magistrale. Danas je počela gradnja 20 kuća za izbjegle i interno raseljene srpske porodice, koja se finansira iz kredita Saudijskog razvojnog fonda.

Kreditnim sredstvima Saudijskog fonda, nakon više od 20 godina, u Foči će krov nad glavom dobiti 20 srpskih porodica izbjeglih iz Federacije BiH, te interno raseljenih sa područja fočanske opštine, koje su boravile u kolektivnim centrima i u alternativnom smještaju.

Pored ovih 20 kuća, gradiće se dvije stambene zgrade, jedna sa 20 i druga sa 12 stanova, a grade se i tri stana koja u prošloj godini nisu realizovana.

I Srbija može da konkuriše za sredstva Saudijskog fonda. Ovaj saudijski fond je spreman da razmotri zahtjeve Srbije da pod povoljnim uslovima kreditira projekte iz oblasti energetike, izgradnje putne infrastrukture i aerodroma. Srbija može da podnese zahtjeve i za dodjelu bespovratnih sredstava za gradnju bolnica i objekata kulture i obrazovanja

Što se tiče Bosne i Hercegovine, jedino u slučaju Srebrenica, umjesto kredita riječ je o donaciji Saudijske Arabije u iznosu od milion eura namijenjenoj obnovi kuća i pružanju podrške povratnicima u općinu Srebrenica. Pomoćnik ministra za izbjeglice i raseljena lica Republike Srpske Radovan Grajić podsjetio da je planirano da polovina sredstava, odnosno 500.000 eura, bude iskorištena za obnovu i izgradnju stambenih jedinica povratnicima u Srebrenicu, dok će se preostali iznos utrošiti za pružanje podrške održivosti povratka na prostor ove lokalne zajednice. Obzirom da postoje kontraverze oko podjele ovih para, Predsjednik Skupštine Alija Tabaković koji je i predsjednik Medžlisa islamske zajednice Srebrenica i potpredsjednik Milorad Stanojević, odbornik Srpske radikalne stranke Vojislava Šešelja će se pobrinuti za transparentnost pri dodjeli sredstava.

Opština Goražde ide za Zenicom, kredit Sadijskog fonda od šest miliona dolara za razvoj koristi za infrastrukturne projekte.

Općina Stari Grad Sarajevo će se kod Saudijskog fonda za razvoj zadužiti na period od 20 godina, uz petogodišnji grejs period i interes od 2%. za izgradnju sportske dvorane i nadogradnju Doma zdravlja.

Glavni grad Bosne i Hercegovine će “svojih” 10 miliona američkih dolara iskoristiti za izgradnju i opremanje Istraživačkog instituta "Kralj Salman bin Abdulaziz" na Univerzitetu Sarajevska škola za znanost i tehnologiju. Prema predloženom projektu, moderni kompleks instituta bit će namijenjen za naučno-istraživački rad u oblasti medicinskih znanosti i informacionih sustava.

I na kraju ostala je i mogućnost da Saudijska Arabija finansira jedan zajednički infrastrukturni projekat Srbije i Bosne i Hercegovine, a prema nezvaničnim inforamcijama radi se o auto-putu Beograd-Sarajevo.


Nestala sredstva od kredita Saudijskog fonda za razvoj, izgradnja vangradske dionice GGM-a na čekanju!

Na adresu 32 vijećnika stiglo je optimistično tumačenje kako je u Zenici uključena metla za SDA kadrove, a u nastavku pročitajte komentar 32 vijećnika, saznajte šta nam donosi uključena metla za SDA kadrove i “dokaz” da su nestala sredstva od kredita Saudijskog fonda za razvoj!?

8. sjednica Gradskog vijeća po svemu sudeći mogla bi biti prekretnica za građane Zenice. Obzirom da je otvoren proces smjene dugogodišnjih SDA kadrova ili kako bi to gradonačelnik rekao "osovine zla" građani Zenice se pitaju da li nakon 12 godina mraka za Zenicu dolaze bolji dani?

Nakon što Gradsko vijeće nije usvojilo godišnje izvještaje JP Grijanje i Agencije za realizaciju GGM-a, Seada Kaknje(Bošnjaka) i Mirsada Helega​, očekuje se njihova "dobrovoljna" ostavka ili će biti smjenjeni od strane gradonačelnika koji je to najavio (METLA)

Vječni sekretar Gradskog vijeća je novom sistematizacijom lagano dislociran s tog mjesta tako da ga već od naredne sjednice vijeća više nećemo gledati u toj ulozi (METLA)

Neprikosnoveni vladar zemljišta u Zenici i van Zenice, Hazbo Ličina već odavno je završena priča i sada čeka penziju kao referent u Službi za ljudske resurse i zajedničke poslove. Dakle... (METLA)

Dugogodišnji vlasnik Budžeta Grada Zenice,Dževad Selimović je također lagano dislociran,pa smo ga već i zaboravili (METLA)

U narednom periodu se očekuje smjena odgovornih za urbanizam grada Muhameda Husremovića i Semire Karić zbog kašnjenja Prostornog i Urbanističkog plana od 11 godina i protiv zakonito izdatih Rješenja za gradnju, a na inicijativu predsjedavajuće vijeća g.Sanje Renić za utvrđivanje njihove odgovornosti.(METLA U DOLASKU).

Gradani Zenice se nadaju da će svi pomenuti članovi "tima za Zenicu" uskoro iz Gradske uprave preseliti u Kantonalno tužilaštvo i objasniti šta su radili sve ove godine.

Međutim, 32 vijećnik još uvijek nije čvrsto uvjeren da će ih baš sve stići pravedna kazna. Pravo i pravda, iako su usko vezani nisu isto, a to je znao i Mr. Selver Keleštura, pravnik, koji se brinuo za (ne)zakonitost tako što njegovog potpisa nema na strateškim dokumentima koji bi ga mogli dovesti u vezu s eventualnim krivičnim djelom ili korupcijom. Selver Keleštura, nekadašnji pomoćnik rahmetli Husejina Smajlovića, jednoglasno je izabran za vršioca dužnosti gradonačelnika Zenice nakon njegove smrti i njegov potpis na dokumentima se može naći samo u periodu od maja do oktobra, odnosno završetka lokalnih izbora 2016.godine, a od novemra do kraja godine, grad je vodio Fuad Kasumović. Za pomenuti period nije bilo Izvještaja o radu koje je gradsko vijeće usvojjilo u cjelosti kao Izvještaj o radu rahmetli Husejina Smajlovića, u odsustvu. Lično smatram da nije tolika budala da u tako kratkom periodu sam sebi presudi s nekim nezakonitim radnjama.

U svakom slučaju na gradonačelniku je velika odgovornost za sprovođenje zakonitosti u budućem, ali i dosadašnjem radu, posebno u dijelu inicijative za pokretanje odgovornosti protiv Muhameda Husremovića i Semire Karić zbog kašnjenja Prostornog i Urbanističkog plana od 11 godina i protivzakonito izdatih Rješenja za gradnju. Ukoliko se gradonačelnik ogluši na inicijativu predsjedavajuće, ovaj dvojac bi se mogao provući sa laganim dislociranjem na neko drugo radno mjesto poput Dževada Selimovića, a gradonačelnik bi time, ukoliko zaista postoji nešto nezakonito, odgovornost preuzeo na sebe.

Po narodnoj izreci “tanji kraj” bi mogli izvući Mirsad Heleg i Hazbo Ličina kao glavni i odgovorni za realizaciju projekta i eksproprijacije zemljlišta, ukoliko bi zaista bile pokrenute aktivnosti na preispitivanju zakonitosti prilikom izgradnje Glavne gradske magistrale gdje se umjesto predviđenih 22 miliona konvertibilnih maraka potrošilo 38 miliona, skoro cijeli kredit, s čime je “nestao” jedan čitav most na rijeci Bosna i dio vangradske dionice tako da nam je sada za završetak radova potrebna novčana pomoć od Direkcije za ceste Zeničko- dobojskog kantona ili Autocesta Federacije BiH.


A o kojem mostu i kojem dijelu dionice pričam, pogledajte na video snimku iz 2012.god na kojem se tvrdilo čak i da izlazimo iz recesije, te da će se s ovim parama završiti most i sigurno dio radova vangradske dionice. S druge strane, na slici lijevo (klikom na sliku uvecajte je slobodno), iz JP za prostorno planiranje i uređenje grada u martu 2016.godine odgovor na pitanje kada će se početi graditi vangradska dionica GGM-a glasi: “Kredit koji je dobijen namijenjen je za GRADSKU DIONICU GGM-a; izgradnja vangradske dionice GGM-a bi trebala biti finansirana sredstvima Direkcije za ceste ZEDO kantona uz učešće Grada Zenica (za izgradnju instalacija u trupu saobraćajnice) kad se obezbijede sredstva za tu namjenu. Dakle, direktor JP za prostorno uređenje grada je s ovim odgovorom na slici gore demantovao sam sebe, sredstava više nema.... 

S ove tačke gledišta moglo bi se postaviti pitanje da li smo izašli iz recesije mi ili pojedinci ili gdje su sredstva koja se spominju u video snimku? U prilogu su dva video snimka. Prvi je za one nestrpljive, kraći, zbog usporedbe izjave i iznosu novca, a ispod je drugi video, priča o početku izgradnje GGM-a u cjelosti, koji prikazuje bombastičnu najavu izlaska iz recesije...


ponedjeljak, 29. svibnja 2017.

Nesvakidašnji potez dvojice vijećnika iz redova SDA stranke!

Ono što nije zapisano kao da se nije ni desilo....U nekim slučajevima bolje bi bilo da nije ni zapisano. Međutim, mišljenja sam da su dvojica vijećnika Gradskog vijeća Zenica iz redova SDA stranke svojim nesvakidašnjim potezom zapravo htjeli medijsku pozornost. Što se mene tiče, dobili su je, i o njima pišem.

Obzirom da se sjednica održavala 25.maja, na dan masakra na tuzlanskoj Kapiji, kada je usljed pada granate, ispaljene sa položaja Vojske Republike Srpske na Ozrenu, ubijena 71 osoba, prosječne životne dobi 23 godine, Sanja Renić, predsjedavajuća Gradskog vijeća Zenica pozvala je sve prisutne da ustanu i minutom šutnje ili učenjem fatihe odaju počast u spomen stradaloj mladosti. Svi prisutni su ustali, osim trojice.

Za jednog (iza sindikalca Šatorovića) svi znamo da je invalid i da zbog toga nije ustao, ali druga dvojica, na slici desno od Kozlića, nisu invalidi, učili su fatihu, ali nisu ustali!? Da li su to uradili zbog nekog svojevoljnog bunta zato što se četiri dana ranije navršilo godinu dana od smrti bivšeg gradonačelnika Husejina Smajlovića i da li su očekivali da će predsjedavajuća najaviti učenje fatihe u spomen rahmetli Smajlovića, još uvijek nije jasno. Jasno je da nisu ustali, iako običaji tako nalažu. “Kud svi, tu i mali Mujo”....a odgovor na pitanje da li ovakvo učenje Fatihe, u raznoraznim povodima i prilikama, kao što se radi kod nas ima uporište u Kur’anu ili je novotarija koje se treba čuvati i upozoravati na nju, ostavit ću islamskim učenjacima.

Činjenica je da ova dva mala Muje nisu ustala prilikom odavanja počasti u spomen stradaloj mladosti.











nedjelja, 28. svibnja 2017.

Da li je na pomolu novi skandal u Zenici?

Tko prikriva izvještaje o radu javnih preduzeća koji nedostaju? Prolaze li na mala vrata oni za koje nema dovoljan broj ruku i kakva je sudbina tih preduzeća?

Gradsko groblje Zenica, javno preduzeće čiji izvještaj o radu za 2016.godinu niste mogli vidjeti među ostalim izvještajima javnih preduzeća. Kategorija: uslužne djelatnosti – pogrebne usluge i basnoslovne naplate koje zaista nisu male. Jedno od preduzeća za udoban smještaj “podobnih” u kojem nema mjesta za djecu sitne buranije, vjerujte. I kad bi kojim slučajem htjeli ili pokušali zaposliti, tamo nema mjesta za vaše ili moje dijete. Naša djeca, (djeca sitne buranije) ne trebaju nikome. Mi imamo visoke plaće, i do 800 maraka, i oni ne moraju raditi do 35 godina života. U tom preduzeću se mogu zaposliti samo djeca onih koji su na neki način “valjali” bivšem gradonačelniku, a između ostalih i jedan direktor koji je mjesecima hodao po čaršiji a primao plaću iz jednog drugog preduzeća. Tačnije, preduzeća Službe Civilne zaštite u čijem sastavu je i “Profesionalna vatrogasna jedinica”. No, ništa čudno ne bi bilo da je “hodač” neki pravnik, ekonomista ili neko drugo zanimanje od kojeg bi ovo preduzeće imalo koristi. Međutim, ing.zaštite na radu sigurno ne treba mrtvima, a ono malo živih ne može nastradati od umrlih, tako da zaista nema razloga za takvim zanimanjem.

Elem, nebitno. Posebno zanimljiva činjenica je, da za ovo preduzeće nema izvještaja u materijalima 8 sjednice Gradskog vijeća u kojima se nalazi i stav resorne službe po izvještajima o poslovanju ali bez stava o poslovanju JP “Gradsko groblje”. Pretpostavljam da odgovorni iz resorne službe nisu slučajno propustili napisati stav po pitanju poslovanja Gradskog groblja. Prema nezvaničnim informacijama neki od onih koji se “provuku” i ne napišu izvještaj, odvaže se i kažu da nisu na vrijeme dobili poziv i nisu stigli uraditi izvještaj iako i ptice na grani znaju da se izvještaji podnose krajem mjeseca maja. Na kraju se dešava da vijećnici usvoje ili ne svoje izvještaje i ne primjećujući da jedan ili dva nedostaju. U ovom slučaju, izvještaja o poslovanju JP “Gradsko groblje” i izvještaja o JP za prostorno planiranje i uređenje grada "Zenica", tj.g. Helega, on je imao samo izvještaj o GGM-u.

Nedavno sam pisao kako je u našoj zemlji teško i kako se ne može rahat umrijeti zbog skupih pogrebnih usluga, hodža, popova i drugih lopova....sigurno se sjećate tog članka kada sam glasno razmišljao da je potrebno Hitno pokrenuti kampanju pod nazivom: “Dosta su ih pljačkali dok su bili živi, zaustavimo zarađivanje na umrlim”.

Dakle, za te usluge se uzimaju basnoslovne cifre iako im iz budžeta poklanjaju naš novac. Naprimjer, samo u Zenici iz budžeta Grada izdvajamo cca 77.000 konvertibilnih maraka vjerskim zajednicama, a za subvencije ovakvim javnim preduzećima i do 2 miliona maraka.

I to nije sve. Na prijedlog Ureda premijera, i Vlada Zeničko-dobojskog kantona zna ponekad pogurati ovo preduzeće tako što odobri novčana sredstva u iznosu od 277 KM, navodno na ime plaćanja nekakve takse za održavanje jednog grobnog mjesta, po kojem kriteriju i zašto samo jednog, nije mi poznato.

No vratimo se JP za prostorno planiranje i uređenje grada "Zenica" i izvještaju Izvršne agencije za realizaciju GGM-a za koji samo rijetki znaju da nije dobio potrebnu većinu. Agencije koja pripada preduzeću za koji revizorski izvještaj ureda za reviziju institucija Federacije BiH iz 2012.godine kaže da sa stanovišta racionalnosti, štednje i pravilnog trošenja javnih sredstava treba preispitati opravdanost postojanja ugovora u ovakvom obimu, zaključenim sa Javnim preduzećem za prostorno planiranje i uređenje grada „Zenica“.

Kako se moglo desiti da nedostaju ova dva izvještaja, do momenta objavljivanja ovog članka odgovor od Predsjedavajuće Gradskog vijeća Zenica nisam dobio. Tko prikriva izvještaje o radu javnih preduzeća koji nedostaju? Prolaze li na “mala vrata” oni za koje nema dovoljan broj ruku i kakva je sudbina tih preduzeća? Kao da nikom nije stalo do štednje i pravilnog trošenja javnih sredstava tako da ne moramo vidjeti sve izvještaje. Hasan Kreho, građanski aktivista tvrdi da je u pitanju “kriminal na kvadrat” ali i da se nada da će državna agencija za istrage i zaštitu u BiH imati dovoljno razloga da ovu investiticiju provjere sa stanovišta zakonitosti svih radnji u realizaciji izgradnje GGM-a. Za nedostajući izvještaj o Gradskom groblju kaže da nije morao biti s ostalim javnim predzećima i da vjeruje da će se naći na nekoj drugoj sjednici.

A da li će neko od vijećnika Gradskog vijeća Zenica reagovati i tražiti dodatna pojašnjenja vezana za izostanak ovih izvještaja i kakav je status izvještaja o realizaciji GGM-a za koji je glasalo tek 12 vijećnika vidjet ćemo uskoro. Prema riječima Edhema Fejzića, “Poslovnik o radu GV GZ. kaže da kod glasanja MORA biti natpolovična većina, a to je 16 zelenih kartona bez obzira na trnutni broj izabranih dužnosnika u salama na bilo kojem nivou vlasti”. Dakle, taj izvještaj nije prošao, nije dobio potrebnu većinu za prolaz.

Potrebnu većinu za prolaz nije dobio ni Zenicatrans. I Zenicatrans treba reprogram dugovanja... U ovom gradu reprogram post’o nešto pravo atraktivan!? Kuda ide Zenicatrans? Nermin Mehić, vijećnik SDP-a je tražio da u Zenicatrans uđu organi gonjenja i to je ono što mi se dopalo.

Ono što mi se ne dopada je zaključak vijeća, odnosno njegovo tumačenje: “Izvještaj o poslovanju “Zenicatrans” nije usvojen, ali on prolazi, tako je rek’o sekretar”, izjavila je Sanja Renić, predsjedavajuća GV.

Ako je tako rek’o sekretar il’ je bilo il’ će bit’ opet “selo gori a baba se češlja”. U normalnim zemljama oni čiji se izvještaji ne usvoje direktori podnose ostavku. U Zenici, vjerovali ili ne, prolazi, jer je tako rek'o sekretar. U normalnoj zemlji ovo bi u najmanju ruku bio skandal. U Zenici priča, koja traje tek koliko i vijest da je neki direktor javnog preduzeća izvršio samoubistvo. A zbog čega ili koga nikoga nije briga.

autor: Muhamed Pivić

subota, 27. svibnja 2017.

Usvajanjem sumnjivog izvještaja vijećnici legalizovali potrošene pare i mogući kriminal SDA stranke prilikom izgradnje GGM-a

Obzirom da su vijećnici Gradskog vijeća Zenica usvojili izvještaj Izvršne agencije za realizaciju GGM-a ne dozvolivši predsjedavajućoj Gradskog vijeća da pročita pripremljena pitanja, primjedbe i sugestije bez dobacivanja i upadanja u riječ možemo osnovano sumnjati da je po srijedi netransparentno trošenje javnog novca, odnosno mogući kriminal o kojem vijećnici nisu spremni javno govoriti. Kada je Sanja Renić, predsjedavajuća GV Zenica došla do poslednjeg pitanja vijećnici SDA stranke i kompanija su je prekinuli i nisu joj dozvolili da pročita zaključak, odnosno prijedlog da se navedeni izvještaj odbaci jer ne sadrži ni minimum tehničkih i finansijskiih podataka, te naloži izradu cjelovitog izvještaja u skladu sa pravilima struke. Zanimljivo, jedan od vijećnika koji se protivio navodno predugom izlaganju predsjedavajuće kazao je da predsjedavajuća svoja pitanja proslijedi direktoru Izvršne agencije za realizaciju GGM-a, a neka joj on odgovori napismeno, kao da njega i ostale vijećnike ne zanimaju odgovori i finansijski detalji koji nedostaju u izvještaju.

Podsjećam, Društvo za projektovanje i inžinjering "Invest-projekt" d.o.o. Zenica, odnosno glavni i odgovorni projektant Semir Mutapčić je projektovao projekt čija vrijednost se procjenjivala na 47 miliona konvertibilnih maraka za izgradnju 7,85 kilometara ceste, a dosadašnje izvođenje radova 3,2 kilometra ceste koštalo je oko 38 miliona KM umjesto 22 miliona konvertibilnih maraka.


Gdje se pogubila razlika od 16 miliona konvertibilnih maraka? Aneksi ugovora koji bi mogli dati odgovore na to pitanje nisu prikazani u izvještaju. Direktor Izvršne agencije za izgradnju GGM-a Mirsad Heleg je pripremio izvještaj o potrošenih 38 miliona konvertibilnih maraka na 11 stranica A4 formata, odnosno 3 miliona i 500.000 maraka po jednoj stranici za tu fazu izgradnje i nije ni čudo što ne dozvoljava da mu neko mrsi račune. 

Dakle, za gradsku dionicu u dužini od 3.250 metara, odnosno 85,70 posto od ukupne ugovorene vrijednosti radova potrošeno je 38 miliona konvertibilnih maraka. Za 3 kilometra dionice skoro da su potrošene sve pare dok je za preostalih 4, 5 kilometra "ostalo" svega 9 miliona. Izvještaj Izvršne agencije o realizaciji projekta izgradnje Glavne gradske magistrale usvojen sa 12 glasova ZA, 5 PROTIV i 4 suzdržana. Deset vijećnika nije glasalo!!!


U nastavku pročitajte koja su to pitanja koja su vijećnike SDA stranke primorala na ovakav nedemokratski čin.

Izvještaji o kapitalnim investicijama bi trebali da sadrže minimalno tri segmenta a to su:
opći dio
tehnički izvještaj
finansijski izvještaj

Smatram da smo ovom prilikom dobili samo opći dio bez adekvatnog tehničkog i finansijskog izvještaja koji neodoljivo podsjeća na novinski članak o realizaciji nekog projekta te s toga želim postaviti pitanja kako slijedi:

Ugovor o izradi projektne dokumentacije je potpisan u decembru 2006 god. a Studija razvoja saobraćajne mreže Grada Zenice je urađena u februaru 2012. god. što nije navedeno u Izvještaju. Kako je moguće da je projektna dokumentacija rađena 6 godina prije nego što je sačinjena Studija razvoja koja definira osnovne ciljeve i pravce razvoja saobraćajne mreže. Vrijedi napomenuti da su čak i radovi na realizaciji projekta počeli prije izrade Studije razvoja što je jedinstven slučaj u svijetu.

Projektna rješenja su trebala omogućiti pouzadano i bezbjedno odvijanje saobraćaja kako to piše u Izvještaju.

Da li su projektna rješenja pouzdana i bezbjedna ako sa Glavne gradske magistrale imamo priključke za avlije i garaže.

Izrada projektne dokumentacije je prema tenderu objavljenom 16.10.2006.god. povjerena preduzeću IP Konsalting iz Brčkog što u Izvještaju nije navedeno kao niti finansijski elementi ovog Ugovora, a niti razlozi raskida Ugovora

Osim toga izrada projektne dokumetacije je dodjeljena preduzeću Invest projekt d.o.o. Zenica koja nema niti jednu referencu za izradu ovakvog složenog projekta i to bez tendera i po nepoznatoj cijeni. Takođe u Izvještaju nije navedeno ko je izvršio reviziju projektne dokumentacije niti po kojoj proceduri je odabran i po kojoj cijeni. Postavlja se pitanje zašto ovi elementi nisu navedeni u Izvještaju.

Koliki je ukupni iznos kreditnog aranžmana uključujući i kamate i zašto Izvještaj ne sadrži Ugovor o zajmu sa Saudijskim fondom za razvoj, kao i program realizacije prve faze projekta na koju se kreditna sredstva odnose. Uzgred rečeno, pored naprijed navedenog, pitam, da li je Programom bila predviđena izgradnja fontana na kružnim tokovima ili je to neko naknadno odlučio.

Kako objasniti činjenicu da je projekat Glavne gradske magistarale finansiran iz komercijalnog kredita što je jedinstven slučaj u Evropi obzirom da znamo da se infrastrukturni projekti ovog tipa u pravili finansiraju iz pristupnih fondova EU.

Koliko uposlenika JP za prostorno planiranje i uređenje Grada Zenice je bilo angažovano u radu Izvršne agencije i na koji način je definisana tj. ugovorena cijena usluga Izvršne agencije.

Koliko je vanjskih konsultanata i eksperata učestvovalo u radu Izvršne agencije i na koji način su isti angažovani, putem tendera ili neposrednom pogodbom, te koliko je to koštalo građane Zenice.

Koliki su bili troškovi eksproprijacije objekata i zemljišta, te iz kojih sredstava je taj proces finansiran i zašto nije prikazan u Izvještaju.

U Izvještaju se navodi da je procjena vrijednosti radova bila 30 miliona KM, a za isporuku materijala je predviđeno 5 miliona KM. Na temelju čega je izvršena ova procjena i šta znači " isporuka materijala" tj. kojeg materijala i za koju namjenu.

Koje radove je obuhvatao osnovni Ugovor sa Konzorcijem koji je potpisan 26.01.2012.god. u iznosu od 22.015.551,84 KM i zašto su naknadno sklopljeni Ugovori o isporuci materijala za vodovod i kanalizaciju te isporuku materijala za vrelovod.

Ko je izvršio ugradnju nabavljenog materijala i prema kojoj projektnoj dokumentaciji i po kojim cijenama.

Zašto je materijal za vodovodnu i kanalizacionu mrežu finansiran iz sredstava kredita ako znamo da JP ViK posluje pozitivno i u to vrijeme je imalo oročena sredstva u banci, a posebno ako znamo da su takse koje naplaćuju građanima Zenice namjenjene za investicije i tehničko unapređenje mreže.

Osnovni Ugovor sa Konzorcijem je bio u iznosu 22.015.551,84 KM a konačni realizovani iznos je 31.687.185,34 KM, što daje razliku u iznosu od 9.671.634,00 KM . Koji je razlog za povećanje konačnog iznosa u odnosu na ugovoreni i zašto nedostaje obrazloženje za 6 potpisanih Aneksa Ugovora.

Da li je iznos od 38.632.476,19 KM koji se pominje u izvještaju konačan za sve izvršene radove i ako nije koliko je još sredstava potrebno za završetak projekta.

Iz kojih sredstava i na koji način je finansirana javna rasvjeta na Glavnoj gradskoj magistrali koja se nigdje u Izvještaju ne spominje.

Izvršna Agencija je svoje usluge Gradu Zenica naplatila u iznosu od 2.527.358.26 KM što je 7% od vrijednosti investicije iako uobičajena cijene ove vrste usluge u BiH iznosi 4% od investicione vrijednosti. Na koji je način moguće objasniti povećanje cijene od cca 1.200.000,00 KM.

Ko je osoba koja je bila ovlaštena za odobravanje naknadnih radova i potpisivanje aplikacija za plaćanje.

Koji su ugovoreni rokovi za izvođenje radova i koje je obrazloženje za kašnjenje projekta. Obrazloženje koje se navodi u Izvještaju da su razlozi poplave iz 10-tog mjeseca 2014. god. je neprihvatljivo obzirom da su radovi prema Ugovorima trebali biti završeni prije tog nesretnog događaja.

U Izvještaju stoji rečenica- citat: " poseban kvalitet GGM-a je postignut time da su sve nove instalacije izgrađene u zelenom razdjelnom pojasu ili u području pješačkih staza tako da ukoliko dođe do potrebe da se u budućnosti izvode intervencije na održavanju instalacija neće biti potrebno da se oštećuje kolovoz"- završen citat.

G. Heleg to je pitanja standarda u izvođenju radova niskogradnje a ne pitanje posebnog kvaliteta, ali o tome treba razgovarati kada Izvršna Agencija sačini validan tehnički izvještaj prema pravilima struke.

U Izvještaju stoji da je Izvršna Agencija tokom realizacije projekta vršila " dogradnje projekta i promjene tehničkih rješenja".

Da li to znači da projektna dokumetacija nije bila kvalitetno urađena i da li su izvršene izmjene bile u okviru Rješenja o odobrenju gradnje, te da li postoje pismeni Izvještaji o izvršenim promjenama i zašto isti nisu sastavni dio ovog Izvještaja

Na jednom mjestu u Izvještaju se pominje podatak da je urađeno 10 kilometara biciklističkih staza, a na drugom 7.000 metara.

Ne znam šta je od toga tačno ali svi znamo da na GGM-u nema biciklističke staze, te me interesuje obrazloženje ovih navoda.

U jednom pasusu Izvještaja stoje dvije kontradiktorne činjenice, na jednom mjestu piše da se jedinične cijene nisu mijenjale tokom cijele implementacije projekta a već u nastavku se navodi da je formirana Komisija koja je vršila analizu jediničnih cijena i usaglašavanje istih sa izvođačima radova.

Šta je obrazloženje za tako nešto.

Koja je sudbina demontirane opreme( semafori, stubova javne rasvjete, i sl.) kao i stabala posječenih tokom izgradnje.

Koliki je iznos plaćene indirektne štete na objektima uz trasu GGM-a koja je prouzrokovana izvođenjem radova i plaćena iz budžeta Grada Zenice.

Zašto Rješenje o odobrenju građenja GGM-a nije sastavni dio Izvještaja i koje su izvršene izmjene u odnosu na važeću prostorno plansku dokumentaciju Grada Zenice i po kojoj proceduri.

Svima nam je poznato da je trasa GGM-a značajno izmjenjena ali nije poznato na koji način i sa kojim obrazloženjem.

U Izvještaju se navodi, a što je između ostalog svima poznato, da je GGM sastavni dio Regionalne saobraćajnice R445, te se postavlja pitanje zašto je Grad Zenica finansirao izgradnju ove saobraćajnice obzirom da se radi o projektu u nadležnosti Ze-do kantona što nas po logici stvari upućuje na činjenicu da je ovaj projekat trebao biti finansiran iz budžeta Ze-do kantona, a ne kreditnog zaduženja Grada Zenice.

Zašto Izvještaj Komisije za tehnički prijem prve faze GGM-a nije sastavni dio Izvještaja Izvršne Agencije i koji dijelovi projekta su obuhvaćeni tim Izvještajem za koji navodno postoji upotrebna dozvola.

U Izvještaju se konstatuje da su radovi završeni u aprilu 2016.god. dakle prije 14 mjeseci. Kada će biti izvršen konačan tehnički prijem Glavne gradske magistrale i kada će se građani Zenice moći kretati po saobraćajnici koja posjeduje upotrebnu dozvolu.

Sve naprijed navedeno predstavlja samo dio pitanja koje bi ovo Vijeće trebalo analizirati da bi mogli dati konačni sud o projektu GGM-a te s toga predlažem sljedeći

Z A K LJ U Č A K
A/ Obzirom da Izvještaj Izvršne Agencije ne sadrži ni minimum tehničkih i finansijskiih podataka predlažem da Gradsko Vijeće odbije Izvještaj, te naloži izradu cjelovitog izvještaja u skladu sa pravilima struke.

B/ Da se izvrši neovisna revizija kako tehničkog tako i finansijskog aspekta projekta, te da se nakon toga izvrši analiza direktne i indirektne štete koja je uzrokovana eventualnim propustima projektne dokumentacije, izvođenja radova ili nestručnog rukovođenja projektom

C/ Da se utvrdi pitanje odgovornosti za neodgovoran i paušalan odnos prema najznačajnijem projektu u našem gradu.



Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...