nedjelja, 14. srpnja 2019.

Pismo namjere stečajnom upravniku Željezare Zenica


Da naši vijećnici ne poznaju Zakon o stečaju pokazuje vijećnička inicijativa s 33.Sjednice Gradskog vijeća Zenica. Naime, radi se o populističkom djelovanju vijećnika koji predlaže da se pošalje Pismo namjere stečajnom upravniku Željezare Zenica vezano za „neposrednu pogodbu“ a koji ne razumije ili se jednostavno pravi nevješt tako da ne primjećuje da većini građana ovog grada nije problem nedostatak odmarališta već nedostatak posla. Naravno, poznata izreka „sit se gladnom ne vjeruje“ po ko zna koji put ispada tačna jer u konkretnom slučaju ovom vijećniku čiji su pretpostavljam, uži članovi porodice svi zaposleni je zaista stalo do odmarališta. Međutim, vijećnik zanemaruje da članovi Zakona o stečaju koji ne priznaju nikakve „neposredne pogodbe“ govore da se stečajna masa raspoređuje na način previđen Zakonom o stečaju kao i da Stečajni sudija vodi i upravlja stečajnim postupkom od podnošenja prijedloga za otvaranje stečajnog postupka do završetka stečajnog postupka. Ovaj vijećnik  nije upoznat da se nakon otvaranja stečajnog postupka ne mogu  valjano sticati prava na dijelovima imovine koja ulazi u stečajnu masu, čak i u slučaju da se to sticanje ne temelji na raspolaganju stečajnog dužnika, ni  na prinudnom izvršenju ili osiguranju u korist stečajnog povjerioca. Dakle, Pismo namjere se može poslati ali je neobavezujuće za stečajnog upravnika ili Odbor povjerilaca. Pismo namjere je također neobavezujuće i kada bi stiglo na dan prodaje imovine koju spominje u svom pismu jer postoje uslovi Javnog poziva, a oni se zasnivaju na načelu, parafraziram „ko da više“.  Naravno, i kako to po običaju biva, kada se sjednice koje se snimaju u direktnom tv prenosu završe više nije ni bitno kako će inicijativa završiti jer je upućena prvenstveno populistički.  Službi kojoj je inicijativa upućena nije bilo teško odgovoriti.  „Sa stanovišta odgovornosti nismo nadležna služba“, između ostalog stoji u njihovom odgovoru.

Uostalom, pročitajte tačno o čemu je riječ:

Vijećnik: Almir Babajić (SDP)   33. Sjednica, 18.02.2019
Upućeno: - Gradonačelniku Grada Zenice, Gospodinu Fuadu Kasumoviću - Službi za urbanizam, imovinsko-pravne, geodetske poslove i katastar nekretnina - Službi za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti - JP za prostorno planiranje i uređenje grada Zenice - JP za upravljanje i održavanje sportskih terena Zenica Na osnovu prava iz Člana 10. Poslovnika o radu Gradskog vijeća Grada Zenice upućujem slijedeće vijećničko pitanje: U cilju obogaćenja turističke ponude Grada Zenice i pružanja našim sugrađanima bogatijeg sportsko-rektivnog sadržaja u gradu predlažem slijedeće inicijative: 1. Da Gradonačelniik Grada Zenice, Gospodin Fuad Kasumović pošalje pismo namjere stečajnom upravniku Željezare Zenica sa iskazanom zainteresovanošću Grada Zenice za parcelama koje pripadaju Željezari Zenica koja je dužna Gardu Zenici po osnovu KGZ i KN naknade 553,886,05 KM, i to za parcele : - k.č. 152/1, K.O. Doglodi, Odmaralište Bistričak, 6409 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 153, K.O. Doglodi, Odmaralište Bistričak, 4550 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1479, K.O. Topčić polje, Bistričak, 2215 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1476, K.O. Topčić polje, Bistričak, 753 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1475/1,K.O. Topčić polje, Bistričak, 17972 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1475/2,K.O. Topčić polje, Bistričak, 580 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1474 ,K.O. Topčić polje, Podlokve, 10616 m2, u vlasništvu Krivaja OUR Zavidovići, Šumarstvo - k.č. 154 , K.O. Doglodi , Bistričak, 3981 m2, u vlasništvu JP “ŠPD ZDK” Zavidovići I da na lokalitetu Bistričak renovira trenutni sportsko-turističko-rekreacioni kompleks u kojem bi građani Zenice mogli provoditi slobodno vrijeme. 2. Da Gradonačelniik Grada Zenice, Gospodin Fuad Kasumović pošalje pismo namjere JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo sa iskazanom zainteresovanošću Grada Zenice za parcelama koje pripadaju ovom preduzeću koja je dužna Gardu Zenici po osnovu KGZ i KN naknade 123.486 KM, i to za parcele : - k.č. 2177, 2178, 2179, 2176, 2175, 2174, 2152, 2168,2174, 2180, 2200, 2199, 2201, 2198, 2179, 2190, 2191, 2192, 2193/01, K.O. Perin Han, u vlasništvu JP Elektroprivreda BIH. I da na lokalitetu Mošćanice, na bazi javno-privatnog partnerstva napravi sportsko-turističko-rekreativni kompleks sa vještačkim jezerom. 3. Da JP za upravljanje i održavanje sportskih terena Zenica izradi studij/projekat izgradnje Ski staze na Smetovima. Obrazloženje: Tačka 1. i 2.: Grad Zenica preko dugovanja po osnovu KGZ i KN rente od Željezare Zenica i JP Elektroprivreda BiH može otkupiti po povoljnim uslovima dvije izuzetno atraktivne lokacije za izgradnju sportsko-turističko-rekreacionog kompleksa na Bistričaku i Mošćanici za građane Zenice. Bistričak je izletište koje je u vlasništvu Željezare Zenica. Dobro nam je poznato da je Željezara Zenica nažalost u stečaju i da će se njena imovina uskoro naći na tržištu. Grad Zenica ima priliku da preko dugovanja za KGZ i KN rentu otkupi ovo izuzetno atraktivno izletište koje su zeničani decenijama koristili kao svoje odmaralište. Ovo je odmaralište od poplava 2014. godine nažalost uništeno i ništa se nije uradilo na njegovoj adaptaciji. Šteta bi bilo da ga kupi privatnik, kao već neke parcele, i zatvori za javnu upotrebu! Jezero Mošćanica je vještačko jezero koje brojni zeničani već sada koriste za osvježenje u ljetnom period. Kompleks površinskog kopa pripada JP Elektroprivreda BiH, RMU Zenica, koji je dužan Gradu Zenici po osnovu KGZ i KN rente velike količine novca. Grad Zenica ima mogućnost da kroz kompenzaciju ovih naknada dobije ovo zemljište i na njemu napravi atraktivan turističko-rekretivni kompleks. Uz određena ulaganja na ovom lokalitetu bi se moglo napraviti prelijepo odmaralište uz odgovarajuće sadržaje (šadrvani, roštilji, igrališta za djecu, staze za šetanje i biciklizam). Tačka 3.: Svjedoci smo da su se u našoj blizini (Busovača), izgradila dva skijališta (Pridolci i Staje) dužine ne veće od 1100 m. Ova dva skijališta svakog vikenda, u zimskom period, privlače veliki broj skijaša i turista kako iz Zenice tako i iz okolnih mjesta. Pomenuta mjesta po svojoj geografskoj konfiguraciji i nadmorskoj visini su slični našem izletištu na Smetovima. Ukoliko bi JP za uređenje i održavanje sporstkih terena uspjelo izgraditi jednu ili dvije ovakve staze, uveliko bi povečalo atraktivnost i poboljšalo turistički sadržaj na Smetovima što bi povlačilo za sobom dodatne privredne pogodnosti za ovo izletište (ugostiteljstvo, hotelierstvo…). Zamislite noćno skijanje na Smetovina i izlazak iz maglovite kotline poslije radnog vremena. Da ne izgleda nemoguće i nerealno pokazali su nam na Stajama i Pridolcima u Busovači.
Odgovor:
Stručna služba Gradskog vijeća je predmetno pitanje uputila Službi za boračko - invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti: Dostavili ste nam pitanje što je na 33. sjednici Gradskog vijeća Zenica, održanoj 18.02.2019. godine, predložio vijećnik Almir Babajić. U vezi tog pitanja obavještavamo vas da sa stanovišta odgovornosti nismo nadležna služba. Stručna služba Gradskog vijeća je predmetno pitanje uputila Gradonačelniku (putem Službe kabineta Gradonačelnika), dosad nije bilo odgovora.


Gradski vijećnik upozorava na veliku opasnost i ugrožavanje života građana Zenice


Obzirom da sam se dvoumio oko samog naslova današnjeg teksta stavit ću u podnaslov i drugu opciju prema kojoj ćete možda  i naslutiti da nije tako ozbiljno kao što se na prvi pogled čini.  Međutim, ako nastavite sa čitanjem saznat ćete zašto sjednice Gradskog vijeća liče na cirkus.  

- Kako je „pukla tikva“ između članova zeničkog Nezavisnog bloka

Kako je pukla tikva između članova zeničkog Nezavisnog bloka najbolje ilustruje vijećnička inicijativa upućena nadležnoj Gradskoj službi na 35. sjednici, održanoj 24.04.2019. godine i naravno sam odgovor na tu inicijativu. Vjerovali ili NE, iako je pitanje nesuvislo, kada sve saberemo, pitanje i maratonski odgovor nadležne službe liči na komediju „Glup, gluplji“.

Vijećnik: Ekrem Tuka (SAMOSTALNI VIJEĆNIK)   35. Sjednica, 24.04.2019

Podnosim sljedeću vijećničku inicijativu: - Za hitne izmjene i dopunu procjene ugroženosti na području Grada Zenica kao i mjerama zaštite građana i materijalnih dobara. Obrazloženje: Građani Grada Zenice kao i šira javnost BiH je upoznata sa informacijom da je u Gradu Zenica otvoren jedan od najvećih terminala tečnih goriva na Balkanu. Ukupan kapacitet terminala je 13 miliona litara, od čega su četiri nadzemna rezervoara i 12 podzemnih. Terminali zauzimaju površinu 22. 00 m2, od čega se najveći dio površine sastoje od nadzemnih rezervoara (skladišta) i podzemnih rezervoara (skladišta) sa tečnim i veoma zapaljivim derivatima. Sve ovo u slučaju većih prirodnih i drugih katastrofa (požara, poplava, zemljotresa i dr.), može prouzrokovati veliku opasnost i uveliko ugroziti život građana Zenice pogotovo mještana Tetova, Gradišće, Graćanice i Banloza. Nadležna Služba do sada nije izradila procjenu ugroženosti grada, niti je istu dostavila Gradskom vijeću na razmatranje kako bi upoznali građane o opasnostima kao i predviđenim mjerama zaštite i spašavanja. Isto tako u završnoj fazi su radovi na izgradnji autoputa koji cijelom dužinom iz pravca Sarajeva prema Doboju prolazi kroz Grad Zenicu. Izgradnjom istog izgrađeno je više visokih mostova, tunela i usjeka koji prijete različitim vrstama opasnosti za građane Zenice pogotovo naselja Klopće, Babino, Pehare, Nemile i dr. U proteklom vremenu izgrađeno je još nekoliko objekata na području grada Zenica koji na određen način ugrožavaju bezbjednost i sigurnost građana. Imajući u vidu sve navedeno, predlažem da Služba civilne zaštite u što kračem roku izradi izmjene i dopune procjene ugroženosti grada Zenica sa navedenim opasnostima koje prijete građanima kao i mjerama zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara na području grada Zenica.

Odgovor:

Stručna služba Gradskog vijeća je predmetnu inicijativu uputila Službi civilne zaštite: Poštovani, Prema sadržaju vašeg dopisa i uzimajući u obzir sve ono što ste i kako ste u njemu naveli, što nas stavlja pred svršen čin i ne ostavlja nam nikakvog prostora ni za jednu drugu pretpostavku, a imajući uvidu i da se javno objavljuju svi ovakvi dokumenti, mi možemo jedino da konstatujemo da ste vi po vašem viđenju stvorili sebi utisak, odnosno impresije po kojima ste došli i do nekih vaših "novih spoznaja" zbog kojih ste jako zabrinuti, tako da se osjećate pozvanim da vi tu "vašu zabrinutost" pokušate prenijeti i na širu javnost, sa tendencijom da se na taj način,isključivo neopravdano i neargumentovano, unese apsolutno nepotreban nemir u javnosti, te ste se vi odlučili i da to u kratkim crtama elaborirate i iznesete kroz svoju stručnu elaboraciju i svoje viđenje, kako biste na taj načinširoj javnosti skrenuli pažnju na sve te, po vama, "nove opasnosti" koje prijete, a pri tome ujedno da im vi "ukažete" na "nestručnost", "nerad" i "nebrigu" institucije, uz pokušaj inputiranja optužbe na račun organa uprave, zaduženog za organizovanje i provođenje mjera ZiS, da ne radi dobro i odgovorno svoj posao. 

Dakle, u ovakvim slučajevima, prije svega,osjećajući se prozvanim, ali i pozvanim i odgovornim, prisiljeni smo adekvatno i odgovoriti, te adekvatno reagovariu cilju onemogućavanjada se na bilo kakav neutemeljen i neargumentovannačin u pitanje dovodi sigurnost naših građana, kao i da ih se ostavlja u neizvjesnosti i strepnji, odnosno pod dojmom i da institucija, Grad Zenica na čelu sa Gradonačelnikom, koja je i zadužena za organizaciju i provedbu mjera ZiS na svojoj teritoriji, nije sposobna i kompetentna da im osigura adekvatnu zaštitu, ili da se smatra nenadležnom, kao i da ne čini sve u cilju njihove adekvatne zaštite u skladu sa utvrđenim i propisanim nadležnostima i mjerama. Također, uz svo dužno poštovanje vama, uvaženi vijećniče, g-dine Ekreme Tuka, ali analizirajući sve vaše insinuacije uobličene kroz navode, tvrdnje, kao i optužbe, iznesene u toj, kako ste je vi nazvali, "inicijativi", te nakon i što se izvrši analizastvarnog stanja, odnosno notornih činjenica, jedino preostaje da se postave pitanja, a obzirom na sve nejasnoće,kako bi se na takav način i takvom "inicijativom" trebalo i moglo, i u kojem smislu, zaista i započeti nešto novo, a što već odavno nije započeto, odnosno šta bi se to novo takvom "inicijativom" i dobilo, a što već ne postoji, te i šta bi se novo obuhvatilo i utvrdilo,a što već nije vrlo jasno obuhvaćeno i utvrđeno i već uveliko funkcioniše i to po pitanju svega onoga što ste vi navodili. 
Prema tome mi smo dužni, u prvom redu, u cilju iznošenja stvarnog stanja i odbrane istine o stvarima koje tretirate, ali iu velikoj mjeri zbog izbjegavanja i sprječavanja dezavuiranja šire javnosti, da kroz naše izjašnjenje o takvoj "inicijativi" i svemu onome u njoj navedenoj, iznesemo činjenićno stanje i damo i određena argumentovana , ali i logićna, pojašnjenja potkrepljena notornim činjenicama, a uz to se i zahvaliti vama što ste nam omogućili priliku da u javnosti zajedničkipopulišemo i prikažemo značaj zaštite i spašavanja, ali ujedno i da mi pokažemonašu istinsku opredjeljenost ka apsolutnoj predanosti uprkos svim problemima i poteškoćama sa kojima se i susrećemo, gdje svojim ozbiljnim i odgovornim pristupom i stručnim znanjem našem građanstvu krajnje profesionalno, u skladu sa datim nam mogućnostima i ovlastimapo pitanjima zaštite i spašavanja naših građana, učinimo sve, kroz dozvoljene nam i utvrđene načine, kako bismo obezbjedili što je moguće viši i kvalitetniji stepen zaštite.
U nastavku ćemo se potruditi da i radi vas i radi šire javnosti budemo što eksplicitniji i jasniji, te i što je moguće kraći, u našim izjašnjenjima po svim tretiranim navodima i tvrdnjama iz dopisa "inicijativa", kako bismo ukazali na notorne činjenice i kako bismo našoj javnosti pokušali približiti i pojednostaviti određene stvari, ali i kako ne bismo našu javnost uskratili za bilo kakvu informaciju i pojašnjenje o opasnostima koje im prijete. Obzirom i da će "inicijativa" bit javno objavljena, mi ćemo se skoncentrisati na pojedine bitne dijelove, prvo, dio navoda iz "inicijative": „Građani Grada Zenice kao i šira javnost BiH je upoznata sainformacijom da je u Gradu Zenica otvoren jedan od najvećih terminala tečnih goriva na Balkanu“;drugo,dio navoda iz "inicijative": "Isto tako u zvršnoj fazi su radovi na izgradnji autoputa koji cijelom dužinom iz pravca Sarajeva prema Doboju prolazi kroz Grad Zenicu".

Kao prvo, oni nešto stariji građani našeg Grada Zenice to zasigurno pamte i znaju, ali za informaciju i onim mlađim populacijama, kao i onima koji su novopridošli u naš Grad Zenicu i koji su dobro došli, želimo da ih podsjetimo na notorne činjenice, a to je da su spomenuti terminali tu na istom mjestu i da oni tu egzistiraju već nešto višeod pola stoljeća, samo jeu međuvrmenu,kroz promjene društveno političkog uređenja države, došlo i do određenih promjeneu vlasničkim odnosima, tako i da su upravo ti isti terminali,ranije u bivšoj nam državi u vlasništvu nekadašnjeg "Balkanskog giganta", "Željezare Zenica",sada jednimdijelom u vlasništvu preduzeća "Hifa Group", a dok je nešto ranije slićna situacija realizovana i saonim drugim dijelom koji je sada u vlasništvu preduzeća "Mittal". 
Ono što je, uz tu notornu činjenicu, još jedna jako bitna činjenica, a vezana je za tu problematiku procjenjivanja opasnosti i obaveza i odgovornosti po tim pitanjima, kao i vezano za davanje odobrenja, saglasnosti i dozvola, jeste i to da su sve te stvari i mnogo ranijei bile tretirane Procjenom ugroženosti Grada Zenica. Međutim,kako smo spomenuli, izmjenama i svih predviđenih zakonskih i podzakonskih regula, mijenjanih i usklađivanih sa novim državnim uređenjem, sve te stvari su utvrđene, kao obaveza, za Federalni nivo i institucije na tom nivou, odnosno i za same vlasnike, ali dijelom i za kantonalni nivo i odgovarajuća ministarstva na tom nivou. 
Napominjemo i to da je bez obzira što ti subjekti, i sva pitanja vezana za njih po tom osnovu, jesu u isključivu nadležnost organa na višim nivoima, i što mi nemamou tom smislu naložene obaveze, našom procjenom su naravno ipak konstatovane i tretirane sve te eventualne prijetnje i načini djelovanjapo svim pitanjima i u našem okruženju. Isto tako,obzirom da postoji i obaveza usaglašavanja svih procjena i na svim nivoima, urađeni su i ti poslovi.Sve to skupa, uz niz različitih dokumenata, zakona i propisa, najeksplicitnije se tretira i predviđa utvrđenim zakonskim i podzakonskim odredbama iz oblasti zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara, po kojma smo svi dužni postupati, a od kojih se konkretnopodrazumijevaju, "Metodologija za izradu procjene ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća, koja se donosi na temelju utvrđenih odredbi Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, i koja se sastoji od općeg, posebnog dijela i zaključaka, a prema potrebi može imati i odgovarajuće priloge. Tim dokumentom su su vrlo jasno utvrđenisadržaj i postupak izrade kao i postupak razmatranja, usklađivanja, ažuriranja i čuvanja procjene ugroženosti na svim nivoima izrade procjene ugroženosti kada su u pitanju državne institucije,tako da smo mi ispoštovali sve naložene nam obaveze i u tom pogledu naša Procjena ugroženosti sve u potpunosti, ono što je tvrđeno i naloženo opštinama/gradovima, ispunjava i zadovoljava. 
Međutim mi želimo uz konstataciju tih činjenica, pobliže pojasniti i ukazati na ostale bitne činjenice, a vezano za naprijed navedeno i utvrđene obaveze za više nivoe vlasti, obzirom na subjekte koji su isključivo pod njihovom odgovornošću. Dakle, Metodologijom, a konkretno tačkom 7).alineja 1), za ove stvari koje smo pokušali ukratko i približiti, utvrđeno je šta se sve treba analizirati kroz opšti dio procjene,a koji većim dijelom tretira pitanja vezana za prirodno – geografska obilježja i podatke određenog područja i uslove (reljef, veličina, geološko –hidrološke, klimatske, seizmičke i dr.) te i njihov uticaj na pojave prirodnih i drugih nesreća, da bi se u nastavku alinejom 2), za Federaciju utvrdilo slijedeće: " u procjeni ugroženosti Federacije daju se osnovni pokazatelji o razmještaju gospodarskih i infrastrukturnih objekata od značaja za Federaciju (telekomunikacije, glavne putne i željezničke komunikacije, elektroprivredni objekti, glavni plinovod i drugi značajniji gospodarski objekti)" a alinejom 3),a za kanton: "u procjeni ugroženosti kantona daju se pokazatelji o razmještaju gospodarskih i infrastrukturnih objekata od značaja za kanton, kao što su: prometnice regionalnog značaja, vodovodna, kanalizacijska, plinska, telekomunikacijska i električna mreža i drugi gospodarski objekti od značaja za kanton". Nakon čega se onda, s tim u vezi, tačkom 8.,kroz posebni dio, utvrđuje za koje prirodne i druge nesreće se vrši analiza i procjena, tako da je utvrđeno alinejom 1), da su to poplave, potresi, klizanj tla, suša, etc...,a dok se alinejom 2), utvrđuje ono što je bitno za stvari oko terminala, između ostalog, "tehničko-tehnološke nesreće: veliki požari, rušenje ili prelijevanje brana na akumulacijama, ekspanzije i eksplozije plinova i opasnih materija, radioaktivno i drugo zagađivanje zraka, vode, zemljišta".Sve ovo isto važi i za drugi dio koji smo naveli iz "inicijative", ali koji se odnosi na navode o Autoputu, s tim i da je Vlada Federacije BiH osnovala preduzeće "Autoceste Federacije BiH", čime je dodatno utvrdila sve ono što je neophodno i utvrditi u svojim procjenama i njihovim procjenama, obzirom da su svi infrastrukturni objekti, Autoput – koridor Vc, kao i svi objekti koji su predviđeni na toj trasi,, baš kao i naprijed spominjani industrijski objekti, u isključivoj nadležnosti Federalne Vlade i kantonalnih ministarstava, odnosno kako smo spomenuli raznih agencija i preduzeća, te pod isključivo njihovim ingerencijama.Što se tiče naših obaveza, Grada Zenica, mi smo odavno imali sve to izanalizirano i izdefinisano, a što je i dalje aktivno,samo po pitanju Magistralnog puta M-17, te je sve također usklađeno i tretirano (građani ne traba da se plaše, pa kako se do sada, uvaženi vijećniče, sve to realizovalo i provodilo i nikada nije izostala niti jedna intervencija na M-17,bez obzira o čemu se radilo, a vjerujte neće ni ubuduće jer je sve to već odavno u funkciji, te je i logično da je neko predviđao i vršio pripreme za te stvari bez ikakvih inicijativa, jer postoje zakonske regulative).Ono što moramo još napomenuti, uz sve pobrojane činjenice, a kako naša javnost ne bi ostala dezinformisana obzirom na zanemarivanje notornih činjenica i niz netačnih navoda iz "inicijative" , jer po nama ne postoji i nikakav razuman osnov da se onako nešto tendenciozno netačno i neargumentovano javno iznosi dok se dobro i ne provjeri, to je da nije tačno i ono što se navodi: „isto tako u završnoj fazi su radovi na izgradnji autoputa koji cijelom dužinom iz pravca Sarajeva prema Doboju prolazi kroz Grad Zenicu“, gdje se još jednom potvrđuje da se izbacuju samo neke površne i po nam apstraktne stvari, te i gdje je očigledno, da se ne raspolaže adekvatnim informacijama i da se ne uvažavaju nikakve činjenice. Znači, prije svega, nije tačno da autoput cijelom dužinom, iz pravca Sarajeva prema Doboju, prolazi kroz Grad Zenicu, pa to je cca 250 kilometara, a uz to kamo sreće i da je u završnoj fazi.U isto vrijeme, ono čime se mi bavimo, uvaženi vijećniče treba da znate, se uveliko razlikuje od onoga čime se vi bavite,a tiče se istih tema i stvari, te u tom smislu mi ne govorimo svoja mišljanja i impresije nego kazujemo silom argumentata, iznoseći notorne činjenice, tako da upravo, za razliku od onoga što vi tvrdite i javno iznosite, one, te činjenice se vama suprostavljaju i govore da je Koridor „Vc“- Autocesta „Svilaj – Bijača“, predviđen u ukupnoj dužini 335kilometara, te da kao takav kroz teritorij Grada Zenica prolazi dužinom cca 25 kilometara, odnosno da skoro polovinom od toga zaobilazi Grad Zenicu (ZAOBILAZNICA).Konačno, treće, dio navoda iz "inicijative": "Nadležna služba do sada nije izradila procjenu ugroženosti grada, niti je istu dostavila Gradskom vijeću na razmatranje". Nadležna služba, Služba civilne zaštite, Procjenu ugroženosti područja Grada Zenica od prirodnih i drugih nesreća, koja je naravno u skladu sa utvrđenim odredbama donesena od strane ovlaštenog instituta (Gradonačelnika) posjeduje i čuva, na način kako je predviđeno, odnosno, utvrđeno i propisano.Procjena ugroženosti je otvoren dugoroćni strateškidokument, koji se čuva uz Plan zaštite, a kojem kao takvom strateškom otvorenom dokumentu i nije utvrđen period važenja ( u smislu od do) jer je predviđeno i utvrđeno da se on jednom donosi (otvoren). Naravno, uz to utvrđene su i sve ostale pojedinosti i procedure, a kojima se propisuje njena izrada (za izradu je neophodno formirati interesornu radnu grupu, komisiju koju formira Gradonačelnik, sastavljenu od niza stručnih lica – stručnjaka profesionalaca iz svih oblasti i resora, stručnih službi, javnih ustanova i institucija, privrednih subjekata etc..., a kako bi svi oni, svaki zasebno za svoju oblast, mogli adekvatno, strućno i profesionalno obraditi sve eventualne očekivane i predviđene prirodne i druge nesreće, po mjerama zaštite i spašavanja, te po tim osnovama donijeti i zaključke o poduzimanju svih neophodnih mjera i zadataka i pripremiti priloge po potrebi). Nakon svih tih aktivnosti, to se daje na razmatranje nadležnom Štabu cz, a u cilju sagledavanja, anliziranja i eventualno davanja nekih sugestija i mišljenja, te u konačnici upućivanja i predlaganja Gradonačelniku da se takva procjena, u određenoj formi, donese i usvoji. Također, uz način njene izrade, predviđeno je i praćenje stanja, s tim u vezi njena analiza i razmatranje, kao stalni koraci, zatim njeno usklađivanje, u našem slučaju sa višim nivoima vlasti, (naša procjena ugroženosti je išla na usklađivanje i zadovoljila sve kriterije, a isto tako je prošla reviziju inspekcijskog nadzornog organa, Fedralne uprave za inspekcijske poslove i Fedralne uprave cz, koji su ujedno i jedini ovlašteni instituti određeni za nadzor i reviziju, te su kao jedini kompetentni da po tom i takvim pitanjima mogu predlagati i davati ocjene, prijedloge, obrazloženje i upute). Što se tiče njenog ažuriranja i za to postoje utvrđene i jasne procedure, odnosno razlozi zbog kojih bi se eventualno i trebalo pristupiti tim poslovima, koji su isto tako složeni i detaljni baš kao i sama izrada, jer je i procedura slićna, a ona ne podrazumijeva i ne predviđa ovakve i slićne načine njene izmjene, a imajući u vidu i sam karakter i tip dokumenta, odnosno ono što se njime i analizira, to se radi samo u izuzetnim slučajevima koij podrazumijevaju neke drastićne morfološke, hidrološke i druge slićne promjene, kako bi se izvršilo prilagođavanje na takve stvari koje apsolutno i nikako nisu bile tretirane procjenama u ranijim periodima i za koje ne postoji nikakav odgovor, jer ih kao takvih nije ni bilo na tim prostorima.
Na kraju, a obzirom da po bilo kojem osnovu, vezano za sve segmente oko tog dokumenta procjene ugroženosti, apsolutno nije predviđena bilo kakva obaveza za Gradsko vijeće, odnosno uvažene vijećnike, kao ni obaveza Gradonačelniku, te se onda ona kao takva niti ne dostavlja Gradskom vijeću.Kada se na kraju sve sagleda, te i ukoliko sagledamo vaš interes i položaj, naš interes i položaj, te interes i položaj našeg građanstva, iskreno, nismo baš sigurni šta ste imali za cilj, odnosno šta ste pokušali postići podnošenjem ove "inicijative" koja je po nama, sem što je sama po sebi itekakokontradiktorna, nejasna i konfuzna, ali je na žalost i prepuna nepotrebnih i površnih informacija, kao i neargumentovanih tvrdnji i optužbi, a uz to definitivno ostaje nejasno i zbog čega ste svjesno zanemarili nas kao stručnu i nadležnu službu, odnosno kao jedino kompetentne i pozvane da vam po svim tim pitanjima pojasnimo stvari koja vas interesuju i koje vam očigledno nisu jasne, odnosno da vas informišemo i uputimo kroz ukazivanje na sve silne činjenicee koje ste vi zanemarili.Iskreno se nadamo da ćete nakon ovih naših stručnih pojašnjenja biti mnogo mirniji, kao i da ćete u nekim narednim slučajevima,o svemu onome što se tiče zaštite i spašavanja, do informacija i činjenica dolaziti na način kako je to i sasvim prirodno i logićno, te da ćete te stvari prvo sagledavati i utvrđivati sa nama, jer vam mi stojimo na raspolaganju, kao i svim našim građanima, te i nudimo svaku pomoć. 

petak, 12. srpnja 2019.

Najavljena nova sjednica Gradskog vijeća: na pomolu rješenje za Zenicatrans




Do sad ste mogli primjetiti da se na sjednicama Gradskog vijeća čiji dnevni red utvrđuje Radno predsjedništvo većina tačaka dnevnog reda razmatra po gradonačelnikovom prijedlogu, a ako nesto ne ide po njegovom, on ih pod nerazjašnjenim okolnostima povlači s dnevnog reda.


Prema Zapisniku sa 37.sjednice Gradskog vijeća, održane 29.05 i 11.06.2019.godine Gradonačelnik je povukao svoj prijedlog zaključka za prevazilaženje aktuelne problematike u JKP "Zenicatrans-prevoz putnika" d.d. Zenica, tako da se vijećnici o istom nisu izjašnjavali dok se oko ostalih prijedloga vijećnika iznijetih na vijeću nisu mogli usuglasiti. Zakazana je nova sjednica. Nova sjednica, novi pokušaj.
Bilo kako bilo, slijedeća sjednica čiji je dnevni red utvrdilo Radno predsjedništvo a ne gradonačelnik mogla bi biti prekretnica u radu ovog tijela. Naime, na sjednici Gradskog vijeća planiranoj za 23.juli 2019.godine vijećnici će sa ili bez gradonačelnika raspravljati o mogućim opcijama spasa JP. Zenicatrans prevoz putnika.

Prema informacijama s kojima raspolaže autor bloga 32.vijećnik postoji mogućnost da će vijećnici glasati za spas ovog posrnulog preduzeća čiji dugovi samo prema Poreznoj upravi Federacije BiH prelaze 3. miliona konvertibilnih maraka. Naime, po uzoru na rješenje Nogometnog kluba Čelik, kojem Grad plaća dugovanja iako je u pitanju sada već privatni klub sve više postaje jasno da će jedno od ponuđenih rješenja biti reprogram dugovanja pema Poreznoj upravi FBiH.

 Polazeći od informacije iz Izvršenja budžeta, odnosno od činjenice da se priliv sredstava po osnovu primitaka iz Uprave za indirektno oporezivanje drastično povećao postaje jasno da novac nije nikakva prepreka za takvu opciju. .

Prema izvjestaju iz Izvršenja budžeta za 2018.godinu od ovih prihoda u budžet se slije preko 12 miliona konvertibilnih maraka.
 Osim povećanog priliva sredstava u budžet po osnovu UIO, budžet se uvećao i po osnovu prodaje državne imovine, odnosno zemljišta tako da je po osnovu ovih namjena samo jedan privredni subjekt uplatio preko pola miliona maraka. Prihodi i donacije su veći u odnosu na 2017.godinu za čak 138 %.  Novca ima, vjerovali ili ne, lažno je reć' da ne znaju kud će s njim tako da slična rješenja i konkretnu pomoć mogu očekivati i druge kategorije stanovništva i kolektivi. Čini se kako vijećnicima koji čine većinu u Gradskom vijeću (SDA, SBB-a, A-SDA) neće biti problem iznaći rješenje za bilo koji problem koji se nađe na dnevnom redu. Naravno, u najavljenoj sjednici gdje se očekuje i rješenje za putnu komunikaciju Zenica _ Babino gradonačelnik ih neće moći spriječiti povlačenjem tačaka dnevnog reda jer ovaj put isti nije predlagač dnevnog reda. Dakle, i Babinci mogu očekivati pozitivan ishod i bolju putnu komunikaciju.

Pogledajte dio primitaka iz Izvršenja budžeta koji se spominju u članku.





četvrtak, 11. srpnja 2019.

Javni razgovor pod nazivom “Kako pamtiti Srebrenicu“ u Bosanskom narodnom pozorištu u Zenici

U Bosanskom narodnom pozorištu Zenica održan je javni razgovor u povodu objavljivanja knjige „Srebrenica MCMXCV“. Učesnici su bili: Selvedin Avdić, Emir Suljagić, Kenan Zekić, Dževad Drino, Enis Omerović i Muamer Spahić. Suorganizator ovog događaja je i Univerzitet u Zenici.
Javnom ragovoru prisustvovala je i Diana Bešić, predsjedavajuća Gradskog vijeća Zenica.
„Ova knjiga predstavlja kratki pregled Srebrenice, odnosno činjenica u vezi sa  događajima u Srebrenici u periodu od samog nastanka enklave 1992. godine, preko događaja  u julu 1995. godine pa do septembra i oktobra 1995. godine kada su prekopane masovne  grobnice. Knjiga sadrži najbazičnije činjenice pisane relativno prihvatljivim jezikom i predstvlja pokušaj uvoda za nekoga ko ne zna mnogo o tome. Također, željeli smo da zadržimo tu vremensku perspektivu, jer nažalost kada se govori o Srebrenici govori se samo o događajima iz jula 1995. godine. Ova knjiga daje jedan pogled od 360 stepeni na cijelu situaciju“, kazao je Emir Suljagić.


nedjelja, 7. srpnja 2019.

Kako su takozvani novinari RTV Zenica izvijestili o pohvalama Gradu Zenica na konferenciji EBRD Green Cities u Londonu!

Takozvani novinari nekadašnje respektabilne televizijske kuće odani politici koja se u biti svodi na prijetnje, ucjene ili reketarenje su ovaj sastanak iskoristili kako bi gradonačelnika Zenice prikazali izuzetno uspješnim, koji navodno zbog ranije preuzetih obaveza i sjednice Gradskog vijeća nije bio u prilici da učestvuje u radu londonske konferencije.

Iako javnost špekuliše razlozima Kasumovićevog odgađanja ovi tzv.novinari tvrde da je bio spriječen zbog sjednice Gradskog vijeća što je na neki način moguće, ako uzmemo u obzir da sjednice sve više liče na cirkus tako da se ne bi mogle održati bez glavnog cirkusanta. Međutim, njegovo ime nije spomenuto a to jasno pokazuje izvješće sa konferencije na  zvaničnoj web.stranici EBRD-a.

U svom tzv.članku tzv.novinari  spominju "prezaduženost Grada"!?
- spominju i sadnju drveća?! Zamislite, i pored slike gole sječe ispred Doma zdravlja Zenica

Navodno, na inovativan pristup prezentovano je finansiranje pomenutih projekata, uzimajući u obzir da se i pored ograničenja u mogućnosti podizanja dodatnih kredita zbog prekomjerne zaduženosti Grada iz prethodnog perioda, u Zenici maksimalno radi na smanjenju CO2 ali i stvaranjem tzv. carbon sinka sadnjom novih sadnica drveća.

U tom kontekstu trebalo bi javnost informisati da je na konferenciji rečeno kako je Zenica dobila status "Zelenog grada" ZAHVALJUĆI EBRD-U A NE GRADONAČELNIKU!
Odnosno, zahvaljujući kreditu EBRD-a a NE gradonačelniku.

Također, nikakve LED sijalice i osvjetljenja na pederskim mostovima nisu spomenute na konferenciji već informacija kako Banka ulaže u poboljšanje energetske učinkovitosti u glavnoj gradskoj bolnici.

Originalni tekst na engleskom jeziku objavljen je na zvaničnoj stranici EBRD-a a njegov sadržaj glasi:

Novo zajedničko poduzeće "Toplana Zenica" koje su osnovali ArcelorMittal Zenica, Grad Zenica, KPA Unicon (Finska) i Finnfund (Finska) za provedbu projekta Kvaliteta zraka u bosanskom gradu Zenici trebala bi se značajno poboljšati ZAHVALJUJUĆI ulaganju EBRD-a u novu lokalnu toplanu i elektranu koja se više neće oslanjati na jako zagađujući ugljen.


Nova tvornica kombinirane toplinske i električne energije (CHP), Toplana Zenica, isporučit će energiju Zenici, četvrtom po veličini gradu u Bosni i Hercegovini s više od 160.000 stanovnika, kao i svom najvećem poslodavcu, čeličani ArcelorMittal.

Projekt će provoditi zajedničko poduzeće ArcelorMittal Zenica, Grad Zenica, KPA Unicon (Finska) i Finnfund (Finska) i rezultirati velikim ekološkim poboljšanjima kao i troškovno učinkovitijom proizvodnjom energije.

Financira se kreditnim paketom od 46 milijuna eura, koji uključuje kredit od 28 milijuna eura za vlastiti račun EBRD-a i zajam do 18 milijuna eura od Banca Intesa Sanpaolo SpA. Dio EBRD-a uključuje 23 milijuna eura od Banke i € 5 milijuna koncesijskih sredstava iz Fonda za međunarodnu suradnju i razvoj (TaiwanICDF).

Termoelektrana CHP u Zenici je jedini vanjski pružatelj usluga grijanja u zimskim mjesecima. Ona se oslanja na ugljen za gotovo polovicu ulaznog goriva. To je glavni izvor zagađenja SO2 u gradu, otežano vremenskim uvjetima grada i zemljopisnim položajem u prirodnom bazenu.

Osim toga, zastarjela oprema pati od čestih poremećaja. Postojeći kotlovi na ugljen sada će biti zamijenjeni modernim plinskim kotlovima u skladu s EU-om, a stari puhač na parni pogon bit će zamijenjen modernim električnim puhalom visoke učinkovitosti. To će rezultirati isplativim i učinkovitim korištenjem resursa budući da će novi parni kotlovi raditi isključivo na plinovima koji se dobivaju iz postrojenja za proizvodnju čelika, dok će ugljen biti potpuno ukinut.

Zsuzsanna Hargitai, ravnateljica EBRD-a za zapadni Balkan, izjavila je: “Zadovoljstvo nam je danas potpisati ovo ulaganje koje objedinjuje našu snagu kao financijsku instituciju s našim ciljem promicanja zelene ekonomije. To je također izvrstan primjer kako poboljšanja ekonomskih i ekoloških učinaka mogu i moraju ići ruku pod ruku.

TajvanICDF najavio je da je kao donator sa zadovoljstvom podržao projekt i čestitao gradu Zenici i ArcelorMittal Zenica na tome što su postali čišći i energetski učinkovitiji.

Zenica je već iskoristila potporu EBRD-a u nekoliko projekata. Banka ulaže u poboljšanje energetske učinkovitosti u glavnoj gradskoj bolnici. Zenica se također pridružila EBRD-ovim Zelenim gradovima, programu izgradnje bolje i održivije budućnosti za gradove i njihove stanovnike.

EBRD je glavni investitor u Bosni i Hercegovini. Od početka poslovanja u zemlji Banka je uložila 2,3 milijarde eura u više od 155 projekata. Godišnji sastanak EBRD-a 2019. održat će se u Sarajevu 8. i 9. svibnja.

Članovi zeničkog odbora koji budu uz Marjanovića doživjet će isto

- Članovi zeničkog odbora koji budu uz Marjanovića doživjet će isto što i članovi tuzlanskog SDP-a koji podržavaju Bijedića.


"Javna je tajna da u NS-u već mjesecima traje unutrašnji sukob između struje aktuelnog predsjednika  Predraga Kojovića i njegovog poraženog protukandidata za ovu funckiju Damira Marjanovića.  Slučaj s 200 hiljada maraka dodatno je produbio i zaoštrio ovaj sukob, te unutar stranke vlada vrlo napeta atmosfera koja uključuje i  riječi i otvorene zahtjeve za odstranjivanje pojedinih kadrova NS", piše portal "Slobodna Bosna".

Podsjećam, radi se o stavci budžeta po kome je Vlada Kantona Sarajevo trebala izdvojiti 200.000 KM za famozni „Institut za kulturu i umjetnost“, nevladinu organizaciju osnovanu tek krajem decembra 2018. Ono što je cijeloj stvari dalo dodatno na kontroverzi je što je kao potpredsjednica dotičnog Udruženja registrovana Nerma Vukasović, bivša uposlenica ministarstva kulture, članica Naše stranke i supruga člana GO ove stranke Marija Vukasovića.

Izuzev članova zeničkog odbora koji podržavaju Marjanovića sumnjam da nekoga u Zenici zanima da li će on i njegovi kadrovi u konačnici doživjeti unutarstranačku sudbinu Dennisa Gratza.
U ovom odboru već su doživjeli slično kada su 18.članova Gradskog odbora napustili stranku bez nekog posebnog obrazloženja. U jednom saopštenju za javnost rečeno je tek toliko da se zna da iza tadašnje komunikacije i prepucavanja Sanje Renić sa SDA i Snagom centra NE STOJI Naša stranka Zenica, tvrdeći da Sanja Renić nema podršku Gradskog odbora NS Zenica. Nakon toga napustili su stranku na čelu sa Vildanom Dedić, bivšim kandidatom za gradonačelnika Zenice.

Prema informacijama bloga 32.vijećnik, kao i u slučaju tuzlanskog SDP-a, zenički odbor NS je raspušten i imenovano povjereništvo a jedina razlika je u tome da se unutarstranačka previranja u zeničkom odboru NS, sada već po tradiciji, odvijaju iza zatvorenih vrata. Članovi zeničkog odbora koji budu uz Marjanovića doživjet će isto što i onih 18 Zeničana koji nisu bili uz Sanju Renić. U Bosni i Hercegovini inače tako i nastaju nove stranke na istim ili sličnim principima. Kako je ranije pojašnjavano, u BiH je lakše osnovati političku partiju nego, naprimjer, firmu ili nevladinu organizaciju, te ne čudi da se od jednopartijskog sistema došlo do gotovo 150 stranaka.

U poslednjih godinu dana ova stranka u Zenici nije uradila ništa izuzev da su se prodali gradonačelniku Zenice kada je sve nezakonito na koje je ova stranka upozoravala "preko noći", tj. nakon samo jednog sastanka sa gradonačelnikom postalo zakonito.

subota, 6. srpnja 2019.

Nekoliko dobrih stvari koje je uradio gradonačelnik Kasumović

Sve češće čujemo da je Fuad Kasumović, gradonačelnik Zenice potrošio 120 miliona, a da pri tome nije ništa uradio po čemu bi ga građani pamtili. Djelomično se slažem sa navedenom konstatacijom dijela građana i zato bi i građani trebali da se slože sa mnom, odnosno činjenicom koja govori da je nešto ipak uradio.

Gradonačelnik Kasumović za vrijeme mandata u kojem obnaša funkciju gradonačelnika Zenice zaustavio je islamizaciju ovog grada?! Ukinuo iftare na otvorenom, minber odlučivanje i stranačko zapošljavanje. Privatizov'o SDP, razbio SBB i Snagu Centra, oslabio SDA, ojačao ASDA.

 Osim što je u nadzorne odbore javnih ustanova i preduzeća postavio nekoliko nebošnjaka, u poslednje tri godine nije otvorena ni jedna nova džamija ili šehidska česma. Odvojio je "vjeru od politike" i kao tek postavljeni gradonačelnik odbio  poziv i nije prisustvovao otvorenju džamije na Bristu koju je izgradio privrednik iz Zenice u vrijeme prethodne vlasti.

Smjenio je rukovodstvo televizije Zenica koja je svojom uređivačkom politikom pratila navedene događaje i postavio novo koje prati približavanje europskoj uniji na način da sve što je radila prethodna vlast na čelu sa prethodnim gradonačelnikom nije dobro, a sve što radi nova sa novim gradonačelnikom, predobro je. Prema raspoloživim informacijama te informativne kuće obnavljaju se škole, infrastruktura i javne ustanove.
Navest ću samo jedan primjer mještana sela Pepelari.
Ljudi više ne moraju prelaziti 12 kilometara makadama da bi došli do prvog kilometra asflata u selu. Trenutno prelaze samo 11 kilometara makadama....
Dakle, nije istina da nije ništa uradio. Osim gore navedenog, Kasumović je građane Zenice oslobodio straha tako da je održano i okupljanje gradjana u znak podrške prvoj gay paradi koja bi trebala biti održana u Sarajevu početkom septembra mjeseca. Dakle, zahvaljujući gradonačelniku svijest se mijenja i sve manje se priča o prošlosti, a više o budućnosti.  Kada bi SDA političari kao Fuad razmišljali o budućnosti ko bi nam onda pričao o prošlosti? Od momenta dolaska Kasumovića na čelo grada ni "Marš mira" u znak sjećanja na žrtve Srebrenice, koje je, koliko se sjećam, predvodio urednik informativnog programa rtv Ze, više ne polazi ispred zgrade gradske administracije. Osim članova SDA niko više nije zainteresovan za događaje iz devedesetih.... Doduše, umjesto veličanja obilježavanja značajnih datuma iz perioda obrambeno oslobodilačkog rata zahvaljujući Kasumoviću veličamo Studengrad i obilježavanje Nove godine na otvorenom. Prema ocjenama ljevice nekadašnji desničar Kasumović je po mjeri evropskih političara i posao obavlja odlično. Što se tiče sporta, zaustavljanje daljeg propadanja nogometnog kluba Čelik je vrlo dobra stvar koju je uradio gradonačelnik Kasumović. On je za vrlo kratko vrijeme državnim novcem pokrenuo privatni klub i amnestirao sve direktore ovog kluba od odgovornosti, pa i one u kojem je kao direktor za samo godinu dana napravio i prvi milionski dug. Do završetka mandata isplatit će u ime privatnog kluba sve te milionske dugove, a da budžet grada neće značajno oštetit niti će građani zbog toga negodovati. Priznat ćete, to ne može svatko i zato mu treba skinuti kapu. S toga, priče o 120 miliona koji mu se stavljaju na teret da ih je potrošio a nije uradio ništa nisu argumentovane. Uradio je, itekako uradio. I mladim učenicima je neki dan dao po 100 maraka i knjigu i kazao ako odu iz ovog grada da pričaju lijepu priču o njemu. O Gradu, podrazumijeva se!
I da, na kraju, kako to “prema svom izboru” kazuju na režimskoj TVZE postavio je cvijeće na mostove koje su gradili i obnovili oni koji prema tvrdnjama samoprozvanog kralja “nisu ništa uradili”.

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...