četvrtak, 29. studenoga 2018.

Regulacioni planovi za sahranu Gradu

Svi dosadašnji propusti nadležne gradske službe i Semire Karić, načelnice službe od velikog povjerenja zeničkog gradonačelnika Fuada Kasumovića danas su dobili podršku "dizača ruku"  tzv. vijećnika Gradskog vijeća Zenica. Naime, usvojeni su nacrti regulacionih planova po kojima će građevinski lobi ubuduće raditi  kontroverzne zgrade "po zakonu". U nastavku teksta pročitajte što o tome misli čovjek od struke.

Piše: Boris Britvar

Memorija grada je usko vezana za njegovu arhitekturu kao jedan od najvažnijih identifikacijski faktora. Zenica je nakon drugog svjetskog rata imala sreću da su na fizionomiju grada utjecala eminentna imena BiH urbanizma i arhitekture Juraj Najthart, Karlo Kužatko i Mugdim Ćukle koji nažalost ne znaju koliko su sretni što nisu živi.
Na današnjoj sjednici Gradskog vijeća su za pola sata usvojena dva nacrta Regulacionih planova koji se odnose na intervenciju u centralnoj gradskoj zoni, a po narudžbi aktualnog građevinskog lobija. ZAKON naše zemlje, suverene, nezavisne, jedne jedine, nedjeljive, itd. utvrđuju da je za izradu Regulacionih planova neophodno napraviti Prostorni i Urbanistički plan grada koje Zenica jednostavno nema i za šta jednostavno niko nije odgovoran, ali to ipak nije prepreka da se usvajaju Regulacioni planovi.
Svaki normalan grad usvajanje planova iz oblasti urbanizma doživljava kao svoje rođenje, ali nažalost to u Zenici nije slučaj.
Ne tako davno u našem gradu je napravljen "kineski zid" koji je predmet izučavanja na fakultetima, ali kao primjer kako ne treba. I taj projekat je usvojila neka stručna komisija, a crtali arhitekti, a moji sugrađani danas trpe posljedice.
Građani Zenice vrlo brzo mogu očekivati da se počnu graditi zgrade ispred njihovih prozora, da se sječe drveće u parkovima na kojima će se praviti parkinzi, da se tuku oni koji ne prihvate da im se sruši kuća zarad interesa investitora itd.
Poruka je jednostavna.
Nakon što je pri kraju proces privatizacijske pljačke, počinje "uljepšavanje" gradskog građevinskog zemljišta.
Posljednje dvije godine govorim o ovoj temi, ali nažalost bez rezultata, kao što niti današnji komentar neće dati komentar, jer interesi lobija i strah građana su ipak preveliki.
Izvinjavam se građanima Zenice, učinio sam sve što je bilo u mojoj mogućnosti, ali ne znam da li će se nekada izvinuti i oni koji su dali i još uvijek daju svoj glas za urbicid Zenice.
Danas me je kao Zeničanina i kao arhitektu jednostavno stid.

ponedjeljak, 26. studenoga 2018.

Godine prolaze, mladi odlaze, stari se...

Ključna uloga medija je da zabave, obrazuju, obavijeste i budu kritični prema društvu i vlasti. Ne znam da li sam zabavan ili dovoljno školovan da druge obrazujem ali sam uvjeren da s kritičkom mišlju uspijevam obavijestiti dio javnosti o negativnim pojavama u društvu. Da li ste ikada primjetili da je rtv Zenica izrazila kritiku prema vlastima u našoj lokalnoj zajednici? Ili ste primjetili da je osnovni cilj  informacije iz te kuće pohvala gradonačelnika i njegovih saradnika ma iz koje političke opcije dolazili. Sjećate li se informacije o termoelektrani KTG? Kogeneracijskoj termoelektrani koju su nedavno proglasili propalim projektom iako su iz te kuće najavljivali projekat stoljeća za koji su zainteresovani brojni investitori i kompanije širom svijeta, Švicarci, Japanci, Kinezi i drugi... Naravno da se ne sjećate detalja jer vaš mozak od svega toga bilježi da će uskoro "napredak" grada. Isto kao i u slučaju ponovnog otvaranja pogona Cimosa koji će zapošljavati na stotine muškaraca, ili pak otvaranja fabrike u Omladinskom naselju Nemila koja će zapošljavati na stotine žena. Iako su u pitanju značajni projekti koji su garantovali zapošljavanje, ne sjećate se, naravno.... Zamislite onda kako ćete se kroz nekoliko godina sjećati infrastrukturnih projekata, dionica puta širine cca 3 metra koji ne obećavaju nikakva nova zapošljavanja, osim uvođenja u posao beznačajnih preduzeća kojima na indirektan način sami upravljaju pa se tako njihova slika nađe na dizalici za vrijeme predizborne kampanje. Čega ćete se sjećati? Slike na dizalici ali ne i lika jer ako uzmemo u obzir koliko je star možda više neće biti među živima. A ako ga nema kome ćete se poslije žaliti za neurađeno? Kome se danas mogu žaliti nezaposleni? Ili zaposleni za neplaćeno mirovinsko osiguranje u propaloj firmi iako je bila u 100%  vlasništvu grada? Svaki novi će kazati " mene ne interesuje šta su vam drugi obećavali, ja odgovaram za ono što ja obećam", znajući da vrijeme odgovornosti dolazi isto kao što i "Marko na Kosovo". U međuvremenu mnogi će već napustiti grad, "trbuhom za hljebom", jer od igara se ne živi. Naravno, neki će i ostati. Ostat će uporni, budale, oni koji nemaju gdje i televizija Zenica da im u svojim informativnim emisijama najavi neku novu dvodnevnu novogodišnju feštu ili pokaže direktorovog oca kao uspješnog biznismena, ukoliko i on bude živ. Godine prolaze, mladi odlaze, stari se... Pored onako mladolikog  Dodika i Čovića ko će se više sjetiti šta je ko obećao. Dovoljno je da oni ubace a neko drugi izbaci zastavu iz kabineta i eto nove priče i mnogo prečih stvari od televizije Zenica, termoelektrane, Cimosa, fabrike u Nemili, (ne)napretka grada i njihovih (ne)informativnih emisija.

petak, 23. studenoga 2018.

,,Kukavičja jaja"


Današnja sjednica kantonalne skupštine je
prekinuta, a nastavak je zakazan za 29. novembra. Najzanimljiviji detalj koji sam  uočio jeste činjenica da nema nijednog zastupnika iz reda Ostalih. Nova koalicija tzv.ljevičara, odnosno njihovi zastupnici su se izjasnili kao pripadnici konstitutivnih naroda i formirali klubove naroda. S druge strane, nova koalicija (novi konstitutivni) je ukinula pauzu za džumu namaz koja se dosad koristila ukoliko se sjednica održava petkom. 
Saradnik bloga 32.vijećnik je svoju novu kolumnu posvetio njima, tzv.ljevičarima koji se danas "preobukoše" u konstitutivne i zauzeše Klub naroda. Dakle, nemamo više zastupnika iz reda Ostalih.
Piše: Ibrahim Emić
,,Nikad čvršća koalicija", - tako se svakodnevno oglašavaju u medijima ovih dana, ove ,,probosanske" stranke kojima je na umu formirati vlast na svim nivoima ove naše zemlje. 
Na adrese svojih partnera upućuju snažne komplimente uz veliko zadovoljstvo novonastalom situaciom . Po njihovom, njihov savez su učvrstili veliki izazovi pri tome zanemarujući kritiku da je takvim sastavom nemoguće naći odgovarajući modus za normalno funkcioniranje vlasti pa i vladanja.
Svoje pozitivne ocjene o budućoj čvrstoj vlasti argumentuju sa usporedbom prijašnjih koalicija za koje su one bile poražavajuće, pri tome ističući da će nova koalicija biti stabilna, bez krize, neće se baviti sami sobom, sve svoje snage će posvetiti potrebama građana i realizaciji koalicijskog sporazuma.
Ali, koalicija šestorice ili sedmorice teško da može funkcionisati, može se usporediti sa rogovima u vreći, bit će nestabilna, nehomogena, često komplikovana, previše okupirana svojim unutrašnjim odnosima. Sada su najglasniji pojedinci koji su upravo bili najslabija karika u prethodnoj vlasti. Sjetimo se samo NS i Zakona o radu. 
Na samom početku ,, vladanja", to će biti vlada samo jedne stranke, zna se koje, stranke koja je i ideolog ove novonastale situacije, a ne kao koalicijska vlada, isključivo jednostranačka kao što je uostalom i u GV , vlada jednog čovjeka i znat će se ko je gazda. 
Vladat će se autokratski, ali gazda neće biti loš gazda. Prema članicama koalicije bit će dosta široke ruke pri tome da će se koalicijski partneri morati odreći nekih važnih dijelova svojih izbornih programa i odustajati od ključnih tačaka postizbornog sporazuma. Džaba će im biti njihovi programi da ispod praga neće ići, ali financijski profit bit će veći od programskih gubitaka .
Najveći kritičari prethodne vlasti će se pretvoriti u konstruktivne partnere nadajući se što boljoj poziciji u novoj vlasti. 
Pri tome prethodna vlast ne dovodi u pitanje njihov izbor jer legalno su izabrani, ali je problematično to da šefovi tih malih stranaka na velika usta hvale koalicijsku kombinaciju a blatom nabacuju na bivše saveznike. Sebe prikazuju kao žrtve prethodne vlasti mada je bilo upravo obrnuto. Krivnju za ovakvo stanje hoće da prikrpe drugima pri tome sebe ističu kao nevinašca. Njihove izjave nisu rezultat njihova kratkog pamćenja pri tome otkrivajući duboko nepoštenje i neprincipjelnost. Ako hvaleći sadašnju koaliciju samo da bi lažima omalovažavali prethodnu vlast, onda jedni drugima podmeću ,, kukavičja jaja", pri tome izbjegavaju da ta jaja stave u svoja gnijezda. 
PS...Izraz ,,podmetnuti kukavičja jaja", znači nasamariti nekoga, podmetnuti nekome svoja shvatanja, a nastao je na osnovu posebnog načina razmnožavanja sive kukavice. Na osnovu ponašanja kukavice koja stvarno podmeće svoja jaja u tuđa gnijezda, stvorilo se i značenje nasamariti nekoga , vješto podmetnuti nekome svoje misli i shvatanja. 
Bitna razlika između stvarnog podmetanja kukavičjih jaja u prirodi i ponašanja ljudi koji se označavaju tim izrazom je što ptice to čine po nagonu za održanje, a ljudi svjesno da bi prikrili svoje prave namjere i ostvarili ih nasamarivši drugog..
Konačno, iz tog ,,podmetanja" tuđih jaja, kukavičjih, znači kako neko želi iskoristiti tuđu dobrotu, brigu i materijalno ulaganje da bi ga iskoristio i konačno napustio , a što drugim riječima znači kako stvarno izgleda kako onaj ko prihvaća tuđa jaja ista prihvaća kao svoja u svojoj zabludi da nisu njegova. 
U budućnosti ove koalicije će biti tako, ,,glavni" će svoja ,,kukavičja jaja" podmetati koaliciji pravdajući se da su to njihova ,,kukavičja jaja"!

ponedjeljak, 19. studenoga 2018.

Ko je mještanima naselja kroz koje prolazi zaobilaznica ukrao 3 metra puta?

S obzirom na to da u Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH tvrde da sve rade u skladu sa zakonom i procedurama bilo bi dobro da odgovorni objasne mještanima naselja kroz koje se preusmjerava saobraćaj ko im je ukrao 3 metra puta? Ko je prepravio projekat i izostavio radove u vrijednosti nekoliko stotina hiljada maraka?
Na osnovu kojeg zakona je Nadzorni organ i investitor pogodovao izvođaču radova izostavljajući veoma važne dijelove projekta.
Prema građevinskom projektu u cijenu su uračunati pripremni radovi, tj.asfaltiranje zaobilaznice Banlozi - Vranduk širine 6m i debljine 0,06m u dužini 5,5 kilometara. Put je urađen ali nedostaje 3 metra širine puta.

U projektu je predviđen i potporni zid dužine cca 70 m i visine od 5 do 8 metara na lokalnoj cesti i sanaciji asfalta cca. 9.000 m2 te proširenje lokalnog mosta da bi teški saobraćaj mogao imati potrebni  radijus za skretanje na lokalnoj cesti. Prema izvoru bloga 32.vijecnik ništa od navedenog nije urađeno.

Dakle, u Javnom preduzeću Ceste Federacije BiH  tvrde da sve rade u skladu sa zakonom i procedurama, kao i to da će prema planiranoj dinamici radova uraditi sve što bude njihova obaveza. Da li je u skladu sa zakonom dozvoljeno izvođaču radova masakrirati projekat i raditi po sopstvenom nahođenju? Naravno da nije. Uobičajeno je da radove kontroliše Nadzor i Investitor. Prema tome, Investitor je masakriranjem projekta izvođaču radova omogućio znatno manja ulaganja u zaobilaznicu a samim tim i određenu dobit.

Podsjećam, danas su počeli radovi na rekonstrukciji tunela Vranduk II i mostova Bosna IV i V na magistralnom putu M-17 čime su izazvali probleme za mještane naselja kroz koja će biti preusmjeravan saobraćaj, a jedan od njih je opasnost za učenike osnovne škole koja pješače na relaciji od Lozničkog potoka do Nemile, javlja BHRT. Dio putne komunikacije na koju je preusmjeren saobraćaj nema trotoara a đaci nemaju prevoza. Mještani najavljuju uskoro demonstracije i moguću blokadu saobraćaja. Na potezu su odgovorni iz Javnog preduzeća Ceste Federacije BiH. Pitanja je mnogo, odgovora malo.  Jedno od najvažnijih pitanja za odgovorne je da li je izmjenom projekta na rekonstrukciji tunela "Vranduk II" investitor omogućio izvođaču radova dodatnu zaradu?

Za izvođača radova na sanaciji tunela Vranduk II i rekonstrukcija mostova Bosna IV i V. odabran je JV HERING d.d. Široki Brijeg i BBM d.o.o. Sarajevo. Vrijednost radova je 16.769.997,23 KM.
Predmetni radovi će se finansirati iz kreditnih sredstava Svjetske banke (IBRD) i Evropske investicijske banke (EIB).

subota, 17. studenoga 2018.

"Naša stranka" ostaje bez ministarske fotelje u Zeničko dobojskom kantonu

"Kako saznaje Visoko.co.ba iz izvora bliskih koalicionim partnerima SDP/NB/SBB/DF/ASDA/SBiH/NS jedna od postizbornih matematika je da Naša stranka i SBB dobiju mjesta budućih predsjedavajućih i dopredsjedavajućih Skupštine ZDK. Kada je riječ o konkretnim imenima onda, također nezvanično saznajemo, da se radi o Sanji Renić iz Naše stranke i Ismetu Sarajliću iz SBB-a, a ko bi dobio koju funkciju sve zavisi od toga da li će nova većina ići na to da mjesto budućeg predsjedavajućeg pripadne Bošnjaku ili nekome iz reda drugih naroda",piše zenicablog.

Ova ne tako mudra taktika je skuhana u odajama kralja Fuada Kasumovića po kojoj će Sanju Renić imenovati na dobro plaćenu a nebitnu funkciju predsjedavajuće skupštine da bi se "Naša stranka" eliminisala iz raspodjele ministarstava. Jedno ministarstvo više za "jače" političke saradnike najavljene koalicije. Naravno, ako ne bude slušala vrlo jednostavno se može smjeniti kao što je bila smjenjena i Subašićka.
A što znači "slušala", zavisi od dometa i konačnog cilja "trojanskih konja".

Podsjećam, Sanja Renić je bila veliki zagovornik smjene Semire Karić, pomoćnice gradonačelnika i Selvera Kelešture, sekretara. Tužilaštvo Zeničko dobojskog kantona je u više navrata prozivano i pozivano na procesuiranje ovo dvoje gradonačelnikovih saradnika. Ukoliko se gradonačelnikov "bosanski lonac" dobro skuha ne bi me iznenadilo da Sanja  uskoro postane Semirina i Selverova kućna prijateljica.

petak, 16. studenoga 2018.

Može li ZDK naprijed ako ga vode osobe koje nikada nisu mogle zaposliti same sebe?

Konačan rezultat ovogodišnjih izbora ne daje odgovor na pitanje iz naslova. Građani su svojim glasovima na oktobarskim izborima "zaposlili" dvije osobe mlađe od 60 godina. I sada bi trebalo da osobe koje nikada nisu mogle zaposliti same sebe smanje nezaposlenost i donesu bolju budućnost građanima ZDK. Da li će je donijeti ne znam, ali i ako je i ne donesu, donijet će je sebi i time okončati vječitu neizvjesnost svoje nezaposlenosti.
Naime, njihova prva aktivnost je već najavljena u printanim medijima a prema nezvaničnim informacijama pripremljena je i odluka o profesionalizaciji zastupnika.

Skupština Zeničko-dobojskog kantona je u februaru 2018.godine usvojila Zakon o platama i naknadama u organima vlasti ZDK čime je ukinuta profesionalizacija poslanika, "bijeli hljeb" te naknade za odvojeni život.
Zakonom koji je odnedavno stupio na snagu konačno su ukinuti pravo na bijeli hljeb, pravo na profesionalizaciju za zastupnike i sada bi po novoizabranim zastupnicima ili novoformiranoj koaliciji trebalo da ga vrate.

Podršku Skupštini ZDK u donošenju ovog zakona za ukidanje ovih prava pružili su i Centri civilnih inicijativa koji su poručili da se nadaju da ovaj pozitivni primjer neće proći u ignorisanju drugih institucija vlasti u zemlji te da će i drugi, vođeni dobrim primjerom institucija ZDK, uskladiti svoja primanja i privilegije s općom situacijom u društvu. Međutim, promjenom vlasti mijenjaju se i pravila i najavljuju novi zakoni. Mlade snage u petoj deceniji života odlučni u svojim namjerama pripremaju novu odluku za "opšte dobro" koja glasi: obezbjediti sebe a ostalima što ostane. A što ne bi moglo, nisu na hadž išli...


Zašto su strankama važni kantoni: Gdje je velika lova tu su i jastrebovi radikalniji

                      U postizbornom periodu u
pregovorima o koalicijama za formiranje vlasti za sada najviše energije političke stranke troše na kantone, piše portal buka.

Gdje je velika lova tu su i jastrebovi poput Kasumovića radikalniji, rekli bi, a to bi ujedno bilo i objašnjenje otkud Kasumović u koaliciji sa osobom za koju je tvrdio da je "kladioničarska mafija".

Zacrtavaju želje i pozicije. U pojedinim kantonima to naročito ima smisla i dobija na značaju, kada se zna da zbog godišnjih budžeta stranke u nekim kantonima imaju stvarnu vlast i veću mogućnost djelovanja.

Najprimamljiviji kolač vlasti je onaj u Kantonu Sarajevo, gdje šest stranaka uveliko pregovara o formiranju vlasti bez SDA.

SDP, Demokratska fronta i Naša stranka koje čine lijevi blok s jedne strane te Narod i pravda, SBB i Nezavisna bosanskohercegovačka lista s druge strane gotovo svake sedmice održavaju sastanke te najavljuju vlast bez SDA. Ipak, i među tih šest stranaka postoje različita gledišta o tome koga bi trebalo podržati i ko bi trebao dobiti premijersku funkciju.


Budžet kao "zlatna koka"



Načelno sve stranke poručuju da ih funkcije ne zanimaju, već programi. Ipak, neminovno funkcije moraju doći na dnevni red.

U razgovoru za Klix.ba predsjednik Naroda i pravde Elmedin Konaković poručuje da neće insistirati ni uslovljavati funkcijama.

"O tome ćemo razgovarati kada završimo važnije stvari - principe, mjere i program. To će biti vrlo brzo. Ne uslovljavamo nikakvom funkcijom ovu koaliciju, iako nam po političkom bontonu pripada pozicija premijera. Mi uslovljavamo naše učešće usvajanjem zakona koji se tiču porijekla imovine političara, stranačkog zapošljavanja i kontrole javnih nabavki", kazao je Konaković.

S druge strane Demokratska fronta poručuje da ne želi podržati Konakovića, kao bivši kadar SDA, već predlaže da premijer bude iz Naše stranke, računajući da SDP, DF i Naša stranka, zajedno, kao neformalni lijevi blok imaju najviše zastupnika.

A zašto je strankama važno da imaju vlast u Kantonu Sarajevo. Brojke govore same za sebe. Godišnji budžet ovog kantona iznosi skoro 770 miliona KM, plus budžet Zavoda zdravstvenog osiguranja koji iznosi blizu 300 miliona KM, što je, ne računajući otplatu vanjskog duga, više od budžeta RS.

Ti iznosi možda i najbolje ilustruju koliku moć preuzima buduća vlast. Implementiranje tog novca kroz projekte te zdravstveni, ali i obrazovni sistem najbolje pokazuju zašto je mnogima toliko stalo da se vlast prije formira u kantonima, umjesto na državnom i federalnom nivou.


Ključni kantoni



Gotovo ista priča je i u Zeničko-dobojskom kantonu. Najbliži za formiranje vlasti je blok koji predvode SDP i Nezavisni blok, uz Našu stranku, SBB, SBiH, DF i ASDA.

Nezavisni blok je već izašao s prijedlogom za premijersku poziciju i to Amru Mehmedić. Ipak, za to će im trebati podrška ostalih, a prije svega SDP-a koji također ima ambicije za tu funkciju.

Godišnji budžet ZDK je blizu 320 miliona KM, uz budžet Zavoda zdravstvenog osiguranja koji iznosi 174 miliona KM.

U Tuzlanskom kantonu SDP, kao stranka koja je osvojila najveći broj glasova, predvodi pregovore za buduću vlast, gdje će SDA biti opozicija.

Poziciju premijera će najvjerovatnije dati SDP, ali i preuzeti najveću odgovornost s obzirom na godišnji budžet od 384 miliona KM, uz budžet Zavoda zdravstvenog osiguranja od 230 miliona KM.

U Unsko-sanskom kantonu bi također moglo biti zanimljivo kada je riječ o formiranju vlasti. Iako će SDA imati najveći broj zastupnika u Skupštini, SDP, DF, Naša stranka, Nezavisni blok, SBB te ASDA bi mogli bez njih formirati vlast.

Poređenja radi, godišnji budžet USK iznosi skoro 224 miliona KM, dok je budžet ZZO nešto viši od 100 miliona KM.

U kantonima koje smo izdvojili jasno se može vidjeti da su budžeti izuzetno primamljivi te to nesumnjivo utječe i na motivisanost političkih stranaka da formiraju vlast.

Šta će se dešavati na nivou FBiH i države za sada se mnogo ne govori i cijela priča je u drugom planu dok se čeka odluka o načinu popunjavanja Doma naroda Parlamenta FBiH.


Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...