srijeda, 13. ožujka 2013.

Dobivala sam prijetnje po život mene i moje djece! “NE PRIJAVLJUJ KORUPCIJU” dok država ne donese Zakon

Zenica, 12. i 13,03. 2013. 


Nakon moje nedavne najave napuštanja Antikorupcijske mreže ACCOUNT uslijedio je sastanak u Zenici sa Selvedinom Avdićem zamjenikom direktora programa ACCOUNT-a gdje sam bio u prilici čuti stav zašto su u Mrežu pozvane i vladine institucije i predstavnici lokalne samouprave a ne samo i isključivo nvo-i .
Dogovoreno je da je svako učešće na antikorupcijskim aktivnostima i nastojanjima važno i nama kao predstavnicima organizacija civilnog društva ali i predstavnicima ACCOUNTA.


Kao član Antikorupcijske mreže u BiH 12.03.2013. godine prisustvovao sam dijelu treninga koji je organizovan u okviru dvodnevnog treninga za watch dog timove. 

Naime, prisustvovao sam temi kojom se prisutnima donekle uspjelo odgovoriti na pitanja koja muče sve koji bi željeli prijaviti korupciju, primjere da li i kako prijaviti korupciju i šta dalje? 

Višnja Marilović
direktorica Udruženja
za zaštitu uzbunjivača u BiH

Prijaviti korupciju? Moral, hrabrost, lični integritet, zakonska obaveza, sistemski pristup,...? Ko su prijavljivači korupcije? Odluka i kako je donijeti. Pripreme (prikupljanje dokaza, upoznavanje se posljedicama, porodica, kolege, prijatelji...) Materijalni dokazi, svjedočenja. 

Osobe koje prijavljuju korupciju, izuzetno su važne za otkrivanje i procesuiranje krivičnih djela, ali i za prevenciju korupcije . Uzbunjivači u svijetu otkrivaju 40 posto korupcije, interna revizija 17 posto, eksterna revizija 3,9 posto a policija 1,3 posto.

Kao glavni prioritet istaknuta je potreba za obaveznom zaštitom onih koji prijave korupciju, odnosno donošenje Zakona o zaštiti uzbunjivača jer trenutno država nema sistem da vas zaštiti.

Uposlenici koji prijave korupciju najčešće su izloženi osveti poslodavca a kao jedan od primjera prezentovan je “slučaj Višnje Marilović” uposlenice KJP “Skenderija”.

Nakon što je prijavila korupciju u KJP “Skenderija”,Višnji Marilović uručen je otkaz. Radila je u ekonomsko-finansijskom sektoru ovog javnog preduzeća. Više puta upozoravala je nadležne, no, nakon što su se oglušili o njena upozorenja, dokumente je predala sarajevskom Tužilaštvu. Osim što je dobila otkaz, Višnji su u nekoliko navrata i prijetili.

„Dobivala sam prijetnje po život mene i moje djece – citiram 'da će me provozati u gepeku do Darive, da imam dvoje djece – da li želim da imam jedno'.

Kao zaključak dijela treninga koja se odnosi na dilemu da li prijaviti korupciju, između ostalog rečeno je “NE PRIJAVLJUJ KORUPCIJU” dok država ne donese Zakon kojim će zaštiti sve one koji se usude prijaviti korupciju.

Međutim, i to bi se uskoro moglo promijeniti, jer se veći broj parlamentaraca iz različitih bh. stranaka uključio u izradi Nacrta Zakona koji bi štitio uzbunjivače.

Zaštita uzbunjivača predviđena je i Akcionim planom iz Strategije za borbu protiv korupcije Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH.




Nema komentara:

Objavi komentar

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...