Blog je pokrenut 17 oktobra 2012.god. s ciljem da se upozori na mnoštvo nezaposlenih i onih koji žive na rubu preživljavanja. Dvije godine poslije "trideset drugi vijećnik"je dostigao veliki broj čitalaca čije tekstove nerijetko prenose i razni bh portali. Teme su proširene, a blogu su se pridružili slobodni, misleći građanski aktivisti koji će govoriti o društvenim problemima koji tište građane ovog grada, kantona i države. Autor bloga: Muhamed Pivić

četvrtak, 3. prosinca 2015.

Besplatnom kartom u Trst!?

Jedne godine je moja molba svetom Nikoli bila pruga i vlak na baterije što se vrti ukrug...ispunio je moju želju, kao i sve prije i poslije...oduvijek sam voljela vlakove, valjda jer je moja majka uvijek pričala o njima i o vremenu kad je Jugoslovenska željeznica davala besplatne karte članovima obitelji svojih uposlenika. Mamin otac je bio otpravnik vlakova pa je ona išla u Trst jednom mjesečno i obilazila svijet besplatno i do mile volje...možda sam ih voljela zbog one Selme Bijelog Dugmeta što je pošla na fakultet, ili Čole što je čekao voz za Brezu ili zbog jednostavno vremena kada je jedna lokomotiva i jedan trošak vozio milione vagona...zbog vremena razuma i ekonomske isplativosti, zbog vremena mira na zemlji...sad milijarde kamiona, svaki teret posebno, u jednom ulošci sa tri kapljice, u drugom sa dvije, u trećem za bezbjedno provesti noć...a svaki kamion na puno nafte.. a radi nafte rat, pa još jedan rat.Sigurno će neko dijete imati želju kao što je davno bila moja jer volim šine, plavu kapu i vlak... ja bi ove godine prepisala želju od onih misica kojima se rugao cijeli svijet, ja bi da je mir u svijetu.. i da ga obiđem bar onoliko koliko je moja majka besplatnom kartom Jugoslovenske željeznice.
autor: Maja Varešković

Prva pruga u Bosni i Hercegovini puštena je u saobraćaj 24. decembra 1872. godine. Bila je to pruga normalnog kolosjeka od Banje Luke do Dobrljina (101,6 km), izgrađena kao dio Carigradske magistrale koja je, prema planovima Turske, trebala povezati Carigrad sa Bečom.
Poslije Berlinskog kongresa (1878.) Austrougarska je okupirala Bosnu i Hercegovinu i odmah počela intenzivnu gradnju pruga. Okupacione trupe su gradile pruge na liniji svog prodora u Bosnu, da bi osigurali snabdijevanje trupa.
Tokom okupacije Bosne od strane Austrougarske monarhije, izgrađeno je 547,8 km šumskih i rudničkih pruga u privatnom vlasništvu. Služile su isključivo za eksploataciju rudnog i šumskog bogatstva. To su pruge industrijalca Ota Štajnbasa (kasnije Šipadove pruge): Prijedor – Knin, Srnetica – Jajce, Zavidovići – Han Pijesak – Kusače i Usora – Pribinići.
Tokom dalje eksploatacije, na pruzi su rađena poboljšanja, a najznačajnije je probijanje tunela Vranduk 1910. godine i ugradnja šina tipa 4 težine 22 kg, čime je gornji stroj znatno poboljšan.
Od 1966. do 1978. godine, ukinute su sve uzane pruge na teritoriji Bosne i Hercegovine.

Period poslije Drugog svjetskog rata karakteriše izgradnja Omladinskih pruga normalnog kolosjeka Brčko – Banovići (89,100 km) i Šamac – Sarajevo (238.......KM). Prva je puštena u saobraćaj 07.11.1946., a druga 15.11.1947.

Nakon raspada Jugoslavije Željeznice oba entiteta u BiH su na koljenima...

Nema komentara:

Objavi komentar

Na raskršću života

Na raskršću života
Ako je toliko važna etnička pripadnost i taj nekakav jebeni osjećaj nacionalnog identiteta za kojim pojedinci ili čak veliki broj njih traga stotinama godina unazad, a u tom traganju su spremni i na međusobna prepucavanja, teške riječi, prijetnje ili progone neka mi onda neko od njih objasni zašto toliki broj ljudi iz njihove etnije napuštaju svoju domovinu i okruženje u kojem su se osjećali „svoji na svome“ ? Može li se išta kupit za taj „osjećaj pripadnosti“? Zašto se na poslijetku taj „osjećaj pripadnosti“,( odlaskom iz domovine) mijenja i uzima državljanstvo druge države? Ovoj kleronacionalističkoj vlasti odgovara da se njeni građani bave sami sobom, da se vraćaju u tu daleku prošlost jer sve dok su „tamo daleko“ niko ih neće pitati za sutra. Meni je ostalo, u najboljem slučaju još nekoliko godina života i ne mislim ga trošiti na budalaštine odakle potičem ja, a odakle Bosna. Iz pi*ke materine, i ja i ova vukojebina i ovi „kreteni“ što se međusobno prepucavaju, eto odakle. Imate li posao? Osmočasovno radno vrijeme, odgovarajuću platu, slobodne dane, godišnje odmore? Ako imate, onda ništa. Shvatam, plaćeni ste da spinujete i naivne vodite žedne preko vode. Muhamed Pivić, 32 vijećnik.

Popularni postovi