nedjelja, 28. siječnja 2018.

Ova djevojčica nije loše obučena, a njenoj majci fali posao i komad hljeba

Zenički političari se hvale akcijom "humanitarnih kontejnera" navodeći da su po uzoru na zapad, izostavljajući činjenicu da tamošnji kontejeneri nisu postavljeni da bi njihovi stanovnici vadili iz njih odjeću i oblačili na sebe, već da bi je poslali u siromašne zemlje. Iako sam zbog svog ličnog stava bio izložen napadima od strane socijal-demokrata koji se zalažu za slobodu govora ostajem pri svojoj tvrdnji da Zenici ne trebaju kontejneri sa odjećom, hranom idr.glupostima već konkretni pomaci u stvaranju samoodrživog života zagarantovanog Evropskom konvencijom i Univerzalnom deklaracijom o ljudskim pravima. Deklaracijom u kojoj se osudjuju ovakva mučenja jer su zaista ponižavajuća . Dakle, vaš krajnji domet političkog djelovanja ili krajnji cilj je da poslije otvorenih kontejnera ili "kuka dobrote" sa bačenom bajatom hranom tajkuna i političara ovom stanovništvu obezbjedite humanitarne kontejnere s odjećom.

U tom kontekstu bih izdvojio priču iz Zenice koju je prenio jelahba.info.
Jedan građanin Zenice nakon što je zatekao djevojčicu u kontejneru kako traži komad hljeba podijelio je srceparajuću priču.

#Bosno,#Zenico,#ljudi, ovo nam je odraz stanja u državi i gradu, gdje ranim jutrom prilikom bacanja smeća u kontenjer zatičem curicu od nekih 7/8 godina kako stoji u kontejnerui rovi, traži komad kruha, a mama pored nje čeka hoće li nešto i pronaći.

Hoćemo li se uskoro dijeliti na one u kontejnerima i one koji su u stilu ne okreći se sine napustili ovu zemlju...

Do kada ??? 
– piše ovaj građanin.

Jelahba.info koji je objavio ove fotografije, dao je i svoj komentar:
– Hoćemo li ikada otvoriti oči?? I prestati biti toliko pasivni i slijepi na sve ovo što nas okružuje. Pa i tamo gdje teku med i mlijeko ljudi dižu glas na najmanju promjenu na gore… A mi? Mi živimo u jadu i čemeru, pogrbljeni do zemlje. A sve nam je to jer jedino što znamo je da šutimo. Probudi se čovječe dok si još čovjek !!

Izvor: jelahba.info





Jesu li u Nijazovom tekstu opisane Zeničke balije ili općenito bh balije?

Jesu li u Nijazovom tekstu opisane Zeničke balije ili općenito bh balije? Zašto je Mario Karamatić, delagat u Domu naroda BiH poručio Komšiću da pročita tekst “Balije”, a zašto ga ja preporučujem? “Fermenologija balije jeste čudnovata. Da bi se razotkrila, valja ući u mimikriju, kameleonstvo, pretvaranje i varanje svake vrste. Ona je tobože kamuflirana, tetoški mimikrirana, zatomljena”, dio je teksta "Balije" koji govori o kameleonstvu koje je prisutno na našim prostorima.

U Zenici je "zabranjeno" iznošenje vlastitog stava ako je njegov sadržaj kritički ili ako se isti odnosi na "balije". Onaj ko se usudi iznijeti ga, obično biva izopćen i osuđen na linč a izopćeni pojedinac počinje mrziti svijet i u toj mržnji prepuštati se porivima koji ga tjeraju da zlu uzvrati zlom... Da ne bih uzvraćao zlom, već poprilično dugo putem bloga ne iznosim svoje mišljenje, osim kratkih objava na promotivnoj fcb.str. "32 vijecnik", možda baš zbog tog etiketiranja, a za dušmane, možda i zato što me neko platio. Dakle, po njima, ovdašnje političare je*em po instrukcijama, "orkestrirano", a ipak sam. A po meni, neke balije, ovdašnje (ne)ljude, bez obzira na političku pripadnost je*em besplatno. Ne znam tačno na koga se odnosio tekst prof. Nijaza Durakovića ali čovjek je davno uslikao ono što se danas u Zenici događa. U njemu je lako prepoznati pojedince, da ne kažem čak i fejsbuk (ne)prijatelje. Zašto kažem (ne)prijatelje? Zato što vam vaši fcb.prijatelji - balije prave screenove i šalju vašim neprijateljski raspoloženim neistomišljenicima. Ali da ne dužim...

U nastavku, pročitajte tekst prof.Nijaza Durakovića o balijama i uporedite ga sa Vašim "poznanicima".

Otkako se zahuktao bosanski kara-kazan i zamaglio sveopći duman ponajčešće odzvanja eho „balije, balije”, i to, po pravilu, s pogrdnom konotacijom. Mnogi i ne znaju o čemu se zapravo radi, i zašto je taj pogrdni sinonim pripisan isključivo bošnjačko-muslimanskom populusu.

Pa da vidimo o čemu se radi.

„Bali” na turskom jeziku u izvornom smislu znači seljak.

Ne seljak kao stanovnik sela, već kao sinonim primitivnog prostog čovjeka, čovjeka neobrazovanog, zatucanog, nesojevića, onog koji ne pripada plemstvu i vladajućoj eliti.

To se, pored ostalog, odnosilo i na muslimanskog seljaka, golju, čivčiju ili kmeta.

Ne kao „raja” ili „rajetin”, već kao neko ko zaslužuje prezir, nipodaštavanje, ignoranciju.

Još u etnološkim studijima Jovana Cvijića o balijama se govori kao o onim koji s brda silaze u grad – čaršiju i koji se zaustavljaju na maltama (svojevrsnim carinarnicama) da pokažu šta imaju prodati u čaršiji i dokažu valjan razlog zašto uopće trebaju ući u dotičnu čaršiju.

Te malte su bile svojevrsni statusni – sanitarni klistir, gdje vjerska (muslimanska) pripadnost nije igrala nikakvu ulogu.

Osmanski establišment, oličen u vidu begovata, bio je vrlo rigidan, s velikom dozom oholosti, s aurom plemićke nadmoćnosti, s razarajućim cinizmom, bahatošću, nipodaštavanjem, gizdavošću, svojevrsnom onome koji ima ime, moć, vlast i bogatstvo.

Tako je i svaki primitivni muslimanski goljo i pravoslavni, katolički ili ini rajetin i čivčija.

Nije slučajno da je i danas ostala izreka: „Ne zna balija što je halija” ili „Ne zna balija šta je zdravo Marija”.

Kako je došlo do svojevrsne permutacije, pa se ovaj primitivni naziv uglavnom veže za muslimansko ime, odnosno upotrebljava kao pogrdni sinonim za cijeli nacionalni kolektivitet, ostaje da se istraži. Površnom analizom možemo doći do saznanja da su u tome dobrim dijelom kumovali „domaće balije”, odnosno upravo onaj sloj novopečenih primitivaca, naturaliziranih i naglo obogaćenih seljaka, skorojevića koji su od lumper-proletera postali nova otuđena elita moći i vlasti i koji su kao svojevrsni munafici (oni koji lažno vjeruju i se predstavljaju) iskoristili sve blagodeti jedne raspolućene i u osnovi anarhične društvene situacije.

Dakle, „balija” kao predominantan moralni element, agresivan, beskrupulozan, primitivan, zatvoren, kao element koji ne bira sredstva, koji nipodaštava i koji duhovno ne može korespondirati sa svim onim što je urbano, kulturno i civilizacijski. Balija koji je utilitaran, sitno – šićardžijski nastrojen, koji je gramziv, koji nema adeta, etike i izgrađenih moralnih normi, koji planištarski agresivno gazi sve pred sobom.

Balija kome je najveći duhovni obzor „U se, na se i poda se”, ili „pojest, popit i poklopit”.

Još je mladi Marks pisao o onima čije se potrebe ne razliku od običnog vola i da uživanje u jelu, piću, seksu, rađanju, stanovanju i eventualno nakitu, jesu prave ljudske potrebe, ali su one i izvorno životinjske. I paun se voli gizdati, i kada ga gledate, on, po pravilu, raširi svoj šareni i kitnjasti rep.

Ovovremeni balija je upravo taj. On se obogatio na muci narodnoj, on nipodaštava znanje, umjetnost, nauku i kulturu. On hoće da kupi i kupuje sve. U ime Allaha, pa sve u džep! U ime Nacije, pa sve na svoj konto. U ime Vjere, pa sve u bezvjerje. U ime države, pa sve protiv nje itd.

Taj novopečeni balija nije pošteni, radni seljak sa svojom patrijarhalnom kulturom, izgrađenim moralnim normama i ethosom življenja.

On je novokomponovani galamatijas primitivizma, gramzivosti, beskrupuloznosti, ratnog i poratnog profiterstva, rođačko-plemenskih veza, lažnog idolopoklonstva i zaklinjanja u „svete” nacionalne interese. Ono što je najopasnije jeste što on počinje da predominira.

Balije su i mnoge ratne hadžije, oni su se potrudili da im hadžiluk plate i da na hadžu zarade, oni od kojih su prebukirani prvi safovi i od kojih pošteni vjernici ni u džamiju ne mogu otići, oni koji u ime vjere varaju i Boga i narod i kojima džamija služi samo kao kadrovska odskočnica i dobra politička preporuka.

Balinluk time postaje ne samo način mišljenja i djelovanja već i svojevrsna pošast koja prijeti da uguši sve ono što je Bosnu izdvajalo u smislu univerzalnih vrijednosti i civilizacijskih prednosti. Na profanoj pragmatičkoj ravni balija jeste onaj koji, prije svega, želi sebi dobro.

Nije ni čudo dobro sebi željeti, jer je normalno i poželjno, ali on svoju „eudajmoniju” vidi samo za sebe, i isključivo samo za sebe. Njegov „ejkomunikus” jeste samo njegov privatni posjed, ćar, dobit i šićar ako treba, njegov jezik jeste u skladu s profanom logikom „da komšiji crkne krava”.

Fermenologija balije jeste čudnovata.

Da bi se razotkrila, valja ući u mimikriju, kameleonstvo, pretvaranje i varanje svake vrste. Ona je tobože kamuflirana, tetoški mimikrirana, zatomljena.

Tobože naivna?!

Ta plemensko – stočarska „naiva”, to hinjeno nezadovoljstvo i glumljena podređenost dodatno košta ovu napaćenu Bosnu koja velikodušno plaća sve račune historijske hipoteke.

Balija jeste fenomen, jeste pojava, jeste načina razmišljanja i prevashodno ponašanja.

Balija danas jeste onaj koji destruira, koji ne shvata, ko ne umije i ne razumije.

Onaj koji u ime Naroda nesvjesno pravi destrukciju, koji profanira i čini sveopću blamažu. Gotovo da je zarobljen sentencom „ da je put do pakla popločan dobrim namjerama”.

Njegovi svi putevi vode za Sarajevski forum, koji nije Romanarum, jer jednostavno tako ne može biti.

Preveć je „balija da bi bila halija”, a još je više „balija koji ne znaju šta je zdravo Marija”.

Bošnjaci se, naravno, ne trebaju ljutiti što ih drugi pogrdno nazivaju balijama, ali bi se s balinlukom u „sopstvenim redovima” konačno morali obračunati.

S balinlukom kao stanjem duha, svijesti i svakodnevnog ponašanja.

Možda je to prva kulturna zadaća koja stoji pred ovom mladom, raspolućenom i neizvjesnom državom i krhkom demokracijom u njoj.

BALIJE (autor: prof. Nijaz Duraković)

četvrtak, 25. siječnja 2018.

Šta penzionerima donosi novi Zakon o PIO-u? Nekom 360, a nekom 1.647 maraka

Prijedlog Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju usvojen je u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH sa 51 glasom

Šta novi zakon u praksi donosi budućim i postojećim penzionerima?


Izmedju ostalog, Savez Samostalih Sindikata BiH je bio protiv ovog zakona, a razlozi zgog čega su bili protiv sadrćani su u njihovom letku koji pokazuje kako se izračunava penzija. Prema sindikatovoj formuli za izračun penzija, nekom će penzija iznositi 360, a nekom 1.647 maraka




Prema pisanju Dnevnog avaza, bodovni sistem je nešto što su već usvojile sve zemlje koje imaju sličan sistem. Koeficijent za obračun penzija je 14 KM.

Primjer: Osoba koja je 40 godina imala prosječnu plaću, imat će 40 bodova. To znači da će ta osoba imati penziju 560 KM.

S više bodova će ta osoba imati veću penziju, a s manje bodova manju penziju. S tim da treba naglasiti da je donja granica 326 KM.

Treba naglasiti da će osobama koji su penzionisani do 31. jula 1998. penzije biti povećane za 10 posto, a onima koji su penzionisani do 31. decembra 2007. penzije će se uvećati za pet posto, piše Dnevni avaz

Ono što je bitno penzije će se usklađivati jednom godišnje, što do sada nije bio slučaj, a to je bio i najveći problem postojećeg sistema.

Podsjetimo, usklađivanje penzija bilo je isključeno intervencijom OHR-a 2001. godine. Sad se penzije ponovo usklađuju i to po koeficijentu, prema poznatoj švicarskoj formuli. Buduća vrijednost će se usklađivati prema porastu plaća.

U usvojenom zakonu osnovna granica je 40 godina radnog staža.

Šta ako radnik nema 40 godina staža?

Radnik koji nema 40 godina staža ima mogućnost da ide u starosnu penziju za šta je neophodno 65 godina života i najmanje 15 godina staža osiguranja. Do sada je bilo potrebno 20 godina.

Zakon omogućava ponovo prijevremeno penzionisanje, ali s postepenim podizanjem granice staža.

Granice životne starosti definitivno ostaje 65. Staž od 35,5 za muškarce i 30,5 za žene će ići do 40 godina. Naravno, svake godine će se pomjerati za pola godine.

Izvor:  Dnevni avaz, Fokus.ba, Vijesti BiH, SSS BiH

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...