nedjelja, 23. veljače 2020.

Šta se krije iza dogovora o deblokadi grada?

Da bi mogli odgonetnuti šta se krije, morali biste pročitati stavove po primjedbama, prijedlozima i sugestijama na Prijedlog Budžeta za 2020.godinu. Naime, u stavovima koji su u posjedu autora bloga 32.vijećnik, po tim primjedbama i sugestijama SDA stranka se uopće ne spominje iako su učestvovali u trodnevnim razgovorima o budžetu. Nakon završenih razgovora izjave koje smo mogli čuti bile su da su razgovori neuspješni i da od budžeta nema ništa da bi dva dana poslije saznali da je između Gradske uprave i SBB-a postignut dogovor o deblokadi grada.  Navodno, Gradska uprava Zenice prihvatila je svih šest amandmana Kluba vijećnika Saveza za bolju budućnost BiH (SBB), čime su se stekli uslovi za finansijsku deblokadu Grada. Pogledajte šta stoji u stavovima Gradske uprave i saznajte da li će se graditi žičara za Smetove, proširenje stadiona Biino polje, vangradski dio GGM-a kao i da li su prihvaćeni amandmani SDP-a, DF-a, NS i drugi koji su istaknuti kroz javnu raspravu. Sve osim SDA-ovih, njih nema, kao da su u zemlju propali. Nema ih zato što se po pravilu kod "hitnih sjednica" predlagač ne mora očitovati na amandmane svih stranaka ukoliko ima većinu za izglasavanje, što u konačnici možda i jeste bio cilj. Donijeti budžet i pokazati javnosti da se može i bez SDA. Nadam se da će nam neko napokon odgovoriti zbog čega se onda grad držao u blokadi skoro dva mjeseca? Da nam se pokaže da se može bez SDA ili zbog šest SBB-ovih amandmana? Obzirom da svi drugi nisu sporni ako bi prošli ili bili odbijeni.
Podsjećam, u jednoj od prethodnih godina nakon usvojenog budžeta osvanuli su pobjednički medijski naslovi kako je budžet usvojen a svih 13 amandmana SDA odbijeno. U suštini u posljednje tri godine budžeti su donošeni bez nekih posebnih izmjena jer su se stranke koje participiraju u Gradskom vijeću Zenica zadovoljavale mrvicama kako bi pokazale svom biračkom tijelu da nešto rade ali i da se slažu sa ekonomskim ekspertom za budžet. U nastavku, pročitajte stavove Gradske uprave koje prenosim u cjelosti, bez ijedne izmjene.

STAVOVI
PO PRIMJEDBAMA, PRIJEDLOZIMA I
SUGESTIJAMA NA NACRT BUDŽETA ZA 2020. GODINU
Na sjednici Gradskog vijeća Zenica održanoj dana 21. novembra 2019. godine razmatrani
su:
Nacrt budžeta Grada Zenica za 2020. godinu i
Nacrt Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu,
te je utvrđeno da se tekst navedenih akata uputi na javnu raspravu u trajanju od 10 dana od dana
održavanja sjednice Gradskog vijeća.
Javna rasprava trajala je do 02. decembra 2019. godine.
Učesnici javne rasprave su u ostavljenom roku dostavili veći broj primjedbi, prijedloga i
sugestija na Nacrt budžeta za 2020. godinu.
Kod ocjene opravdanosti istih i njihovog ugrađivanja u Prijedlog budžeta, obrađivač i
predlagač rukovodili su se glavnim opredjeljenjima koja karakterišu Budžet za 2020. godinu, tj.
pošli su od principa razvojnog karaktera Budžeta s obzirom da su značajna sredstva opredjeljena za
infrastrukturne projekte (putna mreža, vodovodna i kanalizaciona mreža, uređenje gradskih trgova
i sl.), zatim razvoj poljoprivrede i privrede, izdvajanje za sport i kulturu. Pored razvojnog,
predloženi Budžet ima i socijalni karakter.
II
Nakon razmatranja svih primjedbi i prijedloga na Nacrt budžeta iznesenih na sjednici
Vijeća, kao i primjedbi i sugestija koje su dostavljene Službi za finansije u toku javne rasprave, daju
se sljedeći stavovi:
1.
Vijećnici Nermin Mehić, Đenan Dedić, Ekrem Tuka, Almir Babajić predložili su
povećanje sredstava namijenjenih za sport.
Stav predlagača
Grad Zenica na ime sporta u 2020. godini planira sredstva u ukupnom iznosu od
1.885.369,00 KM, i to na sljedećim pozicijama:
"Tekući transferi za sport" u iznosu od 850.000,00 KM, a što je za 100.000,00 KM više u
odnosu na planirana sredstva u Budžetu za 2019. godinu;
"Izmirenje poreznog duga NK Čelik Zenica po zaključenom Sporazumu – reprogram" u
iznosu od 265.369,00 KM;
"Programi i projekti iz oblasti sporta" u iznosu od 20.000,00 KM;
"Finansiranje rada JP za upravljanje i održavanje sportskih objekata d.o.o. Zenica" u
iznosu od 400.000,00 KM;
"Odriavanje zelenih povrsina sportskih igralista" u iznosu od 100.000,00 км
(20.000,00 KM više u odnosu na 2019. godinu);
"Izgradnja i uređenje igrališta i sportskih terena" u iznosu od 200.000,00 KM;
"Odriavanje djecijih i sportskih igralista" u iznosu od 50.000,00 км (nova pozicija u
2020. godini).
Shodno navedenom planirana sredstva za ove namjene u odnosu na Budžet Grada za 2019.
godinu uvećana su za ukupno 170.000,00 KM.
2.
Vijećnik Jasmin Hodžić predlaže da se u Budžetu Grada Zenica za 2020. godinu
planiraju sredstva na ime jednokratne novčane naknade za svako novorođeno dijete sa područja
Grada Zenica, a u sklopu pronatalne politike na nivou BiH.
Stav predlagača
Predlagač smatra da je ovaj prijedlog opravdan, i u Prijedlogu budžeta na organizacionom
kodu 59010001 - Služba za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene
djelatnosti, ekonomski kod 614200 - "Transfer pojedincima
dijete" planira sredstva u iznosu od 300.000,00 KM.
- naknada za svako novorođeno
3.
Udruženje forum građana Zenice predlaže da se u nazivu pozicije "Izdaci za tekuće
održavanje - ostale usluge (održavanje spomen-obilježja Papirna i dr.)" doda tekst "i Park Kulina
Bana", a da se sredstva planirana na poziciji "Obnova kulturno-historijskog naslijeđa" uvećaju za
10.000,00 KM kako bi se značajnije promovisalo i obnovilo kulturno-historijsko naslijeđe. Za
navedeno povećanje predlažu da se umanji pozicija "Transferi za kulturu".
Stav predlagača
Služba za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, kao resorna Služba, razmotrila je
prvu primjedbu i dala slijedeći stav: "U nazivu budžetske pozicije "Izdaci za tekuće održavanje -
ostale usluge (održavanje spomen-obilježja Papirna i dr.)" već je navedeno "i dr." tako da ukoliko
bude potrebe i mogućnosti, shodno eventualnim zahtjevima, sredstva se mogu koristiti i za Park
Kulina bana."
Drugi prijedlog predlagač je prihvatio i u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu na poziciji
"Obnova kulturno-historijskog naslijeda" planirao sredstva u iznosu od 30.000,00 Kм.
4.
JP "ZENICAGAS" d.o.o. Zenica predložilo je povećanje sredstava planiranih na
budžetskoj poziciji "Transfer JP ZENICAGAS d.o.o. Zenica - izgradnja primarnog gasovoda" za iznos
od 330.000,00 км, а isto se odnosi na izgradnju dvije prioritetne dionice "vangradska dionica
GGM" i dionica "Kantonalna bolnica Zenica - Bistua Nuova".
Stav predlagača
Predlagač i resorna Služba za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove razmotrili su
zahtjev Javnog preduzeća i u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu na budžetskoj poziciji "Transfer JP
ZENICAGAS d.o.o. Zenica - izgradnja primarnog gasovoda" planirali sredstva u ukupnom iznosu od
630.000,00 KM.
2

5. Javna ustanova Predškolski odgoj i obrazovanje Zenica dostavila je primjedbu na
nedovoljno planirana sredstva za pozitivno poslovanje Ustanove, kao i za povećanje sredstava za
finansiranje investicionog i tekućeg održavanja obdaništa.
Stav predlagača
Predlagač je prihvatio dostavljenu sugestiju i u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu za
potrebe JU Predškolski odgoj i obrazovanje Zenica, povećao planirana sredstva na budžetskoj
poziciji "Finansiranje djelatnosti predškolskog odgoja i obrazovanja" za 60.000,00 KM, odnosno
ukupno iznose 720.000,00 KM.
Pored navedenog, Grad Zenica iz budžeta plaća i troškove grijanja ove Ustanove direktno
JP-u "Grijanje Zenica" u godišnjem iznosu od cca 130.000,00 KM.
 Na poziciji "Investiciono i tekuće održavanje obdaništa" u Prijedlogu budžeta za 2020.
godinu planirana su sredstva u iznosu od 600.000,00 KM, a što je više za 450.000,00 KM u odnosu
na Nacrt budžeta.
6. Udruženje boraca učesnika otpora agresiji Nemilskog rejona 1992 – 1995 dostavili
su primjedbu na Nacrt budžeta za 2020. godinu u dijelu koji se odnosi na izgradnju Spomen
obilježja šehidima i jedinicama koje su branile grad Zenicu u periodu od 1992 – 1995 godine, na
način da se otvori nova budžetska pozicija "Izgradnja spomen obilježja šehidima" na lokalitetu
Javorje – Šerići u iznosu od 200.000,00 KM.
Stav predlagača
 Resorna Služba za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene
djelatnosti razmotrila je navedeni prijedlog i dala stav da nadležnost za izgradnju spomen obilježja
pripada resornom kantonalnom Ministarstvu, te da bi u dogovoru sa boračkim udruženjima trebali
pripremiti plan obilježavanja navedenih mjesta i za isto pripremiti potrebnu dokumentaciju i
finansiranje. Grad Zenica će uzeti učešće u realizaciji izgradnje spomen obilježja u dijelu za koji je
nadležan, te je u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu za ove namjene planiran iznos od 100.000,00
KM.
7. Klub vijećnika SDP Zenica na Nacrt budžeta za 2020. godinu dostavio je sljedeće
primjedbe i prijedloge:
- Uvođenje sportskih stipendija u iznosu od 30.000,00 KM;
- Uvođenje karijernih stipendija u iznosu od 30.000,00 KM;
- Rekonstrukcija južne i sjeverne tribine stadiona Bilino polje u iznosu od
2.500.000,00 KM;
- Izrada elaborata optimalnog načina povezivanja naselja Crkvice i Blatuške petlje u
iznosu od 20.000,00 KM;
- Izrada elaborata opravdanosti izgradnje skijaške staze na Smetovima u iznosu od
10.000,00 KM;
- Izrada Projektne dokumentacije za rekonstrukciju otvorenih i izgradnju zatvorenog
bazena u Crkvicama u iznosu od 100.000,00 KM;
- Obilježavanje horizontalne signalizacije povećati za 200.000,00 KM
Nabavka autobusa i minibuseva i rekonstrukcija autobuske stanice u iznosu od
1.300.000,00 KM;
- Povećanje iznosa za toplifikaciju zgrada i uređenje fasada na 350.000,00 KM;
- Povećati iznos za uklanjanje divljih deponija na teritoriji Grada Zenica na 50.000,00
KM;
- Povećati transfer za finansiranje JU "Dom - porodica" Zenica na 350.000,00 KM;
- Povećati transfer za sport na 1.000.000,00 KM;
- Uvesti finansiranje dežurstava u JU Apoteke Mr. Weiss u iznosu od 60.000,00 KM;
- Uvesti finansiranje klubova penzionera u iznosu od 20.000,00 KM;
- Nastaviti kontinuitet u izgradnji i rekonstrukciji putne, vodovodne i kanalizacione
infrastrukture;
- Nastaviti kontinuitet u sufinansiranju biomedicinski potpomognute oplodnje;
- Nastaviti kontinuitet u izgradnji dječijih igrališta i sportskih terena;
- Izdvojiti sredstva za održavanje Centra za mlade u iznosu od 10.000,00 KM i
- Subvencioniranje rada Udruženja osoba sa invaliditetom u iznosu od 10.000,00 KM.
Stav predlagača
- Kada su u pitanju sportske i karijerne stipendije, iste su u nadležnosti kantonalnog Ministarstva
za obrazovanje, nauku, kulturu i sport. Grad Zenica i pored toga već pruža pomoć i podršku
sportistima pojedincima, a što će činiti i u buduće.
- Što se tiče rekonstrukcije sjeverne i južne tribine stadiona Bilino polje, Grad je već ranije
pokazao spremnost da učestvuje u ovom projektu. S obzirom da se u realizaciju navedene
rekonstrukcije moraju uključiti Kanton, Federacija i Nogometni Savez BiH, nije realno unaprijed i
planirati sredstva u budžetu za ovu namjenu, pogotovo što još uvijek ne postoji potvrda učešća
drugih sudionika u projektu.
- Stav Službe za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove po pitanju izrade elaborata
optimalnog načina povezivanja naselja Crkvice i Blatuške petlje je sljedeći: ‘‘Nije neophodno
povećanje Budžeta, obzirom da je već planirana stavka koja se odnosi na izradu projektne
dokumentacije. Ovim putem napominjemo da je Služba pripremila projektnu dokumentaciju za
izgradnju nove uključno-isključne saobraćajnice sa ulice Aleja šehida na magistralni put M-17
Sarajevo-Zenica-Doboj, u svrhu rasterećenja saobraćaja u užem gradskom području. U toku je
pokretanje postupka za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa u cilju pribavljanja građevinske
dozvole, koja je preduslov za izvođenje građevinskih radova”.
Naime, izrada elaborata povezivanja Blatuše i Crkvica ne bi doprinijela realizaciji projekta, s
obzirom da treba uraditi idejno rješenje (cca 40.000,00 KM). Saobraćajna studija koja je rađena
2012-2013. godine pokazala je potrebu za izgradnjom ove saobraćajne veze, ali kako se radi o
izgradnji tunela i mosta bilo bi neophodno planirati 150.000,00 KM samo za idejni projekat, a na
osnovu kojeg bi se mogao raspisati tender po principu "projektuj i izgradi".
- U prijedlogu izrade elaborata opravdanosti izgradnje skijaške staze na Smetovima, nije
precizirano šta se podrazumijeva pod "elaboratom opravdanosti". Naime, to niti je elaborat niti
je studija opravdanosti, ali možemo reći da je Gradska uprava uradila analizu lokacije na
Smetovima sa prijedlogom moguće izgradnje tri ski lifta različitih dužina koje se mogu raditi u
fazama i koji su međusobno povezani u jednu cjelinu. S obzirom na nadmorsku visinu ovi ski
liftovi moraju se predvidjeti sa pravljenjem vještačkog snijega. Sljedeći korak bila bi priprema
studije opravdanosti i idejnog projekta, ali to iziskuje veća izdvajanja novčanih sredstva nego što
je predloženo ovom primjedbom-sugestijom. Potrebna sredstva za pripremu studije
izvodljivosti i idejnog rješenja na osnovu kojeg će biti pripremljena ponuda i na osnovu koje bi
mogao da se raspiše tender koštala bi cca 40.000,00 KM. Stav Gradske uprave je da se ski liftovi
trebaju graditi nakon što se potvrdi gradnja žičare, jer bez iste nema smisla raditi ni ski lift.
Osim toga, lokacije ski liftova bi trebalo locirati u regulacionom ili master planu, koji bi
generalno predvidio gdje bi se na Smetovima locirali koji sadžaji.
- Predlagač je prihvatio prijedlog za izradu dokumentacije za izgradnju zatvorenog bazena, tako
da je u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu, na organizacionom kodu 51010001 - Gradonačelnik
na novoj budžetskoj poziciji "Ugovorene i druge posebne usluge - projekat zatvoreni bazeni"
planirao sredstva u iznosu od 100.000,00 KM.
- U skladu sa mogućnostima Budžeta u Prijedlogu za 2020. godinu planirana su sredstva na
poziciji "Izdaci za tekuće održavanje (horizontalna i vertikalna saobraćajna signalizacija i dr.)".
Međutim, da bi Grad Zenica imao besprijekorno iscrtanu signalizaciju i mogao pratiti savremene
trendove iz ove oblasti, horizontalna signalizacija bi se trebala raditi od plastike, čime bi se vijek
trajanja višestruko produžio u odnosu na sadašnje bojenje, a što bi iziskivalo znatno veća
finansijska sredstva.
- Predlagač je prihvatio prijedlog za povećanje sredstva za toplifikaciju zgrada i uređenje fasada
tako da je u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu, na organizacionom kodu 61010001 - Služba za
ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove na poziciji "Izdaci za tekuće održavanje (energetska
efikasnost i dr.)" planirao sredstva u iznosu od 400.000,00 KM, odnosno za 100.000,00 KM više
nego u Nacrtu budžeta.
- Stav Službe za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove kada su u pitanju divlje deponije je
da nije potrebno dodatno povećavati iznos sredstava namijenjenih za uklanjanje istih.
Povećanjem sredstava, u bilo kojem iznosu, indirektno se "ohrabruje" nesavjesno stanovništvo
da odlaže otpad na mjesta koja za to nisu predviđena. Ugovor o obavljanju komunalnih
djelatnosti, koji je zaključen između PD "ALBA Zenica" d.o.o. Zenica i Grada Zenica, predviđa
proširenje sistema organizovanog prikupljanja otpada na cijelo područje Grada, a što bi trebalo
rezultirati smanjenjem broja divljih deponija. Divlje deponije trebaju biti uklonjene, ali od
strane onih koji su ih i formirali. Pored izdvajanja određenog iznosa sredstava na ime čišćenja
divljih deponija, Grad učestvuje u plaćanju usluge odvoza i deponovanja otpada prikupljenog sa
divljih deponija. Grad će, takođe, nastojati da apliciranjem na javne pozive viših nivoa vlasti
obezbjedi dio sredstava koja bi bila utrošena za ove namjene.
- Koncept finansiranja rada JU "Dom porodica" Zenica zasniva se na sufinansiranju između
Kantona i Grada, i to u omjeru 80% iz budžeta Kantona i 20% iz budžeta Grada. U Prijedlogu
budžeta na budžetskoj poziciji "Finansiranje rada JU "Dom porodica" Zenica planiran je iznos od
340.000,00 KM, a što je za 100.000,00 KM više od iznosa planiranog u Nacrtu budžeta.
- Stav po prijedlogu povećanja planiranih sredstava na poziciji "Tekući transfer za sport" dat je u
tački 1. ovog akta.
- Prijedlogom budžeta za 2020. godinu, kao i Nacrtom budžeta, a u skladu sa mogućnostima,
planirana su sredstva u iznosu od 200.000,00 KM na poziciji "Kapitalni transferi za zdravstvo -
izgradnja ambulanti i depoa apoteka".
- Što se tiče finansiranja klubova penzionera stav Službe za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu,
stambene poslove i društvene djelatnosti je da su i Nacrtom budžeta već planirana sredstva za
ove namjene, i to u okviru budžetske pozicije "Učešće Grada u sufinansiranju Crvenog križa
Grada Zenica i Centra za zdravo starenje u Zenici".
Napominjemo da su u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu na organizacionom kodu 59010001 -
Služba za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti
planirana i sredstva u iznosu od 100.000,00 KM na novoj budžetskoj poziciji "Transfer
Udruženju penzionera za pomoć socijalno ugroženim penzionerima".
- Što se tiče prijedloga da se izdvoje sredstva za održavanje Centra za mlade, napominjemo da
Grad već finansira sve komunalne troškove vezane za korištenje i održavanje tih prostorija.
Takođe, u Prijedlogu budžeta za 2020. godinu na organizacionom kodu 58010001 - Služba za
privredu i upravljanje razvojem planirana su sredstva za rekonstrukciju Doma mladih, i to:
50.000,00 KM iz sredstva Budžeta Grada Zenica, 50.000,00 KM iz sredstava doznačenih o
Federalnog ministarstva za prostorno uređenje, te 45.580,00 KM iz sredstava doznačenih od
Republike Bugarske.
- Transferi udruženjima, odnosno sredstva utvrđena na ekonomskom kodu 614300, prema
Odluci o izvršavanju Budžeta Grada Zenica za 2020. godinu, koriste se po zaključcima
Gradonačelnika, na prijedlog resorne Službe, a prema prethodno provedenim javnim pozivima.
Nepostupanje po navedenoj odredbi Odluke, imalo bi za posljedicu stavljanje pojedinih
udruženja u neravnopravan položaj.
8. Klub vijećnika A-SDA Zenica na Nacrt budžeta za 2020. godinu dostavio je sljedeće
primjedbe:
- Subvencije u rješavanju prvog stambenog pitanja za mlade u iznosu od 1.000.000,00
KM, Umanjiti sa stavke "Bruto plaće i naknade plaća" za iznos od 1.000.000,00 KM;
- Posebni izdaci za rehabilitaciju i zbrinjavanje invalida u iznosu od 80.000,00 KM,
Umanjiti sa stavke "Doprinosi poslodavca" za iznos od 80.000,00 KM;
- Sufinansiranje JU Centar za djecu i odrasle sa posebnim potrebama ZDK u iznosu od
50.000,00 KM, Umanjiti sa budžetske pozicije "Održavanje komunalne higijene grada"
za iznos od 50.000,00 KM;
- Kapitalni transfer JKP Zenicatrans - nabavka autobusa u iznosu od 50.000,00 KM,
Finansirati iz suficita;
- Reprogram duga Ze-Transa prema poreznoj upravi u iznosu od 2.000.000,00 KM,
Finansirati iz suficita;
- Izgradnja puta od Šerića ka Oborišćima i učešće u izgradnji spomen obilježja u iznosu
od 200.000,00 KM, Umanjiti sa budžetske pozicije "Održavanje komunalne higijene
grada".
Stav predlagača
- Prijedlog za uvrštavanje subvencija u rješavanju prvog stambenog pitanja za mlade ne može se
prihvatiti, s obzirom da je članom 11. i članom 15. Zakona o pripadnosti javnih prihoda u FBiH
("Službene novine FBiH", broj: 22/06, 43/08, 22/09, 35/14 i 94/15) definisano da se socijalna
zaštita, odnosno problematika, finansira iz kantonalnog budžeta i iz budžeta Federacije.
Napominjemo da navedena kategorija već ima obezbijeđene olakšice utvrđene Zakonom o
porezu na promet nekretnina ("Službene novine ZDK", broj: 6/09, 5/13 i 6/18) na način da su isti
oslobođeni od plaćanja poreza na promet nekretnina kod rješavanja stambenog pitanja, a koji
je inače 100%-tni prihod grada/općine. Takođe, u skladu sa odredbama Zakona o porezu na
dohodak ("Službene novine FBiH", broj: 10/08, 09/10, 10/11, 44/11, 7/13 i 65/13), ova
kategorija ima i pravo na povrat poreza na dohodak po godišnjoj prijavi, a po osnovu plaćene
kamate po stambenom kreditu.
- Što se tiče prijedloga za sufinansiranje JU Centar za djecu i odrasle sa posebnim potrebama
ZDK, zatim kapitalnog transfera JKP Zenicatrans - nabavka autobusa i reprograma duga JKP
Zenicatrans prema poreznoj upravi, Predlagač je svoj stav po istim dao na samoj sjednici
Gradskog vijeća održanoj dana 21.11.2019. godine.
- Stav Službe za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove u vezi sa izgradnjom puta od Šerića
ka Oborišćima je sljedeći: "Navedeni put je dužine oko 4 km, prosječne širine između 2 i 2,50 m,
dijelom je zemljani a dijelom makadamski i nema riješenu odvodnju. Lokalno stanovništvo
koristi put za odlazak na njive i livade radi ispaše i transport ogrjevnog drveta, te je
neopravdano vršiti izgradnju istog. Dovoljno je održavati prohodnost puta, što se može postići
"zatezanjem" puta upotrebom odgovarajućih mašina, a za što nisu potrebna dodatna
finansijska sredstva, odnosno realizacija je moguća iz sredstava koja su predviđena za redovno održavanje putne mreže. Napominjemo da je put u prošloj godini, također, saniran na
prethodno opisani način".
9. Advokat Jasmin Mutapčić, kao punomoćnik tužitelja mještana naselja Pečuj,
predložio je da se u Prijedlogu Budžeta Grada Zenica za 2020. godinu odrede sredstva za isplatu
naknade štete u dužnom iznosu po presudama nadležnih sudova.
Stav predlagača
U skladu sa članom 138. stav 6. Zakona o izvršnom postupku (Službene novine FBiH broj
32/03, 52/03, 33/06, 39/06, 39/09, 35/12 i 46/16) u Prijedlogu Budžeta Grada Zenica za 2020.
godinu, na poziciji "Prisilno izvršenje pravosnažnih sudskih rješenja koje realizuje banka" planirana
su sredstva u iznosu od 180.000,00 KM, a što predstavlja 0,36% prihoda i primitaka Grada. Pored
ovih sredstava, planirana su i sredstva za sporazumno izvršenje pravosnažnih sudskih rješenja u
iznosu od 100.000,00 KM.
10. Klub vijećnika Demokratske fronte Zenica predložio je sljedeće:
- povećanje sredstava planiranih na budžetskoj poziciji "Sufinansiranje JU Centar za djecu i
odrasle sa posebnim potrebama ZDK" za iznos od 30.000,00 KM, a da se umanji izdvajanje
sredstava na budžetskoj poziciji "Izrada projektne dokumentacije" za isti iznos i
- povećanje sredstava planiranih na budžetskoj poziciji "Transferi za sport" sa 850.000,00 KM
na 1.050.000,00 KM odnosno za iznos od 200.000,00 KM, a da se sredstva na budžetskoj
poziciji "Podsticaj poljoprivrednoj proizvodnji" umanje za 50.000,00 KM, zatim sredstva na
budžetskoj poziciji "Izrada planske dokumentacije" umanje takođe za 50.000,00 KM i
sredstva na budžetskoj poziciji "Finansiranje rada gradske izborne komisije" umanje za
100.000,00 KM.
Stav predlagača
Po prvom prijedlogu predlagač je već dao svoj stav odgovarajući na primjedbe, prijedloge i
sugestije drugih učesnika u raspravi povodom razmatranja Nacrta budžeta za 2020. godinu na
samoj sjednici Gradskog vijeća, dok je stav po drugom prijedlogu dat u tački 1. ovog akta.
11. "Regionalna deponija Mošćanica" d.o.o. Zenica dostavilo je prijedlog da se u Budžet
Grada Zenica za 2020. godinu uvrsti nova budžetska pozicija "Izgradnja kasete II za odlaganje
komunalnog otpada na Regionalnoj deponiji Mošćanica" u iznosu od 500.000,00 KM, a da se za taj
iznos umanje sredstva na budžetskoj poziciji "Održavanje komunalne higijene Grada".
Stav predlagača
Služba za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, kao resorna Služba, dala je sljedeći
stav: "Grad Zenica na ime usluga deponovanja komunalnog otpada, na godišnjem nivou, izdvaja
sredstva u iznosu od preko 1.500.000,00 KM. Cijene usluga koje se fakturišu Gradu Zenica su
identične cijenama usluga koje se fakturišu opštinama Regije za upravljanje čvrstim otpadom
(Visoko, Travnik, Vitez, Busovača, Žepče, Zavidovići i Novi Travnik)
Grad Zenica na godišnjem nivou izdvaja i cca 230.000,00 KM na ime plaćanja dospjelih
obaveza, glavnice i kamata po kreditu "WB-IBRD 76290 – Drugi projekat upravljanja čvrstim
otpadom".
U proteklom periodu, kada se tražio angažman u pogledu rješavanja problema vezanih za
pribavljanje izmijenjene okolinske dozvole za izgradnju druge odlagališne kasete, Grad Zenica je
uputio više urgencija prema nadležnim institucijama ukazujući na potrebu rješavanja navedenog
problema. Od Vlade Zeničko-dobojskog kantona traženo je da se u budžetu planiraju sredstva
neophodna za izgradnju druge odlagališne kasete, jer se radi o projektu od izuzetnog značaja za
kanton.
Smatramo da se "RDM" d.o.o. Zenica treba dodatno angažovati na obezbjeđivanju
nedostajućih sredstava u smislu da i druge opštine Regije za upravljanje čvrstim otpadom podnesu
određeno finansijsko opterećenje, kao i da se pored Vlade ZDK na navedeni problem još jednom
ukaže i Vladi Srednjobosanskog kantona."
III
Na kraju ističemo da je na Nacrt budžeta Grada Zenica za 2020. godinu, kako se vidi iz ovog
materijala, dostavljen veći broj primjedbi, prijedloga i sugestija od strane vijećnika, političkih
stranaka, javnih preduzeća i ustanova i udruženja od kojih je predlagač, a u skladu sa
mogućnostima, prihvatio i ugradio u Prijedlog budžeta za 2020. godinu.
Napominjemo da je na većinu primjedbi, prijedloga i sugestija datih od strane učesnika u raspravi
povodom razmatranja Nacrta budžeta za 2020. godinu, predlagač dao svoj stav na samoj sjednici
Gradskog vijeća, tako da nije bilo potrebe iste obrazlagati i kroz ovaj akt.
Kako je na Nacrt budžeta Grada Zenica za 2020. godinu dostavljeno više prijedloga koji su se
odnosili na finansiranje JU Centar za djecu i odrasle sa posebnim potrebama ZDK, kao i finansiranje
rada JKP Zenicatrans - prevoz putnika d.d. Zenica, Prijedlogom budžeta za 2020. godinu planirana
su i:
sredstva u iznosu od 50.000,00 KM na ime pomoći djeci sa posebnim potrebama Grada
Zenica i
sredstva u iznosu od 1.000.000,00 KM za isplatu zaostalih bruto plaća i naknada plaća
radnika JKP Zenicatrans - prevoz putnika d.d. Zenica.
SLUŽBA ZA FINANSIJE

Nema komentara:

Objavi komentar

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...