nedjelja, 11. kolovoza 2019.

Zašto mislite da me je briga ko je odgovoran?

Par rečenica na temu "odgovornost", bez obzira o kojoj odgovornosti je riječ. Na ovu temu su me natjerali pojedni komentari u kojima se pokušava opravdati eventualna odgovornost na određenu temu, u zavisnosti od mišljenja i potreba komentatora. Na samom početku retoričko pitanje glasi: zašto mislite da me je briga ko je odgovoran? Nije me briga. Neko jeste.
Sudeći prema fotografijama objavljenim na fcb.str.32.vijećnik Zenica je na prvi dan Kurban bajrama "zatrpana" smećem i to je nepobitna činjenica.
Zadatak građanskog aktivizma jeste ukazivanje na problem i građani koji misle da je nagomilano smeće problem odradili su svoj dio posla: uslikali i proslijedili na fcb. stranicu za koju su mislili da će objaviti. Nakon objave slijedi javna rasprava u kojoj naravno niko ne nudi rješenje već se pokušava ublažiti problem, u zavisnosti od osobe do osobe koja se  pronađe ili osjeti prozvanom. Fotografije nagomilanog smeća na prvi dan Kurban bajrama jeste konkretan problem a kako ga riješiti neka razmišljaju oni koji su plaćeni da razmišljaju.

Da razjasnimo neke stvari. Ako sam spomenuo šetnicu u Blatuši, ne znači da sam protiv šetnice. Ukoliko su kontejneri prazni a ljudi bacali smeće pored praznog kontejnera to znači da ti ljudi ne zaslužuju šetnicu. Neka šetaju pored kontejnera oko kojih su nabacali smeće. Ako sam  spomenuo Albu, koja je zadužena za odvoz smeća, nikako ne znači da sam protiv tog preduzeća. To znači da im javno ukazujem na problem koji su dužni riješiti bez obzira na eventualnog krivca, jerbo zbog toga im i jeste produžen ugovor na period od "još" dvadeset godina. Ako građani ne znaju kako se koristiti novim kontejnerima dužni su ih pismeno upozoriti, isto kao što ih upozoravaju u šoping centrima na koju stranu se vrata otvaraju. Vidjeli ste bezbroj puta na  vratima piše "vuci", "guraj".
Ako sam spomenuo "vlast", to nikako ne znači da sam protiv legalno izabrane vlasti. To znači da je vlast koja upravlja javnim preduzećima i koja brine o komunalnom redu u skladu sa Odlukom o komunalnom redu dužna reagirati na najbolji mogući način s ciljem rješenja problema a ne s ciljem objave demanta ili skidanja odgovornosti.
Dakle, građani su kontaktirali 32.vijećnika i proslijedili fotografije a 32.vijećnik je ukazao na problem, odnosno da se na određenom prostoru pojavio dim, a gdje ima dima ima i vatre. Kako će i na koji način fcb.stranica objaviti i ukazati na dim najmanji je problem. Možda je ovaj s poređenjem šetnice u Blatuši i Bajramske čestitke od odgovornih i najbolji. Izazvao je polemiku, priznat ćete.

I na kraju jedno podsjećanje (slika desno). Na isti način sam prije nekoliko godina, dok su drugi vama mrski akteri bili u igri reagovao kada se oko zgrade u kojoj stanujem pojavilo pretjerano smeće. Danas, na prvi dan Kurban bajrama na tom istom mjestu više nema smeća. Kako se riješio problem nije ni važno. Važno je da je neko od ogovornih imao sluha za problem, primio k znanju i riješio isti.
Nego, manite se ćorava posla i ne pokušavajte braniti nešto ili nekoga ili omalovažiti objavu fcb.str. 32.vijećnik obrazlažući je time kako je autor "nadrkan". Time nećete riješiti problem. Prebacivanjem krivice se ne rješavaju problemi, ukazivanjem da.
Živi i solidarni bili do slijedećeg javljanja. Ljudima koji slave bajrambarećula.

Nema komentara:

Objavi komentar

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...