Nadgledanje prijema i raspodjele humanitarne pomoći u Zenici odvija se neometano, dva volontera ispred antikorupcijske mreže „Account“ po završetku dana obavještavaju istu o eventualnim nepravilnostima.
U prethodnim danima nije primjećeno ništa sumnjivo i sve se odvija tako što korisnici dolaze iz sjedišta Crvenog križa sa evidencionom knjižicom i spiskom šta izuzimaju iz skladišta tako da skladištari imaju pokriće za ono što izdaju. Inače, skladište robnih rezervi Općine Zenica, Streljana – Lukovo Polje u Zenici je poluprazno. Humanitarna pomoć, od kako volonteri antikorupcijske mreže „Account“ nadgledaju to skladište, izuzevši jedan šleper koji je prije neki dan stigao, skoro da i ne dolazi tamo.
Prema dostupnim podacima, u Bosnu i Hercegovinu je do 04.juna uvezeno 6.800 tona robe namijenjene stanovništvu ugroženom polavama. Uvezeno... No, gdje je otišlo ili gdje je uskladišteno 6.800 tona robe? Gdje su robne rezerve?
Što se tiče Zenice, prostori i skladišta u JP „Grijanje“, skladište u Vatrogasnom Domu i skladište u d.o.o.„Željezara“ Zenica nisu pokriveni volonterima i nemamo informacija koliko je robe smješteno u ta skladišta i kako i na koji način se vrši distribucija humanitarne pomoći iz tih skladišta. Prema informacijama majke volontera koji je radio na istovaru robe, od prije nekoliko dana skladište Bošnjačke zajednice kulture „Preporod“ (bivši Dom JNA) je puno, a preostala roba se „sklanjala“ i po podrumima i garažama privatnih kuća u blizini.
U područjima pogođenim klizištima i poplavama ljudi gladuju a kamioni humanitarne pomoći stoje na granicama i skladištima. Kao da čekaju povoljan momenat ili početak predizborne kampanje pa da tek onda počne podjela po kriteriju, „svoj svome“ ili glasajte za nas.
Mnogi su ogorčeni na carinsku službu zbog problema prilikom uvoza pomoći u BiH. Tako je, naprimjer, zbog „katastrofalnog odnosa“ carine i špedicija nakon 30 sati na granici, pomoć iz Slovenije za BiH završila u Hrvatskoj. Ljudi bi rekli „haos“, a po običaju, vlast totalno nespremna.
Određeni pošiljaoci dostavljaju humanitarnu pomoć bez adekvatne dokumentacije, a kao krajnje korisnike navode fizička lica: rodbinu, prijatelje, komšije.... Navodno, pošiljalac odlučuje o krajnjem korisniku humanitarne pomoći te zbog toga ljudi pokušavaju naći nekoga da im ovjere isporuku, jer bez potpisa organa javne uprave ili humanitarnih organizacija ta pomoć podliježe plaćanju carine.
Naši građani koji šalju pomoć o tome ne vode računa, jednostavno šalju pomoć kamionima i kombi vozilima na adrese rodbine, prijatelja, komšija i dešava se to što se dešava, da dio humanitarne robe ne stiže u skladišta robnih rezervi i humanitarnih organizacija ali i da neki (ne)ljudi ulove u mutnom, da humanitarna roba, odnosno hrana završi i u privatnim magacinima, a odjeća i obuća na javnom prostoru ili smetljištima.
Zbog svih tih dešavanja saradnja građana je neophodna i zato pozivamo građane da sve neregularnosti i zloupotrebe koje primijete prilikom raspodjele humanitarne pomoći u područjima pogođenim poplavama prijave volonterima antikorupcijske mreže „Account“, ili na slijedeće brojeve telefona: 061 994 622, 061 284 872, 063 558 427
Nema komentara:
Objavi komentar