nedjelja, 16. prosinca 2018.

Evo o čemu će iza zatvorenih vrata raspravljati GV Zenica!

U kontroverznom Prostornom planu koji jos uvijek nije dobio podršku Skupštine Zeničko dobojskog kantona zacrtano je 5 gradonačelnikovih hidrocentrala na užem području grada. Slijedeća sjednica Gradskog vijeća Zenica, odnosno vijećnici bi trebali podržati jednu od tih hidrocentrala iako su prilikom usvajanja plana na vijeću jasno kazali da "ako se nalaze u planu ne znači da će se praviti". Da, njihova izgradnja zavisi od volje lokalnog stanovništva. Međutim, gradonačelnik je dao sebi za pravo da o tome pregovara sa predsjednikom mjesne zajednice kao da je riječ o teritoriji opštine. Osim davanja saglasnosti energetskom lobiju za gradnju hidroelektrane Janjići, odnosno utvrđivanja javnog interesa u četvrtak, 20.12.2018.godine na 32.sjednici Gradskog vijeća naći će se i nova odluka o povećanju komunalnih naknada. Dakle, igrokaz koji je već oboren na Ustavnom sudu se nastavlja. I ovaj put prijedlog odluke je neustavan i služit će za zabavu širokih narodnih masa.
Između ostalog, na sjednici će se raspravljati i o Prijedlogu budžeta koji je navodno prošao javnu raspravu. Da li ste bili prisutni na javnoj raspravi o Nacrtu budžeta kao u slučaju rasprave o regulacionim planovima? Niste, jer je nije ni bilo. Kako se održava javna rasprava o Nacrtu budžeta za primjer bi mogli uzeti Opštinu Žepče. U toj opštini je organizovana javna prezentacija budžeta po mjesnim zajednicama i tamošnje stanovništvo je moglo davati prijedloge i sugestije i tražiti objašnjenja po određenim stavkama. Građani Zenice su uskraćeni za prezentaciju budžeta a svoje prijedloge su mogli dati u pismenoj formi samo oni koji prate web.stranicu Grada, što priznat ćete zahtijeva izuzetno zanimanje i praćenje rada Gradskog vijeća. TV Zenica je uskratila prijenos sjednica tako da građani nisu upoznati sa pojedinostima budžeta tokom vijećnickog zasjedanja niti će biti upoznati kod usvajanja istog.
Neće biti upoznati da se Prijedlogom budžeta predviđa povećanje plata zaposlenih u Gradskoj upravi za 14%. Neće biti upoznati da se Odlukom o izvršenju budžeta predviđa da gradonačelnik, bez odluka Gradskog vijeća, samostalno raspolaže sa 55 miliona KM. Neće biti upoznati ni kada mu gradski vijećnici dadnu ključeve Grada, da s njim radi ono što mu je volja. Neće biti upoznati jer je okupirana televizija Zenica prezauzeta pripremama za novogodišnji spektakl s Enesom Begovićem i prikazivanju kozmetičkih promjena u gradu. Od osvjetljenja pješačkih mostova do kućica od dasaka u Studengradu.
Ako vam je kojim slučajem i ovako dobro, onda ništa.
Hvala na pažnji, čitamo se.

subota, 15. prosinca 2018.

Kivni ste na zimsku službu?

Kivni ste na zimsku službu? Znate li kroz šta ti ljudi prolaze i u kakvim uvjetima rade?
Preduzeća Alba Zenica i Komgrad - Ze brinu o prohodnosti ukupno  230 kilometara kategorisanih i nekategorisanih  puteva , 270 kilometara trotoara i 108 kilometara gradskih i prigradskih ulica. Priznat ćete, nije malo. Valja očistiti snijeg koji neprestano pada. U nekim trenucima učinit ce vam se da vozilo zimske službe nije ni prošlo a u stvari čim je prošlo padavine i sniježni nanosi zatrpali su njegov trag. Ljudi zovu sa svih strana. Zatrpano ovo, zatrpano ono. Autobus ne može proći, zaglavili ste u osobnom automobilu. Lance za snijeg niste postavili ni vi, ni vozač autobusa. Da bude stvar gora kod vas na automobilu ljetne gume. Vjerujte, znam jer sam jedan od onih koji su indirektno vezani za zimsku službu.
U konkretnom slučaju, preksinoćne, jučerašnje i sinoćne neprestane padavine dostigle su nivo cca 50 centimetara prema kojima se proglašava stanje elementarne nepogode i za to ne treba kriviti gore pomenuta dva preduzeća. Zastoj u saobraćaju se dešava u cijeloj Bosni i Hercegovini. Izuzev, ako ne očekujete da zimska služba hvata snijeg u zraku a radnici sa suhim krpama ciste kolovoz od vodenih kapljica koje se tom prilikom prospu.


Koliko sam upoznat , u našem gradu još od vremena dok su gore pomenuta preduzeca bili jedno, dakle, javnog preduzeće, postojao je program rada zimske službe kojeg uređuje Služba za komunalne poslove i ekologiju. Prema tom programu svi putevi na teritoriji grada  podijeljeni su tri skupine.
Prvi prioritet predstavljaju dionice lokalnih puteva sa redovnim autobuskim saobraćajem, u drugi prioritet  ostali lokalni putevi i dionice nekategorisanih puteva sa redovnim saobraćajem i u treću skupinu  prioriteta spadaju ostali nekategorisani putni pravci.

U specijalnom prioritetu su  glavne saobraćajnice koje vezuju Kantonalnu Bolnicu i Hitnu pomoć, linije gradskog i prigradskog saobraćaja, prilazi privrednim objektima, stambenim zgradama te prilazi svim objektima od posebnog  interesa, vodoobskrbni objekti, trafostanice, škole, prilazi školama i javnim ustanovama.

S toga, ako ste se našli iznenađeni neočišćenim putevima ili slučajno zatrpani u snijegu prvo razmislite što ste vi poduzeli da do toga ne dođe. Da li ste stavili zimske gume, u krajnjoj nuždi i lance? Da li ste i pored upozorenja BiHAMK-a krenuli na put bez izričite potrebe? Ako ste i pored svega krenuli na put, s lancima je rijetkost zapasti u snijegu. Ja lično jutros nisam mogao s parkinga u gradu izaći pa nikoga zbog toga ne krivim. Gume su mi poprilično dobre ali mi se nije dalo stavljati lance.
O gore navedenom problemu najpriličniji ili najrealniji komentar pročitao sam na fcb.profilu "Deveta simfonija". Nadam se da mi neće zamjeriti ako ga podijelim s vama.

Piše: "Deveta simfonija"

Neku večer slušala sam Gradonačelnika na vijestima kako žali kako su građani nekih naselja došli na javnu raspravu isključivo ističući svoje lične potrebe i probleme, a malo njih je tu za opće dobro. Žali se covjek na nas i naš sebičan način razmišljanja. Ok, pratim od tada pristup u radu.
Sinoć i jutros gledam objave na fb stranicama Gradske uprave Zenica i Općine Kakanj. Razlika u pristupu problemu sa aktuelnim teškoćama sa održavanjem saobraćajnica i trotoara za pješake mi zadrža pažnju. Fb je jak medij i to obje strane koriste.
Kakanj povukao dodatne snage za čišćenje snijega i apeluje i na lični angažman građana da pomognu. Promoviše pozitivne primjere i navodi ljude na aktivizam.
 Gradska uprava upire prstom,  ističe krivca, daje obavijest o pokretanju mjera sankcionisanja kako bi se ogradili od odgovornosti. Barem sam samo to dosad vidjela.
To svakako treba da bude jedna od mjera, ali želite li gospodo u gradskoj upravi aktivne i odgovorne  građane možda malo da prepišete od Kaknja neke stvari.
Ne obazirite se na stranačke pripadnosti.
Uostalnom, super mi je opcija da se angažuje i dodatna snaga kroz političke stranke. Tu imamo armiju ljudi, posebno mladih. Crvenih, zelenih i plavih lopata i udri.

četvrtak, 13. prosinca 2018.

Argumentima protiv Gradske uprave, vijeća i gradonačelnika!

Nakon što su se građani Zenice tokom održavanja javnih rasprava usprotivili nezakonitom radu kod donošenja Nacrta regulacionog plana koji nema validnog Prostornog i Urbanističkog plana kao preduvjeta za izradu Regulacionih planova otišlo se korak dalje. "Vruć krompir" koji su usvajanjem Nacrta regulacionih planova gradski vijećnici bezobrazno prebacili u ruke građana po svoj prilici vraća se ponovo njima, dizačima ruku. Imat će priliku da odbiju usvajanje konntroverznih planova i pokažu kako su pogriješili.
Boris Britvar, arhitekta u "žutom prsluku" kao jedan od najaktivnijih građana po pitanju javne rasprave, podigao je veliku prašinu što je u konačnici rezultiralo osviještenosti građana.
I pored svog mogućeg pritiska od strane gradonačelnika i njegovih podanika na javnoj raspravi građani su rekli svoje. Prema dosadašnjem toku javne rasprave stiče se utisak da nije sporna gradnja i nove investicije, sporna je činjenica da se kroz brzopleto donošenje Nacrta regulacionog plana ti planovi usklađuju prema "željama" potencionalnih investitora, apsolutno ne vodeći računa o gradskim vrijednostima i usklađenosti arhitekture novih građevina sa okolinom.
No, da ne dužim s uvodnim tekstom:

ŽUTI PRSLUCI U ZENICI IDU DALJE

Piše: Boris Britvar

Kao što je već poznato, građani Zenice na sinoć održanoj javnoj raspravi nisu prihvatili Nacrt Regulacionog plana Odmut, Jalija i Talića brdo.
Ponosan sam na činjenicu da tokom svih dosadašnjih aktivnosti po ovom pitanju niko nije pomenuo nikakvu politiku, niti je to potrebno.
Iskreno govoreći, očekivao sam od gradonačelnika da kao pravi lider grada prihvati mišljenje građana i prizna da je Gradska uprava napravila grešku.
Obzirom da se to nije desilo, danas sam se obratio predsjedavajućem Gradskog vijeća g.Goranu Bulajiću sa zahtjevom za AUTENTIČNO TUMAČENJE donesenih odluka Gradskog vijeća o usvajanju Nacrta Regulacionih planova "Odmut, Jalija i Talića brdo", "Trg Rudara" i "Privredno-poslovna zona Zenica-Sjever" a u smislu zakonskih odredbi koje definiraju oblast prostornog planiranja.

Tekst je dosta opširan, ali ga preporučujem svima koje interesuje urbanizam i građenje, a posebno gradskim vijećnicima.

U prilogu je samo tekst za RP "Odmut, Jalija i Talića brdo", ali je u istovjetnom tekstu je podnesen zahtjev i za RP "Trg Rudara" i RP "Privredno-poslovna zona Zenica-Sjever".

BORIS BRITVAR
BRANILACA BOSNE 16a
72000 ZENICA

BOSNA I HERCEGOVINA
FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE
GRAD ZENICA
GRADSKO VIJEĆE
n/r. Predsjedavajući

Zenica, 13.12.2018.god.

PREDMET: Inicijativa za davanje autentičnog tumačenja Odluke o usvajanju Nacrta Regulacionog plana "ODMUT, JALIJA I TALIĆA BRDO" br. 01-49-6254/18 donesene na 31.sjednici Gradskog vijeća održanoj 29.11.2018.god.

Temeljem Zakona o principima lokalne samouprave (Sl.novine FBiH 49/06), Statuta Grada Zenice (Sl.novine Grada Zenice 05/15) i Poslovnika o radu Gradskog vijeća (Sl.novine Grada Zenice 04/17), a u vezi Zakona o prostornom uređenju i građenju Ze-do kantona (Sl.novine Ze-do kantona 01/14) i Uredbe o jedinstvenoj metodologiji za izradu dokumenata prostornog uređenja (Sl.novine Federacije BiH 63/04), podnosim inicijativu za autentično tumačenje zakonskog osnova za donošenje predmetne odluke a imajući u vidu da samo autentično tumačenje obavezuje, te da se istim na osnovu člana 73 Poslovnika o radu Gradskog vijeća utvrđuje istinitost, vjerodostojnost, izvornost i pravilan smisao nedovoljno jasne odluke ili drugog akta Vijeća uz sljedeće

        O B R A Z L O Ž E NJ E

1. Zakonom o prostornom uređenju i građenju Ze-do kantona 01/14 je utvrđena procedura donošenja i sadržaj dokumenata prostornog uređenja kako slijedi:

član 25, stav c - obavezna je izrada i donošenje razvojnih planova za poručje grada -prostorni plan grada i prostorni plan područja posebnih obilježja ako je takva obaveza utvrđena prostornim planom grada
Grada Zenica nema validan Prostorni plan koji je temeljni preduvjet za donošenje planova nižeg reda tj. Urbanističkog plana i Regulacionoh planova u smislu ovoga Zakona, te je Odluka o usvajanju Nacrta predmetnog Regulacionog plana suprotna istom.

član 25, stav d- obavezna je izrada i donošenje razvojnih planova za urbano područje u kojem je smješteno sjedište Kantona-urbanistički plan
 Grada Zenica nema validan Urbanistički plan koji je temeljni preduvjet za donošenje  planova nižeg reda tj. Regulacionoh planova u smislu ovoga  Zakona, te je Odluka o  usvajanju Nacrta predmetnog Regulacionog plana suprotna  istom.

član 26, stav 1b- detaljni planski dokumeti se izrađuju na osnovu obaveze utvrđene razvojnim planovima i to regulacioni plan ili urbanistički projekat za dijelove urbanih područja na kojima postoji intenzivna izgradnja, rekonstrukcija ili urbana sanacija- na osnovu Prostornog plana Kantona ili općine ili zoning plana
 Razvojni planovi su Prostorni i Urbanistički plan koji Grad Zenica nema pa samim  tim ne postoji pravni osnov za pristupanje izradi i izradi Regulacionog plana.
član 27, stav 1- planski dokumenti baziraju se na usvojenoj politici korištenja zemljišta, strategijama i programima razvoja, planovima razvoja infrastrukture i ostalim planovima i programima od značaja za planiranje razvoja prostora
 Grad Zenica nema niti jedan predmetni dokument a niti su isti utvrđeni kroz  Urbanističku osnovu kao prvu fazu u izradi Regulacionog plana u smislu Uredbe o  jedinstvenoj metodologiji za izradu dokumenata prostornog uređenja član 57 i 58, i u  smislu Statuta Grada član 21, stav5,  te ne postoji pravni osnov za pristupanje izradi i  izrada Regulacionog plana.

član 35, stav 3- Urbanističkim planom utvrđuje se obaveza izrade detaljnih planskih dokumenata unutar prostornog obuhvata tog plana
 Urbanističkim planom se između ostalog utvrđuju granice Regulacionih planova a  obzirom na naprijed navedenu činjenicu da isti ne postoji, proizilazi da su granice u  Nacrtu Regulacionog plana utvrđene proizvoljno tj. bez zakonskog utemeljenja  neophodnog za donošenje Odluke o usvajanju Regulacionog plana, te ne postoji pravni  osnov za pristupanje izradi i izrada Regulacionog plana.

član 37, stav 5 – Regulacioni plan i urbanistički projekt utvrđuju:
        a) tačan obim područja za koji se radi detaljni plan 
b) detaljnu namjenu površina
c) gustinu naseljenosti
d) koeficijent izgrađenosti
e) regulacionu i građevinsku liniju
f) nivelacione podatke
g) uređenje prostora
h) način opremanja zemljišta saobraćajnom, komunalnom, enetgetskom, telekomunikacijskom i drugom infrastrukturom sa uslovima i obavezama priključivanja na iste
i) uslove za građenje i druge zahvate u prostoru
j) programske uslove za raspisivanje javnog konkursa za određene lokalitete
k) mjere zaštite stanovnika i materijalnih dobara od prirodnih i ljudskim djelovanjem izazvanih nepogoda i katastrofa i ratnih djelovanja
l) mjere zaštite prava osoba sa umanjenim tjelesnim mogućnostima
lj) mjere za zaštitu okoline, očuvanja prirodnog i kulturno-istorijskog nasljeđa
m) plan parcelacije sa prikazom parcela i podacima o namjeni i vlasničkom statusu zemljišta
n) uslove uređenja građevinskog zemljišta
     nj) druge elemente od značaja za područje za koje se planski dokument       donosi
 Nacrtom Regulacionog plana nije utvrđena niti jedna od naprijed navedenih  kategorija i urbanističkih parametara te shodno tome nisu ispunjene norme za  donošenje Odluke o usvajanju Nacrta Regulacionog plana u smislu ovog člana Zakona.
član 38, stav 1- planski dokument užeg područja usaglašava se sa planskim dokumentom šireg područja, a u slučaju njihove neusaglašenosti primjenjuje se planski dokumenat šireg područja
 Planski dokument užeg područja tj. Regulacioni plan usaglašava se sa planskim  dokumentom šireg područja tj. Prostornim i Urbanističkim planom a obzirom na  naprijed navedenu činjenicu da isti ne postoje nisu ispunjne norme za donošenje  Odluke o usvajanju Nacrta regulacionog plana.

član 43, stav 3- Nosilac pripreme pokreće inicijativu za izradu planskih dokumenata na osnovu svog programa rada
Program rada u smislu ovog Zakona tj. izrade dokumenata prostornog planiranja nije utvrđen niti usvojen od strane Gradskog vijeća što je suprotno Statutu Grada član 21, stav 5, tako da nisu ispunjene norme u smislu odredbe ovog člana Zakona

član 43, stav 4- prema potrebi, obimu i vrsti planskog dokumenta nosilac pripreme može posebnom odlukom formirati savjet plana radi stručnog praćenja izrade planskog dokumenta i stručne rasprave o svim fazama izrade, utvrđivanjem osnovne koncepcije prostornog razvoja, te usaglašavanja stavova i interesa. Savjet plana sačinjavaju istaknuti stručnjaci iz oblasti prostornog planiranja: urbanizma, arhitekture, građevinarstva, saobraćaja, energetike, okoline, ekonomije i drugih oblasti 
Savjet plana je formiran 30.01.2018.god. Rješenjem br.02-23-1842/18, koje je stavljeno van snage Rješenjem br. 02-23-2191/18 od 12.10.2018.god. ali, niti prvo niti drugo Rješenje nije objavljeno u Sl. novinama Grada Zenice, kao što je utvrđeno Statutom Grada Zenice član 119 i 120 tako da Odluke Savjeta plana, ukoliko postoje, nisu validne.

član 44, stav 1- Nosilac pripreme dužan je odmah po donošenju odluke o pristupanju izradi planskog dokumenta, a najkasnije u roku od 30 dana, dostaviti nosiocu izrade svu raspoloživu dokumentaciju neophodnu za izradu plana, a naročito:
 a) plan višeg reda odnosno šireg područja
 b) važeće detaljne planske dokumente, uključujući njihove izmjene i dopune
 c) strategiju zaštite okoline
 d) planove razvoja vodoprivrede, privrede, poljoprivrede i dr.
 e) podatke o geološkoj podlozi, energetskim, mineralnim i drugim resursima
 f) katastarske i geodetske podloge i dr.
 Nositelj pripreme, Gradska uprava, nije pripremila naprijed navedene dokumente na  osnovu kojih bi bilo moguće pristupiti izradi Regulacionog plana niti su iste sastavni  dio Nacrta Regulacionog plana kako to nalaže Uredba o jedinstvenoj metodologiji za  izradu dokumenata prostornog uređenja, te ne postoji pravni osnov za pristupanje  izradi i izrada Regulacionog plana.

član 44, stav 2-  Nosilac pripreme dužan je osigurati saradnju i usaglašavanje stavova, te koordinirati aktivnosti svih zainteresovanih strana u procesu prostornog planiranja, kao što su vlasnici nekretnina, zakoniti korisnici prostora i učesnici u njegovoj izgradnji i uređivanju, te organi uprave, upravne organizacije i agencije, nosioci javnih ovlaštenja nadležnih za vodoprivredu, šumarstvo, poljoprivredu,saobraćaj, energetiku, telekomunikacije, turizam, rudarstvo, zdravstvo, školstvo, kulturu, zaštitu okolice, sanitarno-zdravstvenu zaštitu, zaštitu na radu, zaštitu od požara, civilnu zaštitu, zaštitu kulturno-istorijskih i prirodnih vrijednosti, organi nadležni za odbranu, organi unutrašnjih poslova, privredne komore, predstavnici vjerskih zajednica i drugi subjekti.
Nosilac pripreme, Gradska uprava, nije kroz tekstualni i grafički dio  dokumentovao   niti jedan od naprijed utvrđenih dokumenata, a osobito stavove vlasnika nekretnina i zakonskih korisnika prostora, čime je učinjena direktna šteta građanima, te ne postoji pravni osnov za pristupanje izradi i izrada Regulacionog plana.

član 45, stav 4 – Izuzetno od odredbe stava 1 ovog člana, kojim se definiše da se  izrada planske dokumentacije povjerava Kantonalnom zavodu za urbanizam i i prostorno uređenje,nosilac pripreme može izradu detaljnog planskog dokumenta -zoning plana, regulacionog plana ili urbanističkog projekta povjeriti pravnom licu, kao nosiocu izrade planskog dokumenta, putem javnog konkursa u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, iz reda pravnih lica koja su registrovana za djelatnost izrade planskih dokumenata.
Nosilac pripreme, Gradska uprava, je povjerila izradu Regulacionog plana JP za prostorno planiranje i uređenje Grada "Zenica" d.o.o. Zenica, bez objavljivanja javnog konkursa u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama kao što je to utvrđeno ovim Zakonom.

Član 45, stav 5- Nosilac izrade je dužan da svaku fazu izrade planskog dokumenta, uradi u skladu sa ovim zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona i odlukom o pristupanju izradi planskog dokumenta, kao i svim dokumentima dostavljenim od strane nosioca pripreme.
Nosilac izrade,  JP za prostorno planiranje i uređenje Grada "Zenica" d.o.o. Zenica, nije uradio sve faze planskog dokumenta ( Prostorna osnova, koncepcija, prednacrt) u skladu sa Uredbom o jedinstvenoj metodologiji za izradu dokumenata prostornog uređenja član 57, niti su iste dokumentovane u okviru Nacrta regulacionog plana, te ne postoji pravni osnov za pristupanje izradi i izrada Regulacionog plana.

Član 46, stav 3- na prednacrt plana nosilac pripreme plana i članovi Savjeta plana daju eventualne primjedbe, prijedloge i sugestije na predloženi dokument, zauzima se stav i formulišu zaključci sa preporukama koji se dostavljaju nosiocu izrade
 Savjet plana zauzima stav i formuliše zaključke sa preporukama u formi zapisnika koji  prema odredbama ovog Zakona čini sastavni dio tekstualnog dijela dokumenta ali isti  nije dio predmetnog dokumenta.

Član 47, stav 10- o nacrtu detaljnog planskog dokumenta čiji je nosilac izrade odabran u skladu sa stavom 4, člana 45 ovog Zakona nosilac pripreme mora da pribavi saglasnost kantonalnog Ministarstva da je plan usklađen sa važećim planskim dokumentima šireg područja.
 Nacrt Regulacionog plana nema saglasnost nadležnog Ministarstva da je plan usklađen  sa važećim planskim dokumentima te je samim tim donošenje Odluke o usvajanju  Nacrta Regulacionog plana suprotno ovom Zakonu.

2. Uredbom o jedinstvenoj metodologiji za izradu dokumenata prostornog uređenja utvrđena je sljedeća procedura u donošenju i sadržaju dokumenata prostornog uređenja:

član 5- prije donošenja Odluke o pristupanju izradi dokumenata prostornog uređenja nosilac pripreme radi Program i plan aktivnosti za pripremu i izradu dokumenta prostornog uređenja
 Nosilac pripreme, Gradska uprava, nije donijela Program i plan aktivnosti, niti je isti  usvojen na Gradskom vijeću što je suprotno Statutu Grada član 21, stav 5, te ne postoji  pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

član 6- Program i plan aktivnosti za pripremu i izradu dokumenta prostornog uređenja sadrži: razloge za pristupanje izradi dokumenta prostornog uređenja, precizno se definira šta se radi, odnosno koji dokument prostornog uređenja, učesnici u pripremi i izradi dokumenata prostornog uređenja, obim i vrsta stručnih podloga (ovisno o vrsti dokumenta prostornog uređenja) potrebnih za pripremu i izradu dokumenta prostornog uređenja, postupak i dinamika izrade dokumenata prostornog uređenja, sa preciziranim obavezama i rokovima sudionika pripreme i izrade dokumenta prostornog uređenja, kao i potrebna sredstva i izvori sredstava za izradu dokumenata prostornog uređenja
 Nosilac pripreme, Gradska uprava, nije donijela Program i plan aktivnosti, niti je isti  usvojen na Gradskom vijeću što je suprotno Statutu Grada član 21, stav 5, te ne postoji  pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

član 7- U svim fazama pripreme i izrade dokumenata prostornog uređenja, na svim nivoima prostornog planiranja u Federaciji obavezno je obezbjediti sudjelovanje javnosti.
Nosioc pripreme (i / ili Savjet plana) obavezni su izraditi Program uključivanja javnosti u proces pripreme i izrade za sve dokumente prostornog uređenja iz člana 6. stav 2. tač. a. do f. Zakona o prostornom uređenju.Program uključivanja javnosti, iz stava 1. ovog člana, sastavni je dio Programa i plana aktivnosti za pripremu i izradu dokumenta prostornog uređenja. Programom uključivanja javnosti precizno se definiraju načini uključivanja javnosti (organiziranje tribina, okruglih stolova, javnih rasprava i drugih oblika uključivanja javnosti) u svim fazama pripreme i izrade dokumenta prostornog uređenja.
 Nosilac pripreme, Gradska uprava, nije donijela Program i plan aktivnosti, niti je isti  usvojen na Gradskom vijeću što je suprotno Statutu Grada član 21, stav 5, te ne postoji  pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 8- Nosioc pripreme sklapa ugovor sa nosiocem izrade, kojim se definišu obaveze ugovornih strana. Nosioc pripreme može povjeriti nosiocu izrade i dio aktivnosti na pripremi dokumenta prostornog uređenja, što se definiše navedenim ugovorom.
Nosioc pripreme dužan je nosiocu izrade, u toku izrade dokumenta prostornog uređenja, staviti na raspolaganje svu raspoloživu dokumentaciju u skladu sa članom 25. stav 1. Zakona o prostornom uređenju. Nosioc izrade plana dužan je prednacrt, nacrt i prijedlog dokumenta prostornog uređenja, izraditi u skladu sa Zakonom i u svemu prema odredbama ove uredbe. Nosioc izrade obavezan je pripremiti skraćenu verziju tekstualnog i grafičkog dijela dokumenta prostornog uređenja u odgovarajućoj razmjeri, za potrebe uključivanja javnosti u postupak izrade plana, prema Programu o uključivanju javnosti iz člana 7. stav 2. ove uredbe. Skraćena verzija mora biti prezentirana na način da bude razumljiva svim korisnicima prostora.Nosioc pripreme zauzima stav u pogledu dostavljenih primjedbi i sugestija, sa obrazloženjem i razlozima zbog kojih pojedine primjedbe i sugestije nisu prihvaćene i dostavlja ga nosiocu izrade plana. Nosioc izrade plana dužan je i u testualnom i grafičkom dijelu prijedloga dokumenta prostornog uređenja izvršiti izmjene u skladu sa prihvaćenim primjedbama na nacrt dokumenta prostornog uređenja.
 Nosilac pripreme nije uradio sve faze utvrđene ovom Uredbom ( Urbanistička osnova,  koncepcija plana, prednacrt plana). Osim toga tekstualni dio nije urađen niti  prezentiran vijećnicima i građanima čime su uskraćeni za neophodne informacije u  proceduri donošenja Odluke o usvajanju Nacrta Regulacionog plana, te ne postoji  pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 52- Odlukom o provođenju Urbanističkog plana utvrđuju se uslovi korištenja, izgradnje, uređenja i zaštite prostora, te na taj način obezbijeđuje realizacija plana.
Odlukom o provođenju Prostornog plana obuhavataju se:
- Program mjera urbanog uređenja i aktivnosti za provođenje Urbanističkog plana,
- detaljnija uputstva kojima se osigurava usklađivanje prostorno planske dokumentacije.
 Program mjera urbanog uređenja i aktivnosti za provođenje Urbanističkog plana sadrži :
 - obaveze u pogledu detaljnijeg planiranja uređenja prostora (izrada regulacionih planova i  urbanističkih projekata), kao osnova za odobravanje građenja na pojedinim dijelovima  urbanog područja,
 - obaveze izmjene i dopune donesenih dokumenata prostornog uređenja,
 - dinamika realizacije Urbnanističkog plana, sa posebno razrađenom prvom etapom  realizacije u dvogodišnjem preiodu.
 Grada Zenica nema validan Prostorni plan, kao niti Urbanistički plan  koji čine  temeljni preduvjet za donošenje planova nižeg reda tj. Regulacionoh planova i  Urbanističkih projekata u smislu  odredbi ovoga Zakona, te je Odluka o usvajanju  Nacrta predmetnog Regulacionog  plana suprotna istom, te ne postoji pravni osnov za  donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 53- Odluka o provođenju Urbanističkog plana sadrži naročito:
- granice urbanog i užeg urbanog područja,
- granice građevinskog zemljišta po namjenama iskazane brojevima obodnih katastarskih parcela ili prirodnim i izgrađenim potezima,
- granice područja planiranog za obnovu, sa namjenama, katastarskim parcelama, uslovima za komunalno opremanje (uređenje građevinskog zemljišta) i uslovima za gradnju,
- režim građenja,
- odnos prema postojećim objektima koji su ostali van granica građevinskog zemljišta, na građevinskom zemljištu ali suprotno njegovoj namjeni,
- odnos prema postojećim objektima na planom utvrđenim zaštitnim infrastrukturnim pojasevima i zaštićenim područjima,
- odnos prema objektima i područjima u funkciji odbrane,
- razmještaj djelatnosti u prostoru,
- uslove izgradnje gospodarskih i pomoćnih objekata u sklopu domaćinstava,
- uslove i način uređenja građevinskog zemljišta, minimum uređenja građevinskog zemljišta,
- uslove korištenja zemljišta na zaštitnim infrastrukturnim zonama i pojasevima i zaštićenim područjima,
- uslove i način korištenja zemljišta na zaštitnim zonama objekata i površina posebne namjene,
- uslove širenja, obim širenja, povezivanje sa susjednim područjima i minimum uređenja građevinskog zemljišta za područja namjenjena budućem razvoju,
- uslove za izgradnju i korištenje lokalnih vodovoda i drugih lokalnih izvora vode za piće,
- uslove za izgradnju i korištenje pojedinačnih objekata za evakuaciju otpadnih voda (septičke jame),
- veličinu građevinskih parcela po zonama individualne stambene izgradnje,
- odstojanje objekata, kao i odstojanje objekata od granica susjednih parcela u zonama za koje nije utvrđena obaveza donošenja regulacionog plana,
- uslove izgradnje pristupa javnim objektima i objektima kolektivnog stanovanja, kao i saobraćajnih objekata (javni gradski saobraćaj, saobraćajnice, saobraćaj u mirovanju, pješački saobraćaj, željeznički, vazdušni i vodni saobraćaj), u skladu sa odredbama Uredbe o prostornim standardima, urbanističko-tehničkim uvjetima i normativima za spriječavanje stvaranja svih barijera za lica sa umanjenim tjelesnim sposobnostima,
- prostorni razmještaj i uslovi za izgradnju objekata za zaštitu stanovnika i materijalnih dobara od prirodnih i ljudskim djelovanjem izazvanih nepogoda i katastrofa i ratnih djelovanja u skladu sa Zakonom o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća i drugim propisima,
- druge urbanističko-tehničke uslove od značaja za izdavanje urbanističke saglasnosti i odobrenja za građenje u zonama za koje nije utvrđena obaveza donošenja regulacionog plana.
 Grada Zenica nema validan Urbanistički plan koji je temeljni preduvjet za donošenje  planova nižeg reda tj. Regulacionoh planova u smislu ovoga Zakona, te je Odluka o  usvajanju Nacrta predmetnog Regulacionog plana suprotna istom, te ne postoji pravni  osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 57- Postupak pripreme i izrade Regulacionog plana obuhvata dvije faze :
a) priprema i izrada Urbanističke osnove (sa usvajanjem osnovne koncepcije izgradnje uređenja prostorne cjeline),
b) izrada prednacrta, nacrta i prijedloga Regulacionog plana.
 Nosilac izrade, JP za prostorno planiranje i uređenje grada "Zenica" nije uradilo sve  faze planskog dokumenta utvrđene ovom Uredbom, a niti su iste dokumentovane u  okviru Nacrta Regulacionog plana, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o  usvajanju Nacrta.

Član 58- Urbanistička osnova formira se iz slijedećih izvora :
- plana na osnovu kojeg se radi regulacioni plan i istraživanja rađenih za potrebe izrade tog plana, kao i druge važeće prostorno planske dokumentacije,
- podataka i dokumentacije relevantnih institucija (hidrometeorološki, seizmološki, agropedološki, geološki zavod, zavodi za zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog nasljeđa dr.),statističkih podataka,katastarskih i zemljišno knjižnih podataka
- katastra nadzemnih i podzemnih instalacija,podataka i dokumentacije komunalnih preduzeća (vodovod, kanalizacija, toplifikacija, uređenje građevinskog zemljišta, uređenje zelenih i saobraćajnih površina i dr.)javnih preduzeća - elektrodistribucije, telekomunikacija i dr.,
- podataka i dokumentacije relevantnih institucija za oblast stanovanja, saobraćaja, obrazovanja, nauke, kulture, fizičke kulture, zdravstva, socijalne i dječje zaštite, kao i vjerskih zajednica i dr.,
- programa i planova razvoja korisnika prostora,
- podataka koje vode organi, odnosno službe uprave i upravne ustanove, i druge institucije,
 U slučaju ne postojanja potrebnih podataka, vrše se dodatna istraživanja na terenu,  ažuriranje podataka, njihovo prilagođavanje potrebama urbanističkog planiranja i drugo.
 Urbanistička osnova sadrži :
 1) izvod iz plana šireg područja (prostornih planova i/ili urbanističkog plana) koji je osnov  za izradu Regulacionog plana,
 2) prikaz postojećeg stanja, njegovu analizu i vrednovanje i ocjenu mogućnosti izgradnje i  uređenja prostorne cjeline u granicama utvrđenim odlukom o pristupanju izradi  Regulacionog plana,
 3) osnovnu koncepciju izgradnje i uređenja prostorne cjeline urađenu na osnovu smjernica iz  odluke o pristupanju izradi plana
 Nosilac izrade, JP za prostorno planiranje i uređenje grada "Zenica" nije uradilo  fazu  planskog dokumenta- urbanističku osnovu na način kao što je utvrđeno ovom  Uredbom, a niti je ista dokumentovana u okviru Nacrta Regulacionog plana, te ne  postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

član 59-Izvod iz plana na osnovu kojeg se izrađuje regulacioni plan podrazumijeva prikaz opredjeljenja utvrđenih tim planom za odnosnu prostornu cjelinu, a naročito onih koja se odnose na :
- osnovnu namjenu površina,
- izgradnju objekata i mreže komunalne, energetske i saobraćajne infrastrukture,
- gustinu naseljenosti i koeficijent izgrađenosti,
- zaštitu kulturno-historijskog i prirodnog nasljeđa,
- obaveze zaštite okoliša,
- mjere zaštite stanovnika i materijalnih dobara od prirodnih i ljudskim djelovanjem izazvanih nepogoda i katastrofa i ratnih djelovanja u skladu sa Zakonom o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća i drugim propisima,
- mjere zaštite prava lica sa smanjenim tjelesnim sposobnostima u skaldu sa odredbama Uredbe o prostornim standardima, urbanističko-tehničkim uvjetima i normativima za spriječavanje stvaranja svih barijera za lica sa umanjenim tjelesnim sposobnostima.
U okviru Nacrta Regulacionog plana nije sačinjen, kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, kompletan Izvod iz plana, a niti su definisani prostorni standardi i urbanističko-tehnički uvjeti za stvaranje barijera za lica sa umanjenim tjelesnim sposobnostima, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 60-U okviru snimanja i prezentiranja postojećeg stanja, njegove analize i vrednovanja, te ocjene mogućnosti izgradnje i uređenja prostorne cjeline u granicama utvrđenim odlukom o pristupanju izradi Regulacionog plana, ovisno o stanju na terenu, tekstualno i grafički obrađuju se slijedeći sadržaji:
 - prirodni uslovi - opći podaci o prostornoj cjelini, površina, odnosno granice prostorne  cjeline, inženjersko-geološke, hidrološke, seizmološke i klimatske karakteristike, upotrebna  vrijednost zemljišta (ako se radi o poljoprivrednom ili šumskom zemljištu);
 - namjena površina;
 - fizičke strukture prostorne cjeline - bonitet objekata, fizička dimenzija, namjena,  historijska vrijednost objekata;
 - saobraćaj - saobraćajne površine, analiza saobraćajne povezanosti svim vidovima  saobraćaja, kapacitet i bonitet saobraćajne mreže;
 - vodovod i kanalizacija - vrsta, kapacitet i bonitet mreže - katastar podzemnih i nadzemnih  instalacija;
 - energetska infrastruktura - elektrodistribucija, gas, toplifikacija kapacitet i bonitet mreže  (katastar podzemnih i nadzemnih instalacija);
 - kapaciteti objekata društvene infrastrukture - zdravstvo, školstvo, kultura, fizička kultura,  snabdijevanje, usluge, ugostiteljstvo i dr.;
 - zaštićeno kulturno-historijsko i prirodno nasljeđe;
 - okoliš - stanje zraka, tla i vode, životinjski i biljni svijet, postojeći zagađivači u datoj  prostornoj cjelini i sa šireg područja koji imaju utjicaj na stanje okoliša date cjeline;
 - mjere zaštite stanovnika i materijalnih dobara od prirodnih i ljudskim djelovanjem  izazvanih nepogoda i katastrofa i ratnih djelovanja u skladu sa Zakonom o zaštiti i  spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća i drugim propisima;
 - mjere zaštite prava lica sa smanjenim tjelesnim sposobnostima u skaldu sa odredbama  Uredbe o prostornim standardima, urbanističko-tehničkim uvjetima i normativima za  spriječavanje stvaranja svih barijera za lica sa umanjenim tjelesnim sposobnostima;
 - analiza ograničenja u prostoru (klizišta, plavna područja, koridori komunalne  infrastrukture, koridori primarnih gradskih saobraćajnica i dr.);
 - katastarski i vlasnički podaci o zemljištu;
 - analiza i vrednovanje stanja;
 - mogućnosti izgradnje, uređenja i korištenja prostorne cjeline zavisno od prirodnih i radom  stvorenih uslova.
U okviru Nacrta Regulacionog plana nije definisana Urbanistička osnova tj. snimak  postojećeg stanja, njegova analiza i vrednovanje te ocjene mogućnosti izgradnje i uređenja kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 61-Osnovna koncepcija izgradnje i uređenja prostorne cjeline izrađuje se na osnovu smjernica iz Odluke o pristupanju izradi plana.
Osnovna koncepcija izgradnje i uređenja prostorne cjeline obuhvata namjenu površina, daje rješenje gabarita saobraćajnica i saobraćaja u mirovanju i način povezivanja iste sa infrastrukturom šireg područja, stepen opremljenosti komunalnom i energetskom infrastrukturom, te utvrđuje građevinske linije, regulacione linije, vertikalne gabarite i orjentacione horizontalne gabarite objekata, kao i namjenu objekata.
Osnovna koncepcija sadrži tretman postojećih objekata, odnosno, utvrđuje potrebu njihovog uklanjanja, rekonstrukcije ili sanacije, te odnos prema objektima kulturno - historijskog i prirodnog nasljeđa (revitalizacija, konzervacija, rekonstrukcija, sanacija i sl.).
Za osnovnu koncepciju mogu se dati i alternativna rješenja.
Osnovna koncepcija ima tekstualni i grafički dio, s tim što tekstualni dio sadrži obrazloženje predloženih rješenja sa urbanističko-tehničkim i drugim uslovima za realizaciju Regulacionog plana, kao i orijentacione troškove te realizacije.
 Grafički dio osnovne koncepcije prezentira se na potrebnom broju karata koje sadrže:
 - granice prostorne cjeline sa namjenom površine,
 - prikaz saobraćajnica i saobraćajnih površina sa prijedlogom gabarita,
 - prijedlog građevinskih i regulacionih linija,
 - razmještaj objekata sa vertikalnim i orjentacionim horizontalnim gabaritima, kao i  namjenama,
 - prikaz odnosa prema postojećim građevinskim strukturama.
 Nosioc pripreme Regulacionog plana razmatra osnovnu koncepciju izgradnje i uređenja  prostorne cjeline , provjerava da li je osnovna koncepcija izrađena u skladu sa smjernicama,  prikuplja prijedloge, stavove i mišljenja dobivena u komunikacijama sa javnošću prema  Programu uključivanja javnosti iz člana 7. ove uredbe, zauzima stavove u odnosu na  predložena rješenja i usvaja koncepciju izgradnje i uređenja prostorne cjeline koja se  razrađuje u prednacrtu plana.
U okviru Nacrta Regulacionog plana nije definisana koncepcija izgradnje i uređenja prostorne cjeline, kao niti osnovni urbanistički parametri, kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 63-Tekstualni dio Regulacionog plana, odnosno njegovog prednacrta, nacrta i prijedloga, formira se po obliku i sadržaju, tako da ima tri dijela:
1) izvod iz urbanističke osnove,
2) projekcija izgradnje uređenja prostorne cjeline,
3) odluka o provođenju Regulacionog plana.
 U okviru Nacrta Regulacionog plana nije prezentiran tekstualni dio Plana u formi i  sadržaju kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za  donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

član 65-Za projekciju izgradnje i uređenja prostorne cjeline Regulacionog plana obavezan je slijedeći sadržaj:
- obrazloženje projekcije uređenja i izgradnje prostorne cjeline sa bitnim karakteristikama koji se odnose na rješenje saobraćajnica i saobraćajnih površina sa tačno utvrđenim gabaritom saobraćajnica, razmještaj objekata sa vertikalnim gabaritima, orjentacionim horizontalnim gabartima i namjenama, utvrđivanje građevinskih linija i regulacionih linija, kao i odnosa prema postojećim građevinskim strukturama,
- bilans površina po namjenama,
- urbanistički pokazatelji (koeficijent izgrađenosti, gustina naseljenosti, odnos izgrađenih i zelenih površina i dr.),
- troškovi uređenja građevinskog zemljišta za prostornu cjelinu.
 U okviru Nacrta Regulacionog plana nije prezentirana kompletna projekcija izgradnje  i uređenja prostorne cjeline, kao niti urbanistički parametri, kako je to utvrđeno ovim  članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

član 67-Grafički dio Regulacionog plana prezentira se na odgovarajućem broju tematskih karata i to:
- izvod iz plana šireg područja (iz urbanističke osnove),
- prikaz postojećeg stanja iz urbanističke osnove sa postojećom namjenom površina, katastarskim parcelama, nadzemnim i podzemnih objektima i instalacijama i sl.,
- granice prostorne cjeline sa namjenom površina,
- za individualnu izgradnju plan parcelacije sa numeracijom parcela,
- razmještaj, orijentaciona namjena objekata, vertikalni gabariti i orijentacioni horizontalni gabariti,
- regulacione i građevinske linije u skladu sa članom 47. Zakona o prostornom uređenju ,
- nivelacioni podaci,
- saobraćajna, komunalna i energetska infrastruktura na nivou idejnih rješenja (pješački i kolski saobraćaj, regulacija voda, vodovodna i kanalizaciona mreža, TT mreža i dr.),
- objekti kulturno-historijskog i prirodnog naslijeđa i objekti predviđeni za rekonstrukciju, sanaciju i konzervaciju,
- tretman zelenih površina na nivou idejnih rješenja.
Zavisno od potreba Regulacioni plan u grafičkom dijelu može imati i druge sadržaje.
Broj karata na kojima se daju navedeni sadržaji ovisi od mogućnosti objedinjavanja pojedinih tema, s tim da sadržaj mora biti pregledno prezentiran, odnosno da je moguća identifikacija površina i objekata svake pojedine teme. Mjerila za izradu karata grafičkog dijela utvrđena su u članu 73. stav 3. ove uredbe.
  U okviru Nacrta Regulacionog plana nije prezentiran kompletan grafički dio Plana  kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za donošenje  Odluke o usvajanju Nacrta.

Član 68-Dokumentaciju Regulacionog plana sačinjavaju svi materijali i dokumenti vezani za njegovu pripremu i izradu, a naročito:
- odluka o pristupanju izradi Regulacionog plana,
- program rada za pripremu i izradu Regulacionog plana,
- ugovor o izradi Regulacionog plana sa nosiocem izrade,
- urbanistička osnova sa koncepcijom urbanog uređenja,
- dokumentacija o uključivanju javnosti, zapisnici sa rasprava o planu (nosioca pripreme, gradskog/općinskog vijeća), izjašnjenja na sugestije i primjedbe koje nisu prihvaćene i dr.,
- odluka o zabrani gradnje na odnosnom području.
 Oblik i standard elaborata Regulacionog plana utvrđen je čl. 74. do 79. ove uredbe.
 Nosioc pripreme Regulacionog plana provjerava da li je dostavljena dokumentacija izrađena  u skladu sa Zakonom, ovom uredbom, usvojenom Urbanističkom osnovom i ugovorom  zaključenim sa nosiocem izrade plana.
 U okviru Nacrta Regulacionog plana nije prezentirana kompletna dokumentacija Regulacionog plana kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

član 79-stav 2- U dokumentima prostornog uređenja korištenje prostora iskazuje se brojčanim prostornim pokazateljima i to za neto i bruto gustinu stanovanja i gustinu naseljenosti.
Način korištenja i uređenja površina u dokumentima prostornog uređenja iskazuje se brojčanim prostornim pokazateljima, i to: Za dokumente prostornog uređenja iz čl. 56. do čl. 73. ove uredbe) :
- koeficijent izgrađenosti, koeficijent iskorištenosti i gustina izgrađenosti,
- broj etaža građevine (P), tako da se zavisno o vrsti građevine određuje najveći ili najmanji ili najveći ili obavezni broj etaža,
- visina građevine u metrima (V), tako da se ovisno o vrsti građevine određuje najniža, ili najniža i najviša, ili obavezna visina građevine do vijenca odnosno sljemena krova, računajući od najniže kote zaravnjenog okolnog zemljišta.
U okviru Nacrta Regulacionog plana nisu definisani temeljni urbanistički parametri kako je to utvrđeno ovim članom Uredbe, te ne postoji pravni osnov za donošenje Odluke o usvajanju Nacrta.

Kako između Odluke o usvajanju Nacrta Regulacionog plana "Odmut, Jalija i Talića brdo" i Zakona o prostornom uređenju i građenju Ze-do kantona 01/15, kao i Uredbe o jedinstvenoj metodologiji za izradu dokumenata prostornog uređenja postoje značajna odstupanja, te da  tekstualni i grafički dijelovi dokumenta ne sadrže zakonom utvrđene norme podnosim inicijativu za autentično tumačenje predmetne Odluke donesene na 31. sjednici Gradskog vijeća održanoj 29.11.2018.god. u smislu naprijed navedenih zakonskih odredbi.

 PODNOSILAC ZAHTJEVA:

 -------------------------------------
      Britvar Boris, d.i.a.

srijeda, 12. prosinca 2018.

Regulacioni planovi: SDA će podržati stavove iz javne rasprave

U današnjem saopćenju za javnost Stranka demokratske akcije podsjeća građane da njeni vijećnici u Gradskom vijeću Zenica prošle godine nisu podržali Prostorni plan Grada Zenice i svoje protivljenje su u više navrata argumentirali u javnosti. Osnovni razlozi za takav stav sadržani su u primjećenom strahu građana da će se na ovaj način zloupotrijebiti dugoročno urbanističko planiranje i time ugroziti njihova egzistencija o čemu zorno svjedoči slučaj urbanističko-građevinskog siledžijstva nad porodicom Bešić.

Osim toga, više su nego opravdane sumnje da će se urbanističko planiranje koristiti za dodatno bogaćenje moćnika s više nego upečatljivim dokazom o planiranoj izgradnji trgovačkog centra na zemljištu porodice gradonačelnika Fuada Kasumovića u poslovnoj zoni Zenica-Jug. Da su vijećnici SDA bili u pravi svjedoče i nacrti dvaju regulacionih planova koji su u javnoj raspravi. Stranka demokratske akcije, s tim u vezi, podržava građane u njihovom nastojanju da se konačno pitaju u vezi regulacionih planova u našem gradu, jer od toga zavisi egzistencija svih Zeničana.

Frapantno je da je gradonačelnik Kasumović na sjednici insistirao da javna rasprava o tri regulaciona plana traje samo deset dana iako je ranijom odlukom Gradskog vijeća predviđeno da to bude mjesec dana. Na ovaj su se način, očito, htjeli progurati loši regulacioni planovi mimo adekvatne javne rasprave čime bi građani i Gradsko vijeće bili dovedeni pred svršen čin. Stranka demokratske akcije će se u vezi regulacionih planova koji su u javnoj raspravi prilikom glasanja na sjednici Gradskog vijeća rukovoditi isključivo stavovima mještana koji gravitiraju oko Trga rudara, te Jalije, Odmuta i Talića brda. Isto ćemo učiniti i kada u javnu raspravu dođu i drugi regulacioni planovi u našem gradu, stoji na kraju saopštenja.


utorak, 11. prosinca 2018.

Besplatni autobusi na relaciji Kanal-Bolnica i Blatuša-Bolnica

Uprkos tome što je Gradsko vijeće Zenica utvrdilo prekratak rok od samo deset dana za javnu raspravu o Nacrtu budžeta za 2019. godinu, Klub vijećnika SDA je sačinio analizu ponuđenog nacrta i predlagaču budžeta proslijedio vlastite stavove i prijedloge.

Između ostalog i subvencije za JP Zenicatrans za uspostavu besplatnih autobuskih linija Kanal-Bolnica i Blatuša-Bolnica, stoji u njihovom saopštenju za javnost.

U kreiranju prijedloga Stranka demokratske akcije se rukovodila stavom kako je krajnje vrijeme da budžet Grada Zenice postane razvojni i pri tome je pošla od Strategije razvoja Općine Zenica 2012-2022 kao temeljnog dokumenta. Cijelo saopštenje možete pročitati ovdje:

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...