četvrtak, 27. veljače 2020.

Ponovo uložili amandmane, Gradska uprava ih ponovo odbila: Pogledajte zašto?!


Za petak 28.02.2020.godine u 14.00 sati zakazana je 48. sjednica Gradskog vijeća Zenica na kojoj će se razmatrati Prijedlog budžeta za 2020.godinu i Prijedlog izvršenja budžeta za 2020.godinu od kojeg zavisi ishod priče o Zenicatransu koji je bio na neki način i kočnica kod stavljanja na dnevni red ovog najvažnijeg dokumenta. U međuvremenu došlo je do "dogovora" između Gradske uprave i SBB-a o deblokadi grada i budžet je konačno na dnevnom redu.
Podsjećam, Javno komunalno preduzeće Zenicatrans-prevoz putnika sutra ostaje i bez direktora, jer direktoru Darminu Terziću ističe otkazni rok i on definitivno odlazi iz tog preduzeća - potvrdio je Terzić u izjavi za Fenu.

Prije dva dana iz stranke SDA i ASDA upućeni su amandmani na Prijedlog budžeta Grada Zenica za 2020.godinu, kao i na Prijedlog izvršavanja budžeta, međutim Gradska uprava Zenica ih je ponovo odbila. Iako su iz ove dvije stranke, između ostalog bili stava da se uvede revizorska kuća u preduzeće Zenicatrans, a kojeg su objasnili u amandmanu na Prijedlog o izvršenju budžeta, Gradska uprava nije imala sluha za njihove amandmane. Ponovo ih je odbila?!

Navodno, zbog nemogućnosti prihvatanja amandmana 1 dostavljenog od strane klubova vijećnika SDA i A-SDA u Gradskom vijeću Zenica na Prijedlog budžeta Grada Zenica za 2020. godinu, a koji se odnosi na planiranje dodatnih sredstava za JKP Zenicatrans prevoz putnika d.d. Zenica, ne postoji mogućnost prihvatanja ni ovog amandmana na Prijedlog Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu.

Pogledajte odgovor iz Gradske uprave, koji su to amandmani i zašto su odbijeni:


        Izjašnjenje o amandmanima na Prijedlog budžeta Grada Zenica za 2020. godinu,

                        dostavlja se


A) Klubovi vijećnika SDA i A-SDA u Gradskom vijeću Zenica na Prijedlog budžeta Grada Zenica za 2020. godinu dostavili su sljedeće amandmane:

AMANDMAN 1:

“ZA JKP „ZENICATRANS-PREVOZ PUTNIKA” D.D. ZENICA



U dijelu B1-Posebni izdaci i rashodi umanjuju se sljedeće stavke:

Ekonomski kod 611000; funkcija 0110: Plaće i naknade troškova zaposlenih (planirano povećanje plata) umanjuje se za iznos 1.000.000,00 KM

Ekonomski kod 612000; funkcija 0110: Doprinosi poslodavca i ostali doprinosi (planirano povećanje plata) umanjuje se za iznos 100.000,00 KM

Ekonomski kod 821100, funkcija 0490: Nabavka zemljišta i drugih nekretnina umanjuje se za 100.000,00 KM

Ekonomski kod 821600, funkcija 0660: Rekonstrukcija i investiciono održavanje Doma Vojske Federacije u Zenici umanjuje se za 300.000,00 KM



Ista sredstva se u budžetu za 2020. godinu raspoređuju za pomoć u poslovanju JKP „Zenicatrans-prevoz putnika Zenica" d.d. i to za sljedeće namjene:

1.    Sredstva za nabavku voznih jedinica u visini od 500.000,00 KM

2.    Izmirenje duga prema dobavljačima i duga prema prevoznicima u visini od 1.000.000,00 KM



U Službi za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, organizacioni kod 61010001 u okviru Tekućih transfera javnim preduzećima otvaraju se nove pozicije:

Fond 01, ekonomski kod 615400: Nabavka voznih jedinica za „JKP Zenicatrans prevoz putnika d.d. Zenica” 500.000,00 KM

Fond 01, ekonomski kod 614300: Izmirenje duga prema dobavljačima i drugim prevoznicima za JKP „Zenicatrans-prevoz putnika d.d. Zenica” 1.000.000,00 KM





Obrazloženje:

Grad Zenica je osnivač JKP „Zenicatrans-prevoz putnika Zenica” i kao osnivač ima obavezu da obezbjedi nesmetano funkcionisanje svih javnih preduzeća i javnih ustanova u gradu Zenica. Sredstva se opredjeljuju za JKP „Zenicatrans-prevoz putnika" d.d. Zenica u skladu sa Zaključcima koje je usvojilo gradsko vijeće u 2019. godini.”


Amandman 1 se ne prihvata.

Obrazloženje:

    Prijedlogom Budžeta Grada Zenica za 2020. godinu, na organizacionom kodu Službe za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, otvorena je nova budžetska pozicija “Izdaci za finansiranje rada JKP Zenicatrans - prevoz putnika d.d. Zenica” u iznosu od 1.000.000,00 KM. Navedena sredstva su planirana za isplatu zaostalih bruto plaća i naknada plaća radnika JKP Zenicatrans - prevoz putnika d.d. Zenica, a čime bi se riješio dio radno-pravnog statusa radnika ovog preduzeća.

    Svako dodatno izdvajanje sredstava za JKP Zenicatrans - prevoz putnika d.d. Zenica, prethodno zahtjeva detaljnu analizu stanja poslovanja ovog preduzeća, kao i izradu odgovarajućeg dokumenta od strane ovlaštene revizorske kuće, koji bi pokazao mogućnost revitalizacije preduzeća. Tek po izradi takvog dokumenta i potvrde opravdanosti ulaganja u JKP Zenicatrans - prevoz putnika d.d. Zenica, Grad Zenica će biti spreman poduzeti sve aktivnosti na sistemskom rješavanju problema ovog preduzeća.

    Predloženo umanjenje planiranih sredstava na ime plaća i naknada troškova zaposlenih, kao i doprinosa poslodavca, bilo bi u suprotnosti sa odredbama Zakona o budžetima u Federaciji BiH ("Službene novine FBiH", broj 102/13, 9/14, 13/14, 8/15, 91/15, 102/15, 104/16, 5/18, 11/19 i 99/19), zatim Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine FBiH”, broj 45/10, 111/12 i 20/17), Pravilnika o plaćama, dodacima na plaću i naknadama zaposlenika u organima Grada Zenica (broj: 02-14-12714/18 od 18.06.2018. god., 02-14-12714/18 od 01.07.2018. god., 02-14-12714/18 od 29.01.2019. god. i 02-49-14983/19 od 01.07.2019. god.) i Kolektivnog ugovora za službenike organa uprave i sudske vlasti u FBiH. Planirana sredstva na ovim pozicijama usklađena su sa brojem zaposlenih i pripadajućim koeficijentima propisanim Odlukom o plaćama i naknadama plaća zaposlenika gradskih organa Zenica (“Službene novine Grada Zenica”, broj: 3/17 i 4/18), kao i Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji gradskih službi. Takođe, kod obračuna plaća, uzeta je u obzir osnovica i bod utvrđeni na osnovu Sporazuma, broj: 02-49-23642/19 od 01.11.2019. godine, potpisanog između Gradonačelnika i predsjednika Sindikalne organizacije državnih službenika i namještenika Grada Zenica.

    Umanjenje planiranih sredstava po ostalim predloženim budžetskim pozicijama negativno bi uticalo na razvojni karakter Prijedloga budžeta Grada Zenica za 2020. godinu.




AMANDMAN 2:

“U dijelu B-2 POSEBAN DIO RASHODI I IZDACI PO BUDŽETSKIM KORISNICIMA Prijedloga budžeta Grada Zenica za 2020. godinu u SLUŽBA ZA EKOLOGIJU, KOMUNALNE I INSPEKCIJSKE POSLOVE  -raspored akumulisanog suficita - „Rekonstrukcija i investiciono održavanje putne mreže iznos od 1.760.000,00 KM se umanjuje za iznos od 1.000.000,00 KM, i dodaje se nova stavka ispod ”Rekonstrukcija dijela puta kantonalna bolnica Zenica-Kasapovići-Babino-Arnauti“ i iznos od 1.000.000,00 KM, tako da se akumulisani suficit raspoređuje na sljedeći način:

1.    Otplate dugova primljenih kroz Državu- kredit od Saudijskog fonda za razvoj, GGM-2.250.000,00

2.    Rekonstrukcija i investiciono održavanje putne mreže -760.000,00

3.    Rekonstrukcija dijela puta Kantonalna bolnica Zenica-Kasapovići-Babino-Arnauti-1.000.000,00 KM


Obrazloženje:

U skladu sa Zaključkom Gradskog vijeća Zenica sa 39. sjednice dostavljamo Vam predmetni amandman.”


Amandman 2 se ne prihvata.

Obrazloženje:

    Finansiranje rekonstrukcije dijela puta Kantonalna bolnica Zenica - Kasapovići - Babino već je regulisano članom 6. tačka 3. Sporazuma o realizaciji projekata iz programa prijateljskog okruženja prilikom provođenja aktivnosti na projektovanju i izgradnji autoceste koridora Vc, dionica Donja Gračanica (Zenica sjever) - tunel Zenica, broj: 02-49-21954/19 od 09.10.2019. godine, zaključenog između sporazumnih strana: 1. Grada Zenica, 2. izvođača radova CENGIZ INŞAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI - Podružnica Zenica i 3. JP “Autoceste Federacije BiH” d.o.o. Mostar, kojom se JP “Autoceste Federacije BiH” d.o.o. Mostar obavezuje izvršiti rekonstrukciju navedenog puta u dužini od 1,25 km, a na osnovu dostavljene projektno-tehničke dokumentacije. Takođe, finansiranje rekonstrukcije dijela ovog puta regulisano je i protokolom koji je u 2019. godini, Grad Zenica potpisao sa Zeničko-dobojskim kantonom.

    Napominjemo da su Prijedlogom budžeta Grada Zenica za 2020. godinu na organizacionom kodu 61010001 - Služba za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, na ekonomskom kodu 821600, na budžetskoj poziciji - "Rekonstrukcija i investiciono održavanje putne mreže" i iz rasporeda akumulisanog suficita, planirana sredstva u ukupnom iznosu od 3.045.000,00 KM. Ova sredstva realizovati će se u skladu sa Planom održavanja putne infrastrukture za 2020. godinu (Rekonstrukcija i investiciono održavanje putne mreže - lokalni i nekategorisani putevi i gradske ulice), a koji donosi Gradsko vijeće.

    S obzirom na navedeno, nema potrebe otvarati novu budžetsku poziciju za dio puta Kantonalna bolnica Zenica - Kasapovići - Babino - Arnauti.




AMANDMAN 3:

“U dijelu B-2 POSEBAN DIO RASHODI IZDACI PO BUDŽETSKIM KORISNICIMA Prijedloga budžeta Grada Zenica za 2020. godinu u SLUŽBA ZA BORAČKO-INVALIDSKU I SOCIJALNU ZAŠTITU, STAMBENE POSLOVE I DRUŠTVENE DJELATNOSTI - ORGANIZACIONI KOD 59010001, Fond 01, Funkcija 0823, 615300 „Sufinansiranje izgradnje spomen obilježja Javorje“ u koloni 6 uvećava se iznos za 100.000,00 KM i sada iznosi 200.000,00 KM, a umanjuje se Ekonomski kod 821100, funkcija 0490: Nabavka zemljišta i drugih nekretnina za 100.000,00 KM”


Obrazloženje:

Šerićko-tesličko ratište je jedino ratište (u smislu postojanja borbenih linija prema neprijatelju) koje se nalazilo na području Grada Zenice. Na tom ratištu je konstantno borbeno dejstva izvodilo oko 4000 boraca, posebice okupljenih oko tadašnje 330. lahke brigade 3. korpusa i bilo je brana ulasku neprijatelja na ovo području. Smatramo da na ovom području treba uraditi prilazni put i spomen obilježje. U tom smislu je već urađen idejni projekat.”


Amandman 3 se ne prihvata.


Obrazloženje:

    Izgradnja spomen obilježja je u nadležnosti resornog kantonalnog Ministarstva. Grad Zenica je spreman, kao i do sada, uzeti učešće u realizaciji izgradnje spomen obilježja u dijelu za koji je nadležan, ali bi se prethodno u dogovoru sa boračkim udruženjima trebao pripremiti plan obilježavanja navedenih mjesta, te pripremiti svu potrebnu dokumentaciju, kao i način finansiranja. Shodno navedenom, Prijedlogom budžeta Grada Zenica za 2020. godinu na organizacionom kodu 59010001 - Služba za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti, na ekonomskom kodu 615300, otvorena je nova budžetska pozicija “Sufinansiranje izgradnje spomen obilježja Javorje” u iznosu od 100.000,00 KM.

    Predloženo umanjenje sredstava na poziciji "Nabavka zemljišta i drugih nekretnina" dovelo bi do nemogućnosti provođenja postupaka eksproprijacije planiranih od strane Službe za imovinsko-pravne, geodetske poslove i katastar nekretnina, a u svrhu provedbe projekata od javnog interesa.




AMANDMAN 4:

“U dijelu B-2 POSEBAN DIO RASHODI I IZDACI PO BUDŽETSKIM KORISNICIMA Prijedloga budžeta Grada Zenica za 2020. godinu u SLUŽBA ZA BORAČKO-INVALIDSKU I SOCIJALNU ZAŠTITU, STAMBENE POSLOVE I DRUŠTVENE DJELATNOSTI - ORGANIZACIONI KOD 59010001, Fond 01, Funkcija 1091, otvara se novi ekonomski kod 614200 „Pomoć u liječenju teško oboljele djece i odraslih” i u koloni 6 dodaje se broj „200.000,00” KM, a GRADONAČELNIK-ORGANIZACIONI KOD 51010001 Fond 01 Funkcija 0624, na Ekonomskom kodu 613900-9 „Ugovorene i druge posebne usluge-Poslovna zona Zenica-jug” umanjuje se za iznos od 200.000,00 KM.


Obrazloženje:

Svjedoci smo činjenice da se gotovo svakodnevno prikupljaju sredstva za liječenje teško oboljele djece i odraslih, te smatramo da je neophodno izdvojiti sredstva za ovu namjenu.”


Amandman 4 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Prijedlogom budžeta Grada Zenica za 2020. godinu, na organizacionom kodu 59010001 - Služba za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti, u okviru ekonomskog koda 614200, budžetske pozicije "Transferi pojedincima (gradska kuhinja, alternativni smještaj, pomoć za liječenje teško oboljelih osoba i djece, vantjelesna oplodnja, boravak djece u predškolskim ustanovama, školovanje, Medica i dr.)" planirane u ukupnom iznosu od 855.000,00 KM, planirana su između ostalog i sredstva za finansiranje liječenja teško oboljelih građana i djece.

    Predloženo umanjenje planiranih sredstva sa budžetske pozicije “Ugovorene i druge posebne usluge - Poslovna zona Zenica-jug” negativno bi uticalo na poslovno-razvojni koncept budžeta. Napominjemo da je Gradsko vijeće Zenica, na 20. sjednici održanoj dana 13. aprila 2018. godine, donijelo Odluku o osnivanju i uspostavljanju Poslovne zone "ZENICA-JUG" ("Službene novine Grada Zenica", broj 4/18), kojom je utvrđeno osnivanje Poslovne zone “Zenica-jug”, a članom 9. iste Odluke propisano je da se sredstva za rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i finansiranje izgradnje infrastrukture za potrebe Zone obezbijeđuju u Budžetu Grada.







B) Samostalni vijećnik Đenan Dedić sa grupom vijećnika u Gradskom vijeću Zenica: Kenan Fetahagić, Sanjin Aldobašić i Goran Bulajić, na Prijedlog budžeta Grada Zenica za 2020. godinu dostavili su sljedeći amandman:



AMANDMAN 1.

“U Prijedlogu budžeta Grada Zenica za 2020. godinu iz stava sredstva predviđena na ekonomskom kodu 821600 (funkcija 0620, fond 01), pozicija “Rekonstrukcija i inv. održavanje (posl. prostori, društveni domovi, prostorije MZ, Poslovna zona Zenica 1 i dr. obj.)” umanjuje se za 100.000 KM a sredstva predviđena na ekonomskom kodu 614300 (funkcija 0811, fond 01), pozicija “Transferi za sport” se povećava za 100.000 KM tj. na iznos 950.000 KM.


Obrazloženje:

U skladu sa zahtjevima sportskih udruženja, komisije za sport, te sportskog saveza Grada Zenica tražimo da se Transferi za sport povećaju za 100.000 KM u prijedlogu budžeta a u eventualnom rebalansu još za 250.000 KM.”


Amandman 1 se prihvata.






PREDMET:    Izjašnjenje o amandmanima na Prijedlog Odluke o izvršavanju

Budžeta Grada Zenica za 2020. godinu,

                        dostavlja se




Klubovi vijećnika SDA i A-SDA u Gradskom vijeću Zenica na Prijedlog Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu dostavili su sljedeće amandmane:


AMANDMAN 1.

“U član 47 Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu iza stava 4: „Sredstva predviđena na ekonomskom kodu 614400, pozicija „Izdaci za finansiranje rada JKP Zenicatrans-prevoz putnika d.d. Zenica” koristit će se za isplatu zaostalih bruto plaća i naknada plaća radnika „JKP Zenicatrans-prevoz putnika d.d. Zenica”, a u skladu sa obračunom izvršenim od strane preduzeća, zatim Zaključkom gradonačelnika i nalogom resorne službe.“, dodaje se stav 5 koji glasi:

Sredstva predviđena u Službi za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, organizacioni kod 61010001 u okviru Tekućih transfera javnim preduzećima i to:

a)    Fond 01, ekonomski kod 615400: Nabavka voznih jedinica za JKP „Zenicatrans prevoz putnika d.d. Zenica“ 500.000,00 KM

b)    Fond 01, ekonomski kod 614300: Izmirenje duga prema dobavljačima i drugim prevoznicima za JKP „Zenicatrans-prevoz putnika d.d.“ Zenica 1.000.000,00 KM 

biće operativna poslije izvještaja revizorske kuće za JKP Zenicatrans-prevoz putnika d.d.. Rok za izvršenje revizije i dostavu izvještaja Gradskom vijeću je 31. mart 2020. godine kada će Gradsko vijeće razmatrati isti i donijeti Zaključak o narednim mjerama.


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 1 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Odluka o izvršavanju budžeta Grada Zenica je provedbeni akt koji se donosi u postupku donošenja budžeta, kao općeg akta. Članom 46. stav 6. Zakona o budžetima u Federaciji BiH ("Službene novine FBiH", broj 102/13, 9/14, 13/14, 8/15, 91/15, 102/15, 104/16, 5/18, 11/19 i 99/19) propisano je sljedeće: “Budžet se izvršava na osnovu Zakona o izvršavanju budžeta za nivo Federacije i kantona, na osnovu odluke o izvršavanju budžeta za nivo grada i općine, odnosno na osnovu odluke o izvršavanju finansijskog plana vanbudžetskog fonda.”

S obzirom na navedeno, kao i zbog nemogućnosti prihvatanja amandmana 1 dostavljenog od strane klubova vijećnika SDA i A-SDA u Gradskom vijeću Zenica na Prijedlog budžeta Grada Zenica za 2020. godinu, a koji se odnosi na planiranje dodatnih sredstava za JKP Zenicatrans prevoz putnika d.d. Zenica, ne postoji mogućnost prihvatanja ni ovog amandmana na Prijedlog Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu.



AMANDMAN 2.

“U Članu 25 Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu dodaje se stav 2 koji glasi:

Gradonačelnik na kvartalnom nivou dostavlja Gradskom vijeću Informaciju o realizaciji Plana javnih nabavki za 2020. godinu.


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 2 se ne prihvata.

Obrazloženje:

    Predloženi amandman 2 suprotan je načelu jedinstva iz člana 4. Zakona o budžetima u FBiH. Prema odredbama člana 57. tog Zakona, budžetski korisnici ne smiju stvarati obaveze iznad iznosa odobrenog budžeta putem operativnih planova za tog budžetskog korisnika, s tim što je odredbom člana 97. Zakona propisan sadržaj izvještaja o izvršenju budžeta. Izvještaji o izvršenju budžeta koji se podnose Gradskom vijeću u utvrđenim rokovima i prema propisanom sadržaju, sadrže podatke i pokazatelje o izvršenju budžeta u segmentu realizacije plana javnih nabavki. Donošenje plana javnih nabavki u nadležnosti je Gradonačelnika, a specifičnost procedura javnih nabavki propisana je Zakonom o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH", broj 39/14), te procedure računovodstva, nadzora i revizije budžeta obezbjeđuju potpunu kontrolu kod provedbe plana javnih nabavki.

    U obrazloženju amandmana 2 nisu navedeni konkretni razlozi za izmjenu Prijedloga odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu.

    Osim toga, realizacija projekata po planovima i programima koje donosi Gradsko vijeće, a za koje je neophodna nabavka roba, usluga i radova provodi se po procedurama javnih nabavki.

Napominjemo da Grad Zenica, kao ugovorni organ, nakon što dostavi izvještaje o postupku javne nabavke Agenciji za javne nabavke, na svojoj internet stranici objavljuje osnovne elemente ugovora za postupak javne nabavke, kao i sve izmjene ugovora do kojih dođe u toku realizacije ugovora, a sve u skladu sa članom 2. Uputstva o objavi osnovnih elemanata ugovora i izmjena ugovora ("Službeni glasnik BiH", broj 56/15).



AMANDMAN 3.

“U Članu 26 Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu dodaje se stav 7 koji glasi:

Odluku o angažovanju sredstava tekuće rezerve u pojedinačnim iznosima preko 10.000,00 KM (desethiljadakonvertibilnihmaraka) donosi Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika.


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 3 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Član 26. Prijedloga odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu utvrđen je u skladu sa članovima 60. i 61. Zakona u budžetima u Federaciji BiH. Naime, sredstva tekuće rezerve planiraju se u budžetu i to najviše do 3% planiranih prihoda bez namjenskih prihoda, vlastitih prihoda i bez primitaka. Ova sredstva koriste se za nepredviđene namjene za koje u budžetu nisu planirana sredstva ili za namjene za koje se tokom godine pokaže da za njih nisu utvrđena dovoljna sredstva jer ih pri planiranju budžeta nije bilo moguće predvidjeti.

Odredbom člana 61. stav 1., u vezi sa članom 66. Zakona u budžetima u Federaciji BiH, za odobravanje korištenja sredstava tekuće rezerve nadležan je Gradonačelnik, na prijedlog resorne službe i Službe za finansije.

Članom 61. Zakona u budžetima u FBiH propisano je da Vlada/Gradonačelnik polugodišnje izvještava Parlament/Gradsko vijeće o korištenju sredstava tekuće rezerve.

Programom rada Gradskog vijeća planira se razmatranje kvartalnih, kao i godišnjeg izvještaja o izvršenju budžeta Grada Zenica, a utrošak sredstava tekuće budžetske rezerve je sastavni dio ovih izvještaja.

    Dakle, i u ovom slučaju predloženi amandman 3 suprotan je normama Zakona o budžetima u FBiH, kojima se utvrđuje nadležnost organa, konkretno Gradonačelnika.



AMANDMAN 4.

“U Članu 36 Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu stav 2 se mijenja i glasi:

Osnovica za obračun plaća za sve korisnike Budžeta je ista i za 2020. godinu i iznosi 330,00 KM (tristotineitridesetkonvertibilnihmaraka).


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 4 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Odredba člana 36. Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu utemeljena je na odredbi člana 54. Zakona o budžetima u FBiH i odredbama Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti FBiH ("Službene novine FBiH" broj: 45/10, 111/12 i 20/17).

Članom 5. Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti FBiH propisano je da se osnovica za obračun plaća utvrđuje zakonom, odnosno odlukom općinskog/gradskog vijeća o izvršavanju budžeta za svaku budžetsku godinu ili odlukom o privremenom finansiranju i primjenjuje se od 01.01. za svaku narednu godinu. Pored osnovice za obračun plaća prilikom obračuna plaće koristi se i bod za obračun plaće koji se takođe utvrđuje zakonom, odnosno odlukom općinskog/gradskog vijeća o izvršavanju budžeta za svaku budžetsku godinu ili odlukom o privremenom finansiranju i primjenjuje se od 01.01. za svaku narednu godinu.

Utvrđivanje osnovice i boda vrši se u pregovorima sa sindikatom, a prije usvajanja odluke o izvršavanju budžeta. Ukoliko se ne postigne dogovor sa sindikatom, općinska/gradska vijeća će utvrditi osnovicu i bod, pri čemu visina osnovice ne može biti niža od prethodno dogovorene, odnosno važeće.

Napominjemo da je osnovica za obračun plaća za 2020. godinu utvrđena na osnovu Sporazuma postignutog između Gradonačelnika i predsjednika Sindikalne organizacije državnih službenika i namještenika Grada Zenica dana 01.11.2019. godine, pod brojem 02-49-23642/19.

Shodno članu 5. stav 4. gore navedenog Zakona, prilikom utvrđivanja osnovice i boda za obračun plaće u 2020. godini, uzete su u obzir i projekcije budžeta za narednu godinu, kao i kretanja GDP i indeksa potrošačkih cijena, a prema podacima Federalnog zavoda za statistiku.



AMANDMAN 5.

“U Članu 43. Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu stav 3 se mijenja i glasi:

Sredstva predviđena na ekonomskom kodu 614400 pozicija „Transfer agenciji Zeda za podsticaj razvoja preduzetništva i obrta - finansiranje projekata“ i pozicija „Transfer agenciji Zeda za podsticaj razvoja preduzetništva i obrta - projekat zapošljavanja pripravnika“ realizovat će se na osnovu Odluke i kriterija će donijeti Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika. Provođenje procedure i odabir kandidata vršit će Komisija koju će imenovati Gradsko vijeće.


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 5 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Članom 114. stav 1. Statuta Grada Zenica ("Službene Grada Zenica" broj 5/15) propisano je da Gradonačelnik upravlja prihodima i rashodima utvrđenim u budžetu Grada i odgovoran je za izvršavanje budžeta u skladu sa odlukom o izvršavanju budžeta i drugim propisima.

Istim članom stav 2. propisano je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.

Statutom Zeničke razvojne agencije ZEDA d.o.o., koji je donio Osnivač - Gradonačelnik  Grada Zenice, utvrđeno je da će Osnivač sufinansirati programe i projekte koje Društvo predloži u svom godišnjem Planu poslovanja, kako bi isto opravdalo svoj cilj osnivanja i ostvarilo obaveze definisane u članu 4. Statuta.

Osim sufinansiranja programa i projekata, Osnivač učestvuje i u sufinansiranju programa i projekata za koje utvrdi da su od općeg interesa za Grad i zajednicu, a finansirani su od drugih institucija ili donatora.

Projekat zapošljavanja pripravnika koji se realizuje u okviru Agencije ZEDA, realizuje se više godina unazad, kao i drugi razvojni projekti pojedinih budžetskih korisnika. Isti se realizuju na osnovu prijedloga Agencije ZEDA i uz odobrenje Gradonačelnika.

Cilj projekta je da se određeni broj pripravnika, prvenstveno sa visokom stručnom spremom, osposobi kroz rad u gradskim službama i da nakon proteka pripravničkog staža steknu uslove za polaganje odgovarajućih stručnih ispita. Procedure za izbor pripravnika provode se shodno odredbama Zakona o državnoj službi u FBiH ("Službene novine FBiH", broj: 29/03, 23/04, 39/04, 54/04, 67/05, 8/06, 4/12 i 99/15).



AMANDMAN 6.

“U Članu 44. Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta  Grada Zenica za 2020. godinu u stavu 2 se dodaje sljedeća rečenica:

Gradsko vijeće na prijedlog Gradonačelnika donosi Odluku o tekstu javnog poziva, kriterijima za dodjelu sredstava, te imenuje Komisije za provođenje procedura i raspodjelu sredstava utvrđenih na ekonomskim kodovima 614200 i 614300, pozicije „Tekući transferi i drugi tekući rashodi“, organizacioni kod 59010001 - Služba za boračko-invalidsku zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti.


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 6 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Članom 114. stav 1. Statuta Grada Zenica ("Službene Grada Zenica" broj 5/15) propisano je da Gradonačelnik upravlja prihodima i rashodima utvrđenim u budžetu Grada i odgovoran je za izvršavanje budžeta u skladu sa odlukom o izvršavanju budžeta i drugim propisima.

Istim članom stav 2. propisano je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.

U skladu sa odredbama Zakona o budžetima u FBiH, budžetski korisnici odgovorni su za zakonito, namjensko, efikasno i ekonomično raspolaganje budžetskim sredstvima. Budžetski korisnici ne smiju stvarati obaveze iznad iznosa odobrenog operativnog budžeta putem operativnih planova za tog budžetskog korisnika.

Napominjemo da je članom 35. Prijedloga odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu propisano da su rukovodioci budžetskih korisnika odgovorni za računovodstvo, internu kontrolu i nadzor svojih potrošačkih jedinica, odnosno organa i tijela koja spadaju u njihovu nadležnost, te da nadzor i reviziju nad korištenjem budžetskih sredstava od strane budžetskih korisnika obavlja i Služba interne revizije.

Svaka resorna gradska služba priprema prijedloge programa i projekata iz svoje nadležnosti.

    Projekte i programe odobrava Gradonačelnik što u potpunosti korespondira sa odgovarajućim odredbama Zakona o budžetima u FBiH.



AMANDMAN 7.

 “Član 23 stav 2 Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu mijenja se i glasi:

Po osnovu donacija i grantova koji nisu planirani u Budžetu, a ostvare se u toku budžetske 2020. godine, Gradonačelnik će predložiti izmjene i dopune budžeta Gradskom vijeću, a sredstva rasporediti na korisnike budžetskih sredstava za namjene za koje su iste uplaćene u Budžet. Rashod po istoj osnovi će se računovodstveno evidentirati na kontima istog ili sličnog karaktera.

Stav 3 u Članu 23 predmetne Odluke se briše.


Obrazloženje:

Članom 114. stav 2 Statuta Grada Zenica utvrđeno je da Gradsko vijeće nadzire ukupno materijalno i finansijsko poslovanje Grada, te korisnike gradskog budžeta što se tiče namjene, opsega, dinamike i korištenja sredstava.”


Amandman 7 se ne prihvata.

Obrazloženje:

Članom 23. Prijedloga Odluke o izvršavanju budžeta Grada Zenica za 2020. godinu definisan je postupak evidencije primljenih transfera od ostalih nivoa vlasti, odnosno namjenskih doznaka koje su doznačene od Države, Federacije i Kantona. Odredba ovog člana u potpunosti korespondira odredbi člana 49. Zakona o budžetima u Federaciji BiH ("Službene novine FBiH" broj: 102/13, 9/14, 13/14, 8/15, 91/15, 102/15, 104/16, 5/18, 11/19 i 99/19), prema kojoj se pomoći, donacije i prihodi za posebne namjene, kao i transferi za posebne namjene između korisnika javnih sredstava raspoređuju iznad iznosa planiranih u budžetu, a do visine uplaćenih, odnosno prenesenih sredstava po odlukama Vlade.

    Kako je odredbama članova 28., 38., 45., 66., 71. i 101. Zakona o budžetima u Federaciji BiH propisano da se odredbe tog Zakona shodno primjenjuju kod donošenja i izvršavanja budžeta kantona, gradova, općina i njihovih vanbudžetskih fondova, to je Gradonačelnik ovlašten da realizaciju sredstava od prihoda po osnovu pomoći, donacija i prihoda za posebne namjene, vrši donošenjem zaključka na prijedlog budžetskog korisnika.

Donošenje izmjena i dopuna budžeta propisano je članom 36. i 37. Zakona o budžetima u FBiH. Članom 36. propisano je da ako se u toku budžetske godine zbog nastanka novih obaveza za budžet ili promjena privrednih kretanja povećaju rashodi i/ili izdaci, odnosno smanje prihodi i/ili primici budžeta Gradonačelnik može, na prijedlog Službe za finansije, donijeti odluku o obustavljanju izvršavanja pojedinih rashoda i/ili izdataka u trajanju do 45 dana, dok je članom 37. utvrđeno da ukoliko se za vrijeme provođenja mjera privremene obustave izvršavanja budžeta budžet ne može uravnotežiti, u tom slučaju vrše se izmjene i dopune budžeta.

    Dakle, predloženi amandman 7 u suprotnosti je sa načelima iz člana 4. Zakona o budžetima u FBiH, te relevantnim odredbama tog Zakona kojima se utemeljuju nadležnosti Gradonačelnika u procedurama izrade, donošenja i izvršavanja budžeta. Odredbe tog Zakona o nadležnosti organa i tijela su norme strogog prava (prisilne prirode) i ne mogu se mijenjati aktima niže pravne snage.









 


Nema komentara:

Objavi komentar

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...