subota, 20. srpnja 2019.

Kakva sramota za organizatore Summer Festa?!

Drugi ljetni festival “Zenica summer fest 2019”,  počeo je sinoć s  koncertom Saše Kovačevića na Trgu Alije Izetbegovića.

“Kada smo prošle godine počeli s organizacijom festivala, cilj je bio da građanima Zenice i iz naše dijaspore, koji ovih dana borave u gradu, pružimo neke kulturne događaje”, kazao je na novinarskoj konferenciji zenički gradonačelnik Fuad Kasumović, koji je sve pozvao da se opuste i uživaju u programu.

Zaključak večeri ne može biti ništa previše, osim pitanja što nas to tek očekuje danas?!

A već danas roditelji mališana koji su došli na ovaj festival putem društvene mreže fejsbuk izrazili su svoje nezadovoljstvo.
"Kakva sramota za organizatore Summer Festa u Zenici", pišu ogorčeni građani koji su došli sa svojim mališanima na zabavu koju im je u sklopu ljetnog festivala koji je otvoren sinoć trebao prirediti Latif Močević poznatiji po albumu Laitif i Mravko Tavko.
Međutim, Latif je došao samo da bi najavio spektakl koji će se održati 3. augusta, 2019. godine na Trgu Alije Izetbegovića, a režimska televizija Zenica prenijela njegove slike s mališanima bez obrazloženja zašto je otkazan današnji nastup.

Iako zaluđeni ovim genijalnim događanjima ljetnih večeri Zenica Summer Festa, možemo reći da se očekivalo otkazivanje sinoćnjeg koncerta s obzirom na činjenicu da se u isto vrijeme na drugom kraju države nadomak Prijedora dočekivao konvoj sa 86 posmtnih ostataka žrtava genocida stanovnika Prijedora i Kozarca bačenih u jamu s Korićanskih stijena a koji će danas biti sahranjeni.
Današnje otkazivanje je ipak (ne)očekivano. Ako je Latif otkazan radi kolektivne đenaze u Prijedoru trebao je i Saša. U protivnom, ostat će samo nagađanja poput ovih u komentarima da je komunalno preduzeće Alba uslijed sveobuhvatnog čišćenja "počistila" i Latifovu binu na kojoj se trebao predstaviti zeničkim mališanima.

Demobilisani borci dobili ono što su tražili?!

- Borci i vlast usaglasili tekst prijedloga zakona o pravima demobilisanih boraca u F BiH po kojem će nezaposleni demobilisani borac starosti 50 godina morati čekati još 7 da bi imao borački dodatak?!

Konačni tekst Prijedloga zakona o pravima demobilisanih boraca i članova njihovih porodica usaglasili su predstavnici Saveza boraca Federacije BiH, Udruge dragovoljaca i veterana Domovinskog rata HVO HB i boračkog kampa sa predstavnicima odgovarajućeg parlamentarnog tijela i Vladom Federacije BiH.

Borci će po ovom Zakonu moći ostvariti ukupno 16 prava, među kojima je pravo na egzistencijalnu naknadu. Ostvarit je mogu demobilisani branioci koji su u stanju potrebe i koji imaju 57 godina života. Također, uslov je da su najmanje 12 mjeseci bili učesnici u Oružanim snagama i koji su najmanje 12 mjeseci na birou, a nemaju drugih izvora finansiranja. Svaki borac RVI koji ima mjesečni prihod manji od 170 KM može aplicirati preko svoje službe za boračko invalidsku zaštitu. Zakonom je predviđeno da naknada bude u visini od 5 KM za svaki mjesec proveden u Oružanim snagama.

Podsjećam, u Sarajevo su došli 12. juna 2017, tražeći objavu registra, dodatak i ukidanje finansiranja boračkih udruženja. U dvije godine otkad protestuju u Sarajevu, umrlo je 30 demobilisanih boraca koji su boravili u kampu i izlazili na proteste.

U jednom od mnogobrojnih fcb.statusa ispod slike s kojom se politizira i usmjerava nezadovoljstvo ove kategorije nakon usvajanja Zakona o demobilisanim borcima stoji: "DANAS SE OSJEČAM KO KOLATERALNA ŠTETA U BORBI ZA NAŠA TRI ZAHTJEVA OD KOJIH NIJEDAN NEMA U ZAKONU OSJEČAM SE PREVARENIM I ISKORIŠTENIM ZA NE ČIJE LIČNE INTERESE IZDAJNICIMA OVO NIKAD NEČU HALALIT".
Dakle, nezaposleni demobilisani borac starosti 57 godina ima nekakvo pravo a nezaposleni demobilisani borac od 50 godina nema nikakvo pravo iako su zajedno bili u rovu. Uzimajući u obzir ne tako rijetku politizaciju protesta i krajnji ishod dvogodišnji demonstracija postavlja se pitanje: jesu li demobilisani borci dobili ono što su tražili?

srijeda, 17. srpnja 2019.

Inicijativa za donošenje zakona o prijavljivanju i postupku provjere podataka o imovini javnih funkcionera

Inicijativa koja će obradovati građane Zeničko dobojskog kantona dolazi iz Grada Visoko. Naime, radi se zakonu koji bi mogao vratiti povjerenje građana u institucije vlasti a dolazi od gradonačelnice Amre Babić, koja sudeći po inicijativi koju predlaže nema bojazni od provjere podataka o imovini. Ukoliko dođe na dnevni red skupštine kantona, prilikom izglasavanja ovog zakona moći ćemo zaključiti i ko se to plaši provjere imovine.

Naime, na 29. redovnoj sjednici Općinskog vijeća Visoko, održanoj 26. aprila 2019.godine, gradonačelnica Amra Babić uputila je inicijativu Vladi ZDK i Skupštini Vlade ZDK za donošenjem  zakona o prijavljivanju i postupku provjere podataka o imovini javnih funkcionera.

Radi se o inicijativi za donošenjem zakona o prijavljivanju i postupku provjere podataka o imovini javnih funkcionera koja bi se odnosila na zastupnike u Skupštini ZDK, općinske načelnike, vijećnike svih općinskih vijeća, premijere i ministre u Vladi ZDK, direktore  i zamjenike direktora agencija, fondova, zavoda, javnih preduzeća, javnih ustanova i institucija, članova skupština, upravnih i nadzornih odbora, savjetnika i  bliskih srodnika svih navedenih u ZDK a koja bi se primjenjivala na sve nosioce ovih funkcija od osnivanja pomenutih institucija do danas,  bez mogućnosti zastare.

Uprkos stalnim zahtjevima javnosti za donošenjem zakona o porijeklu imovine u poslednje dvije decenije, isto se nije desilo.

"Od  aktuelne Vlade ZDK očekujemo da prekine dugogodišnju  šutnju i pokrene aktivnosti donošenja zakona o prijavljivanju i postupku provjere podataka o imovini javnih funkcionera u interesu javnosti i vraćanja povjerenja građana u institucije vlasti", između ostalog stoji u saopštenju Grada Visoko.

utorak, 16. srpnja 2019.

Grad Zenica kupuje autolimuzinu: tender vrijednosti 110.000 maraka

Na portalu autodetektor.ba objavljena je informacija o kupovini autolimuzine za potrebe Grada Zenica u tenderskoj vrijednosti od čak 110.000 maraka. Sudeći po informacijama televizije Zenica koja nam svako veče prezentuje krpljenje rupa po okolnim selima stiče se utisak da su ceste na području grada uređene i da je došlo vrijeme za kupovinu ove nove autolimuzine posebnih karakteristika. Limuzine koja će od mjesta Begov Han do Pepelara preskočiti onaj makadam u dužini 9 kilometara i zaploviti po ona dva kilometra kroz selo. Jerbo, kroz selo treba proći crna limuzina sa političarem u crnim naočalama da bi izgledali kako smo se približili europskom standardu.


Zahtjevane tehničke karakteristike ove limuzine bi izgledale ovako:

Oblik karoserije: limuzina;
Godina proizvodnje: 2019;
Boja vozila: crna;
Vrsta pogonskog agregata: Turbo dizelski agregat;
Norma ispušnih plinova: min. Euro 6;
Pogon: Na sve kotače 4x4;
Mjenjač: Automatski;
Broj sjedišta: 5;
Broj vrata: 4;
Snaga motora: Minimalno: 140 kW;
Dužina vozila: Maximalno, mm: 4780

ESC, ABS, ASR, EDL
Zračni jastuci za vozača i suvozača
kontrolni pokazatelj stanja guma
Navigacione mape Europe na SD kartici
Asistent za paralelno parkiranje sa senzorima naprijed i nazad
Senzor za svjetlo i kišu sa automatskim dnevnim svjetlima
3-zonski automatski klima uređaj

Izvor: http://auta.detektor.ba/tender/nabavka-putnickog-vozila-1355-1-1-261-19

nedjelja, 14. srpnja 2019.

Ubuduće, pitanja vezana za boračku populaciju trebate slati Službi za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove!?

Zašto gradonačelnik i "njegovi" pokušavaju u javnosti predstaviti 32.vijećnika kao lika koji bez razloga kritikuje gradsku administraciju? Odgovor je jednostavan. Zato što ih boli istina. A u nastavku članka pogledajte i jedan od primjera zašto gradonačelnikova administracija zaslužuje kritiku.

Pitanje:

Vijećnik: Elvir Purić (SDA)   32. Sjednica, 20.12.2018

Zamolio bih vas da dostavite spisak svih boračkih udruženja i organizacija koje su:
1. Aplicirale na sredstva iz budžeta namjenjena za finansiranje programa i projekata boračkih udruženja i organizacija.
2. Kojim organizacijama i udruženjima je koliko odobreno sredstva i na ime kojih projekata.
3. Koji projekti i koja boračka udruženja i organizacije su odbijena i zbog kog razloga.

Odgovor:

Stručna služba Gradskog vijeća je predmetno pitanje uputila Službi za ekologiju, komunalne i inspekcijske poslove, dosad nije bilo odgovora.

Dakle, Stručna služba gradskog vijeća pitanje koje se tiče boračke populacije prosljeđuje Službi za komunalne poslove i kažu nisu dobili odgovor?! Pa logično. Eno Elvir i dan danas čeka odgovor.

Preuzeto sa zvanične web.stranice Grad Zenica





Pismo namjere stečajnom upravniku Željezare Zenica


Da naši vijećnici ne poznaju Zakon o stečaju pokazuje vijećnička inicijativa s 33.Sjednice Gradskog vijeća Zenica. Naime, radi se o populističkom djelovanju vijećnika koji predlaže da se pošalje Pismo namjere stečajnom upravniku Željezare Zenica vezano za „neposrednu pogodbu“ a koji ne razumije ili se jednostavno pravi nevješt tako da ne primjećuje da većini građana ovog grada nije problem nedostatak odmarališta već nedostatak posla. Naravno, poznata izreka „sit se gladnom ne vjeruje“ po ko zna koji put ispada tačna jer u konkretnom slučaju ovom vijećniku čiji su pretpostavljam, uži članovi porodice svi zaposleni je zaista stalo do odmarališta. Međutim, vijećnik zanemaruje da članovi Zakona o stečaju koji ne priznaju nikakve „neposredne pogodbe“ govore da se stečajna masa raspoređuje na način previđen Zakonom o stečaju kao i da Stečajni sudija vodi i upravlja stečajnim postupkom od podnošenja prijedloga za otvaranje stečajnog postupka do završetka stečajnog postupka. Ovaj vijećnik  nije upoznat da se nakon otvaranja stečajnog postupka ne mogu  valjano sticati prava na dijelovima imovine koja ulazi u stečajnu masu, čak i u slučaju da se to sticanje ne temelji na raspolaganju stečajnog dužnika, ni  na prinudnom izvršenju ili osiguranju u korist stečajnog povjerioca. Dakle, Pismo namjere se može poslati ali je neobavezujuće za stečajnog upravnika ili Odbor povjerilaca. Pismo namjere je također neobavezujuće i kada bi stiglo na dan prodaje imovine koju spominje u svom pismu jer postoje uslovi Javnog poziva, a oni se zasnivaju na načelu, parafraziram „ko da više“.  Naravno, i kako to po običaju biva, kada se sjednice koje se snimaju u direktnom tv prenosu završe više nije ni bitno kako će inicijativa završiti jer je upućena prvenstveno populistički.  Službi kojoj je inicijativa upućena nije bilo teško odgovoriti.  „Sa stanovišta odgovornosti nismo nadležna služba“, između ostalog stoji u njihovom odgovoru.

Uostalom, pročitajte tačno o čemu je riječ:

Vijećnik: Almir Babajić (SDP)   33. Sjednica, 18.02.2019
Upućeno: - Gradonačelniku Grada Zenice, Gospodinu Fuadu Kasumoviću - Službi za urbanizam, imovinsko-pravne, geodetske poslove i katastar nekretnina - Službi za boračko-invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti - JP za prostorno planiranje i uređenje grada Zenice - JP za upravljanje i održavanje sportskih terena Zenica Na osnovu prava iz Člana 10. Poslovnika o radu Gradskog vijeća Grada Zenice upućujem slijedeće vijećničko pitanje: U cilju obogaćenja turističke ponude Grada Zenice i pružanja našim sugrađanima bogatijeg sportsko-rektivnog sadržaja u gradu predlažem slijedeće inicijative: 1. Da Gradonačelniik Grada Zenice, Gospodin Fuad Kasumović pošalje pismo namjere stečajnom upravniku Željezare Zenica sa iskazanom zainteresovanošću Grada Zenice za parcelama koje pripadaju Željezari Zenica koja je dužna Gardu Zenici po osnovu KGZ i KN naknade 553,886,05 KM, i to za parcele : - k.č. 152/1, K.O. Doglodi, Odmaralište Bistričak, 6409 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 153, K.O. Doglodi, Odmaralište Bistričak, 4550 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1479, K.O. Topčić polje, Bistričak, 2215 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1476, K.O. Topčić polje, Bistričak, 753 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1475/1,K.O. Topčić polje, Bistričak, 17972 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1475/2,K.O. Topčić polje, Bistričak, 580 m2, u vlasništvu R.M.K.R.O. Željezare Zenica, - k.č. 1474 ,K.O. Topčić polje, Podlokve, 10616 m2, u vlasništvu Krivaja OUR Zavidovići, Šumarstvo - k.č. 154 , K.O. Doglodi , Bistričak, 3981 m2, u vlasništvu JP “ŠPD ZDK” Zavidovići I da na lokalitetu Bistričak renovira trenutni sportsko-turističko-rekreacioni kompleks u kojem bi građani Zenice mogli provoditi slobodno vrijeme. 2. Da Gradonačelniik Grada Zenice, Gospodin Fuad Kasumović pošalje pismo namjere JP Elektroprivreda BiH d.d. Sarajevo sa iskazanom zainteresovanošću Grada Zenice za parcelama koje pripadaju ovom preduzeću koja je dužna Gardu Zenici po osnovu KGZ i KN naknade 123.486 KM, i to za parcele : - k.č. 2177, 2178, 2179, 2176, 2175, 2174, 2152, 2168,2174, 2180, 2200, 2199, 2201, 2198, 2179, 2190, 2191, 2192, 2193/01, K.O. Perin Han, u vlasništvu JP Elektroprivreda BIH. I da na lokalitetu Mošćanice, na bazi javno-privatnog partnerstva napravi sportsko-turističko-rekreativni kompleks sa vještačkim jezerom. 3. Da JP za upravljanje i održavanje sportskih terena Zenica izradi studij/projekat izgradnje Ski staze na Smetovima. Obrazloženje: Tačka 1. i 2.: Grad Zenica preko dugovanja po osnovu KGZ i KN rente od Željezare Zenica i JP Elektroprivreda BiH može otkupiti po povoljnim uslovima dvije izuzetno atraktivne lokacije za izgradnju sportsko-turističko-rekreacionog kompleksa na Bistričaku i Mošćanici za građane Zenice. Bistričak je izletište koje je u vlasništvu Željezare Zenica. Dobro nam je poznato da je Željezara Zenica nažalost u stečaju i da će se njena imovina uskoro naći na tržištu. Grad Zenica ima priliku da preko dugovanja za KGZ i KN rentu otkupi ovo izuzetno atraktivno izletište koje su zeničani decenijama koristili kao svoje odmaralište. Ovo je odmaralište od poplava 2014. godine nažalost uništeno i ništa se nije uradilo na njegovoj adaptaciji. Šteta bi bilo da ga kupi privatnik, kao već neke parcele, i zatvori za javnu upotrebu! Jezero Mošćanica je vještačko jezero koje brojni zeničani već sada koriste za osvježenje u ljetnom period. Kompleks površinskog kopa pripada JP Elektroprivreda BiH, RMU Zenica, koji je dužan Gradu Zenici po osnovu KGZ i KN rente velike količine novca. Grad Zenica ima mogućnost da kroz kompenzaciju ovih naknada dobije ovo zemljište i na njemu napravi atraktivan turističko-rekretivni kompleks. Uz određena ulaganja na ovom lokalitetu bi se moglo napraviti prelijepo odmaralište uz odgovarajuće sadržaje (šadrvani, roštilji, igrališta za djecu, staze za šetanje i biciklizam). Tačka 3.: Svjedoci smo da su se u našoj blizini (Busovača), izgradila dva skijališta (Pridolci i Staje) dužine ne veće od 1100 m. Ova dva skijališta svakog vikenda, u zimskom period, privlače veliki broj skijaša i turista kako iz Zenice tako i iz okolnih mjesta. Pomenuta mjesta po svojoj geografskoj konfiguraciji i nadmorskoj visini su slični našem izletištu na Smetovima. Ukoliko bi JP za uređenje i održavanje sporstkih terena uspjelo izgraditi jednu ili dvije ovakve staze, uveliko bi povečalo atraktivnost i poboljšalo turistički sadržaj na Smetovima što bi povlačilo za sobom dodatne privredne pogodnosti za ovo izletište (ugostiteljstvo, hotelierstvo…). Zamislite noćno skijanje na Smetovina i izlazak iz maglovite kotline poslije radnog vremena. Da ne izgleda nemoguće i nerealno pokazali su nam na Stajama i Pridolcima u Busovači.
Odgovor:
Stručna služba Gradskog vijeća je predmetno pitanje uputila Službi za boračko - invalidsku i socijalnu zaštitu, stambene poslove i društvene djelatnosti: Dostavili ste nam pitanje što je na 33. sjednici Gradskog vijeća Zenica, održanoj 18.02.2019. godine, predložio vijećnik Almir Babajić. U vezi tog pitanja obavještavamo vas da sa stanovišta odgovornosti nismo nadležna služba. Stručna služba Gradskog vijeća je predmetno pitanje uputila Gradonačelniku (putem Službe kabineta Gradonačelnika), dosad nije bilo odgovora.


Gradski vijećnik upozorava na veliku opasnost i ugrožavanje života građana Zenice


Obzirom da sam se dvoumio oko samog naslova današnjeg teksta stavit ću u podnaslov i drugu opciju prema kojoj ćete možda  i naslutiti da nije tako ozbiljno kao što se na prvi pogled čini.  Međutim, ako nastavite sa čitanjem saznat ćete zašto sjednice Gradskog vijeća liče na cirkus.  

- Kako je „pukla tikva“ između članova zeničkog Nezavisnog bloka

Kako je pukla tikva između članova zeničkog Nezavisnog bloka najbolje ilustruje vijećnička inicijativa upućena nadležnoj Gradskoj službi na 35. sjednici, održanoj 24.04.2019. godine i naravno sam odgovor na tu inicijativu. Vjerovali ili NE, iako je pitanje nesuvislo, kada sve saberemo, pitanje i maratonski odgovor nadležne službe liči na komediju „Glup, gluplji“.

Vijećnik: Ekrem Tuka (SAMOSTALNI VIJEĆNIK)   35. Sjednica, 24.04.2019

Podnosim sljedeću vijećničku inicijativu: - Za hitne izmjene i dopunu procjene ugroženosti na području Grada Zenica kao i mjerama zaštite građana i materijalnih dobara. Obrazloženje: Građani Grada Zenice kao i šira javnost BiH je upoznata sa informacijom da je u Gradu Zenica otvoren jedan od najvećih terminala tečnih goriva na Balkanu. Ukupan kapacitet terminala je 13 miliona litara, od čega su četiri nadzemna rezervoara i 12 podzemnih. Terminali zauzimaju površinu 22. 00 m2, od čega se najveći dio površine sastoje od nadzemnih rezervoara (skladišta) i podzemnih rezervoara (skladišta) sa tečnim i veoma zapaljivim derivatima. Sve ovo u slučaju većih prirodnih i drugih katastrofa (požara, poplava, zemljotresa i dr.), može prouzrokovati veliku opasnost i uveliko ugroziti život građana Zenice pogotovo mještana Tetova, Gradišće, Graćanice i Banloza. Nadležna Služba do sada nije izradila procjenu ugroženosti grada, niti je istu dostavila Gradskom vijeću na razmatranje kako bi upoznali građane o opasnostima kao i predviđenim mjerama zaštite i spašavanja. Isto tako u završnoj fazi su radovi na izgradnji autoputa koji cijelom dužinom iz pravca Sarajeva prema Doboju prolazi kroz Grad Zenicu. Izgradnjom istog izgrađeno je više visokih mostova, tunela i usjeka koji prijete različitim vrstama opasnosti za građane Zenice pogotovo naselja Klopće, Babino, Pehare, Nemile i dr. U proteklom vremenu izgrađeno je još nekoliko objekata na području grada Zenica koji na određen način ugrožavaju bezbjednost i sigurnost građana. Imajući u vidu sve navedeno, predlažem da Služba civilne zaštite u što kračem roku izradi izmjene i dopune procjene ugroženosti grada Zenica sa navedenim opasnostima koje prijete građanima kao i mjerama zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara na području grada Zenica.

Odgovor:

Stručna služba Gradskog vijeća je predmetnu inicijativu uputila Službi civilne zaštite: Poštovani, Prema sadržaju vašeg dopisa i uzimajući u obzir sve ono što ste i kako ste u njemu naveli, što nas stavlja pred svršen čin i ne ostavlja nam nikakvog prostora ni za jednu drugu pretpostavku, a imajući uvidu i da se javno objavljuju svi ovakvi dokumenti, mi možemo jedino da konstatujemo da ste vi po vašem viđenju stvorili sebi utisak, odnosno impresije po kojima ste došli i do nekih vaših "novih spoznaja" zbog kojih ste jako zabrinuti, tako da se osjećate pozvanim da vi tu "vašu zabrinutost" pokušate prenijeti i na širu javnost, sa tendencijom da se na taj način,isključivo neopravdano i neargumentovano, unese apsolutno nepotreban nemir u javnosti, te ste se vi odlučili i da to u kratkim crtama elaborirate i iznesete kroz svoju stručnu elaboraciju i svoje viđenje, kako biste na taj načinširoj javnosti skrenuli pažnju na sve te, po vama, "nove opasnosti" koje prijete, a pri tome ujedno da im vi "ukažete" na "nestručnost", "nerad" i "nebrigu" institucije, uz pokušaj inputiranja optužbe na račun organa uprave, zaduženog za organizovanje i provođenje mjera ZiS, da ne radi dobro i odgovorno svoj posao. 

Dakle, u ovakvim slučajevima, prije svega,osjećajući se prozvanim, ali i pozvanim i odgovornim, prisiljeni smo adekvatno i odgovoriti, te adekvatno reagovariu cilju onemogućavanjada se na bilo kakav neutemeljen i neargumentovannačin u pitanje dovodi sigurnost naših građana, kao i da ih se ostavlja u neizvjesnosti i strepnji, odnosno pod dojmom i da institucija, Grad Zenica na čelu sa Gradonačelnikom, koja je i zadužena za organizaciju i provedbu mjera ZiS na svojoj teritoriji, nije sposobna i kompetentna da im osigura adekvatnu zaštitu, ili da se smatra nenadležnom, kao i da ne čini sve u cilju njihove adekvatne zaštite u skladu sa utvrđenim i propisanim nadležnostima i mjerama. Također, uz svo dužno poštovanje vama, uvaženi vijećniče, g-dine Ekreme Tuka, ali analizirajući sve vaše insinuacije uobličene kroz navode, tvrdnje, kao i optužbe, iznesene u toj, kako ste je vi nazvali, "inicijativi", te nakon i što se izvrši analizastvarnog stanja, odnosno notornih činjenica, jedino preostaje da se postave pitanja, a obzirom na sve nejasnoće,kako bi se na takav način i takvom "inicijativom" trebalo i moglo, i u kojem smislu, zaista i započeti nešto novo, a što već odavno nije započeto, odnosno šta bi se to novo takvom "inicijativom" i dobilo, a što već ne postoji, te i šta bi se novo obuhvatilo i utvrdilo,a što već nije vrlo jasno obuhvaćeno i utvrđeno i već uveliko funkcioniše i to po pitanju svega onoga što ste vi navodili. 
Prema tome mi smo dužni, u prvom redu, u cilju iznošenja stvarnog stanja i odbrane istine o stvarima koje tretirate, ali iu velikoj mjeri zbog izbjegavanja i sprječavanja dezavuiranja šire javnosti, da kroz naše izjašnjenje o takvoj "inicijativi" i svemu onome u njoj navedenoj, iznesemo činjenićno stanje i damo i određena argumentovana , ali i logićna, pojašnjenja potkrepljena notornim činjenicama, a uz to se i zahvaliti vama što ste nam omogućili priliku da u javnosti zajedničkipopulišemo i prikažemo značaj zaštite i spašavanja, ali ujedno i da mi pokažemonašu istinsku opredjeljenost ka apsolutnoj predanosti uprkos svim problemima i poteškoćama sa kojima se i susrećemo, gdje svojim ozbiljnim i odgovornim pristupom i stručnim znanjem našem građanstvu krajnje profesionalno, u skladu sa datim nam mogućnostima i ovlastimapo pitanjima zaštite i spašavanja naših građana, učinimo sve, kroz dozvoljene nam i utvrđene načine, kako bismo obezbjedili što je moguće viši i kvalitetniji stepen zaštite.
U nastavku ćemo se potruditi da i radi vas i radi šire javnosti budemo što eksplicitniji i jasniji, te i što je moguće kraći, u našim izjašnjenjima po svim tretiranim navodima i tvrdnjama iz dopisa "inicijativa", kako bismo ukazali na notorne činjenice i kako bismo našoj javnosti pokušali približiti i pojednostaviti određene stvari, ali i kako ne bismo našu javnost uskratili za bilo kakvu informaciju i pojašnjenje o opasnostima koje im prijete. Obzirom i da će "inicijativa" bit javno objavljena, mi ćemo se skoncentrisati na pojedine bitne dijelove, prvo, dio navoda iz "inicijative": „Građani Grada Zenice kao i šira javnost BiH je upoznata sainformacijom da je u Gradu Zenica otvoren jedan od najvećih terminala tečnih goriva na Balkanu“;drugo,dio navoda iz "inicijative": "Isto tako u zvršnoj fazi su radovi na izgradnji autoputa koji cijelom dužinom iz pravca Sarajeva prema Doboju prolazi kroz Grad Zenicu".

Kao prvo, oni nešto stariji građani našeg Grada Zenice to zasigurno pamte i znaju, ali za informaciju i onim mlađim populacijama, kao i onima koji su novopridošli u naš Grad Zenicu i koji su dobro došli, želimo da ih podsjetimo na notorne činjenice, a to je da su spomenuti terminali tu na istom mjestu i da oni tu egzistiraju već nešto višeod pola stoljeća, samo jeu međuvrmenu,kroz promjene društveno političkog uređenja države, došlo i do određenih promjeneu vlasničkim odnosima, tako i da su upravo ti isti terminali,ranije u bivšoj nam državi u vlasništvu nekadašnjeg "Balkanskog giganta", "Željezare Zenica",sada jednimdijelom u vlasništvu preduzeća "Hifa Group", a dok je nešto ranije slićna situacija realizovana i saonim drugim dijelom koji je sada u vlasništvu preduzeća "Mittal". 
Ono što je, uz tu notornu činjenicu, još jedna jako bitna činjenica, a vezana je za tu problematiku procjenjivanja opasnosti i obaveza i odgovornosti po tim pitanjima, kao i vezano za davanje odobrenja, saglasnosti i dozvola, jeste i to da su sve te stvari i mnogo ranijei bile tretirane Procjenom ugroženosti Grada Zenica. Međutim,kako smo spomenuli, izmjenama i svih predviđenih zakonskih i podzakonskih regula, mijenjanih i usklađivanih sa novim državnim uređenjem, sve te stvari su utvrđene, kao obaveza, za Federalni nivo i institucije na tom nivou, odnosno i za same vlasnike, ali dijelom i za kantonalni nivo i odgovarajuća ministarstva na tom nivou. 
Napominjemo i to da je bez obzira što ti subjekti, i sva pitanja vezana za njih po tom osnovu, jesu u isključivu nadležnost organa na višim nivoima, i što mi nemamou tom smislu naložene obaveze, našom procjenom su naravno ipak konstatovane i tretirane sve te eventualne prijetnje i načini djelovanjapo svim pitanjima i u našem okruženju. Isto tako,obzirom da postoji i obaveza usaglašavanja svih procjena i na svim nivoima, urađeni su i ti poslovi.Sve to skupa, uz niz različitih dokumenata, zakona i propisa, najeksplicitnije se tretira i predviđa utvrđenim zakonskim i podzakonskim odredbama iz oblasti zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara, po kojma smo svi dužni postupati, a od kojih se konkretnopodrazumijevaju, "Metodologija za izradu procjene ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća, koja se donosi na temelju utvrđenih odredbi Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, i koja se sastoji od općeg, posebnog dijela i zaključaka, a prema potrebi može imati i odgovarajuće priloge. Tim dokumentom su su vrlo jasno utvrđenisadržaj i postupak izrade kao i postupak razmatranja, usklađivanja, ažuriranja i čuvanja procjene ugroženosti na svim nivoima izrade procjene ugroženosti kada su u pitanju državne institucije,tako da smo mi ispoštovali sve naložene nam obaveze i u tom pogledu naša Procjena ugroženosti sve u potpunosti, ono što je tvrđeno i naloženo opštinama/gradovima, ispunjava i zadovoljava. 
Međutim mi želimo uz konstataciju tih činjenica, pobliže pojasniti i ukazati na ostale bitne činjenice, a vezano za naprijed navedeno i utvrđene obaveze za više nivoe vlasti, obzirom na subjekte koji su isključivo pod njihovom odgovornošću. Dakle, Metodologijom, a konkretno tačkom 7).alineja 1), za ove stvari koje smo pokušali ukratko i približiti, utvrđeno je šta se sve treba analizirati kroz opšti dio procjene,a koji većim dijelom tretira pitanja vezana za prirodno – geografska obilježja i podatke određenog područja i uslove (reljef, veličina, geološko –hidrološke, klimatske, seizmičke i dr.) te i njihov uticaj na pojave prirodnih i drugih nesreća, da bi se u nastavku alinejom 2), za Federaciju utvrdilo slijedeće: " u procjeni ugroženosti Federacije daju se osnovni pokazatelji o razmještaju gospodarskih i infrastrukturnih objekata od značaja za Federaciju (telekomunikacije, glavne putne i željezničke komunikacije, elektroprivredni objekti, glavni plinovod i drugi značajniji gospodarski objekti)" a alinejom 3),a za kanton: "u procjeni ugroženosti kantona daju se pokazatelji o razmještaju gospodarskih i infrastrukturnih objekata od značaja za kanton, kao što su: prometnice regionalnog značaja, vodovodna, kanalizacijska, plinska, telekomunikacijska i električna mreža i drugi gospodarski objekti od značaja za kanton". Nakon čega se onda, s tim u vezi, tačkom 8.,kroz posebni dio, utvrđuje za koje prirodne i druge nesreće se vrši analiza i procjena, tako da je utvrđeno alinejom 1), da su to poplave, potresi, klizanj tla, suša, etc...,a dok se alinejom 2), utvrđuje ono što je bitno za stvari oko terminala, između ostalog, "tehničko-tehnološke nesreće: veliki požari, rušenje ili prelijevanje brana na akumulacijama, ekspanzije i eksplozije plinova i opasnih materija, radioaktivno i drugo zagađivanje zraka, vode, zemljišta".Sve ovo isto važi i za drugi dio koji smo naveli iz "inicijative", ali koji se odnosi na navode o Autoputu, s tim i da je Vlada Federacije BiH osnovala preduzeće "Autoceste Federacije BiH", čime je dodatno utvrdila sve ono što je neophodno i utvrditi u svojim procjenama i njihovim procjenama, obzirom da su svi infrastrukturni objekti, Autoput – koridor Vc, kao i svi objekti koji su predviđeni na toj trasi,, baš kao i naprijed spominjani industrijski objekti, u isključivoj nadležnosti Federalne Vlade i kantonalnih ministarstava, odnosno kako smo spomenuli raznih agencija i preduzeća, te pod isključivo njihovim ingerencijama.Što se tiče naših obaveza, Grada Zenica, mi smo odavno imali sve to izanalizirano i izdefinisano, a što je i dalje aktivno,samo po pitanju Magistralnog puta M-17, te je sve također usklađeno i tretirano (građani ne traba da se plaše, pa kako se do sada, uvaženi vijećniče, sve to realizovalo i provodilo i nikada nije izostala niti jedna intervencija na M-17,bez obzira o čemu se radilo, a vjerujte neće ni ubuduće jer je sve to već odavno u funkciji, te je i logično da je neko predviđao i vršio pripreme za te stvari bez ikakvih inicijativa, jer postoje zakonske regulative).Ono što moramo još napomenuti, uz sve pobrojane činjenice, a kako naša javnost ne bi ostala dezinformisana obzirom na zanemarivanje notornih činjenica i niz netačnih navoda iz "inicijative" , jer po nama ne postoji i nikakav razuman osnov da se onako nešto tendenciozno netačno i neargumentovano javno iznosi dok se dobro i ne provjeri, to je da nije tačno i ono što se navodi: „isto tako u završnoj fazi su radovi na izgradnji autoputa koji cijelom dužinom iz pravca Sarajeva prema Doboju prolazi kroz Grad Zenicu“, gdje se još jednom potvrđuje da se izbacuju samo neke površne i po nam apstraktne stvari, te i gdje je očigledno, da se ne raspolaže adekvatnim informacijama i da se ne uvažavaju nikakve činjenice. Znači, prije svega, nije tačno da autoput cijelom dužinom, iz pravca Sarajeva prema Doboju, prolazi kroz Grad Zenicu, pa to je cca 250 kilometara, a uz to kamo sreće i da je u završnoj fazi.U isto vrijeme, ono čime se mi bavimo, uvaženi vijećniče treba da znate, se uveliko razlikuje od onoga čime se vi bavite,a tiče se istih tema i stvari, te u tom smislu mi ne govorimo svoja mišljanja i impresije nego kazujemo silom argumentata, iznoseći notorne činjenice, tako da upravo, za razliku od onoga što vi tvrdite i javno iznosite, one, te činjenice se vama suprostavljaju i govore da je Koridor „Vc“- Autocesta „Svilaj – Bijača“, predviđen u ukupnoj dužini 335kilometara, te da kao takav kroz teritorij Grada Zenica prolazi dužinom cca 25 kilometara, odnosno da skoro polovinom od toga zaobilazi Grad Zenicu (ZAOBILAZNICA).Konačno, treće, dio navoda iz "inicijative": "Nadležna služba do sada nije izradila procjenu ugroženosti grada, niti je istu dostavila Gradskom vijeću na razmatranje". Nadležna služba, Služba civilne zaštite, Procjenu ugroženosti područja Grada Zenica od prirodnih i drugih nesreća, koja je naravno u skladu sa utvrđenim odredbama donesena od strane ovlaštenog instituta (Gradonačelnika) posjeduje i čuva, na način kako je predviđeno, odnosno, utvrđeno i propisano.Procjena ugroženosti je otvoren dugoroćni strateškidokument, koji se čuva uz Plan zaštite, a kojem kao takvom strateškom otvorenom dokumentu i nije utvrđen period važenja ( u smislu od do) jer je predviđeno i utvrđeno da se on jednom donosi (otvoren). Naravno, uz to utvrđene su i sve ostale pojedinosti i procedure, a kojima se propisuje njena izrada (za izradu je neophodno formirati interesornu radnu grupu, komisiju koju formira Gradonačelnik, sastavljenu od niza stručnih lica – stručnjaka profesionalaca iz svih oblasti i resora, stručnih službi, javnih ustanova i institucija, privrednih subjekata etc..., a kako bi svi oni, svaki zasebno za svoju oblast, mogli adekvatno, strućno i profesionalno obraditi sve eventualne očekivane i predviđene prirodne i druge nesreće, po mjerama zaštite i spašavanja, te po tim osnovama donijeti i zaključke o poduzimanju svih neophodnih mjera i zadataka i pripremiti priloge po potrebi). Nakon svih tih aktivnosti, to se daje na razmatranje nadležnom Štabu cz, a u cilju sagledavanja, anliziranja i eventualno davanja nekih sugestija i mišljenja, te u konačnici upućivanja i predlaganja Gradonačelniku da se takva procjena, u određenoj formi, donese i usvoji. Također, uz način njene izrade, predviđeno je i praćenje stanja, s tim u vezi njena analiza i razmatranje, kao stalni koraci, zatim njeno usklađivanje, u našem slučaju sa višim nivoima vlasti, (naša procjena ugroženosti je išla na usklađivanje i zadovoljila sve kriterije, a isto tako je prošla reviziju inspekcijskog nadzornog organa, Fedralne uprave za inspekcijske poslove i Fedralne uprave cz, koji su ujedno i jedini ovlašteni instituti određeni za nadzor i reviziju, te su kao jedini kompetentni da po tom i takvim pitanjima mogu predlagati i davati ocjene, prijedloge, obrazloženje i upute). Što se tiče njenog ažuriranja i za to postoje utvrđene i jasne procedure, odnosno razlozi zbog kojih bi se eventualno i trebalo pristupiti tim poslovima, koji su isto tako složeni i detaljni baš kao i sama izrada, jer je i procedura slićna, a ona ne podrazumijeva i ne predviđa ovakve i slićne načine njene izmjene, a imajući u vidu i sam karakter i tip dokumenta, odnosno ono što se njime i analizira, to se radi samo u izuzetnim slučajevima koij podrazumijevaju neke drastićne morfološke, hidrološke i druge slićne promjene, kako bi se izvršilo prilagođavanje na takve stvari koje apsolutno i nikako nisu bile tretirane procjenama u ranijim periodima i za koje ne postoji nikakav odgovor, jer ih kao takvih nije ni bilo na tim prostorima.
Na kraju, a obzirom da po bilo kojem osnovu, vezano za sve segmente oko tog dokumenta procjene ugroženosti, apsolutno nije predviđena bilo kakva obaveza za Gradsko vijeće, odnosno uvažene vijećnike, kao ni obaveza Gradonačelniku, te se onda ona kao takva niti ne dostavlja Gradskom vijeću.Kada se na kraju sve sagleda, te i ukoliko sagledamo vaš interes i položaj, naš interes i položaj, te interes i položaj našeg građanstva, iskreno, nismo baš sigurni šta ste imali za cilj, odnosno šta ste pokušali postići podnošenjem ove "inicijative" koja je po nama, sem što je sama po sebi itekakokontradiktorna, nejasna i konfuzna, ali je na žalost i prepuna nepotrebnih i površnih informacija, kao i neargumentovanih tvrdnji i optužbi, a uz to definitivno ostaje nejasno i zbog čega ste svjesno zanemarili nas kao stručnu i nadležnu službu, odnosno kao jedino kompetentne i pozvane da vam po svim tim pitanjima pojasnimo stvari koja vas interesuju i koje vam očigledno nisu jasne, odnosno da vas informišemo i uputimo kroz ukazivanje na sve silne činjenicee koje ste vi zanemarili.Iskreno se nadamo da ćete nakon ovih naših stručnih pojašnjenja biti mnogo mirniji, kao i da ćete u nekim narednim slučajevima,o svemu onome što se tiče zaštite i spašavanja, do informacija i činjenica dolaziti na način kako je to i sasvim prirodno i logićno, te da ćete te stvari prvo sagledavati i utvrđivati sa nama, jer vam mi stojimo na raspolaganju, kao i svim našim građanima, te i nudimo svaku pomoć. 

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...