Federacija Bosne i Hercegovine uskoro će biti bogatija za nove kilometre autoputa na jednom od najvažnijih saobraćajnih pravaca u zemlji — između Zenice i Žepča. Riječ je o dionicama koje će značajno skratiti i olakšati putovanje između Sarajeva i sjevera zemlje, što će posebno osjetiti svakodnevni putnici i privreda.
Prema ranijim najavama iz preduzeća “Autoceste FBiH”, u oktobru bi u promet trebale biti puštene dvije ključne dionice — Poprikuše – Nemila i dio susjedne trase Nemila – Vranduk, ukupne dužine nešto više od 11 kilometara, u sklopu Koridora 5C.
Dionica Poprikuše – Nemila duga je 5,5 kilometara i prolazi kroz zahtjevan teren između Zenice i Žepča. Najveći infrastrukturni objekt na ovoj dionici je tunel Bosna, dug 3,6 kilometara, koji je ujedno i najduži cestovni tunel u BiH. Ovaj tunel, ranije poznat pod imenom Golubinja, u potpunosti će izmjestiti saobraćaj iz uskog i opasnog kanjona rijeke Bosne, čime se skraćuje putovanje i povećava sigurnost vozača.
Pored tunela, izgrađeni su brojni mostovi i vijadukti, uključujući Golubinju, Željeznicu i Kovaniće, kao i petlju i odmorište Golubinja. Više od 80 posto trase čine objekti, što ovu dionicu svrstava među tehnički najzahtjevnije na čitavom Koridoru 5C.
Istovremeno, na dionici Nemila – Vranduk od 6,2 kilometra, radovi su u završnoj fazi. Na prvoj sekciji, koja obuhvata oko dvije trećine trase, završni radovi i tehnički prijem očekuju se do kraja mjeseca. Ako sve bude teklo prema planu, ovaj dio biće otvoren zajedno sa dionicom Poprikuše – Nemila do kraja oktobra.
Otvaranje novih kilometara autoputa predstavlja važan iskorak ka modernizaciji saobraćajne mreže u BiH. Osim kraćeg i sigurnijeg putovanja, projekat donosi i niz ekonomskih koristi – bolju povezanost industrijskih zona, lakši pristup tržištima, kao i jačanje turizma i investicija.
Očekuje se da će završetkom ovih radova Bosna i Hercegovina biti još jedan korak bliže potpunom povezivanju juga i sjevera zemlje modernim autoputevima, čime se stvaraju preduslovi za dugoročni ekonomski rast i snažniju integraciju s evropskom transportnom mrežom.
GlobalBH
 
 
 
Nema komentara:
Objavi komentar