Revizije info, specijalizovani news portal fokusiran je na temu revizije, odnosno kontrole utroška javnog novca i rada javnih ustanova i firmi u skladu sa zakonom.
Osnivač Portala su Centri civilnih inicijativa (CCI), koji, uz finansijsku podršku Švedske agencije za međunarodni razvoj i saradnju (Sida) i Ambasade Švedske u BiH, provode projekat „Efikasnija javna revizija za smanjenje korupcije u Bosni i Hercegovini“.
Između ostalih, ovaj portal navodi da je u Izvještaju o finansijskoj reviziji budžeta Grada Zenica za 2018. godinu prekršeno više zakona i podzakonskih akata.
Prekršeni su:
Zakon o budžetima u Federaciji BiH
Zakon o doprinosima
Zakon o finansijskom upravljanju i kontroli u javnom sektoru u FBiH
Zakon o javnim nabavkama FBiH
Zakon o porezu na dohodak
Zakon o računovodstvu i reviziji u FBiH
Odluka o izvršavanju Budžeta Grada Zenica za 2018. godinu
Pravilnik o knjigovodstvu budžeta u FBiH
Pravilnik o načinu obračunavanja i uplate doprinosa
Pravilnik o primjeni Zakona o porezu na dohodak Pravilnik o provođenju finansijskog upravljanja i kontrole u javnom sektoru u FBiH
Računovodstvene politike za federalne budžetske korisnike i Trezor
Uredba o računovodstvu budžeta u FBiH
Prema Izvještaju o finansijskoj reviziji budžeta Grada Zenica za 2018. godinu koji je sačinio Ured za reviziju Federacije BiH ustanovljeno je slijedeće:
Ukupne obaveze po pravomoćnim sudskim presudama u iznosu od 1.617.719 KM, kao i obaveze po tom osnovu za 2018. godinu u iznosu od 122.001 KM, nisu iskazane na propisanim bilansnim pozicijama rashoda i obaveza, a što nije u skladu sa članom 76. Zakona o budžetima u FBiH, radi čega za te iznose ne možemo potvrditi ukupno iskazani višak prihoda nad rashodima i finansijski rezultat za 2018. godinu (tačke 6.1.3 i 6.2.4 Izvještaja).
Ugovori o obavljanju komunalnih djelatnosti u vrijednosti od 1.268.940 KM zaključeni su bez provođenja postupaka i procedura odabira najpovoljnijih ponuđača, što nije u skladu sa članom 25. Odluke o izvršavanju Budžeta Grada Zenica za 2018. godinu i Zakonom o javnim nabavkama. Prilikom izbora najpovoljnijih ponuđača za nabavku stalnih sredstava, postupci su nastavljani i u slučajevima kada su sve formalno ispravne ponude u znatnoj mjeri premašivale procijenjene vrijednosti nabavke, iako je Grad, kao ugovorni organ, shodno članu 69. tačka (2) Zakona o javnim nabavkama, bio obavezan iste poništiti, radi čega ne možemo potvrditi da je osigurano racionalno i efikasno raspolaganje budžetskim sredstvima (tačka 7. Izvještaja).
Nije proveden cjelovit popis stalnih sredstava, potraživanja i obaveza, te samim tim nije izvršeno usaglašavanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem utvrđenim popisom, kako je to predviđeno odredbama članova 25. i 28. Zakona o računovodstvu i reviziji u FBiH, člana 18. Uredbe o računovodstvu budžeta u FBiH i članova od 67. do 69. Pravilnika o knjigovodstvu budžeta u FBiH (tačka 6.2.6 Izvještaja).
Obaveze po osnovu garancija za nenaplaćena potraživanja za odvoz smeća od građana u iznosu od 262.000 KM priznate su bez odgovarajućeg dokaza o tome da su od strane izvršioca usluga poduzete sve raspoložive mjere u cilju naplate potraživanja po osnovu usluge odvoza smeća, kako je definisano članom 10. Ugovora o obavljanju komunalnih djelatnosti i bez validne knjigovodstvene dokumentacije koja bi potvrdila stanje nenaplaćenih usluga, a što nije u skladu sa članom 21. Zakona o računovodstvu i reviziji u FBiH i članom 12. Uredbe o računovodstvu budžeta u FBiH (tačka 6.1.2.2 Izvještaja).
Podsjetimo, deseta sjednica Gradskog vijeća Zenica naprasno je prekinuta, nakon što je dosadašnji predsjedavajući Gradskog vijeća Zenica Almir Babajić podnio ostavku.
Nema komentara:
Objavi komentar