Ibrahim Emić o dupljacima, šupljacima i polovnim autobusima od 18 metara....
U Zenici do pedeset osme godine prošloga vijeka , na ulicama su se mogli vidjeti kamioni koji su vršili prijevoz putnika, a posebno radnika ŽZ. Na karoseriji kamiona, uredno poredane klupe, u slučaju kiše i cerada, sve je to bilo standardom onoga doba. Onda, tačno prije šezdeset godina , osnova se preduzeće Zenicatrans, u Zenicu dođoše i prvi autobusi. FAP, TAM, autobusi domaće proizvodnje dobiše svoju liniju, baš kao što je danas čuvena linija Kanal-Bolnica. Startanje autobusa na kurblu, mehanički pokazivači pravca koji su iskakali iz svog ležišta kada je trebalo skrenuti lijevo ili desno, s pravca ili s puta, ili ostati u centru, sve je to bila novina za Zeničane i Zenicu. Od Crkvica, preko drvenog mosta, kroz Londžu pa kroz čaršiju, onda na Carini desno sve do nekadašnje pekare i istom rutom nazad. Grad užurbano napreduje reklo bi se brzinom ovih autobusa pred kojima se također užurbano sklanjaju pješaci oko NAME. Dođoše šezdesete godine i negdje njihovom sredinom Zenicatrans nabavi NOVE autobuse. Dugački 18.metara, zglobni, dupli, harmonika-dupljaci kako ih narod popularno nazva.
Zlatno doba za Zenicu, načelnik među vodećim načelnicima u YU, sa njim i direktori JP. Veliki stručnjaci sa ambicijama ka prosperitetu Zenice. Metalno, KPD, Grijanje, Banka, Zenicatrans....Metalno pravi mostove, Grijanje radi odlično, Banka daje građanima povoljne potrošačke kredite, čak organizuje i međunarodne moto trke kroz Zenicu, a Zenicatrans? Vozači u plavim uniformama, sve besprijekorno funkcioniše, otvaraju se nove linije, Zenica ide samo pravo ne skrećući ni lijevo ni desno, razvijajući se dalje od centra i brže od ovih ,,dupljaka". I onda šok za Zenicu. Stručnjaci, direktori JP bivaju zatvoreni. Naša riječ piše, - Polovni autobusi uvezeni, ofarbani i....I to oni od 18.metara. Zatvoren i direktor Zenicatransa. Direktor u zatvor a autobusi i dalje ostadoše na ulicama Zenice. Dugo su još prevozili putnike na liniji Kanal-Bolnica. Sedamdesetih se pravi industrijska stanica na kapiji jedan željezare samo za prijevoz željezarinih radnika. Čak do Maglaja, Kiseljaka, Visokog. Na glavnoj stanici, modernog izgleda, pored restorana na spratu, u pravcu perona rade i uslužne i trgovačke radnje. Zenicatrans posjeduje svoje radionice i svoju servisnu službu.
A danas? Aktuelan je uvoz polovnih autobusa za Zenicatrans. Aktuelna je i cijena , a i dužina im je kažu 18.metara. Kažu moći će se voziti samo po gradu, zbog njihove dužine od 18.metara. Šta znaju djeca šta je 18.metara? Troše dizel gorivo, kud baš po gradu, a usta su nam bila puna ekologije, sada se ekologija spomene samo u slučaju saopštenja Mittala. Kažu da se na zapadu plaća poseban porez na potrošače dizel goriva, kažu da je ta stavka povelika. Cijena autobusa je zanemarljiva. Ako se nešto i ,,fulalo" vrijede na vagi toliko. Kada se za polovno vozilo dobije 300-400. KM , može se i za autobus dobiti 14-15. hiljada koliko su i plaćeni. Ako nisu vrijedni jesu teški, ipak su 18.metara dugački...
Bila je ideja prvog Zeničkog Gradonačelnika da se autobusi uvežu sa žicama, dakle na električni pogon, na trole, baš zbog te zaboravljene riječi ekologija ali dolaskom na vlast nove administracije dođoše i nove ideje. Sa novom ekipom mladih, sposobnih kadrova Gradska administracija zajedno sa mladima iz Gradskog vijeća, suviše naglo hrle ka progresu Grada Zenice, zanemarujući ono iskustveno što im pored njihove teorije nedostaje. Kao što se ni jedna porodica ne može skućiti za 4.godine, ne mogu se ni Gradski problemi rješavati nekakvim odlukama, rebalansom budžeta, nametom na vilajet. Sve ostalo je naučna fantastika, Muad Dib i njegova Duna. Dva po dva autobusa, sa licencom, na ekološki pogon jer Zenici to treba kao što treba i Gradonačelniku, Vijećnicima GV, direktoru JP Zenicatrans koji danas slavi 60.godina postojanja, kao što je trebalo i direktoru šezdesetih godina ali je požurio da nabavi polovne ,,dupljake". A do tada je živio na visokoj nozi!!!
utorak, 14. kolovoza 2018.
ponedjeljak, 13. kolovoza 2018.
Boris Britvar, u razgovoru s 32.vijećnikom
Za blog 32.vijećnik govori Boris Britvar, nositelj liste za Parlament Federacije BiH ispred „Naše stranke“ Zenica, rođen u Zenici 1959. godine završio Arhitektonski fakultet u Sarajevu. Nakon završetka fakulteta 1984. godine, zaposlio se u Željezari Zenica, kao stipendista, a od 1989. godine pokrenuo privatni biznis što traje do danas. U periodu od 2000.-2001. godine, obavljao funkciju Pomoćnika načelnika za urbanizam, a 2001.-2002. godine imenovan na dužnost Zamjenika federalnog ministra za prostorno uređenje i zaštitu okoliša.
32. vijećnik: Vaše učešće u društvenom životu grada?
32. vijećnik: obavljali ste funkciju Pomoćnika
načelnika za urbanizam, i obnašali dužnost Zamjenika federalnog ministra za
prostorno uređenje i zaštitu okoliša. Što ste uradili za naš grad dok ste bili
na tim funkcijama?
Mislim da sam u periodu rada u
državnoj upravi dao svoj skromni doprinos Zenici kroz sljedeće projekte:
1.
Radna
zona Zenica 1
2.
Radna
zona Pečuj
Zajedno sa g. Zakirom Pašalićem pokrenuo sam projekat Radne zone Pečuj, koja je tada bila u ingerencijama Zenicatransa, ali smo to zemljište, uz podršku Gradskog vijeća, uspijeli prenijeti u vlasništvo grada. Nakon objavljenog tendera za ustupanje zemljišta privrednim subjektima potpisan je Ugovor sa pet zeničkih preduzeća koja i danas egzistiraju na tom prostoru.
3.
Regionalna
deponija "Mošćanica"
4.
Vodovod
Zenica- izvorište Krušćica
Donošenjem Zakona o koncesijama 2002 godine, postojala
je realna opasnost da izvorište Krušćica pređe na upravljanje gradu Vitezu. U
saradnji sa tadašnjim direktorom ViK-a g. Ismetom Jašićem uspjeli smo riješiti
pitanje upravljanja izvorištem Krušćica u korist grada Zenice do 2042.
godine.
5.
Dom
armije-Preporod
Dom armije je prvi objekat vojne imovine koji je
legalno prenesen u vlasništvo nekog grada u BiH. Danas sam slobodan da kažem,
da sam na temelju prijateljstva sa tadašnjim kolegom u Vladi, ministrom
odbrane, g. Mijom Anićem, uspio u realizaciji projekta da se tadašnji objekat
"Dom armije" ustupi Općini Zenica u cilju obezbjeđivanja prostora za
Udruženje građana "Preporod".
To su projekti na kojima sam radio kao državni
službenik, a cijenim da sam i kao arhitekta, kroz projekte koje sam radio, dao
svoj doprinos za bolji izgled našeg grada.
32. vijećnik: šta je osim Strategije zbrinjavanja krutog otpada i deponije „Mošćanica“ obilježilo Vaš rad u Vladi FBiH?
Najznačajnijim smatram svoje učešće u radu na pripremi i donošenju važnih zakona za Federaciju BiH, kao što su:
– Zakon o prostornom planiranju FBiH
– Zakon o koncesijama FBiH
– Set zakona o zaštiti okoliša FBiH, zaštita zraka, zaštita prirode, upravljanje otpadom
32. vijecnik; na kojim projektima ste radili u periodu rata
32. vijećnik: šta je osim Strategije zbrinjavanja krutog otpada i deponije „Mošćanica“ obilježilo Vaš rad u Vladi FBiH?
Najznačajnijim smatram svoje učešće u radu na pripremi i donošenju važnih zakona za Federaciju BiH, kao što su:
– Zakon o prostornom planiranju FBiH
– Zakon o koncesijama FBiH
– Set zakona o zaštiti okoliša FBiH, zaštita zraka, zaštita prirode, upravljanje otpadom
32. vijecnik; na kojim projektima ste radili u periodu rata
Najznačajniji projekat u okviru aktivnosti Umcora u Zenici je bio završetak novog krila Stacionara za potrebe rehabilitacije ranjenika i izbjeglica.Osim toga radio sam na završetku 76 stanova u zgradi Solidarnosti u Babinoj rijeci,rekonstrukciji Kasine 1i5 za smještaj izbjeglica i drugim.
32. vijećnik: kako Vi, sa arhitektonsko-urbanističkog
stanovišta vidite Grad?
Pokušat ću reći nešto o našem gradu sa arhitektonsko-urbanističkog stanovišta koje u svakom slučaju ima svoje dobre i loše strane. Zeničani prije svega moraju uzeti u obzir dvije važne činjenice koje nam je dala priroda, a to su da mi imamo samo tri ulice koje se zovu rijeka Bosna, Kočeva i Babina rijeka i da se nalazimo u kotlini koja svojom konfiguracijom determinira razvoj našeg grada, te iz tog razloga moramo posvetiti posebnu pažnju prostornom planiranju i upravljanju gradskim zemljištem. Zenica, u biti, ima ispravnu urbanističku postavku koju smo naslijedili, a što možemo zahvaliti našim sugrađanima, priznatim arhitektima, koji više nisu među nama, a to su Karlo Kužatko, Juraj Neidhardt i Mugdim Čukle, koji su pozicioniranjem Bulevara i Rekreacione zone „Kamberovića polje“ uz rijeku Bosnu, trajno usmjerili koncepciju razvoja Zenice.
Prije posljednjeg rata u našem gradu je napravljen nonsens sa aspekta prostornog uređenja, a to je izgradnja "Kineskog zida", što je predmet izučavanja na fakultetima ali kao primjer "kako ne treba". I taj projekat je nekada odobrila neka stručna komisija, nacrtali su ga arhitekti, a današnje generacije trpe posljedice, tako da moramo shvatiti i naučiti da su greške u urbanizmu jako skupe. Ne ulazeći u diskusiju o arhitektonskom oblikovanju pojedinih objekata, otvoreno je pitanje pojedinih intervencija u prostoru, kao npr. izgradnja hotela i tržnog centra u rekreacionoj zoni uključujući i segment teškog saobraćaja vezanog za ovu djelatnost, što je takođe nonsens bez presedana. U 21 stoljeću kada se svi gradovi u svijetu bore za zelene zone i izmještanje saobraćaja van gradske jezgre, mi zbog apsurdnih razloga uništavamo rekreacionu zonu i uvodimo šlepere u srce grada. Neplanska urbanizacija Kamberovića ravni je u svakom smislu dvojbena kao i sustavno uništavanje Kamberovića padine, kao jedinstvenog primjera prostora za rezidencijalnu gradnju koja je definitivno degradirana neplanskom gradnjom. Sa stručnog aspekta nije prihvatljiva činjenica da se centar grada u današnje vrijeme urbanizira na principu dogradnji i nadogradnji objekata, a sve uz odobrenje Gradske uprave.
Sigurno je da pojedinačnim intervencijama u prostoru, ne možemo biti zadovoljni obzirom na stihijski pristup gradnji, pa sam slobodan reći da su gradove BiH rušile granate, a danas se to čini olovkama u rukama arhitekata i njihovih investitora uz nezakonita odobrenja Gradske uprave.
Bez obzira na počinjene greške, smatram da Zenica još uvijek ima šansu da odgovornim urbanističkim planiranjem razvoja postane respektabilan grad. Često se koristim primjerom da je i Manhattan, kao najpoznatije svjetsko središte, nekada davno izgledao kao naš centar grada, ali je stručnim planskim intervencijama postao to što je. Zašto i mi ne bi mogli razmišljati i raditi na taj način. Cijenim da je u narednom periodu neophodno pristupiti obezbjeđenju novih prostora za razvoj grada, a to prije svega mislim na Garnizon i KPD Zenica. Poznato je da se Garnizon ne nalazi na spisku 57 objekata perspektivne vojne imovine u BiH, te je moguće pokrenuti proceduru vraćanja tog zemljišta u vlasništvo Grada. Ako govorimo o KPD Zenica, smatram da takav objekat može biti bilo gdje van grada, te bi i za ovaj lokalitet trebalo pokrenuti proceduru za oslobađanje prostora i početak gradnje stambenih objekata za mlade uključujući i rješavanje akutnog rješenja parkiranja na Mokušnicama. Moramo dobro razmisliti o trenutno nekontrolisanoj prodaji gradskog zemljišta jer je to naš dug prema budućim geberacijama. Planskom i društveno odgovornom urbanizacijom sigurno možemo pozitivno promjeniti sliku grada, a pojedinačne tačkaste intervencije koje se danas praktikuju nas vode u prošlost, a ne u budućnost.
Vjerujem da će doći vrijeme da svaki stanovnik Zenice počne gledati grad kao svoju kuću, zato što grad u biti i jeste jedna velika kuća u kojoj svi zajedno živimo i dijelimo ono što smo u njoj napravili.
Prije posljednjeg rata u našem gradu je napravljen nonsens sa aspekta prostornog uređenja, a to je izgradnja "Kineskog zida", što je predmet izučavanja na fakultetima ali kao primjer "kako ne treba". I taj projekat je nekada odobrila neka stručna komisija, nacrtali su ga arhitekti, a današnje generacije trpe posljedice, tako da moramo shvatiti i naučiti da su greške u urbanizmu jako skupe. Ne ulazeći u diskusiju o arhitektonskom oblikovanju pojedinih objekata, otvoreno je pitanje pojedinih intervencija u prostoru, kao npr. izgradnja hotela i tržnog centra u rekreacionoj zoni uključujući i segment teškog saobraćaja vezanog za ovu djelatnost, što je takođe nonsens bez presedana. U 21 stoljeću kada se svi gradovi u svijetu bore za zelene zone i izmještanje saobraćaja van gradske jezgre, mi zbog apsurdnih razloga uništavamo rekreacionu zonu i uvodimo šlepere u srce grada. Neplanska urbanizacija Kamberovića ravni je u svakom smislu dvojbena kao i sustavno uništavanje Kamberovića padine, kao jedinstvenog primjera prostora za rezidencijalnu gradnju koja je definitivno degradirana neplanskom gradnjom. Sa stručnog aspekta nije prihvatljiva činjenica da se centar grada u današnje vrijeme urbanizira na principu dogradnji i nadogradnji objekata, a sve uz odobrenje Gradske uprave.
Sigurno je da pojedinačnim intervencijama u prostoru, ne možemo biti zadovoljni obzirom na stihijski pristup gradnji, pa sam slobodan reći da su gradove BiH rušile granate, a danas se to čini olovkama u rukama arhitekata i njihovih investitora uz nezakonita odobrenja Gradske uprave.
Bez obzira na počinjene greške, smatram da Zenica još uvijek ima šansu da odgovornim urbanističkim planiranjem razvoja postane respektabilan grad. Često se koristim primjerom da je i Manhattan, kao najpoznatije svjetsko središte, nekada davno izgledao kao naš centar grada, ali je stručnim planskim intervencijama postao to što je. Zašto i mi ne bi mogli razmišljati i raditi na taj način. Cijenim da je u narednom periodu neophodno pristupiti obezbjeđenju novih prostora za razvoj grada, a to prije svega mislim na Garnizon i KPD Zenica. Poznato je da se Garnizon ne nalazi na spisku 57 objekata perspektivne vojne imovine u BiH, te je moguće pokrenuti proceduru vraćanja tog zemljišta u vlasništvo Grada. Ako govorimo o KPD Zenica, smatram da takav objekat može biti bilo gdje van grada, te bi i za ovaj lokalitet trebalo pokrenuti proceduru za oslobađanje prostora i početak gradnje stambenih objekata za mlade uključujući i rješavanje akutnog rješenja parkiranja na Mokušnicama. Moramo dobro razmisliti o trenutno nekontrolisanoj prodaji gradskog zemljišta jer je to naš dug prema budućim geberacijama. Planskom i društveno odgovornom urbanizacijom sigurno možemo pozitivno promjeniti sliku grada, a pojedinačne tačkaste intervencije koje se danas praktikuju nas vode u prošlost, a ne u budućnost.
Vjerujem da će doći vrijeme da svaki stanovnik Zenice počne gledati grad kao svoju kuću, zato što grad u biti i jeste jedna velika kuća u kojoj svi zajedno živimo i dijelimo ono što smo u njoj napravili.
32 vijećnik; šta nam možete reći o aerozagađenju ili je zabranjeno o tome
govoriti?
32.vijećnik; ukratko Vaše mišljenje o zeničkim gradonačelnicima
Ne bih mogao govoriti o gradonačelnicima, ali bi mogao nešto reći o tome što su uradili.
G.Besim Spahić i g.Ferid Alić, koliko znam, nisu nakon rata uradili ništa što bi bilo vrijedno pomena, a to je možda i dobro jer nisu ništa ni pokvarili.
G. Zakir Pašalić je došao na mjesto gradonačelnika u trenutku kada je općinski budžet bio u potpunom kolapsu, a grad opterećen sa 25.000 izbjeglica i problemom povrata 6.000 stanova. Tadašnji budžet je bio 13.500.000,00 KM, a minus je iznosio cca 6.000.000,00 KM, tako da je on većinu svog mandata utrošio na sanaciju budžeta, ali ipak u njegovom mandatu su se desile neke važne stvari za grad. Riješeno je pitanje Regionalne deponije, formirana je Radna zona Zenica i Radna zona Pečuj, pokrenute su aktivnosti na projektu Plava voda, raspisan je prvi tender za realizaciju projekta Sportski centar Kamberovića polje itd. Na žalost, građani nisu prepoznali njegov rad, a drugi su njegove zasluge pripisali sebi.
Kada je riječ o g. Huseinu Smajloviću, cijenim da se radi o poštenom i vrijednom čovjeku, koji je volio Zenicu, ali se nadam da će doći vrijeme kada ćemo hladne glave razgovarati o kvalitetu i posljedicama projekata koji su realizovani u njegovo vrijeme. Otvoreno je pitanje što se desilo na Kamberovića polju ? Da li smo trebali dovesti šlepere u rekreativnu zonu koja je zeleni biser kakav ima malo koji grad u bivšoj državi, pa i šire, i da li smo trebali asfaltirati četvrtinu Kamberovića polja. GGM je donio određeno prometno rasterećenje ali smo u taj projekat ušli prebrzo, obzirom da nije riješeno pitanje stacionarnog saobraćaja i servisnih saobraćajnica, što bi trebalo biti uvjet za realizaciju ovako važnog infrastrukturnog objekta. Osim toga ovu saobraćajnicu je trebao finansirati Kanton, a Grad je to uradio putem komercijalnog kredita koji će biti značajno opterećenje u budućnosti, a posebno iz razloga što još uvijek nije poznato koliko je koštao ovaj projekat.
G. Fuad Kasumović je, koliko ja vidim, dvije godine potrošio na kladionice, gradsku kafanu i rasprodaju gradskog građevinskog zemljišta, tako da ne mogu nešto reći o rezultatima njegovog rada, osim da je jako dobar organizator kulturno-umjetničkih priredbi.
32 vijećnik; šta mislite o gradonačelnikovoj vječnoj temi-kladionice?
Mislim da je jedna obična Odluka koja je donesena na prijedlog gradonačelnika, a kakvih grad u godinu dana donese na stotine, bez ikakvog razloga pretvorena u dramu. Gradsko vijeće je, na prijedlog gradonačelnika, donijelo Odluku o povećanju taksi za mnoga preduzeća, pa tako i za kladionice. Obzirom da je gradonačelnik izvršni organ Grada, koji je zadužen za sprovođenje odluka Gradskog vijeća, smatram da je on to trebao riješiti u okviru svog redovnog radnog vremena i jednostavno izvijestiti vijećnike i građane o tome šta je uradio, ali kao što svi znamo, o tome se priča skoro dvije godine, a gradonačelnik po tom pitanju nije uradio ništa. Zašto je to tako, građani trebaju pitati gradonačelnika, obzirom da za to uredno prima plaću.
32.vijećnik; Po čemu je Naša stranka drukčija od ostalih? U poslednje vrijeme, a naročito nakon poslednje sjednice Gradskog vijeća, označena je kao stranka koja se stavila na
stranu SDA kao i svi oni koji ne misle kao oni. Što mislite, da li će poslije Sanje Renić, kojoj su
stavili metu na leđa i Boris biti označen kao Sda-ovac?
Nadam se da će građani prihvatiti da sve što radi naša Sanja Renić nije usmjereno protiv Gradske uprave ili bilo koga personalno,nego da je prioritetni cilj zaštita interesa malog čovjeka,što i jeste uloga gradskih vijećnika. Insistiranje na različitostima, što svakodnevno čujemo od političara, u biti predstavlja rušenje osnovnih civilizacijskih normi u cilju stvaranja opće anarhije. Mislim da ljudi imaju mnogo više zajedničkog nego različitog, te pozivam građane Zenice da počnu razmišljati o ljudima koji ih spajaju, a ne o onima koji ih razdvajaju, bez obzira kojoj političkoj ili nacionalnoj grupi pripadaju. Nadam se da je došlo vrijeme da prestanemo funkcionirati na principima tipa "što veća laž, to više ljudi u nju vjeruje" i da počnemo poštovati zakone BiH. Ako se trebamo dijeliti predlažem da se dijelimo na one koji su za zakon i one koji su protiv zakona. Građani Bosne i Hercegovine su prošli mnoge patnje i stradanja suprotno svim civilizacijskim normama i zakonima a danas ih ubija korupcija i kriminal što će nadam se biti kažnjeno kako bi ova zemlja počela živjeti normalno. Možda nekima izgleda nemoguće ali ja vjerujem u pobjedu protiv kriminala i korupcije. Cijenim da Zenica ima dovoljno mladih stručnih ljudi koji svojom pozitivnom energijom i borbom za poštivanje zakona BiH mogu donijeti bolje sutra našem gradu.
Vrijeme je za nove ljude i politiku čistog obraza, otvorene ruke i zajedništva.
Nadam se da će građani prihvatiti da sve što radi naša Sanja Renić nije usmjereno protiv Gradske uprave ili bilo koga personalno,nego da je prioritetni cilj zaštita interesa malog čovjeka,što i jeste uloga gradskih vijećnika. Insistiranje na različitostima, što svakodnevno čujemo od političara, u biti predstavlja rušenje osnovnih civilizacijskih normi u cilju stvaranja opće anarhije. Mislim da ljudi imaju mnogo više zajedničkog nego različitog, te pozivam građane Zenice da počnu razmišljati o ljudima koji ih spajaju, a ne o onima koji ih razdvajaju, bez obzira kojoj političkoj ili nacionalnoj grupi pripadaju. Nadam se da je došlo vrijeme da prestanemo funkcionirati na principima tipa "što veća laž, to više ljudi u nju vjeruje" i da počnemo poštovati zakone BiH. Ako se trebamo dijeliti predlažem da se dijelimo na one koji su za zakon i one koji su protiv zakona. Građani Bosne i Hercegovine su prošli mnoge patnje i stradanja suprotno svim civilizacijskim normama i zakonima a danas ih ubija korupcija i kriminal što će nadam se biti kažnjeno kako bi ova zemlja počela živjeti normalno. Možda nekima izgleda nemoguće ali ja vjerujem u pobjedu protiv kriminala i korupcije. Cijenim da Zenica ima dovoljno mladih stručnih ljudi koji svojom pozitivnom energijom i borbom za poštivanje zakona BiH mogu donijeti bolje sutra našem gradu.
Vrijeme je za nove ljude i politiku čistog obraza, otvorene ruke i zajedništva.
subota, 11. kolovoza 2018.
Gradska uprava poziva Našu stranku na "primirje"!?
Gradski odbor Naše stranke Zenica dobio je poziv za sastanak od gradonačelnika Fuada Kasumovića glede aktuelne situacije. "Naša stranka se rado odazvala pozivu",javljaju iz Gradskog odbora.
- Sastanak s gradonačelnikom Kasumovićem je planiran za ponedjeljak, 13. 08. 2018. godine. S tim u vezi, Naša stranka će u ponedjeljak, 13.08. održati konferenciju za medije s početkom u 15 sati. Konferenciji će prisustvovati i predsjednik Naše stranke Predrag Kojović te potpredsjednik Edin Forto.
Press konferencija će se održati u prostorijama Naše stranke u zgradi Lamele javljaju iz Glavnog odbora.
Ničija nije do zore gorila.... Gradska uprava ponizno moli Gradski odbor "Naše stranke" da spuste loptu i da se odazovu sastanku!
Ostaje nam da vidimo da li će pobijediti zakon BiH ili zakon lokalnih moćnika, te da li će Naša Stranka prihvatiti da se njihova vijećnica naziva čobanom i da joj se u dnevno političke svrhe spominje pokojni otac.
Sama činjenica da na sastanak iz Sarajeva dolazi i predsjednik stranke Peđa Kojović govori da se radi o nečem ozbiljnom pa se pretpostavlja da je u pitanju tema OPOZIV.
32 vijećnik se nada da će konačno neko stati u kraj nezakonitom radu Gradske uprave o čemu govorim zadnjih 6 godina.
Građani Zenice očekuju da će NS ustrajati u svojim principijelnim stavovima u interesu zastite građana i integriteta Gradskog vijeća, a posebno kada je riječ o poštivanju zakona BiH i zaustavljanju privatizacije gradske imovine.
- Sastanak s gradonačelnikom Kasumovićem je planiran za ponedjeljak, 13. 08. 2018. godine. S tim u vezi, Naša stranka će u ponedjeljak, 13.08. održati konferenciju za medije s početkom u 15 sati. Konferenciji će prisustvovati i predsjednik Naše stranke Predrag Kojović te potpredsjednik Edin Forto.
Press konferencija će se održati u prostorijama Naše stranke u zgradi Lamele javljaju iz Glavnog odbora.
Ničija nije do zore gorila.... Gradska uprava ponizno moli Gradski odbor "Naše stranke" da spuste loptu i da se odazovu sastanku!
Ostaje nam da vidimo da li će pobijediti zakon BiH ili zakon lokalnih moćnika, te da li će Naša Stranka prihvatiti da se njihova vijećnica naziva čobanom i da joj se u dnevno političke svrhe spominje pokojni otac.
Sama činjenica da na sastanak iz Sarajeva dolazi i predsjednik stranke Peđa Kojović govori da se radi o nečem ozbiljnom pa se pretpostavlja da je u pitanju tema OPOZIV.
32 vijećnik se nada da će konačno neko stati u kraj nezakonitom radu Gradske uprave o čemu govorim zadnjih 6 godina.
Građani Zenice očekuju da će NS ustrajati u svojim principijelnim stavovima u interesu zastite građana i integriteta Gradskog vijeća, a posebno kada je riječ o poštivanju zakona BiH i zaustavljanju privatizacije gradske imovine.
utorak, 7. kolovoza 2018.
Da li je kupovina autobusa za Zenicatrans zakonita?
Ako ćemo suditi po dosadašnjoj praksi, novi kupljeni polovni autobusi s kojima se Gradska uprava hvali uskoro bi mogli biti predmet istrage Tužilaštva Tuzlanskog kantona!?
Nisam upoznat o detaljima kupovine kao ni većina građana Zenice ali sam prilično ubjeđen da je svaki angažman koji se sklopi sumnjiv i potencijalno štetan po društvenu zajednicu. Zašto? Objasnit ću u narednih nekoliko rečenica. Sigurno se sjećate kupovine 11 Higerovih autobusa kojom prilikom je tadašnji dobavljač na osnovu kupljenih autobusa dobio dva autobusa gratis za postignuti sporazum uz prećutno aminovanje prethodne garniture vlasti. Autobusa koji su 2011.godine prodefilovali Zenicom najavljujući oporavak ovog posrnulog preduzeća da bi nedugo poslije preduzeće zapalo u jos veću dubiozu iz koje ga danas navodno pokušavamo izvući nezakonitim transferima imovine Zenicatransa. Konkretno, nezakonitom trgovinom autobuske stanice koja je bila jedan od razloga neusvajanja budžeta i pozivu Naše stranke na izjašnjavanje vijećnika o opozivu gradonačelnika Kasumovića.
Nakon problema oko dobivanja licence za zastarjele autobuse kao da se neko pametan dosjetio da nabavi druge polovne (zastarjele) s kojima bi licencirao a pri tome možda i profitirao. Prema izvoru bliskim krugovima Gradske uprave autobusi su nabavljeni od gradonačelnikovog bliskog prijatelja Amira Junuzovića vlasnika kompanije Junuzović Kopex doo Lukavac.
Dakle, nabavka autobusa za javno preduzeće preko "privatne veze"!?
Da li su takve radnje zakonite? Ko je obezbjedio sredstva i na osnovu koje odluke? Ako uzmemo u obzir da je preduzeće Zenicatrans za raniji kredit moralo ustupiti autobusku stanicu Gradskoj upravi uz gradonačelnikovo obrazloženje "da ne bi otišla u stečajnu masu", mnoge stvari ostaju nejasne. Ko raspolaže gradskom imovinom? Kod prethodne kupovine (2011.god) odluku o nabavci autobusa donijelo je Gradsko vijeće a sredstva su obezbjedili zajednički.
Zenicatrans je javno preduzeće i svaka nabavka mora biti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Da li je Zenicatrans u skladu sa zakonom raspisao tender za nabavku autobusa i u kojem javnom glasilu je objavljen, pitao sam direktora Husakovića. Do momenta zaključenja članka nisam dobio odgovor iako ne sumnjam u čestitost ovog direktora. Prema informacijama bloga 32.vijećnik javni poziv za kupovinu 9 (devet) polovnih autobusa (niskopodnih, gradskih) za prevoz putnika ipak je raspisan, i to 17.05.2018.godine na portalu javne nabavke. Međutim, i dalje ostaje otvoreno pitanje s koliko sredstava učestvuje preduzeće a sa koliko Grad? Kako će preduzeće danas vraćati kredit ako je zbog prethodnog moralo prodati autobusku stanicu? Priprema li gradonačelnik Kasumović ove polovne autobuse za budućeg privatnika i dokapitalizaciju obzirom da je ranije nagovještavao stečajnu masu?
U medijima još uvijek nije objavljena zvanična informacija o kupovini tih 9 autobusa, izuzev Kasumovićeve službene fcb.stranice na kojoj se uveliko slavi i čestita, a njeno objašnjenje ukratko glasi: "Idemo dalje". Iskreno se nadam da to "dalje" ne znači tuzlansko tužilaštvo.
Podsjećam, po nalogu Kantonalnog tužilaštva Tuzlanskog kantona, a po naredbi Kantonalnog suda Tuzla pripadnici Federalne uprave policije su koncem prošle godine privremeno izuzeli ogromnu materijalnu dokumentaciju iz firme Junuzović Kopex Lukavac, Gradskog i prigradskog saobraćaja (GIPS) Tuzla i KJKP Gras Sarajevo. Naime, Junuzović kopex iz Lukavca i GIPS Tuzla autobuse iz inostranstva nabavljali su i prodavali “Gras-u” Sarajevo, a jedan dio je kupio Samostalni sindikat radnika komunalne privrede FBiH, mimo javnih nabavki. Riječ je o oko 30 autobusa vrijednih blizu 700.000 KM.
Ono što je predmet istrage i analize dokumentacije koja je izuzeta, da li je prilikom ove kupoprodaje odnosno nabavke i kupovine ovih autobusa od strane GRAS-a došlo do bilo kakvih nezakonitosti odnosno da li je urađeno nešto što je u suprotnosti sa javnim nabavkama, obzirom da se radi o GRAS-u koje je javno preduzeće.
Na osnovu navedenog dalo bi se zaključiti da se fućkanje gradskog budžeta nastavlja bez obzira što će na to reći gradski vijećnici. Oni ugovaraju poslove i troše pare kao da je rebalans budžeta usvojen. Da li je kupovina autobusa za javno preduzeće Zenicatrans zakonita obzirom da gradski vijećnici nemaju pojma o toj kupovini?
Nisam upoznat o detaljima kupovine kao ni većina građana Zenice ali sam prilično ubjeđen da je svaki angažman koji se sklopi sumnjiv i potencijalno štetan po društvenu zajednicu. Zašto? Objasnit ću u narednih nekoliko rečenica. Sigurno se sjećate kupovine 11 Higerovih autobusa kojom prilikom je tadašnji dobavljač na osnovu kupljenih autobusa dobio dva autobusa gratis za postignuti sporazum uz prećutno aminovanje prethodne garniture vlasti. Autobusa koji su 2011.godine prodefilovali Zenicom najavljujući oporavak ovog posrnulog preduzeća da bi nedugo poslije preduzeće zapalo u jos veću dubiozu iz koje ga danas navodno pokušavamo izvući nezakonitim transferima imovine Zenicatransa. Konkretno, nezakonitom trgovinom autobuske stanice koja je bila jedan od razloga neusvajanja budžeta i pozivu Naše stranke na izjašnjavanje vijećnika o opozivu gradonačelnika Kasumovića.
Nakon problema oko dobivanja licence za zastarjele autobuse kao da se neko pametan dosjetio da nabavi druge polovne (zastarjele) s kojima bi licencirao a pri tome možda i profitirao. Prema izvoru bliskim krugovima Gradske uprave autobusi su nabavljeni od gradonačelnikovog bliskog prijatelja Amira Junuzovića vlasnika kompanije Junuzović Kopex doo Lukavac.
Dakle, nabavka autobusa za javno preduzeće preko "privatne veze"!?
Da li su takve radnje zakonite? Ko je obezbjedio sredstva i na osnovu koje odluke? Ako uzmemo u obzir da je preduzeće Zenicatrans za raniji kredit moralo ustupiti autobusku stanicu Gradskoj upravi uz gradonačelnikovo obrazloženje "da ne bi otišla u stečajnu masu", mnoge stvari ostaju nejasne. Ko raspolaže gradskom imovinom? Kod prethodne kupovine (2011.god) odluku o nabavci autobusa donijelo je Gradsko vijeće a sredstva su obezbjedili zajednički.
Zenicatrans je javno preduzeće i svaka nabavka mora biti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Da li je Zenicatrans u skladu sa zakonom raspisao tender za nabavku autobusa i u kojem javnom glasilu je objavljen, pitao sam direktora Husakovića. Do momenta zaključenja članka nisam dobio odgovor iako ne sumnjam u čestitost ovog direktora. Prema informacijama bloga 32.vijećnik javni poziv za kupovinu 9 (devet) polovnih autobusa (niskopodnih, gradskih) za prevoz putnika ipak je raspisan, i to 17.05.2018.godine na portalu javne nabavke. Međutim, i dalje ostaje otvoreno pitanje s koliko sredstava učestvuje preduzeće a sa koliko Grad? Kako će preduzeće danas vraćati kredit ako je zbog prethodnog moralo prodati autobusku stanicu? Priprema li gradonačelnik Kasumović ove polovne autobuse za budućeg privatnika i dokapitalizaciju obzirom da je ranije nagovještavao stečajnu masu?
U medijima još uvijek nije objavljena zvanična informacija o kupovini tih 9 autobusa, izuzev Kasumovićeve službene fcb.stranice na kojoj se uveliko slavi i čestita, a njeno objašnjenje ukratko glasi: "Idemo dalje". Iskreno se nadam da to "dalje" ne znači tuzlansko tužilaštvo.
Podsjećam, po nalogu Kantonalnog tužilaštva Tuzlanskog kantona, a po naredbi Kantonalnog suda Tuzla pripadnici Federalne uprave policije su koncem prošle godine privremeno izuzeli ogromnu materijalnu dokumentaciju iz firme Junuzović Kopex Lukavac, Gradskog i prigradskog saobraćaja (GIPS) Tuzla i KJKP Gras Sarajevo. Naime, Junuzović kopex iz Lukavca i GIPS Tuzla autobuse iz inostranstva nabavljali su i prodavali “Gras-u” Sarajevo, a jedan dio je kupio Samostalni sindikat radnika komunalne privrede FBiH, mimo javnih nabavki. Riječ je o oko 30 autobusa vrijednih blizu 700.000 KM.
Ono što je predmet istrage i analize dokumentacije koja je izuzeta, da li je prilikom ove kupoprodaje odnosno nabavke i kupovine ovih autobusa od strane GRAS-a došlo do bilo kakvih nezakonitosti odnosno da li je urađeno nešto što je u suprotnosti sa javnim nabavkama, obzirom da se radi o GRAS-u koje je javno preduzeće.
Na osnovu navedenog dalo bi se zaključiti da se fućkanje gradskog budžeta nastavlja bez obzira što će na to reći gradski vijećnici. Oni ugovaraju poslove i troše pare kao da je rebalans budžeta usvojen. Da li je kupovina autobusa za javno preduzeće Zenicatrans zakonita obzirom da gradski vijećnici nemaju pojma o toj kupovini?
ODGOVOR GRADSKOJ UPRAVI ZENICA
Mislio sam da "Naša Stranka" neće imati adekvatan odgovor na poslednje "napade" od strane Gradske uprave Zenica vezano za rebalans budžeta.... Napade za koje sam rekao da bi mogli potopiti Našu stranku, ali ne zato što su odgovorni iz Gradske uprave ubjedljivi već zato što ljudi danas nisu čuli ili nisu svjesni "definicije gluposti"... Argumentovani odgovor NS ni jedan građanin Zenice ne bi smio propustiti. Nikada do sad se nije desilo da neka stranka ili pojedinac na ovakav način ukaže na brojne nezakonitosti gradske administracije.
Njihovo reagovanje prenosim u cjelosti:
Povodom saopštenja Gradske uprave Zenica od 02.08.2018. god., a vezano za 26. sjednicu Gradskog vijeća održane 26.07.2018.god, Gradski odbor Naše stranke će taksativno odgovoriti na netačne i krivotvorene činjenice koje se navode u predmetnom saopštenju.
Prvo, naša vijećnica Sanja Renić je prilikom utvrđivanja Dnevnog reda 26. sjednice, jasno i nedvojbeno zahtijevala da se rebalans Budžeta razmatra u formi Nacrta kako bi vijećnici i građani imali dovoljno vremena za analizu i predlaganje eventualnih korekcija izmjena i dopuna Budžeta. Nakon iznesenog prijedloga gradonačelnik je, u svom stilu, uputio poruku predsjedavajućem Vijeća da za to "nema potrebe", što je g. Bulajić i prihvatio, umjesto da je prijedlog naše vijećnice dao na glasanje, te je na taj način bitno povrijedio Poslovnik o radu Gradskog vijeća član 69 i uskratio vijećnike da se izjasne o prijedlogu. Navedeno je vidljivo na snimku sjednice. Prilikom utvrđivanja Dnevnog reda, uopće nije bio pomenut prijedlog bilo kakvog zaključka po pitanju obrazloženja pojedinačnih stavki rebalansa, kao što se navodi u vašem saopštenju, nego je ta konstatacija iznesena u okviru rasprave po tački Dnevnog reda - Izmjene i dopune Budžeta. Tačno je da smo u raspravi tražili decidno pismeno obrazloženje svih pozicija Budžeta koje se mijenjaju , što je i stručna i zakonska obaveza. Obzirom da se u saopštenju Gradske uprave navodi mogućnost amandmanskog djelovanja na rebalans, želimo istaći da se amandmanima može djelovati samo na pojedinačne stavke rebalansa, a ne na suštinski protuzakonite radnje i netačne činjenice koje ste pokušali imputirati vijećnicima u cilju legalizacije do sada učinjenog. U Prijedlogu Izmjena i dopuna Budžeta se navodi niz projekata za koje ne postoji niti odluka Vijeća, niti usvojeni program na temelju kojeg se projekti mogu raditi, niti projekti a niti odobrenja za građenje istih.Na koji način su utvrđeni iznosi po stavkama Budžeta ako ne postoje odluke Vijeća, a niti projekti?! Još jednom napominjemo da su naše primjedbe bile suštinskog karaktera i da se prije svega odnose na odredbe Zakona o budžetu i Statuta Grada Zenice. Naš prijedlog, da se rebalans Budžeta ne odbije nego da se vrati predlagaču na dopunu, je bio,prije svega, izraz naše želje da pomognemo gradonačelniku, s obzirom da kada Gradsko vijeće odbije prijedlog Odluke , ista se ne može razmatrati ponovo u periodu od 6 mjeseci, a na osnovu odredbe Poslovnika o radu Gradskog vijeća član 64. Ili možda može na silu, kao što je urađeno u slučaju nezakonito donesenog Prostornog plana.
Drugo, tačna je činjenica da je prema Zakonu o budžetu FBiH predviđeno da se u maksimalnom roku od 40 dana treba sačiniti 6-mjesečni Izvještaj o izvršenju budžeta, ali nije niti zabranjeno da se to uradi i u kraćem periodu ako to neko zna i želi. Tačno je da se sve do 10.07. tekuće godine vrši unos svih obaveza koje dostavljaju budžetski korisnici, ali postavljamo pitanje zašto je Prijedlog izmjena i dopuna Budžeta uopšte stavljen na Dnevni red ako nije pripremljen u skladu sa stručnim i zakonskim načelima. Zašto se predmetna materija morala razmatrati na sjednici 26.07., a ne na prvoj narednoj sjednici kada Gradska uprava pripremi validan Prijedlog izmjena i dopuna Budžeta. Abeceda finansijskog poslovanja jeste da nije moguće raditi izmjene i dopune Budžeta, a da nije poznat trenutni finansijski saldo. Sasvim je jasno da je Gradska uprava na ovaj način, metodom pritiska na vijećnike, svjesno željela napraviti fiktivnu paniku kako bi vijećnici bez adekvatnih zakonskih obrazloženja digli ruku, ali na sreću to nije prihvaćeno.
Treće, tvrdnja da je kupovina "Papirne" i Autobuske stanice samo "kompenzacija", predstavlja elementarno nepoznavanje Zakona o principima lokalne samouprave, Zakona o stvarnim pravima i Statuta Grada Zenice. Sasvim je jasan iznos potraživanja po osnovu KGZ i KN od Rudnika mrkog uglja, ali pitamo, ko je i na koji način utvrdio vrijednost objekta " Papirna" i ko je odlučio da se od Rudnika preuzme baš taj objekat, pošto je poznata činjenica da je Rudnik vlasnik i drugih nekretnina koje su veoma važne za urbanizaciju grada, npr. zgrada bivšeg SIZ-a stanovanja čije je rušenje predviđeno u cilju proširenja stadiona "Bilino Polje" i rješavanja parkinga za potrebe Poliklinike i Hitne pomoći ili smo možda za iznos duga mogli kupiti oba objekta. Statutom Grada, a koji proizilazi iz Zakona o principima lokalne samouprave, utvrđena je isključiva nadležnost Gradskog vijeća kako slijedi:
član 21, stav 7: da donosi odluke o upravljanju i raspolaganju imovinom Grada
stav 9: da donosi programe uređenja gradskog građevinskog zemljišta (koji u Zenici ne postoji a na što smo ukazivali na sjednicama Vijeća)
član 103, stav1: sve pokretne i nepokretne stvari i imovinska prava koja pripadaju Gradu u skladu sa zakonom čine imovinu Grada
stav 2: imovinom Grada upravlja i raspolaže Gradsko vijeće
Dakle, nije predviđeno, da gradonačelnik neovlašteno tj. bez ovlaštenja Gradskog vijeća, po sistemu neposredne pogodbe, trguje nekretninama Grada, što je između ostalog utvrđeno i Odlukom o građevinskom zemljištu grada Zenice ( Sl. Novine Općine Zenica 04/07).
Kada je u pitanju "Autobuska stanica" ista je svakako vlasništvo grada , a na osnovu javnog ovlaštenja svojevremeno je data na korištenje "Zenicatransu", tako da nema nikakve potrebe da grad kupuje nešto što je svakako njegovo vlasništvo, ali i ako je potrebno da se tako nešto uradi za to mora postojati odluka Gradskog vijeća na osnovu statutarnih odredbi koje smo već pomenuli. Koristimo ovu priliku i da vas podsjetimo da smo na jednoj od sjednica Vijeća, početkom prošle godine, podnijeli Inicijativu za formiranje imovinskog fonda grada, kako bi se utvrdila i evidentirala sva gradska imovina, ali na tu Inicijativu nikada nismo dobili odgovor niti je išta urađeno. I na kraju, pošto Gradska uprava tvrdi da su Ugovori za Papirnu i Autobusku stanicu provedeni u Zemljišno-knjižnom uredu Općinskog suda u Zenici, napominjemo da je Zakonom o stvarnim pravima utvrđeno kako slijedi:
član 363, stav 1: nekretninama u vlasništvu jedinica lokalne samouprave mogu raspolagati nadležna tijela tih jedinica ( Gradsko vijeće)
stav 6: pravni poslovi sklopljeni protivno odredbama ovoga člana ništavni su
Shodno navedenom, Gradska uprava je izvršila protuzakonitu uknjižbu, koja je ništavna, te očekujemo da će nadležni organi provesti istragu o tome obzirom da je riječ o zloupotrebi položaja i značajnoj šteti za Budžet Grada Zenice.
Četvrto, u slučaju predloženog projekta šetnice u Blatuši, očigledno je nerazumijevanje odredbi Statuta grada Zenice koji utvrđuje:
član 21, stav 5: Gradsko vijeće donosi razvojne, prostorne i urbanističke planove i programe (planska dokumentacija za naselje Blatuše ne postoji na što smo upozoravali cijelu prošlu godinu)
stav 9: Gradsko vijeće donosi program uređenja gradskog građevinskog zemljišta (program ne postoji na što smo ukazivali cijele protekle godine)
stav 10: Gradsko vijeće donosi plan korištenja javnih površina (plan ne postoji na što smo ukazivali cijele protekle godine)
Gradsko vijeće nikada nije imalo priliku razmatrati niti jedan od pomenutih programa a niti je na bilo koji način razmatralo ili usvojilo izgradnju šetališta u naselju Blatuša. Osim toga, ako se ovaj projekat, kako kažete, finansira iz Fonda za zaštitu okoliša ZDK, zašto se onda u rebalansu Budžeta predlaže stavka od 224.000,00 KM za ovaj projekat i to pod nazivom pozicije "rekonstrukcija i investiciono održavanje", nečega što ne postoji, a s druge strane tvrdite da je riječ o novom projektu. Napominjemo da je Gradska uprava bila dužna sačiniti program utroška sredstava dobivenih po osnovu naknada "Zagađivač plaća" od Fonda zaštite okoliša ZDK, te isti dostaviti Gradskom vijeću na razmatranje. Ovdje nije riječ o privatnim novcima da ih Gradska uprava i gradonačelnik troše kao svoje, a da apsurd bude veći, na kraju saopštenja Gradske uprave se navodi: "utrošak ovih sredstava nismo dužni nikome pravdati". Dužni ste ih pravdati građanima Zenice jer to su njihovi novci, zarađeni hiljadama karcinoma naših sugrađana.
Peto, Grad Zenica je kao što znamo, putem komercijalnog kredita, zadužen za 25.000.000,00 USD kod Saudijskog fonda za razvoj, što je u datom trenutku iznosilo 50.000.000,00 KM. Sadašnji Savjetnik gradonačelnika, je kao direktor Izvršne agencije za realizaciju GGM-a, prošle godine, Gradskom vijeću podnio Izvještaj o realizaciji projekta GGM-a na iznos od 38.000.000,00 KM ( na tri lista papira), a koji Gradsko vijeće nije usvojilo. Obzirom da Izvještaj nije usvojen, gradonačelnik je po Zakonu o principima lokalne samouprave, bio dužan pokrenuti utvrđivanje odgovornosti tadašnjeg direktora g. Mirsada Helega, i provesti proceduru revizije Izvještaja, što nikada nije učinio, nego ga je imenovao za svog savjetnika. Gradonačelnik je u tajnosti nezakonito ukinuo Izvršnu agenciju za realizaciju GGM-a iako je za tako nešto, na osnovu Statuta član 20, isključivo ovlašteno Gradsko vijeće, pa još jednom pitamo ko će opravdati utrošenih 38.000.000,00 KM i gdje je preostalih 12.000.000,00 KM. Pitamo kako bi izgledao naš budžet kada bi smo imali na raspolaganju i ovih 12.000.000,00 KM. Neprihvatljiv je stav Gradske uprave koja u svom saopštenju kaže "Naša stranka ima pravo tražiti od strane nadležnog kantonalnog tužilaštva provođenje istrage". Naša stranka je u više navrata zahtijevala sa govornice Gradskog vijeća da gradonačelnik i Gradska uprava, kao ovlašteni, pokrenu istragu kod nadležnog organa jer Vam građani Zenice daju plate da štitite njihove interese, a vi zataškavate učinjeni kriminal. Budite sigurni da nikada nećemo odustati od ovog pitanja.
Šesto, na 25.sjednici Gradskog vijeća smo upozorili Gradsku upravu da je način kupovine objekta, koji nema niti građevinsku dozvolu, u naselju Lukovo polje, nezakonit. Grad je na osnovu Zakona o javnim nabavkama bio dužan raspisati javni poziv za kupovinu objekta za potrebe mjesne zajednice i područne ambulante u pomenutom naselju, ali je gradonačelnik nakon nezakonite neposredne pogodbe predložio Gradskom vijeću donošenje Odluke o kupovini objekta, od čega se čak i gradski pravobranilac ogradio svojom izjavom na sjednici Vijeća. Gradonačelnik je, kao predlagač, bio dužan prilikom donošenja Odluke, a u okviru obrazloženja Odluke, jasno informisati Vijećnike da li u budžetu postoje planirana sredstva za ovu namjenu, što nije učinio, te je Gradske vijećnike svjesno doveo u zabludu da sredstva u budžetu postoje. Uopće nije sporno da li treba riješiti problem građana Lukovog polja, što u svakom slučaju podržavamo, ali to mora biti na zakonit način, verificirano od strane Gradskog vijeća.
Sedmo, jedina tačna činjenica po pitanju reprogama NK "Čelik" jeste da je Gradsko vijeće jasno i nedvojbeno utvrdilo Odluku o finansiranju reprograma još u julu 2017 god. i ta sredstva su predviđenja u budžetu za 2018 godinu u okviru iznosa od 550.000,00 KM. Napominjemo da je početkom decembra 2017 god. Tadašnji Nadzorni odbor NK "Čelik"-a uputio upozorenje tj. prigovor na Prijedlog budžeta Službi za privredu i finansije sa zahtjevom da se poveća iznos sredstava za sport imajući u vidu Odluku Vijeća o reprogramu, ali Gradska uprava na isti nikada nije odgovorila. Postavlja se pitanje kako je sa ove stavke budžeta za prvih 6 mjeseci potrošeno čak 90% predviđenih sredstava za sport. Prijedlogom izmjena i dopuna budžeta se predlaže povećanje ove stavke za 200.000,00 KM, što je ukupno 750.000,00 KM. Ako je za pola godine utrošeno 500.000,00 KM, da li je za drugu polovicu godine dovoljno 250.000,00 KM. Po nama je gradonačelnik, kao priznati ekonomski stručnjak, neozbiljno sačinio Prijedlog budžeta za 2018 godinu i nesavjesno trošio sredstva za sport i time ugrozio realizaciju Odluke Gradskog vijeća o važnom pitanju za grad, kao što je rješavanje reprograma NK "Čelik"-a. Zahtijevamo od Gradske uprave da objasni građanima Zenice i navijačima Čelika šta su radili sa novcima iz Budžeta i hitno riješe plaćanje reprograma. Osim toga, koristimo priliku da pitamo Gradsku upravu kada će biti pokrenuto utvrđivanje odgovornosti za sve ono što se desilo u NK "Čelik"-u u posljednjih 10 godina, a između ostalog i za period kada je Fuad Kasumović rukovodio klubom.
Osmo, ako Gradskoj upravi, nakon svega naprijed navedenog, kao što kažu u svom saopštenju "nije jasno šta znači usklađivanje sa Zakonom o budžetu i Statutom grada", pojasnićemo svoje primjedbe i zahtjeve kako slijedi:
-Da gradonačelnik, na prvoj narednoj sjednici, objasni građanima zašto je prekinuo 26. sjednicu i time ugrozio razvoj grada i realizaciju važnih projekata, kao što je između ostalog projekat "Plava voda"
-da predsjedavajući Gradskog vijeća g. Goran Bulajić i sekretarka Gradskog vijeća gđa. Azra Hajdarević, na prvoj narednoj sjednici, objasne zašto nisu dali na glasanje prijedlog Naše stranke da se tačka Dnevnog reda - Izmjene i dopune budžeta, razmatra u formi nacrta u skladu sa odredbama Poslovnika o radu vijeća član 69, kao i da se prijedlog Izmjena i dopuna budžeta vrati predlagaču na dopunu u skladu sa odredbama Poslovnika o radu vijeća član 64.
-Da se hitno izvrši uplata reprograma NK "Čelik" na osnovu obavezujeće Odluke Gradskog vijeća po Statutu grada član 34, stav 2 i 4.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje izvještaj o izvršenju budžeta za prvih 6 mjeseci 2018 godine, kao polazne osnove za razmatranje Izmjena i dopuna budžeta za 2018 godinu, po Statutu grada član 34, stav 2 i 4
-Da se detaljno obrazlože sve pojedinačne stavke u Prijedlogu o izmjenama i dopunama budžeta, koje se mijenjaju, a shodno računovodstvenim politikama za federalne budžetske korisnike i trezor, te se iste usklade sa odlukama i programima usvojenim od strane Gradskog vijeća, po Statutu grada član 34, stav 3 i 4.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje Strategija razvoja grada i Revizija Strategije razvoja grada za period 2017-2022 god., a na osnovu koje se zasnivaju projekcije budžeta, a u skladu sa Statutom grada član 21 stav 5 i član 34, stav 8 i 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje, prijedlog kriterija za dodjelu poticaja za mikro, mala, srednja preduzeća i podršku Start-up ovima, a u skladu sa Statutom grada član 21, stav 4.
-Da se u Službenim novinama grada Zenice objavi nova sistematizacija Gradske uprave, a na osnovu koje se predlažu izmjene i dopune budžeta, po Statutu grada 34, stav 11 i 12.
-Da se Gradskom vijeći dostavi na usvajanje Program uređenja gradskog građevinskog zemljišta a prema Zakonu o prostornom planiranju i građenju (Sl.novine Ze-do kantona 01/14) i Odluke o građevinskom zemljištu Općine Zenica (Sl.novine Općine Zenica 04/07), na osnovu kojeg se predlažu izmjene i dopune budžeta, a u skladu sa Statutom grada, član 21, stav 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje Plan korištenja javnih površina prema Odluci o građevinskom zemljištu Općine Zenica (Sl.novine Općine Zenica 04/07), a u skladu sa Statutom grada, član 21, stav 10 i član 34, stav 8 i 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje Program utroška sredstava po osnovu naknada "Zagađivač plaća" dobivenih od strane Fonda za zaštitu okoliša ZDK, a u skladu sa Statutom grada, član 21, stav 5 i 7 i član 34, stav 8 i 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje validan Izvještaj o utrošku sredstava za izgradnju GGM-a i informaciju o preostalim sredstvima u iznosu 12.000.000,00 KM, obzirom da je ovo iznos koji bitno utiče na rebalans budžeta, te da gradonačelnik pokrene utvrđivanje odgovornosti za eventualnu štetu učinjenu budžetu grada, ako su ova sredstva "nestala", po Statutu grada član 21, stav 20 i 21, član 25 i član 103, stav 1 i 2.
-Da se poništi nezakoniti Ugovor o kupovini objekata "Papirna" i Autobuska stanica, te da se provede procedura utvrđena Statutom grada, član 21, stav 7 i član 103, stav 1 i 2.
Sve navedeno upućuje na flagrantno kršenje zakona BiH i tendenciju prikrivanja nezakonitog rada SDA kadrova u posljednjih 15 godina od strane Gradske uprave, što nas navodi na zaključak da gradonačelnik i SDA rade dogovoreno i sinhronizovano, a da su pozorišne predstave na sjednicama Gradskog vijeća samo isplanirana farsa.
Naša stranka podržava prijedlog gradonačelnika da sazove nastavak neopravdano prekinute sjednice, obzirom da su ugroženi bitni projekti za razvoj grada, kada god želi, i mi ćemo se pozivu odazvati, kao i uvijek do sada, uz aktivno učešće u raspravi.
Kada je riječ o izmjenama i dopunama Budžeta, o tome možemo razgovarati čim se donesu potrebne odluke Gradskog vijeća i izvrše do sada nerealizovane a donešene odluke.
Ukoliko gradonačelnik i Gradska uprava odbiju izvršiti odluke Gradskog vijeća i navedene prijedloge odluka uskladiti sa zakonima i Statutom grada, Naša stranka će ostati pri svojoj odluci da predloži inicijativu za opoziv gradonačelnika.
Zahvaljujemo se građanima Zenice na podršci, a Gradskoj upravi poručujemo da se moraju vratiti u zakonske okvire i da će ZENICA BITI GRAD I TAČKA.
Gradski odbor Naša stranka Zenica
U Zenici, 7.08.2018. godine
Njihovo reagovanje prenosim u cjelosti:
Povodom saopštenja Gradske uprave Zenica od 02.08.2018. god., a vezano za 26. sjednicu Gradskog vijeća održane 26.07.2018.god, Gradski odbor Naše stranke će taksativno odgovoriti na netačne i krivotvorene činjenice koje se navode u predmetnom saopštenju.
Prvo, naša vijećnica Sanja Renić je prilikom utvrđivanja Dnevnog reda 26. sjednice, jasno i nedvojbeno zahtijevala da se rebalans Budžeta razmatra u formi Nacrta kako bi vijećnici i građani imali dovoljno vremena za analizu i predlaganje eventualnih korekcija izmjena i dopuna Budžeta. Nakon iznesenog prijedloga gradonačelnik je, u svom stilu, uputio poruku predsjedavajućem Vijeća da za to "nema potrebe", što je g. Bulajić i prihvatio, umjesto da je prijedlog naše vijećnice dao na glasanje, te je na taj način bitno povrijedio Poslovnik o radu Gradskog vijeća član 69 i uskratio vijećnike da se izjasne o prijedlogu. Navedeno je vidljivo na snimku sjednice. Prilikom utvrđivanja Dnevnog reda, uopće nije bio pomenut prijedlog bilo kakvog zaključka po pitanju obrazloženja pojedinačnih stavki rebalansa, kao što se navodi u vašem saopštenju, nego je ta konstatacija iznesena u okviru rasprave po tački Dnevnog reda - Izmjene i dopune Budžeta. Tačno je da smo u raspravi tražili decidno pismeno obrazloženje svih pozicija Budžeta koje se mijenjaju , što je i stručna i zakonska obaveza. Obzirom da se u saopštenju Gradske uprave navodi mogućnost amandmanskog djelovanja na rebalans, želimo istaći da se amandmanima može djelovati samo na pojedinačne stavke rebalansa, a ne na suštinski protuzakonite radnje i netačne činjenice koje ste pokušali imputirati vijećnicima u cilju legalizacije do sada učinjenog. U Prijedlogu Izmjena i dopuna Budžeta se navodi niz projekata za koje ne postoji niti odluka Vijeća, niti usvojeni program na temelju kojeg se projekti mogu raditi, niti projekti a niti odobrenja za građenje istih.Na koji način su utvrđeni iznosi po stavkama Budžeta ako ne postoje odluke Vijeća, a niti projekti?! Još jednom napominjemo da su naše primjedbe bile suštinskog karaktera i da se prije svega odnose na odredbe Zakona o budžetu i Statuta Grada Zenice. Naš prijedlog, da se rebalans Budžeta ne odbije nego da se vrati predlagaču na dopunu, je bio,prije svega, izraz naše želje da pomognemo gradonačelniku, s obzirom da kada Gradsko vijeće odbije prijedlog Odluke , ista se ne može razmatrati ponovo u periodu od 6 mjeseci, a na osnovu odredbe Poslovnika o radu Gradskog vijeća član 64. Ili možda može na silu, kao što je urađeno u slučaju nezakonito donesenog Prostornog plana.
Drugo, tačna je činjenica da je prema Zakonu o budžetu FBiH predviđeno da se u maksimalnom roku od 40 dana treba sačiniti 6-mjesečni Izvještaj o izvršenju budžeta, ali nije niti zabranjeno da se to uradi i u kraćem periodu ako to neko zna i želi. Tačno je da se sve do 10.07. tekuće godine vrši unos svih obaveza koje dostavljaju budžetski korisnici, ali postavljamo pitanje zašto je Prijedlog izmjena i dopuna Budžeta uopšte stavljen na Dnevni red ako nije pripremljen u skladu sa stručnim i zakonskim načelima. Zašto se predmetna materija morala razmatrati na sjednici 26.07., a ne na prvoj narednoj sjednici kada Gradska uprava pripremi validan Prijedlog izmjena i dopuna Budžeta. Abeceda finansijskog poslovanja jeste da nije moguće raditi izmjene i dopune Budžeta, a da nije poznat trenutni finansijski saldo. Sasvim je jasno da je Gradska uprava na ovaj način, metodom pritiska na vijećnike, svjesno željela napraviti fiktivnu paniku kako bi vijećnici bez adekvatnih zakonskih obrazloženja digli ruku, ali na sreću to nije prihvaćeno.
Treće, tvrdnja da je kupovina "Papirne" i Autobuske stanice samo "kompenzacija", predstavlja elementarno nepoznavanje Zakona o principima lokalne samouprave, Zakona o stvarnim pravima i Statuta Grada Zenice. Sasvim je jasan iznos potraživanja po osnovu KGZ i KN od Rudnika mrkog uglja, ali pitamo, ko je i na koji način utvrdio vrijednost objekta " Papirna" i ko je odlučio da se od Rudnika preuzme baš taj objekat, pošto je poznata činjenica da je Rudnik vlasnik i drugih nekretnina koje su veoma važne za urbanizaciju grada, npr. zgrada bivšeg SIZ-a stanovanja čije je rušenje predviđeno u cilju proširenja stadiona "Bilino Polje" i rješavanja parkinga za potrebe Poliklinike i Hitne pomoći ili smo možda za iznos duga mogli kupiti oba objekta. Statutom Grada, a koji proizilazi iz Zakona o principima lokalne samouprave, utvrđena je isključiva nadležnost Gradskog vijeća kako slijedi:
član 21, stav 7: da donosi odluke o upravljanju i raspolaganju imovinom Grada
stav 9: da donosi programe uređenja gradskog građevinskog zemljišta (koji u Zenici ne postoji a na što smo ukazivali na sjednicama Vijeća)
član 103, stav1: sve pokretne i nepokretne stvari i imovinska prava koja pripadaju Gradu u skladu sa zakonom čine imovinu Grada
stav 2: imovinom Grada upravlja i raspolaže Gradsko vijeće
Dakle, nije predviđeno, da gradonačelnik neovlašteno tj. bez ovlaštenja Gradskog vijeća, po sistemu neposredne pogodbe, trguje nekretninama Grada, što je između ostalog utvrđeno i Odlukom o građevinskom zemljištu grada Zenice ( Sl. Novine Općine Zenica 04/07).
Kada je u pitanju "Autobuska stanica" ista je svakako vlasništvo grada , a na osnovu javnog ovlaštenja svojevremeno je data na korištenje "Zenicatransu", tako da nema nikakve potrebe da grad kupuje nešto što je svakako njegovo vlasništvo, ali i ako je potrebno da se tako nešto uradi za to mora postojati odluka Gradskog vijeća na osnovu statutarnih odredbi koje smo već pomenuli. Koristimo ovu priliku i da vas podsjetimo da smo na jednoj od sjednica Vijeća, početkom prošle godine, podnijeli Inicijativu za formiranje imovinskog fonda grada, kako bi se utvrdila i evidentirala sva gradska imovina, ali na tu Inicijativu nikada nismo dobili odgovor niti je išta urađeno. I na kraju, pošto Gradska uprava tvrdi da su Ugovori za Papirnu i Autobusku stanicu provedeni u Zemljišno-knjižnom uredu Općinskog suda u Zenici, napominjemo da je Zakonom o stvarnim pravima utvrđeno kako slijedi:
član 363, stav 1: nekretninama u vlasništvu jedinica lokalne samouprave mogu raspolagati nadležna tijela tih jedinica ( Gradsko vijeće)
stav 6: pravni poslovi sklopljeni protivno odredbama ovoga člana ništavni su
Shodno navedenom, Gradska uprava je izvršila protuzakonitu uknjižbu, koja je ništavna, te očekujemo da će nadležni organi provesti istragu o tome obzirom da je riječ o zloupotrebi položaja i značajnoj šteti za Budžet Grada Zenice.
Četvrto, u slučaju predloženog projekta šetnice u Blatuši, očigledno je nerazumijevanje odredbi Statuta grada Zenice koji utvrđuje:
član 21, stav 5: Gradsko vijeće donosi razvojne, prostorne i urbanističke planove i programe (planska dokumentacija za naselje Blatuše ne postoji na što smo upozoravali cijelu prošlu godinu)
stav 9: Gradsko vijeće donosi program uređenja gradskog građevinskog zemljišta (program ne postoji na što smo ukazivali cijele protekle godine)
stav 10: Gradsko vijeće donosi plan korištenja javnih površina (plan ne postoji na što smo ukazivali cijele protekle godine)
Gradsko vijeće nikada nije imalo priliku razmatrati niti jedan od pomenutih programa a niti je na bilo koji način razmatralo ili usvojilo izgradnju šetališta u naselju Blatuša. Osim toga, ako se ovaj projekat, kako kažete, finansira iz Fonda za zaštitu okoliša ZDK, zašto se onda u rebalansu Budžeta predlaže stavka od 224.000,00 KM za ovaj projekat i to pod nazivom pozicije "rekonstrukcija i investiciono održavanje", nečega što ne postoji, a s druge strane tvrdite da je riječ o novom projektu. Napominjemo da je Gradska uprava bila dužna sačiniti program utroška sredstava dobivenih po osnovu naknada "Zagađivač plaća" od Fonda zaštite okoliša ZDK, te isti dostaviti Gradskom vijeću na razmatranje. Ovdje nije riječ o privatnim novcima da ih Gradska uprava i gradonačelnik troše kao svoje, a da apsurd bude veći, na kraju saopštenja Gradske uprave se navodi: "utrošak ovih sredstava nismo dužni nikome pravdati". Dužni ste ih pravdati građanima Zenice jer to su njihovi novci, zarađeni hiljadama karcinoma naših sugrađana.
Peto, Grad Zenica je kao što znamo, putem komercijalnog kredita, zadužen za 25.000.000,00 USD kod Saudijskog fonda za razvoj, što je u datom trenutku iznosilo 50.000.000,00 KM. Sadašnji Savjetnik gradonačelnika, je kao direktor Izvršne agencije za realizaciju GGM-a, prošle godine, Gradskom vijeću podnio Izvještaj o realizaciji projekta GGM-a na iznos od 38.000.000,00 KM ( na tri lista papira), a koji Gradsko vijeće nije usvojilo. Obzirom da Izvještaj nije usvojen, gradonačelnik je po Zakonu o principima lokalne samouprave, bio dužan pokrenuti utvrđivanje odgovornosti tadašnjeg direktora g. Mirsada Helega, i provesti proceduru revizije Izvještaja, što nikada nije učinio, nego ga je imenovao za svog savjetnika. Gradonačelnik je u tajnosti nezakonito ukinuo Izvršnu agenciju za realizaciju GGM-a iako je za tako nešto, na osnovu Statuta član 20, isključivo ovlašteno Gradsko vijeće, pa još jednom pitamo ko će opravdati utrošenih 38.000.000,00 KM i gdje je preostalih 12.000.000,00 KM. Pitamo kako bi izgledao naš budžet kada bi smo imali na raspolaganju i ovih 12.000.000,00 KM. Neprihvatljiv je stav Gradske uprave koja u svom saopštenju kaže "Naša stranka ima pravo tražiti od strane nadležnog kantonalnog tužilaštva provođenje istrage". Naša stranka je u više navrata zahtijevala sa govornice Gradskog vijeća da gradonačelnik i Gradska uprava, kao ovlašteni, pokrenu istragu kod nadležnog organa jer Vam građani Zenice daju plate da štitite njihove interese, a vi zataškavate učinjeni kriminal. Budite sigurni da nikada nećemo odustati od ovog pitanja.
Šesto, na 25.sjednici Gradskog vijeća smo upozorili Gradsku upravu da je način kupovine objekta, koji nema niti građevinsku dozvolu, u naselju Lukovo polje, nezakonit. Grad je na osnovu Zakona o javnim nabavkama bio dužan raspisati javni poziv za kupovinu objekta za potrebe mjesne zajednice i područne ambulante u pomenutom naselju, ali je gradonačelnik nakon nezakonite neposredne pogodbe predložio Gradskom vijeću donošenje Odluke o kupovini objekta, od čega se čak i gradski pravobranilac ogradio svojom izjavom na sjednici Vijeća. Gradonačelnik je, kao predlagač, bio dužan prilikom donošenja Odluke, a u okviru obrazloženja Odluke, jasno informisati Vijećnike da li u budžetu postoje planirana sredstva za ovu namjenu, što nije učinio, te je Gradske vijećnike svjesno doveo u zabludu da sredstva u budžetu postoje. Uopće nije sporno da li treba riješiti problem građana Lukovog polja, što u svakom slučaju podržavamo, ali to mora biti na zakonit način, verificirano od strane Gradskog vijeća.
Sedmo, jedina tačna činjenica po pitanju reprogama NK "Čelik" jeste da je Gradsko vijeće jasno i nedvojbeno utvrdilo Odluku o finansiranju reprograma još u julu 2017 god. i ta sredstva su predviđenja u budžetu za 2018 godinu u okviru iznosa od 550.000,00 KM. Napominjemo da je početkom decembra 2017 god. Tadašnji Nadzorni odbor NK "Čelik"-a uputio upozorenje tj. prigovor na Prijedlog budžeta Službi za privredu i finansije sa zahtjevom da se poveća iznos sredstava za sport imajući u vidu Odluku Vijeća o reprogramu, ali Gradska uprava na isti nikada nije odgovorila. Postavlja se pitanje kako je sa ove stavke budžeta za prvih 6 mjeseci potrošeno čak 90% predviđenih sredstava za sport. Prijedlogom izmjena i dopuna budžeta se predlaže povećanje ove stavke za 200.000,00 KM, što je ukupno 750.000,00 KM. Ako je za pola godine utrošeno 500.000,00 KM, da li je za drugu polovicu godine dovoljno 250.000,00 KM. Po nama je gradonačelnik, kao priznati ekonomski stručnjak, neozbiljno sačinio Prijedlog budžeta za 2018 godinu i nesavjesno trošio sredstva za sport i time ugrozio realizaciju Odluke Gradskog vijeća o važnom pitanju za grad, kao što je rješavanje reprograma NK "Čelik"-a. Zahtijevamo od Gradske uprave da objasni građanima Zenice i navijačima Čelika šta su radili sa novcima iz Budžeta i hitno riješe plaćanje reprograma. Osim toga, koristimo priliku da pitamo Gradsku upravu kada će biti pokrenuto utvrđivanje odgovornosti za sve ono što se desilo u NK "Čelik"-u u posljednjih 10 godina, a između ostalog i za period kada je Fuad Kasumović rukovodio klubom.
Osmo, ako Gradskoj upravi, nakon svega naprijed navedenog, kao što kažu u svom saopštenju "nije jasno šta znači usklađivanje sa Zakonom o budžetu i Statutom grada", pojasnićemo svoje primjedbe i zahtjeve kako slijedi:
-Da gradonačelnik, na prvoj narednoj sjednici, objasni građanima zašto je prekinuo 26. sjednicu i time ugrozio razvoj grada i realizaciju važnih projekata, kao što je između ostalog projekat "Plava voda"
-da predsjedavajući Gradskog vijeća g. Goran Bulajić i sekretarka Gradskog vijeća gđa. Azra Hajdarević, na prvoj narednoj sjednici, objasne zašto nisu dali na glasanje prijedlog Naše stranke da se tačka Dnevnog reda - Izmjene i dopune budžeta, razmatra u formi nacrta u skladu sa odredbama Poslovnika o radu vijeća član 69, kao i da se prijedlog Izmjena i dopuna budžeta vrati predlagaču na dopunu u skladu sa odredbama Poslovnika o radu vijeća član 64.
-Da se hitno izvrši uplata reprograma NK "Čelik" na osnovu obavezujeće Odluke Gradskog vijeća po Statutu grada član 34, stav 2 i 4.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje izvještaj o izvršenju budžeta za prvih 6 mjeseci 2018 godine, kao polazne osnove za razmatranje Izmjena i dopuna budžeta za 2018 godinu, po Statutu grada član 34, stav 2 i 4
-Da se detaljno obrazlože sve pojedinačne stavke u Prijedlogu o izmjenama i dopunama budžeta, koje se mijenjaju, a shodno računovodstvenim politikama za federalne budžetske korisnike i trezor, te se iste usklade sa odlukama i programima usvojenim od strane Gradskog vijeća, po Statutu grada član 34, stav 3 i 4.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje Strategija razvoja grada i Revizija Strategije razvoja grada za period 2017-2022 god., a na osnovu koje se zasnivaju projekcije budžeta, a u skladu sa Statutom grada član 21 stav 5 i član 34, stav 8 i 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje, prijedlog kriterija za dodjelu poticaja za mikro, mala, srednja preduzeća i podršku Start-up ovima, a u skladu sa Statutom grada član 21, stav 4.
-Da se u Službenim novinama grada Zenice objavi nova sistematizacija Gradske uprave, a na osnovu koje se predlažu izmjene i dopune budžeta, po Statutu grada 34, stav 11 i 12.
-Da se Gradskom vijeći dostavi na usvajanje Program uređenja gradskog građevinskog zemljišta a prema Zakonu o prostornom planiranju i građenju (Sl.novine Ze-do kantona 01/14) i Odluke o građevinskom zemljištu Općine Zenica (Sl.novine Općine Zenica 04/07), na osnovu kojeg se predlažu izmjene i dopune budžeta, a u skladu sa Statutom grada, član 21, stav 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje Plan korištenja javnih površina prema Odluci o građevinskom zemljištu Općine Zenica (Sl.novine Općine Zenica 04/07), a u skladu sa Statutom grada, član 21, stav 10 i član 34, stav 8 i 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje Program utroška sredstava po osnovu naknada "Zagađivač plaća" dobivenih od strane Fonda za zaštitu okoliša ZDK, a u skladu sa Statutom grada, član 21, stav 5 i 7 i član 34, stav 8 i 9.
-Da se Gradskom vijeću dostavi na usvajanje validan Izvještaj o utrošku sredstava za izgradnju GGM-a i informaciju o preostalim sredstvima u iznosu 12.000.000,00 KM, obzirom da je ovo iznos koji bitno utiče na rebalans budžeta, te da gradonačelnik pokrene utvrđivanje odgovornosti za eventualnu štetu učinjenu budžetu grada, ako su ova sredstva "nestala", po Statutu grada član 21, stav 20 i 21, član 25 i član 103, stav 1 i 2.
-Da se poništi nezakoniti Ugovor o kupovini objekata "Papirna" i Autobuska stanica, te da se provede procedura utvrđena Statutom grada, član 21, stav 7 i član 103, stav 1 i 2.
Sve navedeno upućuje na flagrantno kršenje zakona BiH i tendenciju prikrivanja nezakonitog rada SDA kadrova u posljednjih 15 godina od strane Gradske uprave, što nas navodi na zaključak da gradonačelnik i SDA rade dogovoreno i sinhronizovano, a da su pozorišne predstave na sjednicama Gradskog vijeća samo isplanirana farsa.
Naša stranka podržava prijedlog gradonačelnika da sazove nastavak neopravdano prekinute sjednice, obzirom da su ugroženi bitni projekti za razvoj grada, kada god želi, i mi ćemo se pozivu odazvati, kao i uvijek do sada, uz aktivno učešće u raspravi.
Kada je riječ o izmjenama i dopunama Budžeta, o tome možemo razgovarati čim se donesu potrebne odluke Gradskog vijeća i izvrše do sada nerealizovane a donešene odluke.
Ukoliko gradonačelnik i Gradska uprava odbiju izvršiti odluke Gradskog vijeća i navedene prijedloge odluka uskladiti sa zakonima i Statutom grada, Naša stranka će ostati pri svojoj odluci da predloži inicijativu za opoziv gradonačelnika.
Zahvaljujemo se građanima Zenice na podršci, a Gradskoj upravi poručujemo da se moraju vratiti u zakonske okvire i da će ZENICA BITI GRAD I TAČKA.
Gradski odbor Naša stranka Zenica
U Zenici, 7.08.2018. godine
Pretplati se na:
Postovi (Atom)
SIPA IZAŠLA NA TEREN I POTVRDILA: "Navodi Kasumovića da se po selima oko Zenice dijeli oružje su LAŽ!"
"Može neko te pakete, pa vas potrovat'.. Može neko ned'o Bog oružje dijelio... u 12, 11 navečer, da se nešto tajno dijeli u sel...
-
Nakon ličnog iskustva po pitanju “slobode govora” o kojoj sam pisao na svom fejsbuk profilu rekavši kako se nameće zaključak da u našem g...
-
Skoro u samom centru Zenice, nepun kilometar od Općine Zenica, u zgradi na raskrsnici u Crkvicama, žive majka i kćerka koje nadležni iz G...
-
Čast izuzecima, ali očigledno je, sigurno ste imali priliku sresti nekoga za koga znate da bi se mogao vratiti ali ne želi, 'jedva č...