Blog je pokrenut 17 oktobra 2012.god. s ciljem da se upozori na mnoštvo nezaposlenih i onih koji žive na rubu preživljavanja. Dvije godine poslije "trideset drugi vijećnik"je dostigao veliki broj čitalaca čije tekstove nerijetko prenose i razni bh portali. Teme su proširene, a blogu su se pridružili slobodni, misleći građanski aktivisti koji će govoriti o društvenim problemima koji tište građane ovog grada, kantona i države. Autor bloga: Muhamed Pivić


utorak, 7. kolovoza 2018.

Da li je kupovina autobusa za Zenicatrans zakonita?

Ako ćemo suditi po dosadašnjoj praksi, novi kupljeni polovni autobusi s kojima se Gradska uprava hvali uskoro bi mogli biti predmet istrage Tužilaštva Tuzlanskog kantona!?

Nisam upoznat o detaljima kupovine kao ni većina građana Zenice ali sam prilično ubjeđen da je svaki angažman koji se sklopi sumnjiv i potencijalno štetan po društvenu zajednicu. Zašto? Objasnit ću u narednih nekoliko rečenica. Sigurno se sjećate kupovine 11 Higerovih autobusa kojom prilikom je tadašnji dobavljač na osnovu kupljenih autobusa dobio dva autobusa gratis za postignuti sporazum uz prećutno aminovanje prethodne garniture vlasti. Autobusa koji su 2011.godine prodefilovali Zenicom najavljujući oporavak ovog posrnulog preduzeća da bi nedugo poslije preduzeće zapalo u jos veću dubiozu iz koje ga danas navodno pokušavamo izvući nezakonitim transferima imovine Zenicatransa. Konkretno, nezakonitom trgovinom autobuske stanice koja je bila jedan od razloga neusvajanja budžeta i pozivu Naše stranke na izjašnjavanje vijećnika o opozivu gradonačelnika Kasumovića.

Nakon problema oko dobivanja licence za zastarjele autobuse kao da se neko pametan dosjetio da nabavi druge polovne (zastarjele) s kojima bi licencirao a pri tome možda i profitirao. Prema izvoru bliskim krugovima Gradske uprave autobusi su nabavljeni od gradonačelnikovog bliskog prijatelja Amira Junuzovića vlasnika kompanije Junuzović Kopex doo Lukavac.

Dakle, nabavka autobusa za javno preduzeće preko "privatne veze"!?

Da li su takve radnje zakonite? Ko je obezbjedio sredstva i na osnovu koje odluke? Ako uzmemo u obzir da je preduzeće Zenicatrans za raniji kredit moralo ustupiti autobusku stanicu Gradskoj upravi uz gradonačelnikovo obrazloženje "da ne bi otišla u stečajnu masu", mnoge stvari ostaju nejasne.  Ko raspolaže gradskom imovinom? Kod prethodne kupovine (2011.god) odluku o nabavci autobusa donijelo je Gradsko vijeće a sredstva su obezbjedili zajednički.

Zenicatrans je javno preduzeće i svaka nabavka mora biti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama. Da li je Zenicatrans u skladu sa zakonom raspisao tender za nabavku autobusa i u kojem javnom glasilu je objavljen, pitao sam direktora Husakovića. Do momenta zaključenja članka nisam dobio odgovor iako ne sumnjam u čestitost ovog direktora. Prema informacijama bloga 32.vijećnik javni poziv za kupovinu 9 (devet) polovnih autobusa (niskopodnih, gradskih) za prevoz putnika ipak je raspisan, i to 17.05.2018.godine na portalu javne nabavke. Međutim, i dalje ostaje otvoreno pitanje s koliko sredstava učestvuje preduzeće a sa koliko Grad? 
Kako će preduzeće danas vraćati kredit ako je zbog prethodnog moralo prodati autobusku stanicu? Priprema li gradonačelnik Kasumović ove polovne autobuse za budućeg privatnika  i dokapitalizaciju obzirom da je ranije nagovještavao stečajnu masu?

U medijima još uvijek nije objavljena zvanična informacija o kupovini tih 9 autobusa, izuzev Kasumovićeve službene fcb.stranice na kojoj se uveliko slavi i čestita, a njeno objašnjenje ukratko glasi: "Idemo dalje". Iskreno se nadam da to "dalje" ne znači tuzlansko tužilaštvo.

Podsjećam, po nalogu Kantonalnog tužilaštva Tuzlanskog kantona, a po naredbi Kantonalnog suda Tuzla pripadnici Federalne uprave policije su koncem prošle godine privremeno izuzeli ogromnu materijalnu dokumentaciju iz firme Junuzović Kopex Lukavac, Gradskog i prigradskog saobraćaja (GIPS) Tuzla i KJKP Gras Sarajevo. Naime, Junuzović kopex iz Lukavca i GIPS Tuzla autobuse iz inostranstva nabavljali su i prodavali “Gras-u” Sarajevo, a jedan dio je kupio Samostalni sindikat radnika komunalne privrede FBiH, mimo javnih nabavki. Riječ je o oko 30 autobusa vrijednih blizu 700.000 KM.

Ono što je predmet istrage i analize dokumentacije koja je izuzeta, da li je prilikom ove kupoprodaje odnosno nabavke i kupovine ovih autobusa od strane GRAS-a došlo do bilo kakvih nezakonitosti odnosno da li je urađeno nešto što je u suprotnosti sa javnim nabavkama, obzirom da se radi o GRAS-u koje je javno preduzeće.


Na osnovu navedenog dalo bi se zaključiti da se fućkanje gradskog budžeta nastavlja bez obzira što će na to reći gradski vijećnici. Oni ugovaraju poslove i troše pare kao da je rebalans budžeta usvojen. Da li je kupovina autobusa za javno preduzeće Zenicatrans zakonita obzirom da gradski vijećnici nemaju pojma o toj kupovini?







Nema komentara:

Objavi komentar

Popularni postovi