srijeda, 17. svibnja 2017.

Kuda ide Zenicatrans-prevoz putnika?

Štetne ugovore, koji su ranije (2001.god) postignuti na štetu "Zenicatransa" i u korist "ZenicaBusa" koje je postupno preuzelo međugradske i međunarodne linije "Zenicatransa" ne mogu komentirati, kao ni stanje tokom šest mjeseci 2006.god. kada je Javno komunalno preduzeće "Zenicatrans-prevoz putnika " iz Holandije nabavilo ukupno 19 autobusa starih od 5 do 10 godina. Nije mi poznat način razdvajanja ovog predzeća ni način kupovine jer se tad’ nisam bavio građanskim aktivizmom. Inače, firma je tada raspolagala sa ukupno 65 autobusa. A novi su izgledali kao na slici lijevo, vrijednosti 1,2 miliona KM, nabavljeni kreditom kod Raiffeisen banke. Što se tiče kapitala,  u više navrata je mijenjano organizaciono ustrojstvo, a od 2007.godine je oko 83% državni, a preostalih 17% kapital malih dioničara.

Tokom 2011. godine „Zenicatrans-prevoz putnika" probrom vožnjom po gradu uz svu moguću medijsku kampanju predstavilo je deset novih autobusa kineskog proizvođača „Higer".Vrijednost investicije je 2,2 milijuna KM, a po 50 posto sredstava osigurali su Općina Zenica i "Zenicatrans - prevoz putnika" putem kreditnog zaduženja. Dobavljač autobusa kineskog proizvođača "Higer" bio je konzorcij "ITC Zenica - Biss Tours Zenica", koji je izabran putem tendera.

U aprilu 2013. godine za jedan bh portal sam napisao kako je pored činjenice da je poslovanje ovog javnog komunalnog preduzeća sa iskazanim gubitkom od 1,35 mil. KM teško biti optimista da će biti u stanju plaćati dospjele rate za kredite, te kako je pretpostavka da će vrijeme uraditi svoje.

Iste godine, 2013. Zenicatrans najavljuje uvođenje sistema praćenja vozila putem GPS-a! Projekat podrazumijeva uvođenje sistema u 53 vozne jedinice i na svim gradskim i međugradskim linijama. Optimistično, pomislio sam da im je konačno krenulo. Međutim, vrijeme čini svoje.

Maj, 2017.godine... Na radiju slušam kako je održana Skupština preduzeća na kojoj je utvrđeno da se ovo preduzeće i pored teškog stanja ne predaje iako poreze i doprinose državi ne plaćaju od 2013.godine. U 2016.godini izdvajanja za doprinose ne uplaćuju za još 9 mjeseci. Sve javno i transparentno! Stanje je i dalje teško, ali se nadaju sporazumu sa Poreskom upravom.... 


Sve ove godine Grad Zenica i Poreski ured u Zenici, kao i Nadzorni odbor i Odbor za reviziju znaju za ogromne gubitke preduzeća i neplaćanje poreza i doprinosa ali bez ikakvih problema usvajaju revizorske izvještaje (ako uopšte postoje) izvještaje direktora, Nadzornih odbora i Odbora za reviziju. Dakle, svjesno “varamo” državu za državne doprinose i obaveze i uredno ih prikazujemo na radničkim platnim listama kao da su plaćeni. Niko ne reaguje. Ni Gradsko vijeće, Porezni ured u Zenici, niti bilo koja druga institucija a za par godina će radnici vapit za pomoć i reprogram dugovanja kao i u slučaju nogometnog kluba “Čelik” ili drugih preduzeća koja su sada već u stečaju.

Slušam i dalje, javljanje nakon Skupštine preduzeća, novi direktor se hvali kako se nakon pojačane kontrole inspektora na suzbijanju nelegalnog taksi prevoza njihova dobit na relaciji Zenica- Dolača –Tišina povećala za čitavih 150 konvertibilnih maraka. Aferim! Iskreno se nadam da će tih 150 maraka izvući ovo preduzeće iz govana i da neće doživjeti sudbinu dosadašnjih, čiji radnici i danas demonstriraju ispred zgrada vlada i opština tražeći uvezivanje radnog staža jer ne mogu u penziju.

Biće interesantno ove godine vidjeti šta kažu vijećnici  dok budu usvajali “frizirani” izvještaj direktora ovog javnog preduzeća. Nadam se da će bar neko od njih zatražiti izvještaj Odbora za reviziju ili Ureda za reviziju institucija u Federaciji BiH. A da će neko od njih zatražiti odgovornost za protekle godine neplaćanja doprinosa nema šanse. Odgovornost u ovoj državi je mrtvo slovo na papiru. Odgovornost je za sitnu buraniju na kojoj će policija trenirati strogoću kad bude tražila svoja prava i svoj neuplaćeni radni staž.

Kuda ide Zenicatrans-prevoz putnika? Zbog čega ili zbog koga su kupljeni novi autobusi u vrijednostoi 2,2 milijuna konvertibilnih maraka tokom 2011.godine? Ako sve ove godine ne uplaćuju državne doprinose koliko je danas dužan Zenicatrans?



Nema komentara:

Objavi komentar

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...