nedjelja, 21. veljače 2016.

Jeste li znali?

Arif Pašalić

Arif Pašalić, poginuo u teškoj saobraćajnoj nesreći na magistralnom putu M-17 Mostar-Sarajevo, u naselju Drežnica. Trostruki udes se desio kada je general Pašalić iz Mostara putovao prema Sarajevu sa suprugom. U sudaru su učestvovali Pašalićev džip, putničko auto i kamion. Ovdje se mora napomenuti da se udes desio pod veoma sumnjivim okolnostima poslije njegovog svjedočenja u Haškom tribunalu, gdje je počeo objašnjavati cijelu situaciju na Mostarskom ratištu. Na ponovno svjedočenje nije se pojavio jer je nastradao, a poznata je registracija vozila učesnika u udesu, samo imena vlasnika i ljudi u udesu ostali su u tajnosti Mostarske policije.

- Jeste li znali zašto je Jasmin Jaganjac bio savjetnik Alije Izetbegovića, a NE Arif Pašalić?

Kada je Bog stvarao majmune na ovoj planeti nije ih stvorio tako da svi odjednom budu majmuni. Neke je ostavio da ih naprave žene, a neke je ostavio Bakiru, Dodiku i Čoviću...

“Treći entitet je davno dogovoren, on praktično i postoji, i sada je došlo vrijeme da se samo i formalno proglasi. Žepče, Busovača, Vitez, Mostar, Stolac, Čapljina, Konjic, Jablanica, Prozor, Neum....

O tome je pisao i Behdžet Mesihović, profesor matematike u svojim bilješkama na društvenoj mreži fejsbuk. Behdžet Mesihović imao je sličnu sudbinu kao i Vladimir Srebrov, koji je ostao u Sarajevu aktivno politički angažovan podržavajuću građansku opciju u BiH. 1992. godine je na prevaru uhapšen od strane bosanskih Srba i zatvoren u zatvor Kula gdje je bio izložen torturi. Behdžeta su zatvorili Hrvati u Mostaru 1993. Svjedočio o nedjelima koja je druga strana činila prema pripadnicima druge vjere.

- Mi Mostarci smo dobro osjetili "patriotizam" Alije Izetbegovica i SDA!

Prije no što dodjemo do Behdžetovog odgovora zašto je Jasmin Jaganjac bio savjetnik Alije Izetbegovića, a NE Arif Pašalić, kako reče “dični komadant IV Korpusa A RBiH”, zainteresovao me “podatak” koji želim podijeliti s vama, odnosno odgovor na pitanje zašto su to Mostarci dobro osjetili "patriotizam" Alije Izetbegovica i SDA.

Dakle, evo kako izgleda fejsbuk prepiska, odnosno odgovor Behdžeta na navodnu izjavu Alije Izetbegovica - DA GA NE INTERESUJE CRVENI MOSTAR.

Behdžet A. Mesihović Takvu izjavu lično sam saznao u razgovoru sa rah. Omerom Behmenom, kad sam poslije rata u prolječe 1995. navratio u "Bošnjački centar" u Zagrebu. Ne sjećam se šta sam u tom razgovoru, sa tim istomišljenikom i zatvorskim jaranom Alije Izetbegovića, rekao što ga je navelo da se očituje neprijateljski prema Mostaru i Mostarcima, posebno prema onima koji su partizanske proviniencije. Samo se sjećam da sam mu otvoreno iskazao svoje mišljenje ne znajući tada za njegovo antipartizansko raspoloženje. Njegov stav skoro doslovno, ali koga se tako dobro sjećam, jer je bio krajnje neprijateljski i neljudski:
"Dobro je da je Mostar stradao, zaslužio je to, kad je uvijek bio crven!"
Rekao je to sa toliko žestine očitujući neprijateljstvo prema stradalnicima Mostara, običnim građanima i borcima rodoljubima koji su izginuli braneći Grad od agresorskih hordi i sa istoka i sa zapada. Rekao je to sa toliko mržnje kakvu obični čestiti ljudi ne osjećaju ni prema neprijatelju.

Mido Norman Hvala Bedzo! Mi Mostarci smo dobro osjetili "patriotizam" Alije Izetbegovica i SDA.

- Zašto je Jasmin Jaganjac bio savjetnik Alije Izetbegovića, a NE Arif Pašalić?

Piše: Behdžet A. Mesihović

U KONC LOGORU HELIODROM, GDJE SAM PROVEO TRI UZASTOPNA GODIŠNJA DOBA POČEVŠI OD KRAJA JUNA 1993., PORED BESPLATNE HRANE I SMJEŠTAJA IMAO SAM PRILIKU DA SKORO REDOVNO, SA ZAKAŠNJENJEM OD DAN DVA, ČITAM "SLOBODNU DALMACIJU" I DRUGE HRVATSKE NOVINE/ tiskovine/. NOVINE KAO I DOPUNU U ISHRANI POKUPILI BI IZ KONTEJNERA KAD BI IH ODBACILI BOJOVNICI, KOJIMA NIJE NI BILO DO NOVINA, A I HRANU SU IMALI U IZOBILJU PA SU MNOGO TOGA BACALI, TAKO DA JE VEĆ U KONC LOGORIMA KONTEJNER IMAO ISTU ULOGU KAKVU IMA I U DANAŠNJEM BOSANSKOM TRENUTKU. KONC LOGORI HVO-a ZA NE-HRVATE IMALI SU MNOGO DOBRIH OSOBINA.

KAKO VIDITE, DA JE U IZVJESNOM SMISLU BIO U PRAVU JADRANKO PRLIĆ, KAD JE TVRDIO, A ONDA SU TO ZA JADRANKOM PAPAGAJSKI PONAVLJALI OSTALI herceg-BOSANCI, DA SU NE-HRVATE ZATVARALI U KONC LOGORE DA NAS SPASE OD RATNIH STRADANJA. JEDINO MI NIJE JASNO ZAŠTO JE TAKO MALO HRVATA BILO U KONC LOGORIMA!? ISPADA DA SU NAS VOLILI VIŠE NEGO SVOJE SUPLEMENIKE IZ HVO-a; JOŠ JE NEJASNIJE ZAŠTO SU U LOGORE ZATVARALI ONE HRVATE, KAO BRAČA FINK, KOJI SU IM BILI POLITIČKI PROTIVNICI: ISPADALO JE DA SPAŠAVAJU U KONC LOGORIMA SVOJE POLITIČKE PROTIVNIKE A HRVATE LOJALNE POLITICI FRANJE TUĐMANA OSTAVLJAJU DA STRADAJU VAN LOGORA!?

SAZNAO SAM MNOGO TOGA ŠTO VEČINA NAŠIH LJUDI, KOJI NISU IMALI (NE)SREĆU DA IH ZATVORE U NEKI OD MNOGIH KONC LOGORA, NIKAD NISU ILI NISU NA VRIJEME SAZNALI.

TAKO NEGDJE U SEPTEMBRU 1993. GODINE PROČITAH IZ "SD" DA JE JASMIN JAGANJAC, POSTAO SAVJETNIK ALIJE IZETBEGOVIĆA ZA VOJNA PITANJA. KOPKALO ME OD TADA PITANJE KOJE SAM SAM SEBI POSTAVLJAO:

"ZAŠTO JE ALIJA IZETBEGOVIĆ KRAJEM 1993. GOD. POSTAVIO JASMINA JAGANJCA ZA SVOG VOJNOG SAVJETNIKA, A NE ARIFA PAŠALIĆA, DIČNOG KOMANDANTA IV KORPUSA?"

BILO JE TO 1999. POSLIJE JEDNOG PREDAVANJA U DOMU ARMIJE U SARAJEVU. TAD SAM ISTO PITANJE POSTAVIO I JASMINU JAGANJCU, KOGA JE TUĐMAN 1992. BIO POSTAVIO DA KAO KOMANDANT HVO-A OSVAJA MOSTAR I HERCEGOVINU U CILJU OSTVARENJA PARADRŽAVE HR herceg-BOSNE.

POŠTO JE JASMIN ZAŠUTIO, PONUDIO SAM MU VLASTITI ODGOVOR KOJI SAM OTPRIJE NASLUĆIVAO:

"JASMINE, TO JE BILO ZATO ŠTO TI NAJBOLJE ZNAŠ, ŠTA SU SE ALIJA I TUĐMAN DOGOVARALI I DOGOVORILI, A DA NIJE BILO U INERESU NI BOSNE (i/ili HERCEGOVINE) NI BOSANSKIH (i/ili HERCEGOVAČKIH) RODOLJUBA?"

JAGANJAC JE ŠUTIO I NIJE KOMENTARISAO PONUĐENI ODGOVOR, ALI SAM PO ZBUNJENOSTI I CRVENILU KOJE JE ZAHVATILO NJEGOVO LICE ZAKLJUČIO DA SAM U PRAVU.

NAPOMENA: Imam namjeru da napišem mnogo toga, što osjećam kao dug prema dobrim ljudima koji više nisu među nama. Jedan od tih dobrih ljudi je Arif Pašalić, koga sam imao sreću da upoznam.

Zasada prilažem samo ono što je o našem Komandantu (koga su mnogi, skoro svi Mostarci, volili kao što se vole svoji bližnji) napisao novinar borac Akif Agić:

- "Arif Pašalić se po mnogo čemu razlikovao od drugih, još 92. je jasno rekao ko je agresor na prostoru Bosne i Hercegovine. Dok je politika šutila i dozvolila HV i HVO–u da ćini što hoce po Bosni Pašalić je jasno i glasno rekao „HVO čini zločine i to zlodjelo mora se zaustaviti.“

Okupacijom Prozora iole ozbiljnijem čovjeku je bilo jasno što se sprema Bosni. Arif je i tad opominjo i tražio da se ukljući politički vrh Bosne u rješavanje već goručeg problema. Sa Arifom imam nekoliko intervjua koje ču objaviti vama.

Ipak ovom zgodom izdvajam njegove rjeći kad sam ga upitao: „Šta ima moj komandante, ima li dobra ?“

Arif mi je odgovorio: “Kada smo deblokirali Mostar i ja uspio doći U Sarajevo, na skupštini RBIH svi poslanici parlameta su ustali i pljeskali nekoliko minuta. Ja nisam vjerovao koliko vole Mostar , skandirali su ARIFE, ARIFE....bio sam počašćen tim gestom.

Ne prođe tri dana dok sam boravio u Sarajevu na mene drvlje i kamenje, prepali se da nisam došao tražit vece mjesto u komandi. Moj Agiću dosta toga nije u redu i mora biti bolje“

Ovo izdvajam jer je general Arif Pašalić bio veliki covjek, boem, znao je prije drugih što nas čeka.

Generla Arif Pašalić je volio Bosnu i puno dao za nju i nekako prije smrti već je bio gurnut na niža mjesta iako je bio u najboljoj životnoj dobi.

Koji volite REPUBLIKU BOSNU I HERCEGOVINU proucite dovu velikom komandantu Arifu Pašaliću

Slika generala Pašalića iz mog arhiva a imat ce te priliku vidjeti i druge priloge o legendarnom komandantu IV korpusa." -Akif Agić-

Veliki Arifov poštovalac bila je moja rah. Majka Zejna, koja je bila presretna kad joj je njen sin, a moj brat Omer, donio Arifovu sliku.

Arifovu sliku držala je na vidnom mjestu zajedno sa slikama svoje četvoro djece. A prisutnim gostima je imala obićaj da kaže kako joj je Arif treći sin.

Bilješke od Behdžet A. Mesihović, 21. veljače 2014.

Nema komentara:

Objavi komentar

Irfan Čengić kritikovao vrh SDP-a: Opstruisali su me i maltretirali

Irfan Čengić, aktuelni zastupnik SDP-a Bosne i Hercegovine u federalnom parlamentu koji je na ovim Općim izborima bio kandidat...